Saltsild Skrevet 18. juni 2015 #221 Skrevet 18. juni 2015 Skal si ifra når jeg har snakket med jobben! Gruer meg veldig, men begynner å tenke litt mer at jeg ønsker meg virkelig dette barnet og vil ikke jobben beholde meg pga dette så er ikke det den rette jobben Er uansett litt lang reisevei i forhold til barnehage, men er ikke verre enn at hvis samboer får jobb her så får han levert i barnehage God holdning å ha til det!
shoppedilla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #222 Skrevet 19. juni 2015 Gratulerer med vellykket UL og bankende hjerte, så deilig følelse Takk det var fantastisk!
shoppedilla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #223 Skrevet 19. juni 2015 Må fortelle noe komisk det har ikke vært så mye sengeaktivitet siden testen gliste positivt mot oss.. I natt våknet jeg av at jeg lå og tafset på han kjekke ved siden av meg i senga. Og da ble det jo litt action. Men han kom ikke helt i mål så jeg tenkte å ta kontroll og satte meg oppå han. Nesten i mål så oppsto et problem! Jeg er helt sinnsykt forkjøla og begynte plutselig å slite med pusten. Så der satt jeg og hveste at jeg ikke fikk puste.. Ubehagelig der og da, komisk nå! Ble bare dyttet av så gjorde han seg ferdig selv mens jeg fikk igjen pusten. Kjenner jeg er glad jeg ikke har kvalmen mer nå som jeg hoster hele tiden! Kvalmen kommer bare ved enkelte lukter. Så jeg holder meg langt unna oppvaskmaskina! Gleder meg til å kjenne spark da <3 vil gjerne ha noen tegn!
Sjela Skrevet 19. juni 2015 #224 Skrevet 19. juni 2015 God bedring. Ikke moro å være forkjøla. Selv det å kysse blir jo slitsomt grunnet mangelen på surstoff
Yesterday Skrevet 19. juni 2015 #225 Skrevet 19. juni 2015 Gratulerer med baby i magen og en fin ul! Spennende! Immunforsvaret pleier å bli dårligere som gravid så en del blir forkjøla da, mener jeg har lest at det er så kroppen ikke skal frastøte seg babyen da babyen er et fremmedlegeme
shoppedilla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #226 Skrevet 19. juni 2015 Takk Alt er ekstra slitsomt som forkjøla, men man legger seg ikke ned av den grunn! I dag fortalte jeg det til hun som er min leder. Hun syns det var trist at jeg må i permisjon, men håpte jeg ville komme tilbake etterpå og generelt tok det pent. Hun skulle ta det opp med sjefene våres igjen så de får skaffet vikar Litt lettere, men gruer meg litt til mandag...
shoppedilla Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #227 Skrevet 21. juni 2015 Trodde jeg var vanlig forkjøla.. Men dette er ikke en vanlig forkjølelse tror jeg! Var på legevakten i går og hadde crp på 60. Crp min var 36 på torsdag så enten har den økt sakte eller så er den på vei ned. Legen ga meg antibiotika som jeg fikk velge selv om jeg ville starte på. Grunnen til at vi dro på legevakten var fordi jeg hostet så kraftig hele natten at jeg måtte ha bøtte ved siden av sengen for å bli kvitt slimet + at jeg våknet av at jeg ikke fikk puste flere ganger. I natt har jeg fått puste, men har voldsomme hosteanfall og kaster opp pga hosten. Flaks at jeg har hatt hode over bøtta noen ganger! Jeg er skikkelig usikker på om jeg skal begynne på antibiotikakuren for jeg blir så sykt dårlig av antibiotika! Dessuten vil jeg jo ta minst mulig medisiner for babyen sin skyld. Jeg er ekstremt skeptisk til å ta medisiner uansett hva studier sier, for de studiene endrer seg hele tiden. For noen år siden var det ikke farlig å ta solvipect i svangerskapet, nå skal det unngås liksom.... Så her går det i hosteanfall, feber og lite søvn
Sjela Skrevet 22. juni 2015 #228 Skrevet 22. juni 2015 Uff Hvordan går det med deg i dag? Er formen noe bedre? Virkelig ikke moro å være syk. Jeg skjønner godt dilemmaet ditt vedrørende medisin. Jeg er generelt veldig skeptisk til piller og tar de definitivt ikke før jeg må. Men er man så dårlig så bør man kanskje... Lytt til kroppen For et par år siden dro jeg på meg noe av det samme som du beskriver etter en natt på hotellrom i sydene med litt for kald air condition på rommet. Det var rett og slett jævlig. Jeg var ganske sta på å ikke reise til legen, men innrømmer i ettertid at det burde jeg ha gjort. Jeg har liksom alltid hatt tanken om at "det blir sikkert bedre i morgen". Og så har man ligget rett ut i over 1-2 uker uten å få puste eller sove ordentlig og tenker kanskje at man burde fått litt hjelp allikevel. God bedring!
