Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤

blomst12

Anbefalte innlegg

Snikleser og tidligere barnepark-barn melder seg! Gratulerer så mye med baby :) - litt av en fødselshistorie. Smertene ass, trodde selv jeg skulle dø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snikleser og tidligere barnepark-barn melder seg! Gratulerer så mye med baby :) - litt av en fødselshistorie. Smertene ass, trodde selv jeg skulle dø :P

Så koselig,  hallo! :) Dø ja, tre uker har gått og jeg er enda skeptisk til og få et evnt tredje barn. Med førstemann var jeg klar for fødsel igjen dagen etter husker jeg. Hihi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Jollyroom, tror jeg det var, at de hadde salg på en søskenvogn som het Beemoo et eller annet. Synes den så kjempesmart ut! 

Ja den så ikke gal ut!! Må få satt meg ned ordentlig og kikke etter ei vogn altså! Og du, så spennende med to tette på deg og, har lest dagboka di:) nå har jeg kun tre ukers erfaring og skryte på meg men jeg koser meg så langt!  Selvom dagene seriøst flyr avsted og jeg føler jeg kun ammer,skifter bleier, trøster og koser med de to små :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker litt på forumet. Hatt lyst og gi både dere og meg selv en oppdatering, men får helt makk av og skrive her. Bokstavene dobler seg eller så blir de ikke registrert i det hele tatt.  Men akkurat nå gikk det an og skrive uten at jeg blir altfor irritert. 

Så ja, lille E er tre uker idag! Føler hun alltid har vært her jeg. Og selvom jeg er kjempelykkelig så er det absolutt en strevsom tid. Jeg føler jeg bare eksisterer om dagen, og glemmer og nyte øyeblikkene. Jeg ammer,sover, koser,trøster,leker med eldste,legger eldste,ammer og koser litt til. Jo og så spiser jeg litt.  Og vips der var den dagen over. 

Lille sliter en del med magen,og det går sjelden mer enn to timer mellom ammingen. Sove er hun og dårlig på, aldri mer enn tre timer sammenhengende, men oftest to! Og hun er litt døgnvill stakkars, akkurat som storesøsteren var. Hjelper på nettene når hun sover inntil meg, da kan jeg bare amme liggende, og hun sover bedre i tillegg. 

Men er noe sjarmerende med barseltiden og. Man må liksom bare følge løpet til minstemann og gjøre det beste ut av det. Jeg er så enormt glad i den lille bylten. Så rart og være like glad i henne som storesøsteren.  Og M trives med og ha ei lillesøster, vil stadig kose. Idag fikk jeg tatt bilder av de begge sammen.  Da smelta hjertet mitt litt. Måtte legge det på Facebook, selvom jeg egentlig vil legge minst mulig ut der. Måtte bare skryte litt. :)

Føler jeg ikke rekker henge med her,og det syns jeg er litt dumt. Har hatt så mye glede av og lese dagbøkene til de aller fleste her som er gravide/prøver/fersk mammaer. Må prøve og lese meg opp igjen!! 

Nå har typisk E sove ei stund,og her sitter jeg.  Hihi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til barselbobla jeg :sjenert: Den går jo så fort over.. Blir nok litt annerledes nå regner jeg med. Men mini husker jeg at vi lå timesvis i senga og bare sov, amma og kosa. Og ute snødde det hunder og katter. Var så digg å bare ligge der da og slippe å tenke på snømåking. Blir vel andre boller denne gangen vil jeg tro. Så mulig jeg tar tilbake den "gleder seg" uttalelsen :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for mitt vedkommende rekker man ikkr nyte denne tida like mye som med førstemann.  Tiden blir liksom prioritert litt annerledes.  Men er koselig på en annen måte da,gøy og se hvor mye storesøster bryr seg om lillesøster. :)

Vi ligger i senga enda,  lillesøster tok kvelden 0330. Hadde så vondt i magen stakkars. Og inatt var storesøster og våken et par timer faktisk,skjer ei gang i aaaav og til. Tror lille våkner ho når ho hyler til. Så da måtte jeg vekke samboer stakkars. Men jeg hadde faktisk ikke mulighet til og ta ho for puppen min var opptatt med andre ting.  Jaja, han tåler jo litt nattevåk da. 

Nå får jeg få meg noe frokost,  jeg mister helt sultfølelsen når jeg ammer,flere som har det sånn? Plutselig har jeg ikke spist på flere timer, og det er vel ikke så bra for melkeproduksjonen vil jeg tro. 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å spise! Det er viktig for dere alle sammen. Kjedelig med magevondt for lille :( Håper du får en fin dag :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skrubbsulten når jeg ammer! Har til og med mat på nattbordet som jeg spiser mens jeg ammer om natta, jeg er et bunnløst sluk for tiden. ;) Ikke veldig overraskende at jeg ikke raser ned i vekt akkurat. :fnise: Sliter litt med å få i meg mat om dagen da, for det går så i ett og S vil helst ikke at jeg skal gå på kjøkkenet og etterlate henne i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink og spise de siste dagene. Trodde og det var vanligst og være veldig sulten når man ammer,så jeg må være litt rar, hehe. 

Inatt sov hun faktisk hele natta, eller, spiser jo ca hver andre time hele døgnet,men ho sovna faktisk etterpå. Ho ligger og knirker og presser i søvne da,så min søvnkvalitet er så som så. Godt man kan sove litt på dagen!  

Tenk at det er helg alt!! Dagene løper avsted uten at det skjer noe nevneverdig interessant. Skal i bursdag til tantebarna mine på søndag, ellers ingen planer! Deilig egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld/natt! 

Plutselig var det noen dager siden jeg hadde skrevet her. Lille frøkna sover på meg nå,venter på at hun skal sove godt nok til at jeg kan legge henne ned!

Er egentlig ikke så mye nytt og komme med. Lillesøster sliter med magen på kvelden enda stakkar og liker ikke ligge alene noe særlig. Ellers spiser hun masse og vokser seg stor. Idag smilte hun til meg!!:) idag, tirsdag, er hun fire uker alt! Bruker enda 50/56 i tøy,men kan nok legge vekk 56 snart!:)

Ellers var meg og mannen på løpetur igår! Var spent på hvordan det gikk men gikk overraskende bra:) i tillegg har vi en slags godterstopp på gang,og det går foreløpig greit.  :)  

Imorgen er det fireukersgruppe på helsestasjone. Usikker på om jeg skal,  er så beskjeden av meg. Og føler liksom jeg klarer meg uten barselgruppe,men får kanskje gi det et forsøk?  

Nå begynner E med koselydene sine,så da antar jeg at hun sover tungt! God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trivdes veldig godt med barselgruppe runde to også, men så har jeg ikke så mye nettverk her, og dagene ville fort blitt lange og trauste uten litt selskap. Men man må jo kjenne på det selv! Hadde et par som trakk seg ganske fort, uten at vi andre tenkte noe på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trivdes veldig godt med barselgruppe runde to også, men så har jeg ikke så mye nettverk her, og dagene ville fort blitt lange og trauste uten litt selskap. Men man må jo kjenne på det selv! Hadde et par som trakk seg ganske fort, uten at vi andre tenkte noe på det :) 

Jeg gikk, og det var superhyggelig! I motsetning til forrige gang følte jeg at jeg var mer på bølgelengde med disse damene :) så håper det kan bli noen samlinger med de altså :)

---

Ellers er ettermiddagene fra jeg henter M i barnehagen til mannen kommer hjem ca 1730 helt grusomme. Ho lille kan nesten ikke ligge alene, og sover lite akkurat de timene, storesøster er sliten og krevende etter en dag i barnehagen. Ho skal klatre på møbler og løpe i sofaen akkurat når jeg ammer(som typisk er ofte), ho klenger og er veldig sutrete og rampete. Jeg klarer rett og slett ikke gi begge den oppmerksomhetrn de trenger og fortjener. Selvom det bare er 2,5 timer,så gruer jeg meg til de hver dag. Føler meg liksom så motløs og udugelig! Kan selvfølgelig spør om hjelp, men vil liksom klare det selv. Og vil ikke sende M avgårde heller, er jo bare de timene jeg har med henne i løpet av dagene. Er så trist at de timene blir et strev. Uansett hva jeg gjør er det en av de som gråter. Æsj altså.. 

Sorry for kjipt innlegg,men måtte bare få det ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du helst vil klare deg selv de timene, men inntil rutiner er litt mer på plass er det kanskje lurt å be om hjelp et par ettermiddager i uka? Så kan den personen ta seg litt av lillesøster mens du får kvalitetstid med storesøster? Det er fryktelig tungt å skulle kjenne på det hver dag omtrent at man ikke strekker til, så om det kan la seg løse på en relativt enkel måte noen av dagene så ville jeg prøvd det.

Vet ikke hva mannen din jobber med, men er det noe han kan gjøre hjemmefra slik at han kan komme hjem tidligere og heller jobbe noen timer etter leggetida til eldste?

Liker den minste bæretøy? Isåfall går det kanskje an å ha henne i sjal/sele slik at hun roer seg med den nærheten, mens du samtidig kan engasjere deg i aktiviteter med den største? Aner egentlig ikke hva som kan fungere, blir spennende å se om noen måneder hvordan ting blir løst her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du helst vil klare deg selv de timene, men inntil rutiner er litt mer på plass er det kanskje lurt å be om hjelp et par ettermiddager i uka? Så kan den personen ta seg litt av lillesøster mens du får kvalitetstid med storesøster? Det er fryktelig tungt å skulle kjenne på det hver dag omtrent at man ikke strekker til, så om det kan la seg løse på en relativt enkel måte noen av dagene så ville jeg prøvd det.

Vet ikke hva mannen din jobber med, men er det noe han kan gjøre hjemmefra slik at han kan komme hjem tidligere og heller jobbe noen timer etter leggetida til eldste?

Liker den minste bæretøy? Isåfall går det kanskje an å ha henne i sjal/sele slik at hun roer seg med den nærheten, mens du samtidig kan engasjere deg i aktiviteter med den største? Aner egentlig ikke hva som kan fungere, blir spennende å se om noen måneder hvordan ting blir løst her hjemme. 

Ja kanskje jeg bare Skal be om hjelp. Svigers er jo nærmeste nabo og de tilbyr jo ofte og hjelpe oss.  Er jo sånn sett enkelt og hive lillesøster over der for ei lita stund.  Går jo an og pumpe litt melk. 

Han har desverre ikkr mulighet for og komme hjem tidligere,  da han må være der fra 15-17 pga lite folk i butikken. Han er sjef,men må være i butikken de to timene. Så det er litt kjedelig altså.  Fordelen er at han ikke begynner før ni,og derfor kan stå opp med M og ta henne i bhg.  Takk gud for at jeg har henne i barnehagen forresten,  hadde ikke overlevd hvis ikke!  

Ja,  lillesøster liker bæresele,problemet oppstår når M også da skal bæres.  Og hun skjønner jo ikke helt at lillesøster er et ordentlig menneske og kan fort bli litt hardhendt.  Og holder jeg den minste skal den største også sitte på fanget.  

Nei,  dette ordner seg nok.  M blir jo eldre og vil forstå mer og lille blir jo mer robust etterhvert og tåler litt mer. Så er nok bare en overgang.  Tror nok det er litt ekstern hjelp som må til. Har mange som vil hjelpe, er bare meg som vil klare meg selv.  Men den følelsen jeg har nå fører ingenting godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir bedre, lover! Jeg har jo vært der selv, og det er fryktelig slitsomt når det står på! :kose: 

Litt sutring skader ingen, den ene eller andre veien. Og gråter begge så får man ha begge i hver sin armkrok. Be om avlastning det du kan, det er ikke feigt og du må bare glemme å "være flink og klare selv" altså, for det hjelper ingen at du sliter deg ut! Og det er fryktelig slitsomt når baby skal ha mat og storesøster prøver å ta livet av seg selv ved å stå og balansere på noe for femtende gang i løpet av en halvtime, men plutselig er det over! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre, lover! Jeg har jo vært der selv, og det er fryktelig slitsomt når det står på! :kose: 

Litt sutring skader ingen, den ene eller andre veien. Og gråter begge så får man ha begge i hver sin armkrok. Be om avlastning det du kan, det er ikke feigt og du må bare glemme å "være flink og klare selv" altså, for det hjelper ingen at du sliter deg ut! Og det er fryktelig slitsomt når baby skal ha mat og storesøster prøver å ta livet av seg selv ved å stå og balansere på noe for femtende gang i løpet av en halvtime, men plutselig er det over! :klem: 

Ja du har helt rett! Idag kjørte vi til foreldrene mine etter at jeg henta ho i barnehagen! Så det hjelper jo :)

Men godt og lese om flere som har vært i samme situasjon! Hjelper og høre at det blir bedre :) og vet jo det innerst inne,men glemmer det når det står på som værst! 

Måtte le litt av det med og prøve og ta livet sitt. Hun får et blikk som sier at hun gjør det bare for og irritere mora! Og det klarer hun fint, hoho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det her inne et sted, at en ettårings fremste mål er å få tatt livet av seg. Man skulle nesten tro det når de holder på uten noen som helst forståelse for farer! :hoho: 

Jeg syntes det første året med to tette var beintøft. Og så plutselig... ble det slitsomt på en annen måte. Men når jeg ser dem leke sammen, eller storesøster passer på, da er det verdt det allikevel! :rodmer: 

Så bra! All hjelp er god hjelp. Moren min kommenterte det her om dagen, det var jo virkelig ikke rart at man bodde flere generasjoner sammen før, det trengs virkelig til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det er så gøy.. Baby vil ha pupp, baby får pupp. Baby blir sur fordi det kommer melk for baby vil helst suge på en pupp uten melk. Mora vil at baby skal ta sutt, baby bare brekker seg av sutten. Æsj.  Ond sirkel. Mora vil og at baby skal sove på mer fornuftige tider og ikke være lys våken kl 0256 på natta. Ekstra gøy er det når hun ikke finner roen og kaver og styrer verre enn verst.  Og de intense hylene som varer et sekund av gangen. 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...