Lisemor Skrevet 31. mars 2005 #141 Del Skrevet 31. mars 2005 Håper det går bedre med mannen din og at du slipper å gå over ul terminen. Var jo litt greit tidspunkt på din manns sykemelding da, sånn når det først skulle skje mener jeg. Får han okså vere med på barnestell hele dagene fra starten av.Og så er det jo lettere for deg okså. Tenker på deg og følger spent med. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. mars 2005 #142 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei på seg! Takk for at dere kikker innom! Ja, sykmeldinga til Bjørnemannen kunne ha kommet på et verre tidspunkt! :-) Eneste er jo at han ikke får lov å løfte noe særlig, og vi skal flytte om et par uker :-? Men uansett så har han ikke vært bra i ryggen, så det hadde nok stoppa av seg selv er jeg redd. Vi får bare utnytte dem vi kan Megler'n ringte akkurat og fortalte at damen som var på visning hos oss forrige dagen er veldig interessert, og skulle i banken for å høre på lån Altså, ikke noe bud enda, men om det kommer så blir jeg overlykkelig! HURRA! Kanskje vi slipper med å betale to lån i bare en måned! Ellers så oppdaga jeg i stad at beina mine har hovna opp noe helt sinnsykt! Satt i skredderstilling et par minutter, og da jeg bretta ut beina igjen oppdaga jeg en kjempebulk på den ene ankelen. Ved nærmere ettersyn så har jeg nesten ikke ankler mer... leggen går rett over i foten, på en måte. :o Har ikke hatt noen ødemer før i svangerskapet, men det er visst vanlig å få det helt på slutten. Snakka med svigers, hun hadde fått det en uke før, mamma fikk ikke i det hele tatt, men visste om mange som hadde fått det. Det nærmer seg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 3. april 2005 #143 Del Skrevet 3. april 2005 GOD MORGEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. april 2005 #144 Del Skrevet 3. april 2005 Har det skjedd noe eller? Lenge siden du har vært innom her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 3. april 2005 #145 Del Skrevet 3. april 2005 Hvordan ble helgen???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. april 2005 #146 Del Skrevet 3. april 2005 Så jeg er ikke den eneste som lurer på om noe er i gjære i bjørnehiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 3. april 2005 #147 Del Skrevet 3. april 2005 lurer jeg og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. april 2005 #148 Del Skrevet 3. april 2005 *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2005 #149 Del Skrevet 3. april 2005 Hallo! Koselig at dere tenker på meg! Ble glad jeg nå! Sorry, ikkeno' enda, jeg har vært hos mamma'n og pappa'n min i helga og har ikke fått vært innom KG. Magen sitter der enda, gitt. Men mamma prøvde å få meg til å løpe trapper og kjøre humpete vei for å få litt fortgang på ting (hun hadde nok litt over middels lyst til å være med på føden, tror jeg ), men det funka heldigvis ikke Bjørnemannen må nok pent være med! I dag har jeg henta Bjørnemannen på Kiel-ferga, kjørt ham hjem og fått i ham frokost før han la seg på sofaen og slokna. Jeg benyttet anledningen til å tusle ut på verandaen og plante stemor i stedet for den visne lyngen (som ikke har vært mulig å få vekk før, fordi den hadde fryst fast i krukka). Så nå er det koooooooselig der ute! Og så det været... knall! Vurderer sterkt å ta en tur på Plantasjen og kjøpe mer stemor... hmmm... Har noen flere krukker og en ampel som hadde gjort seg myyyye bedre med noe oppi Mamma insisterte på å måle meg rundt magen, forresten... mot mine normale 70 cm så er jeg nå 117,5... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. april 2005 #150 Del Skrevet 3. april 2005 Ikke noe action? Søren også! Neida! :D Kos deg i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 3. april 2005 #151 Del Skrevet 3. april 2005 Trodde nesten det hadde skjedd noe nå altså, men, men vi får smøre oss med tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. april 2005 #152 Del Skrevet 7. april 2005 Tjoho! Var på omvisning og jordmortime på Kongsvinger Sjukehus på tirsdag. Trivelig jordmor, alt i orden med meg og baby'n, bittelita fødeavdeling og lite folk. Deilig! De har to familierom, så det er mulighet for Bjørnemannen å overnatte sammen med oss siste natta før vi drar hjem. Ble positivt overrasket over at de tilbyr akupunktur som alternativ smertelindring, og at de oppfordrer til naturlige fødestillinger. Fødekar har de også. Føler meg litt mindre stressa med tanke på fødsel nå... Snakka med utbyggeren i går, og det blir nok ikke overtagelse på huset før 1. mai. Kjedelig Hadde håpet at vi skulle få flytta inn neste uke, jeg. Nå lurer jeg på hva vi skal gjøre de dagene (ukene?) vi har en baby i leiligheten... Vi har nemlig ikke innredet noe barnerom, siden vi likevel skal flytte, vogge og vogn har svigers sånn at det ikke skal være så fullt her på visninger osv. Kort sagt har vi fint lite utstyr her, bare klær og en pakke bleier . Men det ordner seg nok på et vis, det gjør alltid det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. april 2005 #153 Del Skrevet 7. april 2005 Kjeder meg ja... Har bakt cookies og brownies, hva skal jeg gjøre nå da... har fortsatt ikke bil, så jeg sitter her innesperra. Bjørnemannen er aktivt sykmeldt, og prøver seg på jobb i dag, og skal på BI-forelesning etterpå, så han er seint hjemme. Aaaargh... kjeeeeeeeeeeeeeeeeeedeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.... Skal jeg skru på Playstation da? Gidder jeg? Kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. april 2005 #154 Del Skrevet 7. april 2005 Ikke kjed deg, da... Det er så kjedelig. Det er i alle fall det værste jeg vet. Også blir jeg så tiltaksløs når jeg kjeder meg. Og da kjeder jeg meg værtfall! Håper du får en fin dag, uansett. Lykke til med den snart forestående fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. april 2005 #155 Del Skrevet 7. april 2005 Hei Siam! Koselig at du stakk innom! Så det var du som spiste opp cookiesene mine... :oops: Litt over middels tiltaksløs nå, ja. Begynte å spille Final Fantasy, men på første savepunkt oppdaget jeg at minnekortet ikke funker (vet ikke om det er fullt eller om det er ødelagt, og får ikke sjekka uten å avslutte spillet - gidder ikke å spille de første 45 min om igjen!!), så jeg må vel ut og kjøpe nytt minnekort... ææææææææsj... det er så dyrt... og det regner katter og hunder ute... På den annen side: Jeg må skaffe bursdagsgave til venninna mi som ble 24 i går! Forslag, noen? Hun er melkebonde, usannsynlig rotete, ekstremt glad i te og hvitvin, syr sine egne klær, skal gifte seg på sensommeren (jeg skal mekke brudebukett), hører stort sett på black metal og kler seg deretter. Tekopper, tekanner, te osv er oppbrukt, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 7. april 2005 #156 Del Skrevet 7. april 2005 Om hun er melkebonde så kunne du evt kjøpe en morsom kufigur som en morsom gave til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 7. april 2005 #157 Del Skrevet 7. april 2005 Flere som venter ser jeg Jeg har tenkt å føde innen den uka her er slutt, så får vi jo bare se om det er noen som er enig i det da Etter å ha gått hjemme siden midten av november, var det første dagen i går at jeg virkelig kjedet meg :o Er litt stolt over det! Men jeg greide å finne på noe alikevel, drive med litt sånn småplukk som man aldri gidder ellers.. Lykke til med det som snart skal skje og så håper jeg inderlig at vi ikke trenger å vente så mye lengre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #158 Del Skrevet 8. april 2005 Hei på seg, Lythande og April! Jeg kunne godt ha tenkt meg å blitt ferdig med alt det føde-styret i løpet av uka jeg også... og takk for tips til bursdagsgave! Det var ikke så lett å finne ku-figurer på Jessheim i går, så jeg endte opp med et wok-sett + spisebrikker og et fint forkle. Og så kjøpte jeg klær til meg selv :oops: Normale klær, jippi! Gleder meg gleder meg gleder meg! Pakka sykehusbag'en i går. Lurer egentlig på om jeg har fått med meg det jeg trenger? Til meg: - Undertøy (sokker, truser (sånne fine tante-truser ) + amme-bh) - Tøfler - Bukse, t-skjorte og cardigan til hjemturen - Vid treningsbukse til å tasse rundt i - Et par t-skjorter (kan ikke pakke ned alt jeg har heller...) - Bind - Toalettsakene står klare til å raske med seg Til Bjørnungen: - Noen bleier (får på sykehuset, men tar med noen i tilfelle) - Et par kluter - Bomullsteppe - Body og strømpebukse - Trøye og underbukse + sokker(se an hvor kaldt det blir/hva som passer) - Jakke - Fleece-bukse i tilfelle det blir kaldt - Lue I tillegg har jeg tenkt å ta med meg litt frukt, kjeks, vann, en bok (må kjøpe meg en bok!) og iPod'en min hvis jeg får den før fødselen . Og så mobiltelefon, lommebok og digitalkamera da, selvsagt. Hva har jeg glemt? Svigers har bilsetet og vogna inntil videre. Til vi flytter må vi nok bruke bag'en til vogna som babyseng, og stellet må vi ta på badegulvet på stelleunderlag. Hva slags stelleutstyr er det egentlig vi trenger? Så mange som sier forskjellig... Ellers: Våkna ti på seks i dag, måtte på do og hadde vondt overalt etter at jeg var ute og gikk på Jessheim i går. Fikk ikke sove igjen, så jeg stod opp, dusja, kledde på meg og moppa gulvet før Bjørnemannen stod opp. Dekket på og spiste frokost sammen. Bjørnemannen prøver seg på jobb i dag, kommer hjem om en times tid. Gjør andre ting nå enn det han pleier, heldigvis. Egentlig er det bare godt å få ham ut av huset en stund, han prater så sinnsykt mye (konstant!) om biler og gitarer, og jeg driter så grundig i både biler og gitarer... Så selv om jeg kjeder meg, så synes jeg det er greit å være alene en stund. Dum er jeg også, har vondt fra før og så begynner jeg dagen med å moppe gulvet? Klarer omtrent ikke å stå på beina... Føler meg som ei gammal kjerring som har glemt hvor gåstolen er. I morgen har jeg og venninna mi avtalt felles bursdag hjemme hos henne og forloveden på gard'n. Ikke noe svære greier, bare middag vi fire tenker jeg. Kjenner jeg henne rett, så har hun bakt en haug med kaker Oooh, forresten, jeg må få Bjørnemannen til å ta noen bilder av magen nå før den blir borte. Ikke helt det samme i fugleperspektiv, vet jeg Nei, vaske opp nå. Sidelengs ved vasken - har ikke lange nok armer til å stå rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. april 2005 #159 Del Skrevet 8. april 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #160 Del Skrevet 8. april 2005 Hei Idahe! Så blid du er da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå