Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

AnonymBruker

530 stemmer

1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

• For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28

Anbefalte innlegg

De har rett til å leve

Anonymous poster hash: 1981e...266

Alle har rett til å leve. Men abort er selvbestemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har rett til å leve. Men abort er selvbestemt

det er drap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er drap

Det er din personlige mening. Den skal du få lov å ha. Jeg mener det ikke er drap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Er for selvbestemt abort, uansett om fosteret har downs eller ikke. 

Og ja, jeg er for at folk skal få lov til å ta abort når de finner ut av fosteret har downs selv om de ikke villet tatt abort om ungen var frisk. 

Selvsagt kan alle bli syk senere i livet, bli skadet eller noe, og det er noe man må ta forhold til når man bestemmer seg for å få barn, men det er i mine øyne helt greit å ville ha et friskt barn som utgangspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første hvor jeg sa nei var svar til innlegget ditt i forrige side btw :)

Hvorfor mener du det ikke er drap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg er for, men jeg har ingen problemer med å forstå de som er mot, og ville aldri gått inn i en diskusjon eller krangel om det, fordi at jeg har full respekt for deres meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er for, men jeg har ingen problemer med å forstå de som er mot, og ville aldri gått inn i en diskusjon eller krangel om det, fordi at jeg har full respekt for deres meninger.

Jeg hadde respektert de som var imot det dersom de respekterte de som var for... det gjør de ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du det er drap?

Fikk du med hva heg svarte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemstillingen da abort er lov i Norge. Dermed er det opp til foreldrene. Selv hadde jeg tatt abort fordi jeg ønsker å kunne gi et barn best mulig forutsetning til livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha et fint liv med downs. Bare se på dem i tangerudbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imot!! Ønsker et samfunn der alle er velkommne. Viss grensen for å ta abort går ved syke barn- hva blir det neste? Barn med rødt hår? For store barn? Barn med for store neser?? Dere ser teininga, selv om jeg vet det er satt på spissen. Jeg er igrunnen ikke av den mening at det skal være ulovelig å ta abort. Men da tenker jeg mer på om feks mor og eller barn kommer til å dø ila svangerskapet og sånne ting. Vi bor i Norge. Vi får hjelp. Mange mener sikkert jeg er naiv nå, men dette har jeg levd tett inntil både personlig og familiært, og litt via jobbsammenheng..

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten; avsporing her.. Men at abort er selvbestemt?! Det er da ikke fosteret så sier at det vil aborteres! For et rart ord å bruke..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; avsporing her.. Men at abort er selvbestemt?! Det er da ikke fosteret så sier at det vil aborteres! For et rart ord å bruke..

Fosteret/embryoet/celleklumpen er ikke levedyktig alene på tidspunktet hvor en abort kan gjennomføres. Dermed blir det selvbestemt da en kvinne faktisk bestemmer over egen kropp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Men; når du allerede har blitt gravid, så ja- det er din kropp, men ikke alene lenger. Da deler du kroppen din med et annet liv. Men beklager avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant nok. Men; når du allerede har blitt gravid, så ja- det er din kropp, men ikke alene lenger. Da deler du kroppen din med et annet liv. Men beklager avsporing.

Loven sier nå det loven sier. Og et embryo er ikke blitt et nenneske ennå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er levende vesen maleficenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er din kropp og ditt valg. I Norge har vi lov til å ta abort, ergo bestemmer du over hva du ønsker å gjøre med din kropp. Embryoet er ikke et menneske på tidspunktet innenfor abortgrensen. Ergo har du lov til å fjerne en uønsket celleklump, på lik linje med at man fjerner en blindtarm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er levende vesen maleficenta

Et hårstrå er også et levende vesen. Begge deler er celler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...