Piglet Skrevet 15. september 2004 Forfatter #61 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg synes også jeg har litt (for) lange dager, Miranda. I dag var nok en marathon-dag. Timer fra kl 8, så lesing og lunch med studieveninde og deretter to timer jobb-søke kurs. Så hjem og lyn-forberede meg til danskkurs med kjæresten, håndvaske en skjorte som skal med til London og ta oppvasken. Syklet deretter til danskkurs i det villeste regnværet og motvind, selvfølgelig. :evil: Danskkurset gikk fint, selv om jeg ikke hadde fått forberedt meg så mye. Da jeg kom hjem laget vi deilig middag: Antilope-biff med kantarell- og fløte saus og potetskiver. Har aldri smakt antilope før, men det hadde en deilig, kraftig smak. Nå sitter jeg her og slapper litt av ved PCen, før jeg skal pakke. Men ikke for mye da, jeg må jo hå plass til alt jeg skal kjøpe... :oops: Må også stryke litt, men det kan jeg gjøre foran TVen, når jeg skal se The OC. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. september 2004 #62 Del Skrevet 16. september 2004 Det var litt av ett marathonløp. Nå kan du glede deg til du skal ut å shoppe i Londons gater Jeg har aldri vært i London, jeg. Jeg og mannen har snakket om det mange ganger, at vi skulle vært der. Det er så mange steder vi gjerne vil, men ofte blir det kun med snakken :oops: Canada står også høyt oppe på ønskeseddelen. Kanskje til sommeren :håpefull-smily: I alle fall: God Tur, Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. september 2004 Forfatter #63 Del Skrevet 16. september 2004 Det er jo ikke særlig dyrt å dra til London da, og man får sett mye på noen dager. Så kanskje det snart åpner seg en mulighet for deg og mannen? Jeg er snart klar til å dra. Skal pakke toalettmappen min og skifte litt, og så drar jeg. Gleder meg masse. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. september 2004 #64 Del Skrevet 17. september 2004 Vet du, jeg tror jeg skal snakke med mannen min om vi skal ta en storbyferie i løpet av høsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 20. september 2004 Forfatter #65 Del Skrevet 20. september 2004 Ville bare si at jeg er tilbake igjen. Kommer med et lite referat i morgen. Nå vil jeg Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. september 2004 Forfatter #66 Del Skrevet 21. september 2004 Miranda: Jeg synes en storbyferie høres ut som en super ida. Jeg har ihvertfall hatt det veldig fint. Spist masse god mat, mimret litt over gamle tomter, hygget meg med venner og kjæresten og selvfølgelig shoppet. Til og begynne med fant jeg ikke noe særlig og var litt deprimert, men så løsnet det. Kjøpte følgende: -hvit cordblazer -stripete skjorte -grønn topp -lilla/hvitt tweed skjørt -lilla ull-viscose topp med blomster-corsage på -stort, hvitt super deilig sjal (har allerede fått credit for det) -sort høyhalset genser -shampoo og balsam -glans spray -ansiktsmaske -fuktighetskrem Det ensete som jeg ikke fant var dermed de meget ettertraktede ullbuksene (fant to par, men de satt ikke fint) og selvbruner, som jeg ikke fant på flyplassen. Siklet også over opp til flere par sko, men begrenset meg. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 23. september 2004 Forfatter #67 Del Skrevet 23. september 2004 Så ble det plutselig torsdag, og helg, ihvertfall nesten. Skal ikke mere på skolen denne uken, men lesing blir det jo for det. Har hatt noen travle dager med jobb, skole, danskkurs etc. Ukens høydepunkt er at vi skal til Barcelona i januar i forbindelse med pappas bursdag. Gleder meg masse! Har ikke vært i Spania siden jeg bodde der for fem år siden, og Barcelona er jo fantastisk. Tror nok kjæresten og jeg tar en ekstra dag, så vi får en hel liten ferie ut av det. Eller begynner det å bli høst her i København. Har funnet frem både vinterjakken og støvelettene mine, og har ryddet bort en del sommertøy. Flip-floppene mine står dog fortsatt i gangen, og drømmer om bedre tider. I kveld skal vi å svømme, og ellers skal jeg bare slappe av og hygge meg. Får (forhåpentligvis) besøk av en veninde i morgen, så da kan vi ha en ekte jentekveld mens kjæresten er ute på byen. Har også hatt gruppemøte i dag, og vi begynner å få en ide om hva oppgaven skal gå ut på. Har bestemt oss for å analyser posisjoneringen til tre aktører på jeansmarkedet. Nå vil jeg spise litt lunch! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. september 2004 #68 Del Skrevet 23. september 2004 Hei Piglet! Velkommen hjem igjen! Høres ut som dere har hatt det koslig i London. Jeg synes egentlig du har vært ganske så måteholden med shoppingen din jeg, men det kommer jo selvfølgelig litt ann på hvilken prisklasse du har handlet i. Høsten ja.. Jeg har begynt å bruke støvletter, og strømpebukser når jeg har på meg skjørt. I dag har jeg faktisk på meg høyhalset genser også. Ikke det at det er så kaldt heller da men.. Ha en fortsatt fin dag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 24. september 2004 Forfatter #69 Del Skrevet 24. september 2004 Hei Malou! Ja, det var ikke fordi jeg gikk helt amok med visa-kortet, meb som studerende har jeg jo heller ikke så mange penger å gjøre godt med. Men tror ikke det går fire månder før jeg bruker penger igjen. Har hatt en god morgen i dag: Sovet lenge, spiste rolig frokost og lest aviser og KG på nettet mens kjæresten har støvsuget og vasket badet. 8) Skal gjøre litt rent også, og lese litt og hente noen papirer på skolen. Ellers kommer ikke veninden min i kveld, allikevel, men istedet til eplekake i morgen ettermidag. Det blir hyggelig! Men det betyr at jeg skal være alene hjemme i kveld og det er selvfølgelig ikke noe som helst på TV. Har en teori om at det aldri er noe bra på TV fredag og lørdag fordi de "stakkarne" som sitter hjemme foran TVen, virkelig skal føle seg som noen ynkelige taper uten liv. Konklusjon: Jeg må nok leie en film. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 24. september 2004 Forfatter #70 Del Skrevet 24. september 2004 Har fått gjort alt jeg skulle i dag! :Dyktig pige: Så nå skal jeg se på film (A girl thing ) og spise Hagen Dazs is. Skulle egntlig ikke spise noe godt i kveld, men så var den på tilbud. Ja, ja... Har mosjonert ganske mye i dag, så det går vel. :oops: Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. september 2004 Forfatter #71 Del Skrevet 25. september 2004 Filmen var bra, om enn litt merkelig og isen var fantastisk! Her i København er det sol og deilig høstvær. Tror jeg vil prøve å få veninden med på en tur etter eplekaken. Har ellers ikke de store planene for helgen. Skal lage curry til middag (fra pose, men trossalt tilsatt litt ekstra) og fylle opp fryseren med minestronesuppe og rundstykker. Skal selvfølgelig også lese litt, men det er det vel ikke noe nytt i. Og kommer det noe bra på tv i kveld? Nei da!! Kanskje det er på tide med en runde med TP? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 25. september 2004 #72 Del Skrevet 25. september 2004 Heisann. Kommer løpende inn i boken din med en stor :dagensrose: , og med ønsker om at du får en herlig helg Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. september 2004 Forfatter #73 Del Skrevet 27. september 2004 til Betty! Stille og rolig mandag. Frokost med kjæresten, kort gruppemøte og nå sitter jeg her foran skjerme, selv om jeg egentlig burde gjort alt mulig annet. Unskyldningen min er et nettet har vært nede hele helgen, så jeg har litt å ta igjen! :oops: Har hatt en deilig, avslappet helg med veninnebesøk, kjærestehygge og god mat. Og det ser ut til å fortsette: Pappa skal overnatte her til i morgen, så derfor har jeg tatt fri fra danskkurs og håper han vil ta oss med ut å spise. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 27. september 2004 #74 Del Skrevet 27. september 2004 Hei Piglet! Saa koselig aa lese i dagboken din, hoeres ut som du koser deg i Kobenhavn! Goy at det er andre nordmenn i eksil her inne! Ha en fin hoestdag! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. september 2004 #75 Del Skrevet 28. september 2004 Hei igjen Piglet Høres ut som om dere har hatt en fin London-tur Det er deilig å komme vekk litt, - så har man litt mer å gi når man kommer tilbake til hverdagen! Det må jo være spesielt fint for deg å komme til London, da, du som har en studie-tilknytning til byen = mange minner. Og - du fikk jo kjøpt en del av tingene på listen Jeg og mannen satt her forleden og tenkte vi ville på en lang weekend denne helga. Vi søkte opp og ned for å finne det vi ville (alt fra Russland, - spennende, men tør det ikke likevel, - til Amsterdam og London). Enten var det for dyrt, eller så passet ikke flytidene med det vi ville. Tilsist ble vi trette av surfingen og kom til den konklusjon at det nok ville være deilig å slappe av her hjemme (Dessuten planlegger jeg en liten tur til Norge i høstferien...) Går det ellers fint med studiene? Og med dansk kurset? Klem fra Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 28. september 2004 Forfatter #76 Del Skrevet 28. september 2004 Popelka og Miranda: Takk for hilsner! Og velkommen innom, Popelka! Jeg hygger meg faktisk veldig i Kbnh og har ingen planer om å venne hjem. Og det er jo mange nordmenn her. Du har helt rett i at man kan hygge seg hjemme også, Miranda. Noen ganger er det egentlig det beste. Og kanskje dere kan sende datteren bort en liten tur, så du og mannen kan få litt virkelig kvalitetstid sammen? Jeg tror ikke jeg kommer hjem i høstferien pga. en oppgave, så kanskje jeg tar en langhelg i november i stedet. Og så er det jo ikke så lenge til jul... Og da skal jeg ihvertfall hjem. Har for første gang siden jeg startet med å studere en ordentlig juleferie (fra d 15), så dette året skal jeg hygge med masse og pynte og bake... Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går, på en liten resturant med utsikt over sjøen og den nesten fulle månene. Fikk deilig mat (gulrotsuppe med kamskjell, steinbit og blåbær og epletærte) og deilig vin. Var selvfølgelig også hyggelig å snakke med pappa. I dag skal jeg skrive på oppgaven min og så skal jeg på jobb. Og så må jeg øve meg litt på dansk. Synes det går fremover, jeg, selv om kjæresten morer seg på min bekostning... Skal også gå en tur i det fine været. Da jeg var ute og gikk tur i helgen, så jeg masse fine kastanjer, så tror jeg vil samle noen. De er så deilige å holde på - helt blanke og runde. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. september 2004 #77 Del Skrevet 28. september 2004 Hei igjen Piglet, saa goey at du snakker dansk! Synes det er et fint spraak, men det er vanskelig aa uttale, synes jeg. Gulrotsuppe hoertes deilig ut, selv skal jeg lage god, norsk fiskesuppe i kveld naar en fransk jente kommer paa besok. Ha en fin dag! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 28. september 2004 Forfatter #78 Del Skrevet 28. september 2004 Fisksuppe og andre supper er perfekt høstmat! Jeg har bare funnet meg en kastanje, men den er til gjengjeld helt perfekt, rund og blank. Høsten kan være bra den også... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 29. september 2004 Forfatter #79 Del Skrevet 29. september 2004 Synes jeg begynner å få litt vondt i halsen, så derfor sitter jeg her med te med honning i. Har også drukket sitronsaft, så nå får vi se om det hjelper. Det var en god dag på jobben i går, prøver å være litt mere positivt innstilt til den og så hjelper det også at det bare er en kveld i uken nå. Jeg fikk gjort ganske mange intervju og så fikk jeg LØNN! Planlegger å bruke litt av pengene på en sykkel, noe om er hardt tiltrengt. Nå skal jeg skrive ferdig en del av oppgaven og sende det til gruppen min. Vi skal møtes i morgen, så da får vi se hva de sier. Ellers skal jeg på danskkurs og spise spagetti carbonara. Kjæresten var ute både i går kveld og skal ut i kveld, så vi får ikke sett hverandre så mye. Men i morgen skal vi svømme sammen og så på kino, så det gleder jeg meg til. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. september 2004 #80 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg synes høsten kan være veldig hyggelig, hvis jeg bare lar være å tenke på hvor lenge det er til det blir vår og sommer igjen. Det er der skoen trykker hos meg. God bedring med halsen! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå