Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mormor har en søster med downs og hun har klart å få et ok liv



Anonymous poster hash: 1981e...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar du feil her, mannen. Det er da flere med downs som har partnere. Til og med en stor grad av selvstendighet finnes hos enkelte. Bare tull å generalisere på den måten der.

De har ikke partnere uten utviklingshemminger. Og hva skjer om de får barn og deres barn blir normale? Da blir jo foreldrerollen snudd da barna i barneskolealder vil gå forbi foreldrene i mental utvikling. Hele barndommen deres vil bestå i å passe på foreldrene..
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det fantes et "anti-Tangerudbakken" slik at folk ser hvordan det også kan være.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

Btw ingen i tangerudbakken har partnere... og vet du. Jeg syns ikke de fungerer såå bra. De er barn i hodet og jeg ser jo hvordan andre kommuniserer med de på. De blir behandlet som unger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det partnere det

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det partnere det

Anonymous poster hash: 1981e...266

Hvem av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke partnere uten utviklingshemminger. Og hva skjer om de får barn og deres barn blir normale? Da blir jo foreldrerollen snudd da barna i barneskolealder vil gå forbi foreldrene i mental utvikling. Hele barndommen deres vil bestå i å passe på foreldrene..

De får stort sett ikke barn. Fertiliteten er lavere enn normalt.

Og om de får barn, så er det med en 50% sjanse for at også de har Downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får stort sett ikke barn. Fertiliteten er lavere enn normalt.

Og om de får barn, så er det med en 50% sjanse for at også de har Downs.

Ennå verre. Blir ennå større utfordring for et voksent"barn" å oppfostre en unge med downs enn for folk iten utviklingshemminger. Er nesten bra at fertiliteten deres er lavere. For de burde på ingen måte få barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partnere, men ikke barn. Og det er ikke bare tull å generalisere når man vet at flesteparten av dem aldri får noe selvstendig liv.

Ikke barn nei, men det sier jo seg selv. Og selvsagt er det feil å generalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av de?

se på programmet du

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører om solskinnshistorie.

De fleste av disse barna blir syke. Foreldre sloss mot nav og kommune.

Foreldre sliter seg ut.

Så at noen tar abort...Skal ikke andre dømme.

Anonymous poster hash: 6f974...53d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en video på en del aviser. Foreldre som har to psykisk utviklingshemmede barn. Filmen viser der deres 12 år gamle datter flytter hjemmefra.

Gripende historie.

Vi andre vet ikke hva det har kostet foreldrene i disse årene.

Det er unger med Downs som fungerer sånn nogenlunde, så har du de i andre enden også

Anonymous poster hash: 6f974...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører om solskinnshistorie.

De fleste av disse barna blir syke. Foreldre sloss mot nav og kommune.

Foreldre sliter seg ut.

Så at noen tar abort...Skal ikke andre dømme.Anonymous poster hash: 6f974...53d

man har rett til å dømme

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

se på programmet du

Anonymous poster hash: 1981e...266

Jeg har sett noen episoder. Gidder jo ikke åfølge med på alle episodene når jeg ikke blir engasjert av den. Og de har ikke partnere isåfall. De har kjærester som barn som har kjærester.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kjærester som barn som har kjærester, heh?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kjærester som barn som har kjærester, heh?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Dvs de er søte og holder hender men de har ikke et seriøst forhold som voksne har

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dvs de er søte og holder hender men de har ikke et seriøst forhold som voksne har

Hvordan i alle verden vet du det?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er klart jeg ikke vet. Jeg er ikke synsk heller. Men jeg vet litt om hvlke liv de har, de fleste av dem som lever nå. Og det er ikke selvstendige, voksne liv der de klarer seg selv, stifter familie og fører slekta videre.

Og jeg sier ikke at man SKAL ta abort dersom man vet at man kommer til å få et barn med Downs. Men jeg mener at enhver kvinne burde ha retten til å velge, og så tidlig som det er mulig medisinsk sett. I stedet har man valgt å nekte kvinner under 38 å ta fostervannsprøve for å sjekke for Downs, og man innfører heller ikke prøver som ville tillatt å sjekke for Downs så tidlig at kvinnen kunne tatt selvbestemt abort før uke 12.

Så og si alle ban med Downs som fødes, fødes fordi mora ble tvunget til det, gjennom å nekte henne en test. Og praktisk talt ingen kvinne som er gammel nok til å få ta denne prøven, føder et barn med Downs. De tar abort.

Så du har erfaring med downs, jobber du med folk med downs?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle verden vet du det?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Jeg har da sett tangerudbakken. Altså om de så har sex. De er barn oppi hodet og klarer ikke å ta voksne avgjørelser som man må i et voksent forhold. De er som forelskede tenåringer. Men thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene i tangerudbakken snakket en gang om at hun likte han ene. Og de var på date. Og de fniset som inger og hun snakket om at ånei. Han var jo så gammel. For han var jo et helt år eldre enn henne... søtt. Men sånn ville et barn snakket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...