Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Oi, gratulerer! :D

Takk :D

Wow, der var det jo en tydelig strek! Gratulerer :hoppe: Så gøy:D Julebebis er nok helt strålende!

Ja, vi tar da den babyen vi får :D Uansett når den kommer <3 Viktigste er at den er frisk :)

En skyggestrek er myyyyye utydeligere enn det der. Din er jo knallpositiv! Hurra for julebaby ☺️

Ahhh, lærte noe nytt i dag også :D Tusen takk :D Blir verdens beste julegave :D

Ingen tvil!! Gratulerer såååå masse :) koselig med desemberbaby, og hvem vet, det kan jo bli januarbaby og :)

Takk :D Ja, hadde faktisk vært litt komisk. Skal komme med en kort historie etterpå..

Oi, gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Takk Wei Wei :D

Gratulerer!!

Takk igjen LoveTrain :D

Gratulerer! :D

Tusen takk :D

Ja, tusen takk alle sammen :D Samboern er gått fra hæ? hæ? hæ? til Ja, ja, ja :P Han er ganske tom for ord. Jeg bare smiler :) Vi gikk en tur på butikken så jeg kunne lage iskaffe til mannen min og da syntes han jeg fortjente bringebær for det har jeg dilla på og har hatt i snart ett år :P Men alt var muggent så ble plommer :)

Jeg skulle faktisk bli tante en januar, den babyen ble julebaby så blir komisk om vår baby blir januarbaby :) Uansett så er det viktigste at alt går bra nå og at vi får et friskt barn! Trodde aldri jeg skulle få se positiv test.. Var sikker på at jeg ikke kunne få barn før vi i det hele tatt prøvde for jeg har aldri vært forsiktig og vi har hoppet av i svingen hele veien. Men 3 mnd med prøving tok det bare. Føler at vi er ekstremt heldig! Veldig spent på tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jo ikke på meg selv! Så jeg tok en ny test i dag tidlig. Vet dere at den så jeg 100% sjøl at var positiv! Jeg tar meg selv i små gledes hopp, men jeg må ta meg sammen før jeg drar hjemmefra :P

Vi hadde en god prat i senga i går :) snakket blant annet om når og hvordan vi skal fortelle foreldrene våre. For jeg vil ikke gjøre forskjell så de må få vite det relativt likt. Ser ut til at det enten blir denne eller neste helg med fare for at jeg plumper det ut av meg til mamma allerede i dag! Men før vi sier noe blir det en cb med ukesindikator som skal tas i bruk fredag morgen :D

Nei, nå må jeg slutte å bable og gjøre meg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert tatt 5-8 tester alle gangene jeg har vært gravid. Er sånn en rar følelse og man tror ikke helt på det selv. Jeg er straks 13 uker på vei og tror det ikke helt selv enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått opp for meg enda! Kanskje ikke så rart? Men innimellom så "oj jeg er gravid!" også tar jeg en innvendig salto før jeg gliser så jeg er sikker på at folk blir blenda. Så går det en stund før jeg får en ny "åpenbaring" :P Eneste jeg merker det på er en voldsom hodepine jeg har hatt i dag og at jeg aldri har sittet så mye på do noen gang :P Rare greier! Jo også er jeg sånn småkvalm men det påstår jeg at er innbilling!

Kjøpte 2 CB med ukesindikator i dag :D Gleder meg til i morgen tidlig også har vi en til et par uker frem i tid :) Woho :D Også ble vi enige om hentesett i dag <3 samboeren min kikka på strikkeoppskrifter uten at jeg hadde sagt eller gjort noe <3

(orker ikke styre med smily, jeg er trøtt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så søte dere er!!

Hehe :) Må nesten si meg enig :P Aldri sett samboeren min sånn før! Han som vil være så mannemann. Har sett en myk side stikke frem innimellom, men så blir man barsk igjen og nå er han helt pus innimellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkner man kvart på 5 for at man må tisse så :P

Da ble det også sikkert at vi kommer til å dele dette med foreldrene våres :D

post-43033-0-46303100-1428635766_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på et eller annet jeg ikke vet hva er :P også er jeg litt småkvalm, men det tror jeg er pga folaten jeg tar. Tar den før jeg legger meg for leste det gikk bedre for noen, men tror ikke det hjalp for meg.

Men hva har jeg lyst på? Hmmmm... Farlig å gå på butikken og kikke også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Jeg har så lyst på et eller annet jeg ikke vet hva er :P også er jeg litt småkvalm, men det tror jeg er pga folaten jeg tar. Tar den før jeg legger meg for leste det gikk bedre for noen, men tror ikke det hjalp for meg.

Men hva har jeg lyst på? Hmmmm... Farlig å gå på butikken og kikke også :P

Gratulerer! :)

Tar du folat i sånt lite brunt glass? Eller har du en pakke graviditetsvitaminer? Den siste ble jeg kjempekvalm av, ingenting hjalp. De som kun var folat (brunt glass) ble jeg ikke kvalm av, men har hørt at det hjelper å ikke ta de på helt tom mage for de som ble kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Tar du folat i sånt lite brunt glass? Eller har du en pakke graviditetsvitaminer? Den siste ble jeg kjempekvalm av, ingenting hjalp. De som kun var folat (brunt glass) ble jeg ikke kvalm av, men har hørt at det hjelper å ikke ta de på helt tom mage for de som ble kvalm :)

Takk :D

Har kjøpt folat i Sverige, men er kun folat i de tablettene(tror jeg!) Jeg hadde lyst på noe i går kveld før jeg tok de, men så orka jeg ikke gå på butikken så de ble tatt på tom mage. Prøver å hive i meg et eller annet i kveld før jeg tar de :) takk for tips :) Uansett skal jeg holde ut småkvalme for at den lille skal få det best mulig! Også var det omega3 jeg måtte få kjøpt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en sjanse på å flytte dagboka :) Vi har allerede avtalt at vi skal til mine foreldre og fortelle det på søndag. Vi skal til moren hans neste helg. Også satser vi på å få snakke med faren hans på skype i morgen :D

Mine foreldre får enten en gåte eller et ordspill. Dessverre tror jeg ikke de blir så glad som jeg ønsker. Jeg tror de faktisk blir litt skuffa og at vi vil få høre hvordan vi egentlig burde gjort det. Da med faste jobber og bil og hus osv. Så gruer meg til å fortelle dem det.

Svigermor skal få oppskrift på hentesett + garn med spørsmål om hun kan ha det ferdig til desember. Hun blir nok overlykkelig og jubler. Mannen hennes kommer nok med samme leksjon som mine foreldre.

Til svigerfar skal vi si det på spansk. Han snakker ikke spansk, men kona hans gjør det. Så blir de litt forvirra og hun må fortelle hva det betyr :D De blir nok også bare veldig glade :) De bor så langt unna så eneste måten å få fortalt det likt som til de andre + se reaksjonen er skype :)

Så dette blir to spennende helger! Håper selvsagt at alle blir like glade som oss og støtter oss :)

Jeg bestilte legetime i dag også :) Første legetime som var ledig så er jeg ca 8 uker på vei så da tok jeg den :) Må vist nok komme tilbake i uke 12 for å ta blodprøvene da, men det går fint :D

Ellers, kvalm, trøtt og tisser alt for ofte! Og null matlyst :( Vet ikke hva det blir til middag her i hus i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gode nyheter! Kjente spenningen når jeg så den positive testen din hihi. Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gode nyheter! Kjente spenningen når jeg så den positive testen din hihi. Gratulerer så mye!

Takk Skyblue :laugh: Er veldig spennende :) Er så glad for at du har kommet i 2. trimester :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Skyblue :laugh: Er veldig spennende :) Er så glad for at du har kommet i 2. trimester :hug:

Ja tenk. Andre trimester alt hehe.. Går fort etter uke 12 syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk. Andre trimester alt hehe.. Går fort etter uke 12 syns jeg.

Jeg sitter og teller på kalenderen gang på gang! Er ikke 12 uker før 3 juni! Er glad vi har valgt å fortelle foreldrene våres det såpass tidlig for da kan jeg snakke med noen andre enn samboer om det også i hele 2 mnd! :P

Så har man tusen tanker som spinner rundt allerede. Ting jeg lurer på og sånt. Også går det mer og mer opp for meg at det er faktisk noe inni meg nå, som prøver å vokse seg stor og fin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke liker er at jeg har begynt å våkne 5 for å tisse. Da får ikke jeg sove igjen... Noe så irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi fortalt nyheten til det ene settet besteforeldre. Altså far til samboeren min og hans kone. De bor i Sverige så vi måtte ta det over Skype. Greia var bare det at de var på hytta og fikk ikke kameraet til å fungere, noe vi forlangte for å fortelle den store nyheten. Poenget med Skype var jo for at vi skulle få se reaksjonen. Så da vi begynte å snakke om å vente til de kom hjem til leiligheten sin fikk svigerfar litt fart på seg og måtte hjem fra hytta i dag. Heldigvis er det bare en halvtime for dem å kjøre hjem! Da de til slutt hadde kommet hjem og vi hadde følt at vi skulle opp til eksamen i ca en time fikk vi endelig til å se dem og etter litt om og men fikk vi cammen vår til å fungere igjen også. Samboeren min sier at han skal fortelle nyheten på spansk så fikk kona fortelle faren hva som ble sagt. De skjønte ingenting. Vi hadde jo funnet ut hvordan man sier "dere skal bli besteforeldre" på spansk. I det kona oppfatter hva som virkelig ble sagt så hopper hun jo og hyler :D Det tok vel et halvt minutt før hun kunne si på svensk hva som ble sagt. Og da kom det en tåre fra svigerfar <3 De var helt i ekstase og spurte masse spørsmål. De håpte også at vi kom en tur til sommeren, og det må vi jo få til :) Så skal de komme hit i romjula for å hilse på babyen <3 De sa flere ganger at vi måtte ta vare på hverandre og hvor glade de var :) Men at det hadde skjedd før de hadde trodd selvsagt. Og joda, vi skjønner det! Men de var så lykkelige. Kona skal kjøpe med en liten ting når hun skal til Italia i Mai til den lille <3

Det gikk akkurat som vi trodde eller enda bedre :D

Samboer klarer ikke vente med å fortelle sin mor og stefar det helt til neste helg så de kommer på kaffe i morgen tidlig før vi drar ut til mine foreldre :) Jeg fikk også vite at han har fortalt en kompis og en fetter nyheten :P Ble ikke fult så glad for det, men skjulte det :) Så spurte jeg han, etter vi hadde fortalt faren hans det og han hadde ringt moren sin og regelrett tvunget dem til å komme i morgen tidlig, om han aller helst ville skrike det ut til alle. Og det ville han <3 søte mannen min som gleder seg sånn og er så lykkelig for at han skal bli pappa. Enda det ikke helt har gått opp for han :)

Ikke at det har gått helt opp for meg heller altså, men jeg skjønner det litt mer med tanke på at jeg er så kvalm og at jeg omtrent er bosatt på doen plutselig.. Aldri før har blæra mi vært så liten!

Det verste er at i det ene minuttet har jeg lyst på tyggis og tar en tyggis og i det neste så må jeg spytte den ut for å ikke spy! Også takler jeg ikke lukta av kaffe og snus lengre.

Jeg har også sluttet med den nikotinfrie snusen, onico. Prøver å leve så riktig som mulig for den lille :)

Skal se om jeg får fortalt i morgen kveld om hvordan de andre besteforeldrene tar det.

Vi har forresten et problem. For både mine foreldre og hans mor og stefar blir kalt bestemor og bestefar fra før. Hans far og kone kan bli farmor og farfar for det blir hans første "ekte" barnebarn :) Håper jeg får overtalt mine til å bli mormor og morfar, eller beste og besta :)

Joooo, også mens vi satt i sofaen tidligere i dag så tuter en bil utenfor og navnene våre blir ropt! Det var broren til samboeren min.. Jeg gjemte strikkeoppskrifter som lå fremme, men glemte å få vekk alt. Heldigvis kom han ikke inn, så han vet ingenting enda :P Der kunne vi blitt avslørt altså!

Nå, nå skal jeg gi meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi og venter på at svigers skal komme på en kjapp kaffe før vi drar til mine foreldre.. Jeg er utrolig nervøs for reaksjonene vi vil få! Har ikke mer husarbeid å gjøre heller :P enda 50 min til 2 timer før de er her! Samboer måtte si 11-12 tiden.. Jeg liker ikke diffuse tidspunkt. Spesielt ikke når vi skal avgårde etterpå og må rekke toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet alle besteforeldrene at det kommer en liten en. Og en onkel vet om det :)

Vi får starte med svigermor og stesvigerfar. De ble jo tvunget til å komme på kaffe tidlig i går. Jeg hadde forstørret et bilde av en sokk hun ville strikke + funnet oppskriften på den. Dette la jeg oppå oppskriften til hentesettet. Svigermor kikket nysgjerrig når jeg sa jeg hadde funnet oppskriften. Hun bladde gjennom og fortsatte å se på sokken. Til slutt måtte jeg si "det er en oppskrift på noe vi lurte på om du kunne strikke til oss også". Hun bladde en gang til og kunne først ikke tro hva hun så. Men hun så ikke sånn overhappy ut. Det var jo fordi hun hadde en mistanke om at det var nettopp dette :) stesvigerfar tok det hele helt med ro og bare gratulerte. Så var de så lenge på besøk at til slutt måtte vi sende de hjem så vi kom oss videre :P veldig uvanlig!

Da vi kom ut til mamma og pappa hadde de besøk av litt slekt. Noe som forsåvidt var utrolig koselig for det var lenge siden jeg hadde sett dem, men dårlig timing. Og mamma så god som hun er inviterte dem til å bli til middag og. Så de dro jo ganske sent! Vi måtte jo vente tålmodig. Da de dro ville absolutt lillebror sitte sammen med oss, noe som også er uvanlig! Så til slutt måtte jeg bare spørre om de kunne passe bikkja litt før jul. De syns jo selvsagt det var underlig langt frem i tid. Så vi sa at vi mest sannsynlig må på sykehuset en tur. Mamma fikk skrekken i ansiktet. Og da måtte jeg kjapt komme med at det er fordi de skal bli besteforeldre igjen. Mamma ble helt stiv i ansiktet og ingen sa noe. Så jeg var på gråten og ba de si noe og da kom jo lykken fra mamma :) hun var bare forskrekka fordi hun og tante fleipa om jeg var gravid tidligere på dagen. Jeg som ikke kan lyve bare lo det vekk. Pappa derimot tror jeg ble litt bekymra for om vi vil klare det. Han sa ingenting i går, men jeg skal innom jobben hans rundt lunsj og da får jeg vel en leksjon eller to tenker jeg. Typisk pappa og det er kun omsorg så jeg må huske det! Han kom med litt fleiperåd til samboer om at det var bare å belage seg på å styre og orde på kjøkkenet med alt jeg hadde lyst på, men jeg kom ikke til å spise noe av det. Sånn var nemlig mamma som spøy i 9 mnd med meg og var innlagt rett som det var pga dehydrering. Vi snakket sammen en stund og det var hyggelig. Lillebror brydde seg ikke stort for han er onkel fra før av :P

Jeg grudde meg mest til å fortelle mine foreldre det, og det gikk heldigvis bra :)

Så får vi se hva pappa sier etterpå! Og om mamma klarer å holde tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte mamma mens jeg var på vei til pappa sånn at jeg kunne forberede meg. De var bekymret for økonomien vår, men hadde ikke tenkt til å si noe i det hele tatt :) Så jeg fikk roet ned mamma på det og gjorde da det samme med pappa når jeg møtte han. Han ønsker også at vi skal flytte nærmere dem <3 søte pappaen min :) De er uansett kjempe glade på våre veiene og gleder seg masse til et nytt barnebarn kommer til jul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...