Gå til innhold

Bind: Seba


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Hmmm, har alltid syntes de så utrolig ubehagelige ut, men ettersom dere beskriver angrer jeg på at jeg ikke testet de mens jeg hadde sjansen :P

Men noen som kan anbefale myke bind da? Always er så klamme og ubehagelige at jeg ikke klarer å bruke de, og vingene gnager... Ikke synes jeg de suger opp fort nok heller... Libresse må ha endret noe i overflaten, de virker mye mer "plastikk" mot huden enn før?



Anonymous poster hash: 906d6...913
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Unnskyld at jeg blir litt stum og litt lattermid, damer.

Svært mye av de remediene dere beskriver har jeg med mine 50 år snaut nok hørt om.

De gamle Saba bindene var noe som befant seg hjemme hos mine bestemødre da jeg vokste opp, - og før min tid hadde min egen mor for en liten evighet siden gått over til hhv. OB og de moderne bindene til Saba fabrikken ved Tønsberg.

Jeg har aldri hatt et Saba selfsit i nærheten av min egen kropp, de fantes rundt på butikkene helt på slutten av 70-tallet og tidlig 80-tall, men det var det ingen av oss 'ungkryp' som spant en tanke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Unnskyld at jeg blir litt stum og litt lattermid, damer.

Svært mye av de remediene dere beskriver har jeg med mine 50 år snaut nok hørt om.

De gamle Saba bindene var noe som befant seg hjemme hos mine bestemødre da jeg vokste opp, - og før min tid hadde min egen mor for en liten evighet siden gått over til hhv. OB og de moderne bindene til Saba fabrikken ved Tønsberg.

Jeg har aldri hatt et Saba selfsit i nærheten av min egen kropp, de fantes rundt på butikkene helt på slutten av 70-tallet og tidlig 80-tall, men det var det ingen av oss 'ungkryp' som spant en tanke på.

Veit du, eg fekk Saba selfsit frå mor mi ein gong på 80-talet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Saba av moren min på 90-tallet. Det var det eneste akseptable for en ung kvinne. Tynne plastbind og ihvertfall tamponger var vulgært.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg brukte de fra første gang jeg fikk mensen (1998) og helt til de forsvant fra butikkhyllene. Ville ofret TV'n min for en pakke akkurat nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld at jeg blir litt stum og litt lattermid, damer.

Svært mye av de remediene dere beskriver har jeg med mine 50 år snaut nok hørt om.

De gamle Saba bindene var noe som befant seg hjemme hos mine bestemødre da jeg vokste opp, - og før min tid hadde min egen mor for en liten evighet siden gått over til hhv. OB og de moderne bindene til Saba fabrikken ved Tønsberg.

Jeg har aldri hatt et Saba selfsit i nærheten av min egen kropp, de fantes rundt på butikkene helt på slutten av 70-tallet og tidlig 80-tall, men det var det ingen av oss 'ungkryp' som spant en tanke på.

Skulle det liksom være noe galt i å bruke Saba self-sit? Det var det bildet alle mine venniner brukt midt på 70-tallet, ihvertfall.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen i 2008 (følte meg skiiikkelig ung nå når jeg skriver dette), og da Saba det første jeg brukte. Gikk dog over til Libresse etter et knapt år.



Anonymous poster hash: f6b1b...a42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg fikk mensen i 2008 (følte meg skiiikkelig ung nå når jeg skriver dette), og da Saba det første jeg brukte. Gikk dog over til Libresse etter et knapt år.

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

Så du fikk kjøpt Saba i 2008?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk kjøpt Saba i 2008?

Jepp! Men mener jeg ikke så det etter 2009-ish..

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jepp! Men mener jeg ikke så det etter 2009-ish..

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

Moralen her må være: Hvis dere finner noe dere trives med : HOARD!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Veit du, eg fekk Saba selfsit frå mor mi ein gong på 80-talet!

Jeg fikk Saba av moren min på 90-tallet. Det var det eneste akseptable for en ung kvinne. Tynne plastbind og ihvertfall tamponger var vulgært.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

Min egen mor har alltid vært langt fremme med alle nye ting, så jeg er ikke overrasket sånn egentlig.

- det er bare morsomt å få det nok en gang bekreftet.

I de siste årene av 1970-tallet (78/79 tror jeg) var det noen oppbygde saker kalt "Saba Anatomic" (mener jeg, mulig jeg tar feil nå...) som var i skuddet.

'Jentungen' startet der, men konverterte til ennå mer ungdommelige utgaver ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si meg uenig i den der, altså. Det var da ikke så ubehagelig å gå med bare man hadde en stram nok truse? Og så visste vi ikke om noe annet heller. Jeg synes de klamme plastbindene man må ta til takke med nå er mye verre.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Jeg må si meg uenig i den der, altså. Det var da ikke så ubehagelig å gå med bare man hadde en stram nok truse? Og så visste vi ikke om noe annet heller. Jeg synes de klamme plastbindene man må ta til takke med nå er mye verre.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

I concur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I concur.

Men Tena lady (i grønn pakke) er virkelig myke, altså! De er hvert fall litt nærmere Saba, men hvis du ikke vil bruke dem så skal jeg slutte å nevne dem altså, haha

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Men Tena lady (i grønn pakke) er virkelig myke, altså! De er hvert fall litt nærmere Saba, men hvis du ikke vil bruke dem så skal jeg slutte å nevne dem altså, haha

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

Hehe jeg takker for tips, men tror jeg skal holde meg til bind beregnet på menstruasjon. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det bare fantes en maskin i hele verden som kunne produsere disse bindene? Det høres ut som en røverhistorie.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

Det var produsentene selv jeg emailet med, så hvor du har "røverhistorie" fra, aner jeg ikke.

Det var en maskin her i landet. Om denne typen bind ble produsert i andre land, har jeg ikke uttalet meg om og aner ikke.

De mente vel (og dette er mine personlige antagelser) at tiden var moden for å modernisere bindene og følte antageligvis ikke for å kopiere en eldgammel maskin i nye lokaler. Så fikk heller den lille tilhengerskaren bindene hadde, klare seg uten, og heller gå over til bind med moderne materialer og design. Hadde bindene derimot vært best-selgeren deres, antar jeg at pipa ville fått en annen låt. Man dreper jo ikke gåsa som legger gulleggene.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...