Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

All form for drap er feil

Anonymous poster hash: 1981e...266

Jeg regner med at du er 100% vaganer? 

 

Eller er det ikke drap når det gjelder andre arter enn vår egen??

Anonymous poster hash: 4568c...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du er 100% vaganer?  Eller er det ikke drap når det gjelder andre arter enn vår egen?? Anonymous poster hash: 4568c...f2a

heh?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for det valget. Hver person må ta den avgjørelsen selv, om det er noe de er klare for.

 

At det finnes folk som hadde tatt imot et barn med Downs er kjempefint, og jeg er glad på deres vegne. :) Men hadde jeg blitt gravid og funnet ut at barnet hadde hatt Downs, er ikke det noe jeg kunne tatt sjansen på at skulle gå bra.

 

Folk er forskjellige, og vi har forskjellige resurser og ikke minst meninger. Sånn er det bare. Derfor synes jeg det skal være et fritt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All form for drap er feil

Anonymous poster hash: 1981e...266

 Husk også at vi "dreper" tusenvis, kanskje millioner av bakterier hver eneste dag. Og hver gang du går utendørs tråkker du sikkert på minst ett insekt, og dreper det. Og hva gjør du med fluer? Slår du de så de dør? Eller lar du de kravle på maten din? Hvis all form for drap er feil, og du innrømmer noe av det jeg har sagt, er du også en morder. Tenk på det...

Anonymous poster hash: 1564f...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekt fortjener ikke å leve, de er en pest og plage..,

Så ikke det samme

Anonymous poster hash: 1981e...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskrekkende hvor mange som er for...

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Jeg er mann, og det innebærer selvsagt ikke at jeg roper "Heia abort, heia abort!" og får en slags glede av aborter, bare at man naturligvis fortsatt har rett til abort. Retten til fri abort forsvinner ikke av at fosteret har en diagnose, og godt er det.



Anonymous poster hash: e2b85...bc9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn er perfekt, geez...



Anonymous poster hash: 1981e...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med mennesker med DS, CP, tunge psykisk utviklingshemminger, psykiatri osv, og fatter bare ikke hvorfor DS blir framstilt som så forferdelig. Alle med DS som jeg kjenner, har et godt liv. De har gått på skole, fått seg jobb, har venner, mange av dem har kjæreste/er gift, de har hobbyer og interesser. Hva er så forferdelig med å ha et sånn liv? Hvem skal sette seg til doms over livet deres, og si det ikke er verdt å leve?

Du har tydeligvis ikke så inngående kjennskap til DS, som kan si at de ikke har de samme mulighetene. De har de samme mulighetene innenfor sine forutsetninger, og det er det som teller.

Ja de fleste klarer seg men slett ikke alle. Man vet aldri. Og de med ds som har jobb og venner jobber i vernet bedrift og har ansre psykisk utviklingshemmede mennesker. Står fast på at de aldri kan få de samme mulighetene som de som ikke er psykisk utviklingshemmet uansett hva. Og har man et barn med ds så blir barnet aldri voksent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at folk velger selv og andre skal gi en lang faen i andres valg om å ta abort eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Men poenget er at folk velger selv og andre skal gi en lang faen i andres valg om å ta abort eller ei

 

Dette handler om mer en ens personlige valg. Det handler om hvilke verdier vi har i samfunnet vårt, og jeg for min del ønsker ikke et sorteringssamfunn. Hvor skal det i så fall ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler om mer en ens personlige valg. Det handler om hvilke verdier vi har i samfunnet vårt, og jeg for min del ønsker ikke et sorteringssamfunn. Hvor skal det i så fall ende?

Det handler det aldeles ikke om. Folk skal ikke måtte tvinges til å beholde et barn bare fordi tullinger begynner å blande inn mangfold og sortetingssamfunn og sånt vås. Det er selvbestemt abort i norge. Hadde vært helt absurd om abort av friske barn skulle vært lov men abort av barn med syndrom skal forbys. Det henger ikke på greip. Og helt ærlig tror jeg ikke samfunnet taper på å ikke ha folk med downs syndrom. Ja så klart de er herlige mennesker og fortjener å leve like mye som alle andre. Men det betyr ikke at vi skal strebe etter at fler av de blir født eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at folk velger selv og andre skal gi en lang faen i andres valg om å ta abort eller ei.

det er opp til oss og du svarte ikke på spørsmålet mitt fra igår

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler det aldeles ikke om. Folk skal ikke måtte tvinges til å beholde et barn bare fordi tullinger begynner å blande inn mangfold og sortetingssamfunn og sånt vås. Det er selvbestemt abort i norge. Hadde vært helt absurd om abort av friske barn skulle vært lov men abort av barn med syndrom skal forbys. Det henger ikke på greip. Og helt ærlig tror jeg ikke samfunnet taper på å ikke ha folk med downs syndrom. Ja så klart de er herlige mennesker og fortjener å leve like mye som alle andre. Men det betyr ikke at vi skal strebe etter at fler av de blir født eller?

tullibger er de som syns mord er greit fordi hen er syk

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er opp til oss og du svarte ikke på spørsmålet mitt fra igår

Anonymous poster hash: 1981e...266

Opp til oss? Hvem er oss? Bestemmer du hvem som skal få ta abort eller ei? Og jeg husker ikke hva du spurte om igår. Jeg har sovet og vært på jobb i mellomtiden og mange har skrevet etterpå så jeg har ikke sett igjennom alle innlegg helt fra igår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det handler det aldeles ikke om. Folk skal ikke måtte tvinges til å beholde et barn bare fordi tullinger begynner å blande inn mangfold og sortetingssamfunn og sånt vås. Det er selvbestemt abort i norge. Hadde vært helt absurd om abort av friske barn skulle vært lov men abort av barn med syndrom skal forbys. Det henger ikke på greip. Og helt ærlig tror jeg ikke samfunnet taper på å ikke ha folk med downs syndrom. Ja så klart de er herlige mennesker og fortjener å leve like mye som alle andre. Men det betyr ikke at vi skal strebe etter at fler av de blir født eller?

 

 

Hvem skal bestemme hvem som har et liv som er verdt å leve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til oss? Hvem er oss? Bestemmer du hvem som skal få ta abort eller ei? Og jeg husker ikke hva du spurte om igår. Jeg har sovet og vært på jobb i mellomtiden og mange har skrevet etterpå så jeg har ikke sett igjennom alle innlegg helt fra igår

spurte om du er mann eller dame

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort, og syns hvert enkelt menneske skal få ta den avgjørelsen selv om de har økonomi, ressurser, mulighet, psyke til å ta seg av et handikappet barn. 

 

Personlig hadde jeg tatt abort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...