Gå til innhold

Vanessa Rudjord + God Kveld Norge.


Bootybuilder

Anbefalte innlegg

Hun bør lære av fotballtrenerne. De holder en hånd foran munnen så ikke media skal "se" hva de sier når det er uttalelser som ikke skal komme media for ørene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men hvis hun aldri har svart på spørsmål eller kommentert saken, så er det ikke så rart at den ikke forsvinner. Det er vel ikke vanlig at en redaktør blir trippelfelt i PFU, og når hun dukker opp på en fest hos, av alle steder, Costume, så må det være høyst påregnelig at spørsmålene ville komme. Jeg synes det er helt utrolig at hun ikke hadde forutsett, og øvd seg på!, den situasjonen. Det ville vært en nest best løsning. Den beste løsningen ville vært å si noe, helst litt ydmykt kanskje, den gangen det skjedde. Men dette her er jo så uprofft at det er vanskelig å forstå det.

Kjenner hun ingen medierådgiver som kunne kommet med noen gode råd?

Hun kjenner jo Magnus Rønningen. Om han gir gode råd, kan man jo diskutere...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør lære av fotballtrenerne. De holder en hånd foran munnen så ikke media skal "se" hva de sier når det er uttalelser som ikke skal komme media for ørene.

Hm.

Hvorfor synes du det er så viktig at personer med makt og i lederposisjoner innen sport og mote skal skjermes for medias kritiske søkelys, selv når de beviselig har opptrådt høyst klanderverdig?

Ville du gitt samme råd til politikere og næringslivsledere? Eller sagt på en annen måte: Er du imot en kritisk og fri presse sånn på generelt grunnlag?

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leser om VR, jo mer usympatisk virker hun. Kynisk og kald, alt for å selge.

Uten at jeg har det minste aning hvordan hun er privat. For alt jeg vet brenner hennes hjerte for syke og svake. Men i jobb.....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Hvorfor synes du det er så viktig at personer med makt og i lederposisjoner innen sport og mote skal skjermes for medias kritiske søkelys, selv når de beviselig har opptrådt høyst klanderverdig?

Ville du gitt samme råd til politikere og næringslivsledere? Eller sagt på en annen måte: Er du imot en kritisk og fri presse sånn på generelt grunnlag?

:)

Når det gjelder eksemplet mitt med fotballtrenere så forstår jeg veldig godt at de skjermer munnen når de snakker taktikk. Det tror jeg til og med du forstår. At kjente mennesker forøvrig har lyst til å slenge med kjeften når en journalist ikke gir fred er fullt forståelig. Det samme skjedde Prins Charles da han var på skitur med barna sine .. han sa noen gloser om fotografene som ikke egnet seg "på trykk". Uttalelsen gikk allikevel verden rundt i ettertid.

Og ja - jeg forstår godt at hun sa det hun sa. Hun har tatt følgene av sine handlinger og sagt opp jobben for over et halvt år siden. Selvom ledelsen sier at grunnen til at hun sluttet ikke hadde noe med den nevnte saken å gjøre. At journalister ikke kjenner sin besøkelsestid og innser at nok er nok er vel nokså viden kjent ... da må man sannelig tåle noen verbale uttrykk.

Så nei - ingen skandale for mitt vedkommende ... heller fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja - jeg forstår godt at hun sa det hun sa. Hun har tatt følgene av sine handlinger og sagt opp jobben for over et halvt år siden. Selvom ledelsen sier at grunnen til at hun sluttet ikke hadde noe med den nevnte saken å gjøre. At journalister ikke kjenner sin besøkelsestid og innser at nok er nok er vel nokså viden kjent ... da må man sannelig tåle noen verbale uttrykk.

Så nei - ingen skandale for mitt vedkommende ... heller fullt forståelig.

Det understreket hun jo også selv i intervjuet/filmsnutten som utgjør utgangspunktet for denne tråden - oppsigelsen hennes hadde ingenting med fellingen i PFU å gjøre. Så ingen følger tatt av egne handlinger der, nei.

Og i stedet for å svare på spørsmålet mitt om makt og lederposisjoner psykologiserer du, ser jeg. Det kan fort bli en farlig vei hvis vi alle skulle tenke om mennesker i maktposisjoner kun på den måten. Det er ikke et prinsipp som følges i demokratier, for å si det sånn.

(Hva mente du med formuleringen om at "selv jeg" måtte skjønne dette? Vi har jo ikke diskutert i noen tråd sammen før, såvidt jeg husker. Og jeg husker ganske godt, altså, om jeg så skal si det selv. :) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det understreket hun jo også selv i intervjuet/filmsnutten som utgjør utgangspunktet for denne tråden - oppsigelsen hennes hadde ingenting med fellingen i PFU å gjøre. Så ingen følger tatt av egne handlinger der, nei.

Og i stedet for å svare på spørsmålet mitt om makt og lederposisjoner psykologiserer du, ser jeg. Det kan fort bli en farlig vei hvis vi alle skulle tenke om mennesker i maktposisjoner kun på den måten. Det er ikke et prinsipp som følges i demokratier, for å si det sånn.

(Hva mente du med formuleringen om at "selv jeg" måtte skjønne dette? Vi har jo ikke diskutert i noen tråd sammen før, såvidt jeg husker. Og jeg husker ganske godt, altså, om jeg så skal si det selv. :) )

Tror aldri jeg har diskutert med deg før, nei. Men jeg regner da med at de fleste mennesker ser at en fotballtrener har behov for å ikke la allmennheten se hva trenerbenken diskuterer strategi og taktikk.

Og jeg mener at en fest ikke er stedet for slike diskusjoner. Får man ikke svar ved å henvende seg på vanlig måte så må man innse at personen ikke ønsker å uttale seg om saken. Hun har sagt opp stillingen sin ... er ikke det nok? Hvorfor i all verden dra opp diskusjonen etter 8 måneder? Hun jobber jo ikke med dette lenger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og dama fremstår som dummere og dummere ref intervjuet i VG...

:murvegg:

Stakkars dame, er det mulig å ta seg så dårlig ut?? Kanskje hun heller bør gi seg selv munnkurv dersom hun ikke har noe bedre å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dama fremstår som dummere og dummere ref intervjuet i VG...

Hele den der gjengen med IT-jenter i Oslo virker mer og mer patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av både Vanessa og Pia.Virker høye på seg selv begge to,og det er tydelig at hun ikke tåler noen form for kritikk eller kritiske spørsmål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så lei av både Vanessa og Pia.Virker høye på seg selv begge to,og det er tydelig at hun ikke tåler noen form for kritikk eller kritiske spørsmål.

De, pluss Jenny Skavlan.

De er jo også i samme vennegjeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo også i samme vennegjeng...

lokket passer spannet er det noen som sier... Like barn leker best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...