lille_frosk Skrevet 20. januar 2016 #461 Skrevet 20. januar 2016 15 timer siden, Poppsilopp skrev: Jeg heier også på deg nå Eeey! Det tolker jeg i positiv/spennende retning Poppsi!! I så fall, masse masse masse lykke til!!!
Poppsilopp Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #462 Skrevet 20. januar 2016 56 minutter siden, lille_frosk skrev: Eeey! Det tolker jeg i positiv/spennende retning Poppsi!! I så fall, masse masse masse lykke til!!! Såå kjekt å se deg her gode Frosken Har tenkt masse på deg Ligger nok ikke noe mer i det enn at du er den neste på lista, og det hadde vært greit om det stemte Men det virker nok dessverre ikke som om du får rett du heller. Men tuuusen takk for lykkønskninger, skal spare de til jeg trenger de Men kanskje det skjer noe 24.01 da er det fullmåne
Poppsilopp Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #463 Skrevet 20. januar 2016 Ellers har vi begynt å tenke så smått på dåpen. Er i overkant glad i å planlegge ting og elsker lister, og selv om han ikke er født enda så går tiden fort når han først har kommet. Så da kan jeg kose meg med lister og planlegging mens jeg nå går her og venter Så vi har funnet ut at vi skal ha det på hjemplassen der vi kommer fra, og at vi skal ha det i april. Da er han ca 3 måneder. Hittil har jeg laget gjesteliste, liste over hvem som skal lage hvilke kaker, funnet ut hvor vi skal bestille mat, og hvilke lokale vi skal ha det i. Så nå tenkte jeg å ta meg en tur på det store internettet å finne litt inspirasjon til pynt og sånt
Kakaoen Skrevet 20. januar 2016 #464 Skrevet 20. januar 2016 Er masse fint dåpstæsj å få kjøpt på ebay. Så siden du alikavel er tidlig ute så sier jeg kjør på Jeg tror ikke noe skjer før datoen min uansett jeg da Virker som "alle" februarbabyene vil komme tidlig inne på gruppa. Er helt utrolig hvor mange som har kommet synes jeg. Og enda værre er hvor utålmodige folk er allerede 2-3 uker før termin. Tenk hvordan de da blir om de må gå over tiden Jeg finnes ikke utålmodig jeg da.. Var mer det sist, for synes å huske at tiden før gikk mye saktere enn nå. Er noe med det å lengte etter sitt første barn. Nå venter jeg mitt andre barn og har ikke begynt å lengte etter den enda Lykke til på kontroll i morgen da
lille_frosk Skrevet 21. januar 2016 #465 Skrevet 21. januar 2016 20 timer siden, Poppsilopp skrev: Såå kjekt å se deg her gode Frosken Har tenkt masse på deg Ligger nok ikke noe mer i det enn at du er den neste på lista, og det hadde vært greit om det stemte Men det virker nok dessverre ikke som om du får rett du heller. Men tuuusen takk for lykkønskninger, skal spare de til jeg trenger de Men kanskje det skjer noe 24.01 da er det fullmåne Fader altså, jeg så jo for meg den premien hvis jeg hadde vunnet veddemålet! (Eller hadde det kanskje vært sånn at du fikk premien? ). Men da krysser vi fingrene for 24.01! Jeg synes det er så stilig og fascinerende at fullmånen faktisk har en effekt! Tar forresten gjerne imot litt tips til dåp etterhvert, jeg har jo aldri arrangert en før, og har såvidt vært i noen få (min familie er ikke så veldig ... døpete av seg), så jeg trenger inspo!
Poppsilopp Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #466 Skrevet 21. januar 2016 19 timer siden, Kakaoen skrev: Er masse fint dåpstæsj å få kjøpt på ebay. Så siden du alikavel er tidlig ute så sier jeg kjør på Jeg tror ikke noe skjer før datoen min uansett jeg da Virker som "alle" februarbabyene vil komme tidlig inne på gruppa. Er helt utrolig hvor mange som har kommet synes jeg. Og enda værre er hvor utålmodige folk er allerede 2-3 uker før termin. Tenk hvordan de da blir om de må gå over tiden Jeg finnes ikke utålmodig jeg da.. Var mer det sist, for synes å huske at tiden før gikk mye saktere enn nå. Er noe med det å lengte etter sitt første barn. Nå venter jeg mitt andre barn og har ikke begynt å lengte etter den enda Lykke til på kontroll i morgen da Fant en del fint på ebay ja, så jeg skal garantert titte litt mer Skal bare se du får rett ja Du er jo fortsatt før termin på tippingen, så da er det greit Er nok noe i det ja, og så har man jo mye bedre tid til å være utålmodig også når man ikke har en fra før av som trenger tiden din. 1 time siden, lille_frosk skrev: Fader altså, jeg så jo for meg den premien hvis jeg hadde vunnet veddemålet! (Eller hadde det kanskje vært sånn at du fikk premien? ). Men da krysser vi fingrene for 24.01! Jeg synes det er så stilig og fascinerende at fullmånen faktisk har en effekt! Tar forresten gjerne imot litt tips til dåp etterhvert, jeg har jo aldri arrangert en før, og har såvidt vært i noen få (min familie er ikke så veldig ... døpete av seg), så jeg trenger inspo! I hvertfall jeg som hadde fått den største tror jeg Det er bra, da krysser vi de samtidig så håper vi på det Jeg har alltid vært veldig glad i månen, når jeg var liten så sa jeg god natt til den hver kveld har mamma fortalt Men jeg er ikke der at jeg er overtroisk når det kommer til månen, men det kan jo være det er noe i det. Tips skal du få når jeg kommer så langt Har aldri arrangert dåp før jeg heller, men vi gjorde det aller meste selv i til bryllupet vårt for noen år siden så jeg tar med meg litt erfaring derfra. Da lagde vi blant annet bordpynt, invitasjoner og bordkort selv Mye jobb, men veldig gøy både å gjøre det og å ha det litt personlig. Men jeg regner med at det kanskje ikke er like mye tid til sånt med en nyfødt. _____________________________ Er 38+2 i dag og har vært på kontroll. Hadde litt proteiner og blod i urin, noe jeg ikke har hatt før. Blodtrykket var heldigvis bra, men jeg skal tilbake allerede på tirsdag for ny sjekk av BT og urin, og ny kontroll allerede om en uke. Noe som er betryggende, for det kan jo endre seg ganske fort. Nå er jeg hvert fall glad for at det er legen jeg går til. I tillegg tar hun seg veldig god tid, noe som er veldig bra. Føler meg trygg når jeg kommer derfra. Ellers er ikke hodet festet enda, så det tyder jo dessverre ikke på fødsel med det samme. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet tenker jeg
Poppsilopp Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #468 Skrevet 21. januar 2016 Tippeliste : Popsilopp: 15.01 Lille frosk: 20.01 Saltsild: 27.01 Popsilopp mannen: 28.01 Kakaoen: 01.02 Askmeagain89: 03.02 ivf-termin: 04.02 j86: 05.02 Missdior: 06.02 Juliane: 06.02 LilleMy og Shinigami: 10.02 Kaffemor: 14.02 Da er @lille_frosk strøket ut og @missdior er satt opp
Poppsilopp Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #470 Skrevet 22. januar 2016 Da var det fredag Selv om det egentlig ikke er store forskjellen for meg som går her hjemme, så er det noe spesielt med fredagen altså Bekkenet er ikke noe bra for tiden. Våkner om natten av at det er vondt når jeg snur meg, kjennes ut som om det rakner mellom beina. Så jeg sover ikke noe godt. Men har fått meg en time søvn nå på dagen, så det hjelper jo på Ellers er lillegutt veldig aktiv for tiden, og det er veldig betryggende og godt! Da slipper jeg å bekymre meg over det. Jeg sitter i sofaen med 8! puter rundt meg Føler meg litt som en strandet hval, men da sitter jeg godt i hvert fall Nå skal vi se i Idol og kose oss med bakt potet God helg alle fine som titter innom
Poppsilopp Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #471 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har gjort den tabben å spist aaaalt for mye, og nå holder jeg på å sprekke. Det er virkelig ikke å anbefale å spise seg så mett når man er høygravid altså! Som om det ikke var dårlig nok plass fra før av😳 Og som om det ikke var ille nok så selv om jeg er så mett at det eneste jeg har klart å gjøre er å velte meg over på sofaen som en hvalross, så har jeg lyst på sjokolade Jeg tror jeg hadde trengt å bli beskyttet fra meg selv altså
Saltsild Skrevet 23. januar 2016 #472 Skrevet 23. januar 2016 Hahahah, awwww!! Jeg husker det der så godt selv Trøstet meg selv ofte med mat når jeg hadde spist for mye mat. Hahahaha!!
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #473 Skrevet 24. januar 2016 Jeg kjenner meg igjen! Nå er ikke jeg høygravid akkurat, men jeg har magen veldig tett mot ryggen og ikke utover, så jeg føler magesekken kanskje blir ekstra skvist av det? Uansett, følelsen av å være så mett at man egentlig bare klarer å stønne ... Det var jeg på fredag, og likevel klarte jeg å trykke i meg en diger skål sjokolademousse. Var godt da!
Poppsilopp Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #474 Skrevet 24. januar 2016 17 timer siden, Saltsild skrev: Hahahah, awwww!! Jeg husker det der så godt selv Trøstet meg selv ofte med mat når jeg hadde spist for mye mat. Hahahaha!! 40 minutter siden, lille_frosk skrev: Jeg kjenner meg igjen! Nå er ikke jeg høygravid akkurat, men jeg har magen veldig tett mot ryggen og ikke utover, så jeg føler magesekken kanskje blir ekstra skvist av det? Uansett, følelsen av å være så mett at man egentlig bare klarer å stønne ... Det var jeg på fredag, og likevel klarte jeg å trykke i meg en diger skål sjokolademousse. Var godt da! Det er helt utrolig altstå Tenk å gjøre seg så vondt med vilje Men som du sier Frosken, det er veldig godt ___________ Ser nok ikke ut som det blir noe fullmånebaby på meg heller Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Nå sitter jeg benket på sofaen å skal se slalåm. Er nesten så jeg ikke tørr etter den fryktelig skumle utforen i går. Stakkars, stakkars Aksel Lund Svindal. Jeg satt med hjerte i halsen! Ellers er jeg fryktelig trøtt om dagen. Bekkenet blir bare vondere og vondere for hver dag som går, så jeg sover ikke noe godt. Men jeg er flink å sove på dagen. Føler det er viktig å være litt uthvilt til fødselen setter igang. Er jo ikke akkurat lurt å begynne maratonet allerede utslitt Ha en fin søndag
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #475 Skrevet 24. januar 2016 Jaa, du så også utforen i går! Jeg hadde klump i halsen og tårer i øynene da han reiste seg, det så utrolig brutalt ut! Lurer på hvordan det går med de to østerrikerne? Det var rett og slett en skikkelig fæl dag i bakken ... Så bra du er flink til å sove på dagen, det er jo det lureste du kan gjøre akkurat nå tenker jeg!
Poppsilopp Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #476 Skrevet 24. januar 2016 10 timer siden, lille_frosk skrev: Jaa, du så også utforen i går! Jeg hadde klump i halsen og tårer i øynene da han reiste seg, det så utrolig brutalt ut! Lurer på hvordan det går med de to østerrikerne? Det var rett og slett en skikkelig fæl dag i bakken ... Så bra du er flink til å sove på dagen, det er jo det lureste du kan gjøre akkurat nå tenker jeg! Det var virkelig helt fryktelig å se på ja! Tror de fikk samme skade som Aksel. Så i hvertfall bilde av at de alle var på samme rom. Så det var nå litt koselig i hvert fall
lille_frosk Skrevet 25. januar 2016 #477 Skrevet 25. januar 2016 15 timer siden, Poppsilopp skrev: Det var virkelig helt fryktelig å se på ja! Tror de fikk samme skade som Aksel. Så i hvertfall bilde av at de alle var på samme rom. Så det var nå litt koselig i hvert fall Skikkelig leirskolestemning! 1
Poppsilopp Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #478 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Her kommer en lang oppdatering. Sikkert ikke så gøy for alle å lese, men greit å ha å se tilbake på Svangerskapsoppdatering uke 38 På vei: 38+6 Igjen til termin: 10 dager Neste kontroll: Skal inn med urinprøve og måle blodtrykk i morgen, og kontroll på torsdag for å sjekke opp i proteinet de fant i urinen på torsdag. Innkjøp: Ferdig med alt. Har egentlig vært ferdig i mange uker. Kjøpte jo vogn allerede i uke 14 Eller jeg mangler vel for så vidt amme-bh når jeg tenker meg om. Tenker å kjøpe en sånn pakke med to uten spiler på kappahl bare for å ha noen. Så kjøper jeg heller en skikkelig når jeg ser hvor store de faktisk blir Navn: Har brukt M på han i mange uker, så jeg håper å tror det er det blir når han kommer ut også. Nå har vi også fortalt det til folk, så alle bruker det egentlig. Og jo mer jeg hører det jo mer rett blir det. Så det er blir nok det Vektøkning: 6,8 kg. Men sånn som jeg har spist i det siste så er det egentlig et under at jeg ikke har lagt på meg ett tonn Men jeg har gitt litt f*** i det siste. Det er så kort tid igjen, at nå spiser jeg akkurat det jeg vil. Så regner jeg med det forsvinner Vann i kroppen: Kanskje litt, men ikke mye i hvert fall. Har blitt mer hoven i ansiktet, men det tror jeg rett og slett er fødeansikt. Melk i brystene: Kommer gulaktig væske hvis jeg klemmer på brystene, har også våknet med noen små flekker i senga noen få ganger. Men det er ikke sånn at det kommer av seg selv vanligvis. Strekkmerker: Er nok dessverre blitt en tigermamma ja. Har fått ganske mange hele veien på magen. I begynnelsen syns jeg det var helt forferdelig, men nå har jeg merkelig nok vendt meg til de. Men jeg liker ikke så godt å vise magen uten klær for noen andre enn mannen. Hodet ned: Hodet er ned ja, det har det vært i mange uker. Tungt: Det begynner å blir ganske tungt nå ja. Du kan bare glemme at jeg bøyer meg for å si det sånn, det tar snille mannen min seg av Alt er egentlig ganske tungt, men så blir det ekstra tungt av at jeg sliter sånn med bekkenet. I går satt jeg å gråt i sofaen for det var så vondt å snu seg. Og på grunn av bekkenet sover jeg veldig dårlig om natten, så jeg er veldig trøtt. Men i dag fikk jeg tatt det igjen med å ligge i senga å småslumre til halv to Kynnere: Har ganske mye kynnere nå ja. Så det merkes at kroppen gjør seg klar til noe. De begynner også å bli vondere, og det er jo et godt tegn. Hodet festet: Vet rett og slett ikke. Det var ikke det på kontroll på torsdag, så det blir spennende å se på torsdag. Men jeg har fryktelig mye nedpress, og mannen mener magen har sunket, så vi får se. Matkick: Har veldig lyst på søtt for tiden. Eller jeg har egentlig lyst på noe hele tiden, føler ikke jeg gjør noe annet enn å spise (spiser firkløver sjokolade at the moment ) Så det er litt rart jeg ikke sprekker snart Ja, det glemte jeg nesten, har fått skikkelig kick på appelsiner. De er jo så gode nå! Plager: Har vært plaget med bekkenet ganske lenge, men jeg har klart å holde det i sjakk med å ta det med ro. Men den siste uken har det blitt skikkelig ille uten at jeg har gjort noe som helst. Klarer nesten ikke å gå til tider. Men utenom det og halsbrann så er det ganske så greit Humør: Er vel egentlig et spørsmål mannen burde svare på I følge han er jeg til tider ganske eksplosiv, og jeg merker selv at når jeg har mye vondt og er trøtt så er nok ikke lunta så lang som den burde vært. I forrige uke var jeg sånn at tårene lå rett under huden, det skulle ikke mye til før jeg begynte å gråte. Og da snakker vi hulking. Så kort oppsummert så er vel humøret litt opp og ned Han er god som holder ut med meg altså! Er ikke bare det å være gravid som er en utfordring. Høygravid: oh yes! Fødselsforventninger: Skifter mellom å være veldig spent, og grue meg litt. Gruer meg fordi jeg ikke aner hva jeg går til, og jeg liker vanligvis å ha litt kontroll. Og fordi jeg har ganske lav smerteterskel, så jeg er redd at jeg skal takle smertene dårlig og bare ville gi opp. Håper veldig jeg klarer å jobbe med kroppen, og ikke spenne meg sånn at jeg jobber mot. Men så gleder jeg meg litt også. Etter vi gikk gjennom hele prosessen på svangerskapskurset så kjente jeg at jeg gledet meg til det satt i gang, gledet meg til å oppleve alt fra riene satt i gang til gutten er ute. Har bevist ikke lagt så mange planer, for da er det lettere å bli skuffet hvis ting ikke går som man ønsker. Men jeg ønsker helst ikke epidural, fordi jeg ønsker at ting skal gå sin gang, og slippe å ende opp med at ting stopper opp, og de må gripe inn med tang eller sugekopp. Endret 25. januar 2016 av Poppsilopp
Saltsild Skrevet 26. januar 2016 #479 Skrevet 26. januar 2016 Du trenger ikke være redd for epidural, nyere forskning har visst at en fødsel med epidural blir maks 10-20 minutter lengre (og dette ble gjort fordi ofte de som får epidural har tyngre og vanskeligere fødsler dermed tar det litt lengre tid). Jeg fikk epidural og det var så utrolig deilig. Nå skal jeg ikke presse deg til noe slikt, men på meg så var jeg en veldig rask førstegangsfødende og min fremgang skjedde fort. Det er ikke nødvendigvis slikt at det går "feil" med epidural, det er bare sånn at de som ofte får det har de "verste" fødslene og derfor blir det sagt at det tar lengre tid med epidural. Det er i hvert fall det overjordmor sa til meg på KK, og det beroliget meg litt. Og heia deg, nå er det jaggu like før
Poppsilopp Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #480 Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, Saltsild skrev: Du trenger ikke være redd for epidural, nyere forskning har visst at en fødsel med epidural blir maks 10-20 minutter lengre (og dette ble gjort fordi ofte de som får epidural har tyngre og vanskeligere fødsler dermed tar det litt lengre tid). Jeg fikk epidural og det var så utrolig deilig. Nå skal jeg ikke presse deg til noe slikt, men på meg så var jeg en veldig rask førstegangsfødende og min fremgang skjedde fort. Det er ikke nødvendigvis slikt at det går "feil" med epidural, det er bare sånn at de som ofte får det har de "verste" fødslene og derfor blir det sagt at det tar lengre tid med epidural. Det er i hvert fall det overjordmor sa til meg på KK, og det beroliget meg litt. Og heia deg, nå er det jaggu like før Det er jo selvfølgelig også en mulighet for at fødslene blir lengre og mer kompliserte ja. Er bare det at jeg har lest og hørt fra flere flinke jordmødre at det ikke er anbefalt med mindre det trengs selvfølgelig. Så jeg tenker egentlig at jeg tar det som det kommer. Har på ingen måte bestemt meg for at jeg ikke skal ha. Trenger jeg så trenger jeg Tusen takk for informasjonen. Og tusen takk for heiing
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå