Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er så morsomt å se hvor forskjellig besteforeldre tar det ☺️ Bra det gikk såpass bra, og at alle er glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt å se hvor forskjellig besteforeldre tar det ☺️ Bra det gikk såpass bra, og at alle er glade!

Ja :) grudde oss jo veldig fordi vi ikke har vært sammen så lenge og jeg er ferdig på skolen nå til sommeren. Så vi fryktet jo litt en moralpreke eller to. Men vi er jo sikre på at vi vil klare oss og at vi hører sammen :) det gikk jo heldigvis bra og nå kan vi senke skuldrene i 2 mnd før resten får vite det :P min mormor sier alt hun tenker så det kan bli gøy!:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt det går an å være! Greit at jeg er tidlig oppe pga skolen, men jeg sover jo på dagen og legger meg tidlig. Enda må jeg sove på toget! Et sted jeg ikke sover så godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tentamen om dagen.. I dag gikk det til helvete og det tror jeg det gjør i morgen og.. Er ikke i form så vurderer nesten å ikke møte opp i morgen :( æsj, denne dagen er ikke god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste kjøp så langt i svangerskapet er kullsyremaskin! Jeg er blitt helt avhengig av farris så tror vi vil spare inn der kjapt :) Fikk tak i en brukt på finn som fungerte helt fint :) Gjør det også litt lettere å drikke vann også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag❤ kan andre se at jeg er gravid allerede? Var ei venninne som hadde skjønt det så hun og to andre fant det ut i dag litt ufrivillig fra min side :P fikk høre jeg glødet litt. Jeg tenkte bare jaja.. Så sitter jeg på toget. Togføreren går forbi meg og smiler. På neste stopp kom han ut med en flaske iskaldt vann og sa jeg måtte passe på å drikke nok. Han så på ansiktet mitt at jeg var gravid. Han trodde riktig nok jeg hadde termin i oktober så når jeg sa desember ble han litt overrasket. Virkelig? Det kan da ikke synes allerede! Hyggelig at folk er sånn da :)

Er bare det at jeg er så redd for å miste så syns det holder at foreldrene våre vet det! Jeg er foresten normal/slank så kan ikke misforstås heller.. Jaja.. Kanskje flere kommer til å skjønne det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner sa du?

Jeg fikk et litt negativt svar på en mail i dag og ble egentlig veldig skuffet... Så nå sitter jeg med gråten i halsen og vil aller helst hylgrine fordi jeg "ikke fikk vilja mi". Eller et litt hyggeligere svar i det minste. Hadde ikke samboer sittet og spilt og hatt på skype så hadde jeg grått litt nå, men holder igjen da.

Har bestilt time til tidlig ul i dag da :) Blir når jeg er 13 uker på vei ca :) De krevde henvisning da, så det avhenger jo av at jeg får det av legen. De sa at det bruker ikke være noe problem.. Så håper de har rett! I verste fall må jeg bare avbestille og bestille et annet sted eventuelt. Jeg har veldig ålreit lege så kanskje hun er ekstra grei akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker på vei kan ikke synes, nei. Da er vel barnet bittelite. Men gløden kan gi ut ekstra info.

Tenkte ikke på magen :P men trodde ikke gløden var der enda :P hu ene venninna mi så det på puppene mine vist nok.. Veldig synlige blodårer og at huden var spent.

Hmm håper ikke flere ser det eller avslører meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd for å miste! Kvalmen har gitt seg... Legen har heller ikke noe ledig før timen jeg har om litt over 2 uker.. Så da får jeg bare håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen begynner å komme tilbake og jeg har aldri vært så glad for å være kvalm og ha vondt i hodet noen gang!

Jeg har angst for å kaste opp, men nå gjør jeg det mer enn gjerne <3

Føler akkurat nå at det kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakka litt med samboer i dag om fødested. Hører egentlig til Ahus, noe som for meg er helt greit.. Men jeg kunne tenke meg vannfødsel og uten smertelindrende medisiner. Så jeg spurte samboer hva han syntes om at jeg kunne tenke meg ABC klinikken på Ullevål. For han var det helt greit, det var tross alt jeg som skulle gjøre jobben. Viktigste for han var at de som jobber der jeg ønsker å føde, kan og gjør jobben sin. Så nå har jeg skrevet en søknad selv til ABC klinikken. For jeg skjønte det sånn på nettet at man kan gjøre det :) Vi satser jo på at alt skal gå bra!

Jeg blir utrolig fort sliten om dagen og orker nesten ingenting.. Var på skolen og var utslitt 2-3 timer før dagen var over. Det er litt synd, for jeg blir så utrivelig når jeg er sliten. Sovna rett etter middag og sov til 9 på kvelden. Så sto jeg opp. Dro og kjøpte litt frukt, spiste et eple og la meg igjen. Samboer våkna litt før jeg kom og la meg igjen så vi lå og prata litt.

Merker også hormonene... Så har jeg hatt hodepine i 2 uker, i dag tok jeg 1 g paracet! Så ga det seg heldigvis :) Kvalmen kommer og går, men ingen oppkast enda :)

Gleder meg til legetimen om 2 uker! Jeg har en fantastisk lege som jeg gleder meg til å dele nyheten med :)

Hvis noen som leser dagboka mi har født på ABC må dere gjerne dele erfaringene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kastet opp første gang i svangerskapet :( og brødskive med jordbær som var så godt! Klarte å tenke at det var litt positivt for det må jo bety at dette går rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme med å gå helserelatert er at man får sjekket mye før legetimen :)

hB er fin foreløpig. Ikke sunket noe :) Blodtrykket har gått litt ned og kan forklare at jeg er så mye svimmel og har det jeg mener er blodtrykksfall. Det har brukt å være 117/70 og er nå 115/65. Hadde ikke sittet rolig så lenge som jeg skulle og var litt spent på resultatet så den er nok noe lavere til vanlig.

Er gøy å se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hjemme hos foreldrene mine i går for å hente litt klær. Vi har ikke all verdens av plass så jeg har ikke hatt sommerklær og kjoler her enda. Siden jeg er så kvalm så orker jeg ikke at ting presser på magen og da var det godt med litt løsere klær :D Fikk også litt nytt av mamma :) Nå må jeg bare gå gjennom det jeg har av klær her sånn at jeg får kjørt litt tilbake til mamma og pappa tror jeg.

Jeg dro alene da så fikk høre litt mer hva mamma og pappa mente akkurat om at jeg er gravid. Mamma var mest bekymret for om jeg ville klare eksamen. Det var jo veldig dumt av meg å bli gravid rett før eksamen når jeg viste at mamma hadde vært ekstremt dårlig i alle sine svangerskap. Og jo, det er kanskje litt dumt... Men kanskje jeg slipper unna med de 3 første månedene og da er det faktisk bedre å være trøtt, sliten, kvalm rundt eksamen enn i starten av ny jobb. Men hun gledet seg da.

Pappa der i mot var ikke like hyggelig. Han syns vel rett og slett at vi var idioter som ble gravid når jeg ikke var helt ferdig på skolen og ingen av oss sto med jobb. Enig i at det ikke er ideelt, men shit happends. Det eneste jeg er litt skuffet over er at samboeren min ikke har gjort noe annet enn å få til et møte med NAV etter at vi fant ut av dette. Det møtet er til uka og det begynner jo å haste litt. Men dette fikk jeg høre fra pappa da. Han var skuffet over det, skuffet over at han ikke kjenner samboeren min bedre, skuffet over måten jeg møtte samboeren min på, skuffet over egentlig ALT! Så jeg begynte å gråte da for jeg syns jo rett og slett at han var jævlig mot meg, noe jeg sa til han og. Han unnskyldte seg og sa at vi måtte jo bare gjøre det beste ut av det.

Ikke kan jeg snakke med mamma om det for hun tar det bare opp med pappa igjen også blir det en vond sirkel. Ikke kan jeg fortelle samboer det for da blir han sur og jeg vil ikke ha noe vondt mellom han og pappa. Og ikke har jeg noen venninner å snakke med om dette. Så jeg sitter alene med samtalene mellom pappa og meg som spinner gjennom hodet hele tiden :( Det gjør drit vondt! Som vanlig føler jeg at jeg har skuffet foreldrene mine noe voldsomt, og jeg føler at de ikke har trua på meg.

Så, som om det ikke er tøft nok å være gravid med forandringene i kroppen og alle symptomene så skal man få høre hvor idiotisk det var å bli gravid.

For å være helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg kunne bli gravid pga en infeksjon jeg har hatt, så at det gikk så fort var et sjokk! Det var ikke ideelt, vi prøvde jo, vi kan ikke si at vi ikke mente det, men nå må vi bare stå for det.

Akkurat i dag gleder jeg meg ikke over graviditeten da :( Jeg angrer ikke, men jeg er lei meg for at jeg har skuffet foreldrene mine så mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Idja :) Håper det!

Nå er det noen som koker ris til middag i blokka! Det skal ihvertfall ikke vi ha til middag nå! :kvalm:

Jeg har ikke noe særlig lyst på mat om dagen :snurt: Saftis er det eneste! Lage middag er enda verre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg! Det ordner seg jo uansett :) Hvis du får jobb med en gang du er ferdig med skolen, får du jo jobbet nok til at du har rett på permisjonspenger! Det er vel at man må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene. Så det går vel akkurat..

Går samboeren din også på skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...