Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Ja de skal nok dra mest mulig penger ut av oss! Og syns jo det er greit jeg og, blir mer film og se på :) har du sett den?

Jaa, det må du! Har du lest bøkene? Jeg syns det var en fordel. Har dog ikke lest hele den siste, så burde kanskje. Men virker som jeg har god tid.

Ja, den kvalmen ligger liksom og ulmer. Blir ikke så ille at jeg må kaste opp, men såpass at jeg ikke kan riste den av. Kan spise og da er kvalmen vekk i 5-10 min, men kan jo ikke spise hvert kvarter gjennom hele dagen heller. Da blir jeg tykk!

Ja du hadde hyperemesis? Har alltid tenkt at de som sliter med det får jente, men er jo ikke slik. Kaster du opp?

Hehe, ja, sånn sett er det jo greit :) Nei, dessverre! Jeg tok ikke sjansen på å måtte gå midt i filmen hvis vannet skulle gå, eller å måtte fly på do :P Pluss at bekkenet ikke er noe særlig fan av å sitte :( Har forøvrig bare lest første boken og kanskje 1/3 av bok nr 2 :P Kanskje jeg må lese litt Fifty Shades i permisjonen? :fnise:

Æsj, det er så ekkelt å gå og ulme sånn! Jeg spiste mer enn normalt i starten når jeg var kvalm, begynte blant annet å spise lunsj på jobb, noe jeg ikke hadde gjort før. Likevel gikk jeg nesten ikke opp i vekt, men jeg gikk heller ned i egenvekt :P Fikk faktisk kommentar på ene kontrollen hos lege at jeg ikke hadde gått opp noe særlig (hadde vel gått opp 2 kg da). Tror det var i uke 20 eller noe, men når jeg kom tilbake en uke etterpå så hadde jeg gått opp 2 kg til, men da hadde det blitt MASSE mat i helga (taco, fårikål og snop, mener jeg på) og dette var på en mandag uten at jeg hadde fått "nullstilt" enda, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine sinnsyke rier slo bare ut til rundt 20. Så de tallene kan være misvisende. Det sa jordmor til meg også. Eller så har du superhøy smerteterskel, Lilleninja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene mine ble ikke plukka opp av den måleren i det hele tatt. Sto konstant på 0. Men riene mine satt i ryggen da :jepp: Da jeg var på en kontroll på sykehuset og tok CTG så slo kynnerne ut på ca 95, og jeg merka de ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sinnsyke rier slo bare ut til rundt 20. Så de tallene kan være misvisende. Det sa jordmor til meg også. Eller så har du superhøy smerteterskel, Lilleninja :ler:

Hehe, hvem vet? :P Kanskje jeg ikke merker at jeg har rier før hodet står i åpninga? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg begynte og kjenne en ri rundt 25-30, og på 100 var det VONDT! Mine rier satt som et belte rundt mage/rygg.

-----

Jeg er mindre kvalm idag føler jeg, ligger der og lurer men klarer fint og ikke tenke på det. Klager ikke.

Tenker ikke så mye på at jeg er gravid, klarer ikke helt forholde meg til det. Er glad og sånn, men rakk ikke planlegge og vente på og teste og sånn denne gangen. Plutselig var jeg bare gravid. Samboeren klarer heller ikke forholde seg til det, og vi spøker litt om det. "Du vet det kommer en unge i oktober?" Tanken gjør meg surrete. Kanskje jeg må bestille legetime og få helsekort. Kanskje det gjør det mer ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har vært litt mindre kvalm i dag :danse:

Off, blir jo noe litt annet når man bare plutselig er gravid, kan jeg tenke meg, ja! :P

Blir bra å få legetime etterhvert, og helsekort ^^ Tenkt noe på når du vil ha første timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du har vært litt mindre kvalm i dag :danse:

Off, blir jo noe litt annet når man bare plutselig er gravid, kan jeg tenke meg, ja! :P

Blir bra å få legetime etterhvert, og helsekort ^^ Tenkt noe på når du vil ha første timen?

Stresser ikke med og ringe føler jeg. Tenkte kanskje rundt uke 12? Evnt høre om jeg kan få henvisning til ultralyd før den tid for og se hvor langt jeg er på vei. Men tviler på jeg får henvisning egentlig siden det maks er en uke mellom mine to mulige el datoer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg har sove til nå, er det mulig? Samboer stod opp med M kl 06, kom ned med ho til meg halv ni, og så sov vi sammen til halv tolv! Såå koselig :) føler jeg trengte litt søvn nå.

Er så tiltaksløs om dagen, gjør liksom ikke noe ekstra. Gjør kun det jeg må, håper det er en fase. I tillegg kjenner jeg litt på at jeg er litt lei av og være hjemme. Håper det er normale tanker. Begynner og jobbe etter påske, og er sjeleglad for at jeg rekker jobbe noen mnd før minsten kommer.

Ellers går kvalmen veldig opp og ned! Idag er det litt værre igjen. Men enda levelig :)

M holder på og få sin første tann! Jeg syns det var så stas. Virker ikke som hun plages i det hele tatt! Var redd for feber og søvnløse netter. Men kan såvidt se den, så kanskje det blir vondere etterhvert for henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å sove så lenge!:)

Blir nok godt å komme seg tilbake i jobb en stund ja!:) va sykepleier du også? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg har sove til nå, er det mulig? Samboer stod opp med M kl 06, kom ned med ho til meg halv ni, og så sov vi sammen til halv tolv! Såå koselig :) føler jeg trengte litt søvn nå.

Er så tiltaksløs om dagen, gjør liksom ikke noe ekstra. Gjør kun det jeg må, håper det er en fase. I tillegg kjenner jeg litt på at jeg er litt lei av og være hjemme. Håper det er normale tanker. Begynner og jobbe etter påske, og er sjeleglad for at jeg rekker jobbe noen mnd før minsten kommer.

Ellers går kvalmen veldig opp og ned! Idag er det litt værre igjen. Men enda levelig :)

M holder på og få sin første tann! Jeg syns det var så stas. Virker ikke som hun plages i det hele tatt! Var redd for feber og søvnløse netter. Men kan såvidt se den, så kanskje det blir vondere etterhvert for henne!

Så bra du fikk sove lenge i dag :) Det trenger du :)

Kjipt det med kvalmen :( Det er grusomt.. Må være litt praktisk med permisjon også da ;)

Åååå første tannen :hoppe: De er bare så ufattelig søte når de har sånn 1-4 tenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å sove så lenge!:)

Blir nok godt å komme seg tilbake i jobb en stund ja!:) va sykepleier du også? Eller tar jeg feil?

Jepp. Sykepleier! Jobbet i hjemmesykepleien men håper og komme tilbake på sykehus en gang i fremtiden. Helst vil jeg bli jordmor! Hvor jobber du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk sove lenge i dag :) Det trenger du :)

Kjipt det med kvalmen :( Det er grusomt.. Må være litt praktisk med permisjon også da ;)

Åååå første tannen :hoppe: De er bare så ufattelig søte når de har sånn 1-4 tenner!

Jaa, trengte litt søvn, men merker jo nå at jeg ikke er trøtt! M starter dagen 05, så da gjelder det egentlig og komme seg i seng tidlig, men verken meg eller samboer er gode på det.

Jaaa kvalmen er noe dritt, idag har den vært skikkelig plagsom. Men som du sier, da er det greit og være i permisjon. Hvordan er formen din? Har lest i boka di at du ikke har det mest ukompliserte svangerskapet så langt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Sykepleier! Jobbet i hjemmesykepleien men håper og komme tilbake på sykehus en gang i fremtiden. Helst vil jeg bli jordmor! Hvor jobber du?

Aa:) har tenkt en del på jordmor jeg også;) og anestesi:) jeg jobber på sykehus, medisinsk sengepost ned mage/tarm og nyrer/urinveier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aa:) har tenkt en del på jordmor jeg også;) og anestesi:) jeg jobber på sykehus, medisinsk sengepost ned mage/tarm og nyrer/urinveier:)

Høres spennende ut!

Kunne gjerne tenkt meg og jobbe på nyfødt intensiv også. Var i praksis i Afrika på prematur avdeling, fikk øynene litt opp da!

Hvordan er formen din? Har kynnerne roa seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut!

Kunne gjerne tenkt meg og jobbe på nyfødt intensiv også. Var i praksis i Afrika på prematur avdeling, fikk øynene litt opp da!

Hvordan er formen din? Har kynnerne roa seg?

Jeg var også i praksis i afrika:D der jeg var så var det ingen nyfødtintensiv, men vi var mye på føden:) synes nyfødt virker spennende også ja!:)

Det har roet seg litt, men tar på med en gang jeg gjør noe.. Så blir noen kjedelige uker😁 alt man gjør for de små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i praksis i afrika:D der jeg var så var det ingen nyfødtintensiv, men vi var mye på føden:) synes nyfødt virker spennende også ja!:)

Det har roet seg litt, men tar på med en gang jeg gjør noe.. Så blir noen kjedelige uker😁 alt man gjør for de små!

Så gøy! Hvor i Afrika var du? Jeg var i Tanzania:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Hvor i Afrika var du? Jeg var i Tanzania:)

Jeg var i Kamerun!:) det er absolutt et av de beste valgene jeg har gjort!:) hvor lenge var du? Vi hadde 3 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...