AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #101 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke lest gjennom kommentarene, kan godt være at noen har påpekt det. Men hver diagnose har en kode, 10-100. F.eks. 40.2 (tilfeldig kode, bare for å poengtere) så står diagnosen bak. Ble fortalt av psykologspesialist at de er sortert etter alvorlighetsgrad, 10-19 mest alvorlig, 90 -> mindre alvorlig. Er ikke 100% sikker på dette, men det var det jeg fikk forklart ut i fra ICD-10 boken om psykiske lidelser. Mener det mest alvorlige starta på lavest tall, der var bla. Alzheimer og Schizofreni. Anonymkode: fb84c...37f Dette stemmer ikke! Anonymkode: a6783...983 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #102 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eufp må være en av de vanskeligste. I tillegg til problemer som gjør livet til det komplette kaos så må man forholde seg til at de som angivelig skal hjelpe også ser på pasientene med diagnosen som et problem i seg selv. Det er vel få diagnoser som det er skrevet like mye stygt om i media av helsepersonell som denne diagnosen. Det farlige er når de som er rammet begynner å tro på det som står skrevet om dem. Anonymkode: b7dcb...cbe Eupf er jo den diagnosen som pleier å få mest behandling. Det fins vel ca 5 forskjellige behandlingsformer kun lagd for folk med eupf. De får også ofte klippekort på innleggelser og kan komme å gå som dem vil, i tillegg til at de fleste her på kg ihvertfall sier de har gått poliklinisk i massevis av år. Men du mener fremdeles at eupf er så forferdelig ? Anonymkode: ee78b...817
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #103 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Eupf er jo den diagnosen som pleier å få mest behandling. Det fins vel ca 5 forskjellige behandlingsformer kun lagd for folk med eupf. De får også ofte klippekort på innleggelser og kan komme å gå som dem vil, i tillegg til at de fleste her på kg ihvertfall sier de har gått poliklinisk i massevis av år. Men du mener fremdeles at eupf er så forferdelig ? Anonymkode: ee78b...817 Du høres ut som en bitter og sjalu person. Og nei jeg har ikke Eupf Anonymkode: a6783...983 5
Purple_Pixiedust Skrevet 19. februar 2022 #104 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Eupf er jo den diagnosen som pleier å få mest behandling. Det fins vel ca 5 forskjellige behandlingsformer kun lagd for folk med eupf. De får også ofte klippekort på innleggelser og kan komme å gå som dem vil, i tillegg til at de fleste her på kg ihvertfall sier de har gått poliklinisk i massevis av år. Men du mener fremdeles at eupf er så forferdelig ? Anonymkode: ee78b...817 At man får mye behandling sier vel sitt om hvor tøft det er å leve med diagnosen? Kan umulig være så kjipt å leve med kreft så mye behandling som de får. Ser du hvor ulogisk dette var? Og ikke glem det at de fleste med EUPF har opplevd mye vondt som jo er grunnen til at de har utviklet den diagnosen. Jeg har jo diagnosen selv, men har flere andre også da, og vet hvor mye lidelse det er. Skulle virkelig heller ha levd et mer normalt liv. Etter at korthuset mitt raste da jeg var 25-26 år så har jeg ikke hatt ro i sjelen. Hadde det ikke før heller, men da fungerte jeg til tross for alt. Så jeg husker hvordan det var å leve et tilsynelatende normalt liv. Likevel kommer jeg meg ikke tilbake til det. Nå argumenterer jeg ikke for at dette er den verste diagnosen å ha. Det var bare en kommentar til din påstand om at pga hjelpen man får så er den liksom ikke så ille. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #105 Skrevet 19. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): At man får mye behandling sier vel sitt om hvor tøft det er å leve med diagnosen? Kan umulig være så kjipt å leve med kreft så mye behandling som de får. Ser du hvor ulogisk dette var? Og ikke glem det at de fleste med EUPF har opplevd mye vondt som jo er grunnen til at de har utviklet den diagnosen. Jeg har jo diagnosen selv, men har flere andre også da, og vet hvor mye lidelse det er. Skulle virkelig heller ha levd et mer normalt liv. Etter at korthuset mitt raste da jeg var 25-26 år så har jeg ikke hatt ro i sjelen. Hadde det ikke før heller, men da fungerte jeg til tross for alt. Så jeg husker hvordan det var å leve et tilsynelatende normalt liv. Likevel kommer jeg meg ikke tilbake til det. Nå argumenterer jeg ikke for at dette er den verste diagnosen å ha. Det var bare en kommentar til din påstand om at pga hjelpen man får så er den liksom ikke så ille. Det er en pasientgruppe som roper høyt om behandlingskrav. Andre diagnosegrupper er vel så alvorlige (teit å rangere kjipest og mest alvorlig diagnose) men har ikke tilhørende personlighetstrekk som skaper så mye baluba og rister i dører og roper om hjelp. Det betyr ikke at disse andre ikke behøver like mye hjelp og har et tilsvarende lidelsestrykk. Med dette mener jeg ikke så snakke nedsettende om borderlinere, men si noe om at det er en differanse (gjelder selvsagt ikke alle individ innen en gruppe) hvor mottatt mengde behandling nok har sammenheng med oppstyret rundt og insisteringen på å få behandling. Anonymkode: ddcc8...b0e 1
Purple_Pixiedust Skrevet 19. februar 2022 #106 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en pasientgruppe som roper høyt om behandlingskrav. Andre diagnosegrupper er vel så alvorlige (teit å rangere kjipest og mest alvorlig diagnose) men har ikke tilhørende personlighetstrekk som skaper så mye baluba og rister i dører og roper om hjelp. Det betyr ikke at disse andre ikke behøver like mye hjelp og har et tilsvarende lidelsestrykk. Med dette mener jeg ikke så snakke nedsettende om borderlinere, men si noe om at det er en differanse (gjelder selvsagt ikke alle individ innen en gruppe) hvor mottatt mengde behandling nok har sammenheng med oppstyret rundt og insisteringen på å få behandling. Anonymkode: ddcc8...b0e Mitt poeng var at å si at det er vel ikke så ille pga man mottar behandling er jo helt tullete. Å rangere diagnoser slik er også helt tullete.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #107 Skrevet 19. februar 2022 Jeg kjenner ingen som har alvorlige psykiske diagnoser. Kjenner en som er bipolar 2 og en i fjern slekt er schizofren. Men den verst tenkelige for meg må være ocd. Anonymkode: d85ed...831
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #108 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjenner ingen som har alvorlige psykiske diagnoser. Kjenner en som er bipolar 2 og en i fjern slekt er schizofren. Men den verst tenkelige for meg må være ocd. Anonymkode: d85ed...831 Hva prater du om? Både bipolar lidelse og schizofreni er alvorlige lidelser. Skrivefeil? Anonymkode: fb84c...37f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå