Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20. Most adults aren't up to date on boosters.

A favorite anti-vaccine argument of mine is "how can herd immunity be real if most adults aren't up to date on their boosters and so aren't immune to anything?"

Looking at the Adult Immunization Schedule, historically, there haven't been many boosters that adults have had to routinely get besides a tetanus shot. And although tetanus is an infectious disease, it is not contagious, so herd immunity doesn't have anything to do with it.

Most adults are immune to most vaccine-preventable diseases because they were either vaccinated or had the disease when they were children. They don't need to get boosters of the MMR, chicken pox vaccine, or polio vaccine, etc.

Adults should get a Tdap vaccine to protect them against pertussis, but that is a relatively new recommendation, so it isn't surprising that many adults haven't had it yet.

It is also important to remember that herd immunity is not a one-size-fits-all concept. You can have a breakdown in herd immunity for pertussis, for example, while herd immunity still protects everyone from polio. That's because the necessary vaccination rates to maintain herd immunity is different for each disease.

Les gjerne hele artikkelen!http://pediatrics.ab...ormation.01.htm

Har limt inn svaret mitt til deg igjen her jeg, så du slipper å lete så veldig. Men her se du om revaksinering av voksne.

Jeg selv er forøvrig revaksinert/frivillig vaksinert mot gulfeber, HepB, polio, influensa, meningokokk, Tdap, tyfus, HepA og kolera, da jeg har jobbet i noen av de delene av verden som ikke er like heldige som oss....

Skulle forøvrig likt å se vaksinemotstanderne sette seg ned og se i øynene foreldre fra feks Angola og forklare hvorfor man lar være å vaksinert barna sine.

Det er lett å være tøff i trynet når man sitter her oppe og er godt beskyttet av oss andre som faktisk tar ansvar.

Her i Norge er det anbefalt at alle voksne tar vaksiner mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio hvert tiende år. Dette er særlig viktig nå som det kommer mange flyktninger fra krigsområder hvor vaksinasjonsprogrammet har brutt helt sammen. F.eks i Syria har det kommet nye utbrudd med polio for første gang på veldig mange år. Flyktninger som kommer fra Syria kan derfor være smittet.

Jeg er forresten ikke vaksinemotstander. Jeg er selv revaksinert flere ganger.

Det jeg reagerte på var at flere kommer med svært ufine kommentarer til de som ikke ønsker å vaksinere barna sine, og jeg regner med at flere av de som kom med disse kommentarene ikke selv er revaksinert. Jeg er tilhenger av at vaksinering er frivillig. Noen kan ha gode grunner for å ikke vaksinere barna sine. Kom gjerne med saklige argumenter, men spar dere for de spydige kommentarene.

Anonymous poster hash: db325...d58

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bedriver faktisk homeopati hver morgen hjemme på mitt eget kjøkken.

Først tar jeg litt vann i et glass og drysser nedi et sukkerkorn og rører rundt.

Så tar jeg litt av det vannet, en teskjed eller noe, og tar i ett glass med vann fra springen og rører godt rundt. Så tar jeg en teskjed av dette vannet og har i en kopp med kokt vann, som jeg lar bli kaldt.

Så drikker jeg det avkjølte vannet, fordi jeg ikke vil få diabetes. Jo mindre konsentrasjoner av sukker som fins i vannet jeg drikker, så lenge det er litt sukker til å begynne med, medfører at kroppen blir motstandsdyktig og kan helbrede seg selv. Det har virket til nå. Jeg har ikke fått diabetes. :tommelopp:

:ironi:

:skratte: Fantastisk! :fnise:

Hilsen en som har prøvd det til sitt barn, og som nok aldri med kommer til å gå til en homeopat igjen. :skratte:

Anonymous poster hash: 19ca0...e62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang utdannelse er dessverre ikke alltid vaksine mot dumskap.

Anonymous poster hash: b15fa...f70

:skratte: Priceless!! :skratte:

Anonymous poster hash: 19ca0...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er det anbefalt at alle voksne tar vaksiner mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio hvert tiende år. Dette er særlig viktig nå som det kommer mange flyktninger fra krigsområder hvor vaksinasjonsprogrammet har brutt helt sammen. F.eks i Syria har det kommet nye utbrudd med polio for første gang på veldig mange år. Flyktninger som kommer fra Syria kan derfor være smittet. Jeg er forresten ikke vaksinemotstander. Jeg er selv revaksinert flere ganger. Det jeg reagerte på var at flere kommer med svært ufine kommentarer til de som ikke ønsker å vaksinere barna sine, og jeg regner med at flere av de som kom med disse kommentarene ikke selv er revaksinert. Jeg er tilhenger av at vaksinering er frivillig. Noen kan ha gode grunner for å ikke vaksinere barna sine. Kom gjerne med saklige argumenter, men spar dere for de spydige kommentarene. Anonymous poster hash: db325...d58

Jeg er enig med deg i at man bør prøve å holde seg til saklige argumenter og ikke personangrep. Og jeg tviler faktisk heller ikke på at vaksinemotstanderne oppriktig ønsker å gjøre det riktige for barna sine. De tar bare så fryktelig, tragisk feil.

Det er vanskelig å ikke bli emosjonell, jeg blir rett og slett sint, på samme måte som jeg hadde blitt sint på foreldre som valgte å droppe barnesetet i bilen, fordi "de fleste bilulykker er ikke så alvorlige uansett".

I tillegg så er det generelt veldig vanskelig å komme gjennom med saklig og faktabasert argumentasjon, fordi valsinemotstandernes premiss er at all denne vitenskapelige dokumentasjonen er forfalsket, uriktig, ledd i en slags konspirasjon for å tjene penger eller kontrollere menneskeheten, eller en variasjon av dette. Dersom halvparten av det de påstår hadde vært riktig, så kunne jeg absolutt forstått motviljen mot å vaksinert barna. Men det tragiske er at de baserer en i utgangspunktet velment beslutning på et fullstendig uriktig grunnlag, og det går ut over deres egne, og andres, helt uskyldige barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og si meg da hvorfor jeg sluttet å puste,ble helt blå,ble kjørt med ambulanse etter den andre dtper vaksinen. Ja,de er utprøvde og de har sine bivirkninger. Det trenger ikke å være noen konspirasjonsteori,det stå faktisk i pakningsvedlegget. Vaksinemotstandere er ofte uinformerte,bruker kilder som ikke er forskningsrelatert osv men du har ikke en gang lest pakningsvedlegget og da er du helt lik dem,bare på den andre siden av regnbuen.

Anonymous poster hash: eaede...8f3

Hva har pakningsvedlegget med dette å gjøre? Jeg forstår heller ikke helt hva du mener, men at jeg er på andre siden av regnbuen? Mener du at jeg er uinformert? Da har du ikke forstått poenget med innlegget mitt, og du har heller ikke lest artikkelen jeg la ved.

Det er selvsagt risiko for bivirkninger med vaksiner, med de er godt dokumenterte og kjente. Noen reagerer selvsagt slik du gjorde, da du mest sannsynligvis fikk en allergisk reaksjon.

Men det betyr da ikke at ingen skal vaksinere seg bare fordi enkeltindivider ikke kan? Dette er jo hele poenget med vaksinering - DU kan ikke ta den vaksinen, men "alle" andre har gjort det og du er dermed trygg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har pakningsvedlegget med dette å gjøre? Jeg forstår heller ikke helt hva du mener, men at jeg er på andre siden av regnbuen? Mener du at jeg er uinformert? Da har du ikke forstått poenget med innlegget mitt, og du har heller ikke lest artikkelen jeg la ved.

Det er selvsagt risiko for bivirkninger med vaksiner, med de er godt dokumenterte og kjente. Noen reagerer selvsagt slik du gjorde, da du mest sannsynligvis fikk en allergisk reaksjon.

Men det betyr da ikke at ingen skal vaksinere seg bare fordi enkeltindivider ikke kan? Dette er jo hele poenget med vaksinering - DU kan ikke ta den vaksinen, men "alle" andre har gjort det og du er dermed trygg.

Det at bieffekter er godt dokumentert og vaksinen er utprøvd,betyr ikke at den er trygg. Det er falsk trygghet som befolkningen kan tro på men helsearbeidere skal ikke stole på men prøve å forbedre og følge med. Som jeg skrevet før,helsemyndigheter har gjort favør til farmasiindustri ved å revaksinere alle barna,selv om de aller fleste er allerede beskyttet. Allergisk reaksjon hos meg er ikke diagnostisert faktisk. Legene mistenkte flere forhold men ingen ble 100% fastslått. Jeg er ikke allergisk mot noe per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at bieffekter er godt dokumentert og vaksinen er utprøvd,betyr ikke at den er trygg. Det er falsk trygghet som befolkningen kan tro på men helsearbeidere skal ikke stole på men prøve å forbedre og følge med. Som jeg skrevet før,helsemyndigheter har gjort favør til farmasiindustri ved å revaksinere alle barna,selv om de aller fleste er allerede beskyttet. Allergisk reaksjon hos meg er ikke diagnostisert faktisk. Legene mistenkte flere forhold men ingen ble 100% fastslått. Jeg er ikke allergisk mot noe per i dag.

Hva slags konspirasjonsteori er det du støtter deg til?

Det er ikke helt trygt å spise paracet heller, men det er ingen som lar være "bare fordi at kanskje"..

Revaksinasjon er til fordi effekten på mange vaksiner reduseres i den grad at det kan bli betydelig. Vaksinasjon er nødvendig for folkehelsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du de fleste allerede er beskyttet?? Fordi vi har klart å holde alle disse sykdommene i sjakk så de nesten ikke eksisterer lengre VED Å VAKSINERE OSS! Nå som det har blitt flere og flere vaksinemotstandere som ikke vaksinerer barna sine i vestlige land, pluss den stadig økende innvandringen har flere av sykdommene som var omtrent utryddet kommet tilbake i økende tilfeller.

Alle vet at man kan få allergiske reaksjoner på vaksiner, som med alt annet. Det er derfor man ikke får forlate helsestasjon før minst en halvtime etter den er tatt.

Anonymous poster hash: 7b5ae...d53

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags konspirasjonsteori er det du støtter deg til?

Det er ikke helt trygt å spise paracet heller, men det er ingen som lar være "bare fordi at kanskje"..

Revaksinasjon er til fordi effekten på mange vaksiner reduseres i den grad at det kan bli betydelig. Vaksinasjon er nødvendig for folkehelsen.

Jeg har ikke lest en eneste konspirasjonsteori,faktisk. Det er veldig vanskelig kanskje til å forholde seg til det fordi du kan ikke angrepe folk uten å sette dem i bås først. Når det gjelder revaksinering av mmr vaksinen,så er det ikke slik at akkurat den blir svekket med tiden. Les litt om det så kom tilbake. Den varer livet ut. Du trenger ikke å revaksinere deg hver 10.år med mmr vaksinen,feks. Første er nok i 95% av vaksinerte. Når det gjelder paracet,blir den ikke anbefalt til enkelte,selv om de fleste tar den. Men paracet har ikke den effekten vaksiner har. Den virker ikke på det immune systemet og de som har underliggende sykdom,feks leversykdom,kan lett identifiseres. Paracet er heller ikke allergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig ikke tatt noen vaksiner, men vi vurderer altså å ta polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Grunnen til at vi har sagt nei er mangfoldig, men det handler først og fremst om en omfattende skepsis til vaksineprogrammet, og på troen om at hun er sunnest uten vaksiner. Disse holdningene stammer fra mengder med uavhengig, og dermed ikke like tilgjengelig forskning.

Anonymous poster hash: adab6...030

Bare pass på at aluminiumsfoliehatten dras godt nedfor ørene, så klarer nok barnet seg helt fint uten å bli syk :hoho:

Anonymous poster hash: ec764...761

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså......Se hva de skriver i Aftenposten i dag : http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Disse-to-kartene-sier-alt-om-barnedodelighet-og-vaksinedekning-7893770.html

«Noen har til og med blitt drept, fordi de har ønsket å bidra til barns overlevelse. Med dette som bakteppe, blir det som sagt underlig å notere seg at det finnes voksne, ressurssterke mennesker i USA, Norge og andre vestlige land som bevisst velger å holde barna sine unna livsviktige vaksiner. Resultatet er at mange års iherdig innsats stagnerer og at vi igjen opplever at barn også i vår del av verden blir smittet.»

Anonymous poster hash: 60609...6f2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre fra Aftenposten i dag:

Fra 1970-årene førte lav dekning av kikhostevaksinasjon i en rekke industrialiserte land til både økt forekomst og økt dødelighet av sykdommen. I 2008 var det et utbrudd av meslinger på en norsk Steinerskole, og i januar 2011 oppsto det et større utbrudd av meslinger i Oslo knyttet til et miljø med lav vaksinasjonsdekning.

Polio er utryddet fra vår del av verden, men våre globale reisevaner medføre at vi får nye utbrudd dersom immuniteten i befolkningen synker.

Immunitet i befolkningen er avhengig av at de aller fleste er vaksinert. Foreldre som uten medisinske årsaker unnlater å vaksinere sine barn, setter også andres barn i fare.

Ser du dette TS?

Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre fra Aftenposten i dag:

Hvert år dør 1,5 millioner barn av sykdommer de kunne sluppet å pådra seg hvis de hadde vært vaksinert.

Meslinger er fortsatt en av de aller største barnedreperne i verden. Det svært smittsomme viruset tar hver eneste dag livet av 400 barn, skrev generalsekretær i UNICEF, Bernt G. Apeland, i et debattinnlegg påAftenposten.no søndag. Apeland undres over at foreldre i Norge og USA velger bort de samme vaksinene som hjelpearbeidere risikerer livet for å gi barn i krig:

«Noen har til og med blitt drept, fordi de har ønsket å bidra til barns overlevelse. Med dette som bakteppe, blir det som sagt underlig å notere seg at det finnes voksne, ressurssterke mennesker i USA, Norge og andre vestlige land som bevisst velger å holde barna sine unna livsviktige vaksiner. Resultatet er at mange års iherdig innsats stagnerer og at vi igjen opplever at barn også i vår del av verden blir smittet

Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...