Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

:klem: til deg! Det ordner seg jo uansett :) Hvis du får jobb med en gang du er ferdig med skolen, får du jo jobbet nok til at du har rett på permisjonspenger! Det er vel at man må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene. Så det går vel akkurat..

Går samboeren din også på skole?

Takk :) jeg får jo også aap frem til jeg får jobb for jeg blir omskolert, så for meg ordner det seg uansett sånn jeg har forstått :)

Samboer slutta i jobben sin og har gått på dagpenger siden. Har irritert vettet av meg hele tiden. Irriterer meg enda mer at han ikke nå bare får seg en jobb :( men hva skal jeg gjøre? Skrive søknadene og gå på intervju for han? Tror han har kjørt seg selv i et litt dumt spor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har enorm medfølelse for hunder nå :( så mye som stinker og lukter! Hvordan skal jeg kunne ta toget videre? Det er faktisk grusomt å sitte på toget nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som leste lederen(?) i VG HELG på lørdag? Åh som jeg kjenner meg igjen i den i dag! Alt lukter, og alt lukter vondt! Også har jeg så lyst til å kjefte i dag! Spesielt på ei i klassen... La meg være, bare la meg være i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kjenner igjen det med lukter, ja.. Jeg er vanligvis sensitiv for det, men gleder meg ikke til å bli SÅ overveldet igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vanligvis lukke nesa greit, men nå nytter det ikke!

Sånn dag som jeg hadde i går, ble bare dårligere og dårligere, fikk meg til å lure på hvor fantastisk det må være å få egne barn. Spesielt når det følger med så mye bekymringer! For folk med alvorlig svangerskapskvalme gjør jo dette mer enn en gang.

Da jeg endelig kom hjem i går var jeg helt utslitt så jeg klarte ikke mer lukter. Jeg gjorde alt i min makt for å ikke spy på toget hjem! Så jeg gikk rett i seng når jeg kom hjem. Etter å ha sovet litt fikk jeg med samboer på butikken for å kjøpe farris uten smak! For jeg klarte hverken lukt eller smak. Satt litt i stua før jeg dusja. Følte meg helt ute. Fikk i meg litt grønnsakssuppe. Thats it. Nå vil jeg ikke starte dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Kvalmen startet i uke 6 her og var verst fram til uke 12 ca, etter det ble det bare bedre og bedre. Du kommer deg gjennom det, bare hvil mye og unngå tung mat og mye lukt (ikke alltid like lett nei!) og drikk mye vann og spis det som hjelper deg å døyve kvalmen. Tenk at kvalme er et veldig godt tegn! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold ut! Kvalmen startet i uke 6 her og var verst fram til uke 12 ca, etter det ble det bare bedre og bedre. Du kommer deg gjennom det, bare hvil mye og unngå tung mat og mye lukt (ikke alltid like lett nei!) og drikk mye vann og spis det som hjelper deg å døyve kvalmen. Tenk at kvalme er et veldig godt tegn! <3

Jo, det er jo en blanda følelse å være så kvalm! For det er jo et godt tegn så blir glad, men jeg klarer jo ingenting så blir litt trist.

Snakket med mamma i telefonen i dag om det for hun var ekstremt dårlig med meg og lillebror. Hun ga meg litt mattips også fikk jeg tilbud om å flytte hjem til dem til jeg er ferdig på skolen. Vi kunne komme begge to, eller bare jeg, og jeg kunne jo reise hjem til samboer i helgene og sånt eller han kunne komme utover. Det kan være greit for da kan jeg kjøre selv til skolen, noe som vil spare meg for en del lukter og stress. Får bruke bilen til mamma og pappa og de er så snille at de ordner med drivstoff mens jeg går på skolen <3 De er nå ganske søte selv om de er bekymra for hvordan dette skal gå!

Så må snakke med samboer etterpå, når han står opp! Så får jeg høre hva han syns. Han skal i alle fall få lov til å ha en mening før jeg tar avgjørelsen.

Nå tenker jeg at jeg tar en tur bort på butikken, kanskje jeg prøver å gå med hunden også, så kjøper jeg tomat og brød. Ristet brød med tomat frister litt! Enda en fordel med å være gravid, frister det så spiser man det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er ligamentsmerter jeg har eller om det er noe annet.. Heldigvis skal jeg til legen neste uke :) Krampe/stikkende smerter på høyre side rett over trusekanten eller ved lysken... Problemet er jo bare at det er så super ofte og utrolig vondt =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom graviditetsboka di, gratulerer så masse - 7 uker i dag :D

Økonomien ordner seg nok, en må bare gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom graviditetsboka di, gratulerer så masse - 7 uker i dag :D

Økonomien ordner seg nok, en må bare gjøre det beste ut av det :)

Så koselig :) tusen takk :) ja, det ordner seg nok! Bruker å gjøre det!

Jeg har nå flyttet hjem til foreldrene mine for å slippe å ta toget :P savner samboeren min da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått lang tur i dag og nå er det vondt i korsryggen inkludert hoftene med stråling i beina... Håper ikke det er bekkenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) tusen takk :) ja, det ordner seg nok! Bruker å gjøre det!

Jeg har nå flyttet hjem til foreldrene mine for å slippe å ta toget :P savner samboeren min da!

Veldig greit å ha det alternativet da, selv om savnet må være stort! :P Men han kommer vel kanskje på besøk?

Det med bekkenet, jeg opplevde det selv et par ganger men gikk over. Får håpe det var en sjeldenhet du opplevde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente han i morgen :) Så blir han her til vi har fått vært hos legen :) Blir litt at jeg er her, litt at jeg henter han, og litt at vi er hjemme hos oss selv :) Blir mye kjøring, men er vel verdt det :P Han hadde flyttet ut her med meg hadde det ikke vært for at vi har katt og pappa er allergisk. Så vi kan ikke ha med katten hit og kattepass i litt over en mnd er litt drøyt. Hunden henter jeg i morgen og skal ha her da :)

Håper det, men det har ikke blitt bedre i løpet av dagen. Hvis det ikke er helt gærent i morgen så går jeg samme turen i morgen tidlig :P Er så deilig å få bevegd seg på morgenen og koselig med litt alene tid med pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her! Har vært utrolig sliten og det har vært litt frem og tilbake og hit og dit så dagboka har ikke vært første pri.

Jeg er som sagt hos mamma og pappa dagen før jeg skal på skolen og til dagen etter minimum. Så er jeg hjemme en-to dager før jeg drar tilbake til mamma og pappa.

På tirsdagen var vi på første kontroll. Jeg har et veldig godt forhold til legen min da jeg var der ofte for et par år siden og hun sto nesten og hoppet i døra når hun ropte oss inn. Hun hadde sett at vi kom for svangerskapskontroll :) Hun fylte ut papirer, skrev hilsen i svangerskapsboka, jeg ble veid(skrekk og gru jeg har lagt på meg!) og blodtrykket ble målt. Så skal jeg tilbake i begynnelsen av juni for å ta blodprøver :)

Jeg har søkt fødeplass på ABC, men har en følelse av det blir dobbelt opp med kontroller uansett for legen min vil virkelig følge meg gjennom dette :) Det er jo koselig!

Da vi kom hjem lå det brev i posten fra Ullevål sykehus med innkalling til ultralyd og det som virket som innvilget fødeplass på Ullevål sykehus! Det var på ettermiddagen, telefonene var stengt og verden min gikk under. Jeg ville jo føde på ABC, ikke noe sykehus. Ringte mamma og var helt fortvila. Både hun og samboer viste ikke hva de skulle si eller gjøre. Jeg måtte uansett vente til dagen etter. Da ringte jeg Ullevål og hørte. Slik de kunne se det hadde jeg fått plass på ABC, jeg skulle bare på OUL på Ullevål sykehus. Da roet jeg meg ned :)

Så vi har vært til første kontroll, fått innkalling til OUL og fått innvilget fødeplass og jeg er bare 8 uker på vei!

Jeg var på et intervju på onsdagen, men kommer ikke til å ta den jobben. Fikk en uvel følelse der. Skal på et nytt intervju på tirsdag og den jobben er perfekt! Vil ha den! Passe stor stilling og perfekt lengde på vikariatet.

På torsdagen kom hele middagen og alt jeg hadde drukket opp igjen. Så jeg kastet opp for andre (og tredje og fjerde) gang på torsdag. Da jeg i følge legen var akkurat 8 uker på vei. Fint måte å feire på!

Det ser også ut til at vi får igjen litt penger pga noe tull som har vært med noen regninger og da skal min fantastiske samboer "overraske" meg med tidlig ul i uke 12 eller 13 <3 Jeg fyller 26 når jeg er 13 uker på vei og hvis vi har vært på ul før det så blir det nok fortelling til øvrig familie når vi feirer :D

Ellers? Hmm.. Skolelei! Vil ikke på skolen mer!!! Men har 5 dager igjen hvor jeg "må"! 3 med eksamen som er om litt over en uke nå. En forberedelse før det og en tulledag etter det. Selve avsluttingen står jeg nok over. Trives så dårlig i klassen nå. Er selvsagt noen jeg trives med, men uansett.

Vi skal i konfirmasjon i morgen :) Det gleder jeg meg til! Har fått lånt en kjole som sitter pent, men faktisk er en str for stor. Syns ikke så godt da, så jeg får plass i den :D Orker ingenting som strammer på magen nå!

Sliter med kvalmen, men skal ikke klage så lenge jeg ikke kaster opp noe særlig.

Jo, så har jeg et enormt behov for å ha kjæresten min i nærheten. Er så vanskelig å ikke bo sammen for tiden! Jeg sitter oppå han, ligger oppå han så fort jeg har han rundt meg igjen. Nesten sutrer for at han sitter på pc'n som er 5 skritt unna sofaen hvor jeg ligger. Har lyst til å vekke han nå fordi jeg er ensom.. Noe så tullete! Likevel noe jeg ikke får gjort noenting med.. Er totalt avhengig av han om dagen. Neste uke får vi flere dager sammen :) Det blir godt!

Nå er dette langt nok, jeg er kvalm og sliten.. Så skal prøve å oppdatere igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manflu kan kysse meg bak og gå og legge seg! Så fort det går an å bli forkjøla... Blitt skikkelig sylta i løpet av dagen. Bruker ikke føle meg skikkelig syk når jeg er forkjøla, men i dag gjør jeg det..

Stakkars lille meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg? Er formen bedre? Tenk at du er 10 uker allerede :hoppe:

Ja, tenk det! Det går greit. Forkjølelsen henger litt i fortsatt, men det er bedre. Kvalmen har ikke vært min verste fiende de siste dagene heller :) Ja tenk 10 uker :D

Også sto jeg på eksamen med glans så jeg er utdannet og jeg har fått meg jobb :D Kan jo nesten ikke tro det er sant. Gruer meg noe til å fortelle arbeidsgiver om babyen, men det går vel det også :)

Vi måtte bestille tidlig ul enda et annet sted for å få det til å gå opp med den nye jobben. Vi skal hilse på om 3 uker ca :)

Kjenner jeg er helt utslitt etter eksamen da, så hele neste uke er planen å ta det helt med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ja, tenk det! Det går greit. Forkjølelsen henger litt i fortsatt, men det er bedre. Kvalmen har ikke vært min verste fiende de siste dagene heller :) Ja tenk 10 uker :D

Også sto jeg på eksamen med glans så jeg er utdannet og jeg har fått meg jobb :D Kan jo nesten ikke tro det er sant. Gruer meg noe til å fortelle arbeidsgiver om babyen, men det går vel det også :)

Vi måtte bestille tidlig ul enda et annet sted for å få det til å gå opp med den nye jobben. Vi skal hilse på om 3 uker ca :)

Kjenner jeg er helt utslitt etter eksamen da, så hele neste uke er planen å ta det helt med ro!

Gratulerer så mye med både eksamen og jobb! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D veldig deilig når ting er i boks! Har blitt mye kjøring denne uka og lange distanser så nå er bekkenet kranglete igjen :( har selvsagt verdens beste samboer som tar vare på meg :)

Khaosick takk det samme :) er du med i terminklubben og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...