AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Har IS allerede fått så mye makt at det er for sent å stoppe dem? Er vi sjanseløse? Hvordan kan vi vinne? Anonymous poster hash: 109b4...ac8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tror det er for sent. Du kan ikke vinne over folk som seriøst tror de ender i paradis ved å delta i kampen for Islamsk stat. Jeg tipper om 10 år vil vi se avkappede hoder henge rundt på gjerder i Oslos gater. Anonymous poster hash: ed574...609 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Ikke for å virke trangsynt, men å slippe en atombombe over samtlige islamske stater er eneste løsning. Personlig foretrekker jeg heller flere titalls millioners død en å miste menneskets rettigheter på ytring, frihet og tro/kjærlighet. Anonymous poster hash: 9b770...e51 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Jeg tror en atombombe hadde kunnet stanse dem, men tror ikke det kommer til å skje. Det virker som om konsensus er at den eneste måten å roe ned IS er ved å godsnakke med dem. Anonymous poster hash: 109b4...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Ikke for å virke trangsynt, men å slippe en atombombe over samtlige islamske stater er eneste løsning. Personlig foretrekker jeg heller flere titalls millioners død en å miste menneskets rettigheter på ytring, frihet og tro/kjærlighet. Anonymous poster hash: 9b770...e51 Godt sagt. Jeg støtter atombombing av islamiststater i den situasjonen vi er i nå. Charlie Hebdo-tegneren sa "Jeg vil heller dø stående enn å leve i knestående". På tilsvarende vis bør vi si "Vi vil heller drepe hundretusener for å leve i trygghet enn å leve under konstant trussel fra islamister". Anonymous poster hash: 109b4...ac8 3
Gjest Ferie Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Nei. De utnyttet kaoset i irak og syria. Og det er ikke forsent å hjelpe yezidi jentene som ble kidnappet og utnyttes som sex slaver. Det er flaut at FN ikke har en slagplan for disse jentene.
Gjest Ferie Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Det var en veldig god dokumentar på nrk som forklarer hvilke mekansimer som bygde opp isis. Men den er ikke på nettsidene lenger. Endret 3. februar 2015 av Ferie
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Nei. De utnyttet kaoset i irak og syria. Og det er ikke forsent å hjelpe yezidi jentene som ble kidnappet og utnyttes som sex slaver. Det er flaut at FN ikke har en slagplan for disse jentene. Faren er mye større enn som så. Yezidi-jentene er en ting, men her står faktisk også Norges sikkerhet i fare. Skal vi vente med å gjøre opprør til islamistene inntar Norges gater og henretter folk? Da er det for sent! Vi må stanse dem før det er for sent. Sånn som situasjonen er nå så ser islamistene at de får mer og mer suksess, uten at noen land gjør motstand. Det gir dem blod på tann. De må stanses, koste hva det koste vil. Atombombe bør være siste utvei, men det bør vurderes. Anonymous poster hash: 109b4...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Det var en veldig god dokumentar på nrk som forklarer hvilke mekansimer som bygde opp isis. Men den er ikke på nettsidene lenger. Jeg stoler ikke på NRK i denne saken. La meg gjette: Det ble sagt at det er fattigdom og Bush som har skylden? Anonymous poster hash: 109b4...ac8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Å slippe et par bomber over hele midtøsten er eneste løsning. Anonymous poster hash: 8e552...ce3 2
Gjest Salvesen Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Vi har ingen grunn til å stoppe IS - det får deres naboer ta seg av selv. Det at vi på død og liv skal involvere oss militært i Midt-Østen, var nettopp det som skapte IS i utgangspunktet. Iran, Tyrkia, Syria og Saudi-Arabia får ta seg av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Å slippe et par bomber over hele midtøsten er eneste løsning. Anonymous poster hash: 8e552...ce3 Jordan og Israel er også en del av Midtøsten. Man må jo velge ut noen steder å bombe. Vi har ingen bomber som kan utslette hele regionen, og det er heller ikke noe poeng. Anonymous poster hash: 109b4...ac8
Gjest Salvesen Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Her kan dere lære mer om hva IS er - hvor de kommer fra, og hvor ubetydelige de er i den store sammenhengen. https://www.youtube.com/watch?v=BJPOtPl-0NI
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Vi har ingen grunn til å stoppe IS - det får deres naboer ta seg av selv. I utgangspunktet er jeg enig med det, men ikke nå som det har blitt en internasjonal bevegelse. IS dreier seg ikke lenger bare om krig mot Assad. Nå kriger de også mot oss. Hvis de bare holdt seg nede i Midtøsten ville jeg vært helt enig med deg: La dem krige til de blir lei Anonymous poster hash: 109b4...ac8 1
Gjest Salvesen Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 I utgangspunktet er jeg enig med det, men ikke nå som det har blitt en internasjonal bevegelse. IS dreier seg ikke lenger bare om krig mot Assad. Nå kriger de også mot oss. Hvis de bare holdt seg nede i Midtøsten ville jeg vært helt enig med deg: La dem krige til de blir lei Anonymous poster hash: 109b4...ac8 Jihadister har kriget mot oss lenge før IS ble til. Det er ikke noe nytt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Jihadister har kriget mot oss lenge før IS ble til. Det er ikke noe nytt. Og du er fortsatt imot innblanding? Skal vi bare ta imot uten å yte motstand? Anonymous poster hash: 109b4...ac8 1
Gjest iDoll Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Å slippe en atombombe over et av de områdene - har dere mistet hue helt?! En atombombe vil gjøre mye større skade enn bare akkurat der den slippes ned. Hørt om ettervirkninger av slike bomber? Tror dere det gjelder bare dem i regionen?! Dere som mener dette er jo like forskrudd i hue som disse IS-gærningene! Makan. 9
Gjest Ferie Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Jeg stoler ikke på NRK i denne saken. La meg gjette: Det ble sagt at det er fattigdom og Bush som har skylden? Anonymous poster hash: 109b4...ac8 Nei faktisk Obama. Som fikk flere rapporter, om at den nye presidenten eller var det statsminister (iallefall shia) ikke fungerte og begynte å bli veldig paranoid. Prøvde å sette egne ministre som var sunni i fengsel, han ene klarte å rømme, men da satte de sikkerhetsvaktene hans i fengsel. Alle sunniene mistet jobb i det offentlige og ble fattige. Den amerikanske ambasadøren i irak da ble interjuet og sa at han tok kontakt med obama for å få han til å utøve press. Men at obama sa at irak ikke var deres ansvar lengre.... Jeg har alltid vært kritisk til obama, synes han er for soft og mild til å være president.
Gjest Ferie Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Faren er mye større enn som så. Yezidi-jentene er en ting, men her står faktisk også Norges sikkerhet i fare. Skal vi vente med å gjøre opprør til islamistene inntar Norges gater og henretter folk? Da er det for sent! Vi må stanse dem før det er for sent. Sånn som situasjonen er nå så ser islamistene at de får mer og mer suksess, uten at noen land gjør motstand. Det gir dem blod på tann. De må stanses, koste hva det koste vil. Atombombe bør være siste utvei, men det bør vurderes. Anonymous poster hash: 109b4...ac8 Kanskje de klarer å ta små deler av Libanon. Men de kommer ikke lengre enn til grensen til Tyrkia. Kaos i landene fra før gjorde det til rette å ta landet raskt.
Gjest Salvesen Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Og du er fortsatt imot innblanding? Skal vi bare ta imot uten å yte motstand? Anonymous poster hash: 109b4...ac8 Her er hva vi bør gjøre: 1) Slutte å involvere oss militært i Midt-Østen. Gang på gang klarer idiotene i Washington - med NATOs og FNs hjelp - å destabilisere fungerende regimer i Midt-Østen, noe som gjør at grupper som IS dukker opp. Folk som Gadaffi, Hussein og Assad klarte fint å holde befolkningen sin i et jerngrep, inntil Vesten kom og ødela alt. Det samme skjer gang på gang. Det samme kommer også til å skje i Iran - merk mine ord. Barbarer behøver sterke, ufravikelige despoter til å styre seg, sånn er det bare. Disse menneskene er ikke klare for demokrati før de evt. skaffer seg det på egen hånd, og vi skal avstå fra å blande oss inn - noe som også gjelder proxy-krigføring. 2) Stenge grensen til Europa for all muslimsk innvandring. 3) Vokte oss vel for å innføre diskriminerende lover rettet mot den muslimske befolkningen som allerede er her. Jihadisters målsetning er å radikalisere muslimene i Europa. Derav punkt 2 og 3. Punkt 1 burde være åpenbart, dersom man er i stand til å lære noe som helst av historien. Endret 4. februar 2015 av Salvesen 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå