Gå til innhold

Bind: Seba


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Hvordan fungerte det beltet? Var det et smalt belte i livet med to stropper ned til bindet? Det må jo ha vært synlig for andre? Og fryktelig ubehagelig?

Etter at Saba forsvant gikk jeg over til tøybind som kneppes på. Egentlig mer behagelig enn Saba, men litt styr med vaskingen.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

Det var omtrent som å gå med stringtruse.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terningkast?

Blir noen uker til jeg får sjekket det, da. Oppsugingsevne og sånt. Men! Jeg kjøpte også truseinnlegget deres (det som kan brukes første/siste dag av mens, utifra blødningsmengde), og har testet det idag. Mykt og godt, og i motsetning til Libresse sine med "odør-kontroll", lukter det ikke heller. Så innlegget får terningskast seks per nå :)

...... oi, så mye man deler her på kg.....

Men seriøst, glad du startet tråden! :)

Anonymous poster hash: c452c...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Mener bestemt at de har det på butikken her jeg altså, hvert fall ikke lenge siden jeg så de.

Husker jeg brukte disse de første årene jeg hadde mensen. De var de eneste som var tykke nok og som jeg følte meg komfortabel med, så mye som jeg blødde. Men alle andre jenter brukte Libresse, så jeg husker jeg vsr veldig flau over at jeg brukte Saba og prøvde å skjule det så godt jeg kunne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Saba av moren min på 90-tallet. Det var det eneste akseptable for en ung kvinne. Tynne plastbind og ihvertfall tamponger var vulgært.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

?? Alle brukte vanlige bind med vinger og ob på 90 tallet. Det er ikke 100 år siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Skulle det liksom være noe galt i å bruke Saba self-sit? Det var det bildet alle mine venniner brukt midt på 70-tallet, ihvertfall.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

Galt?

Veldig hårsår?

Om du har problemer med å se at et raskt tilbakeblikk fra mitt ståsted ikke er det samme som ditt, så får du jobbe litt med å forstå det istedet for å tillegge meg meninger som du har funnet opp.

Midt på -70 tallet var det ingen av oss venninnene som hadde fått mensen ennå, så bind var ikke det vi var mest opptatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Saba av moren min på 90-tallet. Det var det eneste akseptable for en ung kvinne. Tynne plastbind og ihvertfall tamponger var vulgært.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

Samme her.Fikk mensen i 92-93 tror jeg,og da var Saba fortsatt et vanlig syn i butikkhyllene, selv om tynne Alwaysbind med vinger var begynt å bli mer vanlig.

Dette med bind og tamponger,og hvilke merker man liker er ganske individuelt.Selv likte jeg ikke så godt bind,og Saba klarte jeg ikke bruke så gikk over til tamponger etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg klarte ikke bruke tamponger da jeg var så ung, synes det var ganske så smertefullt. Synes fortsatt det gjør ganske vondt å sette den inn, men enda verre å ta den ut. Bind er utrolig mye mer behangelig synes jeg, og dessuten mer hygienisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke bruke tamponger da jeg var så ung, synes det var ganske så smertefullt. Synes fortsatt det gjør ganske vondt å sette den inn, men enda verre å ta den ut. Bind er utrolig mye mer behangelig synes jeg, og dessuten mer hygienisk.

Ja,alle må kunne finne noe de liker.Derfor er det synd om Saba er borte fra markedet.Men jeg kom til å tenke på det økologiske merket Natracare,som de bl.annet selger på helsekostbutikker..De hadde en type bind som var litt tykkere.Kanskje de kan være et alternativ til Saba?

Tror det var disse:

http://www.iherb.com/Natracare-Maxi-Pads-14-Regular-Pads/15626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Ja,alle må kunne finne noe de liker.Derfor er det synd om Saba er borte fra markedet.Men jeg kom til å tenke på det økologiske merket Natracare,som de bl.annet selger på helsekostbutikker..De hadde en type bind som var litt tykkere.Kanskje de kan være et alternativ til Saba?

Tror det var disse:

http://www.iherb.com/Natracare-Maxi-Pads-14-Regular-Pads/15626

Verdt å sjekke ut! Takk for tips. :blomst::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke bruke tamponger da jeg var så ung, synes det var ganske så smertefullt. Synes fortsatt det gjør ganske vondt å sette den inn, men enda verre å ta den ut. Bind er utrolig mye mer behangelig synes jeg, og dessuten mer hygienisk.

Jeg tror ikke det er noe forskjell i hygieneaspektet mellom bind og tamponger. Selv sliter jeg som deg med smerter med tampong.

Men har du prøvd:

-Tampax med innføringshylse? Jeg kan bruke tampax 1-3 ganger gjennom min periode, når jeg blør mest.

-Menskopp? Der fnnes to typer: En som man kan bruke om igjen, og om igjen og en annen type som man kaster og bytter i løpet av døgnet. Den som man kaster må man kjøpe på ebay eller noe annet sted, tror ikke de selger denne typen i Norge. Jeg klarte ikke å bruke den som man ikke kaster, og har ikke somlet meg til å kjøpe den andre typen enda. Sliter litt med å knote oppi der. Pga vestibulitt.

-Tøybind? Det kan godt være det er noe for deg. Selv kunne jeg gjerne tenke meg å prøve tøybind, men orker ikke tanken på å drive og vaske på de, enda iallfall.

- Kanskje du kan se på ebay om du finner noen tykke bind der?

Anonymous poster hash: b879a...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg tror ikke det er noe forskjell i hygieneaspektet mellom bind og tamponger. Selv sliter jeg som deg med smerter med tampong.

Men har du prøvd:

-Tampax med innføringshylse? Jeg kan bruke tampax 1-3 ganger gjennom min periode, når jeg blør mest.

-Menskopp? Der fnnes to typer: En som man kan bruke om igjen, og om igjen og en annen type som man kaster og bytter i løpet av døgnet. Den som man kaster må man kjøpe på ebay eller noe annet sted, tror ikke de selger denne typen i Norge. Jeg klarte ikke å bruke den som man ikke kaster, og har ikke somlet meg til å kjøpe den andre typen enda. Sliter litt med å knote oppi der. Pga vestibulitt.

-Tøybind? Det kan godt være det er noe for deg. Selv kunne jeg gjerne tenke meg å prøve tøybind, men orker ikke tanken på å drive og vaske på de, enda iallfall.

- Kanskje du kan se på ebay om du finner noen tykke bind der?

Anonymous poster hash: b879a...507

Bind er nok (dessverre?) langt mer hygienisk enn tamponger. Uansett er jeg ikke ute etter noe annet enn bind, men det er gode alternativer du kommer med til de som kanskje er det.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, mener jeg brukte Saba i 2009 etter en operasjon. Jeg blødde i ukevis etterpå så måtte ha noe mykt. Kan ikke huske hvor jeg fant dem, men mener det må ha vært Rema eller Kiwi.

Husker for øvrig jeg brukte dem i min "barndom", dvs. i tenårene. Det var det eneste som fantes, så jeg hadde ikke store valget. Husker de "anatomic" bindene som kom etter en stund, men for meg som blødde kraftig så var de totalt ubrukelige.

Men oppsugningsevnen til Saba var vel så som så :fnise: , måtte bruke et lite håndkle i tillegg for å ikke risikere å blø ut sengetøyet om natta. Var sjeleglad da noen kom på tanken å finne opp nattbind.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Hm, mener jeg brukte Saba i 2009 etter en operasjon. Jeg blødde i ukevis etterpå så måtte ha noe mykt. Kan ikke huske hvor jeg fant dem, men mener det må ha vært Rema eller Kiwi.

Husker for øvrig jeg brukte dem i min "barndom", dvs. i tenårene. Det var det eneste som fantes, så jeg hadde ikke store valget. Husker de "anatomic" bindene som kom etter en stund, men for meg som blødde kraftig så var de totalt ubrukelige.

Men oppsugningsevnen til Saba var vel så som så :fnise: , måtte bruke et lite håndkle i tillegg for å ikke risikere å blø ut sengetøyet om natta. Var sjeleglad da noen kom på tanken å finne opp nattbind.

Det må jeg gjøre samme søren hva jeg bruker, så det har jeg egentig ikke tenkt noe over ved Saba spesielt. Men tror dessverre de ikke er å få tak i lenger.. virker ikke slik etter alt som har kommet frem i tråden her. Buhu :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bind er nok (dessverre?) langt mer hygienisk enn tamponger. Uansett er jeg ikke ute etter noe annet enn bind, men det er gode alternativer du kommer med til de som kanskje er det.

:blomst:

Men er du sikker på det? Ikke for å starte noen diskusjon med deg altså, for jeg vet ikke. Trodde som sagt at det var like hygienisk. Tenker for din egen del dersom det er grunnen til at du unngår det. Om det er like hygienisk så behøver du jo ikke å bekymre deg for det :)

Anonymous poster hash: b879a...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Men er du sikker på det? Ikke for å starte noen diskusjon med deg altså, for jeg vet ikke. Trodde som sagt at det var like hygienisk. Tenker for din egen del dersom det er grunnen til at du unngår det. Om det er like hygienisk så behøver du jo ikke å bekymre deg for det :)

Anonymous poster hash: b879a...507

Det er jo helt åpenbart. Noe som føres inn i skjeden og samler opp blod og slim samtidig som det er godt og varmt der gir helt klart vekstvilkår som er ypperlig for bakterier. Det samme gjelder bind såklart, men her er det altså ikke inne i kroppen. Hvorfor tror du toxic shock syndrom er en risk ved tamponger men ikke ved bind?

Men for all del - alle burde bruke det de synes er mest komfortabelt. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...