shoppedilla Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #229 Skrevet 23. juni 2015 Uff Hvordan går det med deg i dag? Er formen noe bedre? Virkelig ikke moro å være syk. Jeg skjønner godt dilemmaet ditt vedrørende medisin. Jeg er generelt veldig skeptisk til piller og tar de definitivt ikke før jeg må. Men er man så dårlig så bør man kanskje... Lytt til kroppen For et par år siden dro jeg på meg noe av det samme som du beskriver etter en natt på hotellrom i sydene med litt for kald air condition på rommet. Det var rett og slett jævlig. Jeg var ganske sta på å ikke reise til legen, men innrømmer i ettertid at det burde jeg ha gjort. Jeg har liksom alltid hatt tanken om at "det blir sikkert bedre i morgen". Og så har man ligget rett ut i over 1-2 uker uten å få puste eller sove ordentlig og tenker kanskje at man burde fått litt hjelp allikevel. God bedring! Takk Jeg sjekket crp på jobben igjen i går og det var nok en topp i helgen også er det på vei tilbake nå så jeg hoster meg gjennom får puste igjen døgnet rundt eneste er at jeg har voldsom hoste spesielt på natten så jeg hoster til jeg spyr.. Men hva gjør vi ikke for barna? Ungen kommer ikke til å være sjøsyk senere i alle fall
Saltsild Skrevet 24. juni 2015 #231 Skrevet 24. juni 2015 Æsj, hosting til man spyr er gruuuusomt!!! Hvordan føler du deg? Håper du har blitt litt bedre! Det er så slitsomt å være syk.
shoppedilla Skrevet 25. juni 2015 Forfatter #232 Skrevet 25. juni 2015 Skrev et langt innlegg for et par dager siden, men pga nsb sitt bra nett så mistet jeg alt. Vi forsøker med en kortere versjon Jeg hoster fremdeles og har feber. Hosten er verst om kvelden nå, men jeg sover nesten hele natten uten å våkne av hosten nå ligger høyt med hodet da. Hoster til jeg spyr hver kveld. Forferdelig kjipt når man ikke er kvalm! Men jeg er på bedringensvei i følge crp min. Føler det jo og. Føler bare at det kommer til å ta ett par uker før jeg er helt frisk, men skal bli det uten antibiotika!
shoppedilla Skrevet 25. juni 2015 Forfatter #233 Skrevet 25. juni 2015 Det gikk. Da kan jeg prøve på andre halvdel Jeg var på en rundtur med mamma og hentet div ting jeg hadde fått gratis på finn. Så nå har vi stellebord, gåstol, babygym, gåbil, dukkevogn og nevøen min fikk en lekestøvsuger. Fikk også besafe gravidbelte til bil(noe så behagelig!) og en pute som er til støtte for magen, men tror jeg kan bruke den mellom beina også. Så fikk vi kjøpt litt nye ting til Stua så nå er det forandring i heimen :D Har fått bekreftet at det er bekkenet mitt som tuller, men jeg føler ikke behandlingen hjelper. Klarer vi bare holde det i sjakk så kan jeg jobbe frem til permisjon i alle fall
shoppedilla Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #234 Skrevet 26. juni 2015 Haha er det mulig? Bihulebetennelse med tannpine! Ting jeg ikke har opplevd før jeg ble gravid: *Bli så sinnsykt dårlig av en forkjølelse! *Hoste til jeg kaster opp! *Bihulebetennelse med tannpine! Joda, jeg har hørt om det før, men aldri opplevd! Litt komisk hvordan kroppen endrer seg med en liten beboer. I går var det 15 uker allerede ❤ Herregud det går så fort. Snart skal vi på oul! Gleder meg så sykt :D Også driver mamma, som er ufør, å planlegger hvordan vi kan få gode løsninger i leiligheten. Det er full oppussing på gang ikke maling av vegger og sånn, men nye møbler og nye løsninger. Da blir det bra til baby kommer ❤ så i helgen skal jeg prøve å få ryddet skikkelig så det er klart til mamma kommer. Hun vil komme for å vaske ned og sånt siden jeg har vært så mye dårlig og bekkenet plager meg. Er mye kos og positivt fremover Er det noen som vet om man kan ha med to ekstra på oul på ullevål btw?
