Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å begynne på en liste over ting vi trenger. Jeg googler jo masse og ser hva andre skriver at de har brukt osv. Kan jo være greit å ha en liste for vi må handle inn underveis. Jeg syns tiden har gått fort allerede så er redd siste tiden vil gå for fort også!

Vogn:

Baby jogger city Elite (mulig vi får kjøpt brukt)

Baby jogger Delux dypbag

Vognpose

Lammeskinn

Stellebag(syns babymel har noen fine, men syns over 500kr er drøyt for stelleveske!)

Seng:

Takhengt vugge(Enten purnature eller natures sway)

Dyne(får arve)

Laken

Dynetrekk

Uro?

Babytalk?

Bil:

Bilstol (kjøpe brukt av en bekjent)

Bilstolpose

Klær:

3-4 ullbodyer

2-3 bomullsbodyer

3-4 ull strømpebukser

2-3 bomulls strømpebukser

1 lillelam sparkedress i ull

Ullvotter

Ull luer

Bomulls lue

Lammeskinns tøfler

Bamsedress

Bad/stelleplass:

Stellematte

Hengelomme oppbevaring til veggen

Kluter

Olje

Krem

Bleier

Neglsaks

Termometer

Mamma:

Ull ammeinnlegg

Ammetopper(får to)

Ammebh

Sikkert mye mer vi trenger, men jeg får fylle på etterhvert :) Kom gjerne med tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes du har fått med mye jeg! Jeg tror man må se an endel ting også egentlig. Det finnes jo så mye der ute som man virkelig ikke trenger mener jeg da :P 

Skrevet

Er nok en del ting vi ser an ja :) tenker å kjøpe minst mulig tøy før fødsel siden vi ikke vil vite kjønn og ikke vet om ungen tåler ull. Regner med at vi får en som kan hoppe rett inn i 56 da :P må bare ha så vi klarer oss over fridagene om den kommer julaften eller noe :P

Ergobaby 360 må jeg også føre på!

Pumpe og sånt kan vente :) smokker håper vi faktisk at vi slipper!

Skrevet

I dag var jeg så heldig at jeg fikk vært hos legen min og fikk henvisning til fysio + ble vist litt øvelser for bekkenløsning :)

Når jeg først var der fikk jeg høre den vakreste lyden på jord ❤ det lille hjertet! Får mer og mer lyst på min egen dopler!

Må se om vi har råd..

Skrevet

Nå er jeg nesten 100% sikker på at jeg kjente babyen sparke! Ahhhhw for en følelse! Også akkurat på 17ukers dagen 😍

Må jo dokumentere tid og sted :P i bilen på parkeringsplassen til togstasjonen :)

Har lånt bil av foreldrene mine for å spare bekkenet :) har lyst til å hopse/skutse bort til toget som en liten unge :P

Skrevet

Du kan jo kjøpe brukt doppler? De pleier å være billige, men så kjenner ud jo snart masse spark også. Da blir det litt mer liv enn å høre hjertet :)

Skrevet

Joda, men syns 2-300 kr å bruke på det egentlig er litt unødvendig og det er jo ikke helt bra føler jeg å skulle bli avhengig av å høre den lyden. Kjenner meg selv litt godt der! Ville fått panikk om jeg ikke fant den :P

I dag var vi på UL :D Faren og stemoren til samboer kom fra Sverige i dag tidlig for å være med :) Veldig stas for svigerfar som aldri har vært på UL før. Han var helt fascinert over hva som var mulig :) Er glad for at de fikk være med og oppleve det sammen med oss :) Var selvsagt veldig stas å se babyen vår igjen :D Morkaka ligger pent plassert bak. Alt var som det skulle med den lille og bonusen? Joda hun målte meg til å være 16+4, og da er det for tidlig i følge regelverket å fastsette termin så vi skal tilbake om 3 uker :D Vi får en UL til <3 Gleder meg noe sinnssykt. Var litt dumt tidspunkt på dagen, men jobben må jo bare godta det.  Tror vi har en sjenert en da for den liker å gjemme seg :P Samboer er egentlig fornøyd for nå har han sett at babyen har det bra :P Så han trengte ikke å gå på en UL til. Hvis han av en eller annen grunn ikke kan bli med(han vil jo sikkert), så tenkte jeg å høre med mamma og kanskje mormor. Føler at svigermor må få være med også, men blir litt mange igjen. Vi var litt mange i dag, men det er jo spesielt med de som bor så langt unna.. 

Nei nå må jeg sove! I morgen er det jobb igjen, så skal jeg møte svigers og samboer i hovedstaden for å spise middag :) Håper på strålende sol!

Skrevet (endret)

Oii, enn at du er kommet så langt! De første sparkene er magiske, og etter hvert sikkerheten din.. Du blir så mye bedre kjent med den lille :)

Fin liste du har! Tenkte å tipse om babynest, har du vurdert det? Jeg visste ikke om det da jeg hadde baby sist, men skal lage meg denne gangen. Har allerede sydd flere for andre, og drømmer om hvor kjekt jeg ville ha syntes det var selv! Du kan sy eller kjøpe, alt etter som :)

Hvordan ser du for deg bading? Vi hadde stamp på stativ, men kan jo også velge løs stamp eller kommode med innebygd badebalje.. Det siste er ikke å anbefale, men alt kommer an på plassen :)

Ellers blir vel lista komplett før babyen kommer! Så utrolig koselig at dere ikke vet om det blir gutt eller jente.. Det er så perfekt, men tror ikke jeg klarer å holde meg :P

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Oii, enn at du er kommet så langt! De første sparkene er magiske, og etter hvert sikkerheten din.. Du blir så mye bedre kjent med den lille :)

Fin liste du har! Tenkte å tipse om babynest, har du vurdert det? Jeg visste ikke om det da jeg hadde baby sist, men skal lage meg denne gangen. Har allerede sydd flere for andre, og drømmer om hvor kjekt jeg ville ha syntes det var selv! Du kan sy eller kjøpe, alt etter som :)

Hvordan ser du for deg bading? Vi hadde stamp på stativ, men kan jo også velge løs stamp eller kommode med innebygd badebalje.. Det siste er ikke å anbefale, men alt kommer an på plassen :)

Ellers blir vel lista komplett før babyen kommer! Så utrolig koselig at dere ikke vet om det blir gutt eller jente.. Det er så perfekt, men tror ikke jeg klarer å holde meg :P

Ja, tiden går så alt for fort! Er deilig å kjenne spark! Gleder meg til de blir sterkere og dagligdags. Tror det er en bedagelig liten krabat inni der da som ikke helt kommer til å romstere mest. Har det tydeligvis veldig bra rullet sammen som en ball i mammas mage <3

Jeg har tenkt på nest, men er usikker på om det får plass i en sånn takhengt vugge. Og om det er vits der? Vurderer å høre med mamma om hun vil sy for meg/sammen med meg uansett da. 

Bading så har vi en balje nå, men jeg tenker å heller kjøpe sånn flexibath. Føles litt praktisk at det kan foldes sammen. Eneste er at enten må jeg da sitte på gulvet ved dusjen eller løfte den når den er fylt over på vaskemaskinen også videre rundt om etter hvert som bading er over og sånt. Vi får rett og slett ikke plass til noe på stativ inne på badet =/ 

Lista blir nok komplett. Vi var så enormt heldig at vi fikk penger av faren til samboer for å kjøpe vognen vi ønsker oss, splitter ny i butikk. Gjett hvem som gråt og fortsatt feller tårer bare av tanken! Helt fantastisk at vi kan kjøpe den vi vil ha og ny. De syns vi skulle gjøre det siden vi vil ha 3. 

Vi har en sterk misstanke om hva det blir, men så lenge ingen har bekreftet det så satser vi ikke på å kjøpe inn en bestemt farge. Jeg har alltid hatt et ønske om å ikke vite noe før fødsel og kommer nok til å gjøre det i de andre svangerskapene som forhåpentligvis kommer etterhvert.

Jeg gleder meg så enormt til å få hilse på den lille <3 I dag var vi og kjøpte et søtt antrekk på lindex. Vi skal jo kjøpe mest mulig ull, men jeg trengte å handle inn noe. 

http://www.lindex.com/no/barn/baby-44-86-cm/nyfoedt-(44-68-cm)/7285720/Sett/?styleId=70230137

se så søtt <3

Skrevet

Så koselig å lese om spark!  :rodmer:  Har kjent noen få spark selv og det er like stas hver gang! I morgen er det OUL, og vi gleder oss helt fillete! :bond:

Skrevet

Å herregud :( pappa er akutt innlagt på sykehus. Har vist det de 4 siste timene av arbeidsdagen. Veldig usikkert hva som feiler han, men jeg er redd det kan være tarmkreft. Mamma og pappa bor et stykke unna sykehuset så er ikke lenge siden de kom frem. Jeg har lenge bedt pappa om å gå til legen,men han er så sta :( jeg kan ikke miste pappa. Det klarer jeg ikke. Jeg følte for å kjøre til jobb i dag, men tok toget. Så nå venter jeg på toget hjem så jeg kan hente bilen og kjøre til sykehuset. Kan være jeg ikke slipper inn, men jeg kan ikke la mamma og pappa være alene oppi dette. Mamma er ubrukelig i sånne situasjoner og pappa står ikke på krava. 1 time til jeg er hjemme så 30 min til sykehuset.. Huff :(

Skrevet

Uff, så utrolig leit å lese!  :(  Håper det bare er en filleting og ikke noe alvorlig galt med pappan din!  :hug:

Skrevet

Å nei, jeg håper det er mindre alvorlig enn fryktet!

Skrevet

Vi får ikke vite noe sikkert før onsdag tidligst pga undersøkelser som må gjøres. Virker som om legene frykter det samme som meg. Pappa ville at jeg skulle bli hjemme og slappe av og ta vare på meg selv og den lille i dag så da ble det sånn. Besøker han i morgen. Håper på det beste og frykter det verste :(

Skrevet

Heldigvis! Det var ikke kreft som vi alle fryktet :) var "bare" kronisk betennelses sykdom. Så jeg får ha pappa lenge til! Hans far døde ung så jeg har alltid vært redd for å miste pappa tidlig.

Nå er jeg bare totalt utslitt etter 3 dager med nerver utenpå, men føler jeg kan nyte graviditeten igjen.

Det er jo egentlig nok bekymringer på hjemmebane med mannen som enda ikke har fått seg jobb. Føler meg litt lost egentlig.

Skrevet

Så utrolig flott! Så fint for han å bli kjent med barnebarnet :) nå kan du nyte sommeren og graviditeten!

Skrevet

Ja :) nyter sommeren og graviditeten på jobb :)

Skrevet

Er veldig sliten om dagen, men er høyt tempo på jobb da :) får dagene til å gå fort i alle fall. Samboer er flinkere til å avlaste og. Jeg hadde et skikkelig hormonutbrudd som gjorde at han skjønte hvor sliten jeg faktisk er.

Jeg har faktisk null glede over å være gravid :( noe som gjør veldig vondt! Klarer ikke glede meg til babyen kommer eller glede meg over sparkene jeg kjenner. Føler det er så ekstra dumt når andre sliter med å bli gravid. Uansett så ser jeg etter babyutstyr og følger med på finn. Så i dag var jeg hos en hyggelig dame og fikk med meg masse babytøy og babyleker for 500kr. Må si jeg er veldig fornøyd med den fangsten.

Skrevet

Det er helt normalt å føle deg slik. Du skal ikke tenke at du er slem eller det er dumt. Vi reagerer alle forskjellige på graviditeten vår. Det er lov å reagere på alle måter :klem:

Skrevet

Takk Saltsild :) Vet det er lov, men kjedelig å føle det sånn når man vet at andre sliter med å bli gravid uansett...

Jeg hentet rimipakka i går. Fikk lapp i posten så tenkte å bare hente den. Ble skikkelig skuffa! Så ut som noen hadde tømt den før jeg fikk den... Har sett andre bilder av den og da bugner det av ting, hos meg så var det bare noen få ting og masse tomrom =/ Håper de andre pakkene jeg kan hente senere er litt bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...