Sjela Skrevet 26. juni 2015 #235 Skrevet 26. juni 2015 Åh, så snill mamma du har Men hjelpes! Det var da måte på hvor uheldig du er med tanke på helsa Har du startet opp på antibiotika, eller droppet du den? Fortsatt god bedring
shoppedilla Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #236 Skrevet 26. juni 2015 Åh, så snill mamma du har Men hjelpes! Det var da måte på hvor uheldig du er med tanke på helsa Har du startet opp på antibiotika, eller droppet du den? Fortsatt god bedring Mamma er fantastisk! Får litt tilbake for jeg har gjort enormt mye for mamma siden hun ble syk for 15 år siden. Men vi gir og tar hele veien og vet å sette pris på hverandre Svigermor kommer før fødsel og vasker ned, så vi er super heldig! Ja det kommer som servert her men føler at jeg begynner å bli bedre uansett droppet antibiotikaen. Tar litt paracet med dårlig samvittighet da, men føler det er bedre med 1g paracet på kvelden når det er grusomt enn antibiotika. Også har jeg saltvannsspray. Tar vel ekstra tid bare når man er gravid. Takk
Saltsild Skrevet 26. juni 2015 #237 Skrevet 26. juni 2015 Alt tar ekstra tid når man er gravid. Til og med å spise softis. Det har jeg funnet ut av!
shoppedilla Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #238 Skrevet 26. juni 2015 Alt tar ekstra tid når man er gravid. Til og med å spise softis. Det har jeg funnet ut av! Hehe, det kan jo ikke fungere bra? Jeg tåler ikke softis så får ikke testet, men den må jo smelte da! Merker at spising generelt tar lang tid! Ting får liksom ikke helt plass Humøret er på plass uansett da
shoppedilla Skrevet 29. juni 2015 Forfatter #239 Skrevet 29. juni 2015 Jeg er så usikker om dagen. Jeg er redd for å ta feil valg av utstyr til den lille. Jeg hadde bestemt meg for bedsidecrib, men ser at den må festes i voksensengen. Da blir litt av poenget borte for oss. Er selvsagt logisk at den festes altså. Men sengen til babyen blir stående foran mitt klesskap og jeg må kunne flytte sengen for å komme til skapet. Så nå vurderer jeg vugge vi kan henge i taket. Men hva om denne detter ned? Var sikker på at jeg skulle ha babyjogger med delux bag, men nå er jeg redd for at jeg kanskje burde velge simo eller brio dypvogn først? Hvorfor vet jeg ikke! Også er kanskje stellebordet for stort for badet så vi må finne på noe annet. Egentlig har vi ikke plass til babyen. Vi må jo få plass da. Bilstol aner jeg ikke hva jeg skal velge! Og ikke stellebag heller. Og mye mye mer jeg er usikker på
shoppedilla Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #240 Skrevet 4. juli 2015 http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article1544360.ece Denne var genial! Jeg oppdaget plutselig at jeg kan spise morrpølse! Gjett hvem som skal på butikken Mamma har vært her 2 dager denne uken og hjulpet til med å fikse litt her Nå har vi kommode til babytøy, vi skal ha stelleplass på vaskemaskinen, vi har fått tv på soverommet og det er lettere å komme frem i leiligheten Jeg har funnet ut at vi får gå for en vugge som kan henge fra taket Bilstol får vi kjøpt brukt av naboen til mamma (da er jeg ikke redd for at det er brukt). Det blir nok babyjogger med deluxbag. Ting er litt bedre og det ordner seg etterhvert Bekkenet mitt derimot er ikke bra! Jeg har fått krykker og bekkenbelte. Krykkene bruker jeg foreløpig kun hjemme og rundt her, de blir hjemme når jeg skal på jobb. Bekkenbelte fikk jeg i går og det skal jeg være flink til å bruke! Så skal jeg se om jeg ikke får ordnet med rekvisisjon til fysio. Har ikke helt trua på det, men det er jo verdt å prøve. Må bare finne noen jeg kan gå hos etter arbeidstid. Også fikk vi en mega utgift nylig med katta som har sloss igjen. Jeg gir nesten opp Skulle egentlig ta hunden til dyrlegen i dag fordi hun har noe øyegreier, men så gikk siste del av lønna på dyrlegen med katta og det er nesten en mnd igjen til lønning! Føles ikke helt greit...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå