Gå til innhold

Egoisme på det verste!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine barn har fulgt barnevaksine programmet, noe annet er uaktuelt.

Men influensavaksiner tar vi ikke. Vi tåler en runde med influensa. At de i riskogruppen tar vaksinen er forståelig.

Anonymous poster hash: c9dec...e51

Nettopp 😉

Som jeg skulle sakt det selv!

Anonymous poster hash: 1d144...aa9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mellomste sønn fikk en alvorlig allergisk reaksjon av en vaksine. Reaksjonen kom kun minutter etter at vaksinen var satt på skolen. Jeg ble oppringt på jobb og det bar rett til sykehus. Han tok selvsagt ikke denne vaksinen på nytt da det ble tilbudt påfyll noen år senere.

Ikke glem at noen har gode grunner når de unngår enkelte vaksiner.

Anonymous poster hash: f24e1...1ab
  • Liker 2
Skrevet

Min mellomste sønn fikk en alvorlig allergisk reaksjon av en vaksine. Reaksjonen kom kun minutter etter at vaksinen var satt på skolen. Jeg ble oppringt på jobb og det bar rett til sykehus. Han tok selvsagt ikke denne vaksinen på nytt da det ble tilbudt påfyll noen år senere.

Ikke glem at noen har gode grunner når de unngår enkelte vaksiner.

Ser noen tidligere i tråden har nevnt dette også. Og jeg er veldig enig!

Folk burde ikke trenge å forsvare seg fordi de har valgt å ikke ta vaksine, det er en privatsak.

• Liker 2
Skrevet

Mine barn har fulgt vaksineprogrammet og fått alle vaksinene de skal ha. Alle er friske og sunne, og ingen av dem har hatt reaksjoner på vaksinene. Mine barn ville mest sannsynlig tålt sykdommene også, men jeg vaksinerer først og fremst ut fra et solidaritetshensyn. Det er viktig at alle vi som tåler både vaksinene og sykdommene sørger for å opprettholde flokkimmuniteten slik at de som verken vil tåle vaksine eller sykdom allikevel er beskyttet.

• Liker 2
Skrevet

Før du blir så veldig provosert: Mitt barn har fått BEGGE kikhostevariantene - både den gamle typen (som baby) og nå i vinter den muterte varianten. Han har tatt kikhostevaksine tre ganger, men fikk disse likevel. Sånn før du skyter på foreldrene..

Ja men hvis alle var like flink som deg å tok vaksinene sine så ville jo ikke denne sykdommen finnes i Norge? Noen har jo latt være å vaksinere og smittet ditt barn.

Anonymous poster hash: 15e55...2bc

• Liker 1
Skrevet

Ja men hvis alle var like flink som deg å tok vaksinene sine så ville jo ikke denne sykdommen finnes i Norge? Noen har jo latt være å vaksinere og smittet ditt barn.

Fullt så enkelt er det vel ikke? Jeg vet at den som smittet min sønn var hans stebror som ikke bor hos oss til daglig, men i en annen by. Kikihoste gikk i stebrors klasse på den tiden. Men stebror (som selv var vaksinert) fikk altså sykdommen og smittet min sønn (som også var vaksinert). Vaksinering fører ikke til full immunitet.

• Liker 2
Skrevet

Fullt så enkelt er det vel ikke? Jeg vet at den som smittet min sønn var hans stebror som ikke bor hos oss til daglig, men i en annen by. Kikihoste gikk i stebrors klasse på den tiden. Men stebror (som selv var vaksinert) fikk altså sykdommen og smittet min sønn (som også var vaksinert). Vaksinering fører ikke til full immunitet.

Neida, men de får sykdommen i svakere grad enn om de ikke var vaksinert. Det kan bety forskjellen på liv og død.

Anonymous poster hash: d12ae...695

• Liker 2
Skrevet

Ser noen tidligere i tråden har nevnt dette også. Og jeg er veldig enig!

Folk burde ikke trenge å forsvare seg fordi de har valgt å ikke ta vaksine, det er en privatsak.

Nei, det er ikke bare en privatsak. Det er også et kollektivt ansvar!

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er en privatsak, selv om man kan oppfordre til vaksinering av solidaritetshensyn. Det er uansett foreldrenes valg. Vaksinasjon er frivillig i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Men hvis alle som har vaksinert barna sine passer på seg selv, burde samfunnet overleve.
Hva ER problemet når dere er vaksinert?! Da er dere jo beskyttet både mot sykdommen, og de uvaksinerte! Dere vaksinerer dere jo pga. sånne som oss, som ikke vaksinerer, og sender sykdommene gledelig rundt.

Slapp av.

Anonymous poster hash: eca71...5ea
  • Liker 3
Skrevet

Og kan for øvrig legge til at flokkimmunitet er verdens største vits, da ikke halvparten av barnevaksinerte revaksinerer seg...
Selv om det er overraskende mange på KG som er klar over dette, er det et fåtall som gjør det. Så flokkimmunitet FINNES ikke.

Skrevet

Men hvis alle som har vaksinert barna sine passer på seg selv, burde samfunnet overleve.

Hva ER problemet når dere er vaksinert?! Da er dere jo beskyttet både mot sykdommen, og de uvaksinerte! Dere vaksinerer dere jo pga. sånne som oss, som ikke vaksinerer, og sender sykdommene gledelig rundt.

Slapp av.

Og kan for øvrig legge til at flokkimmunitet er verdens største vits, da ikke halvparten av barnevaksinerte revaksinerer seg...

Selv om det er overraskende mange på KG som er klar over dette, er det et fåtall som gjør det. Så flokkimmunitet FINNES ikke.

Er det muuuuulig....

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Slapp av.

De kan jo smitte barn som ikke har rukket å bli vaksinert enda. Eks så blir ikke barn under 9 måneder vaksinert for meslinger. Når det oppfordres til å vaksinere synes jeg det veldig egositisk at man ikke gjør det, så lenge det ikke ligger helseårsaker bak, som allergi.

• Liker 1
Skrevet

Så du mener at foreldre som vet at barna deres reagerer på en eller flere vaksiner, og som vet at reaksjonen potensielt kan være dødelig, skal vaksinere barna sine?! Jeg trodde omsorgssvikt var å ikke beskytte barna sine fra fare jeg.

Jo, det er en privatsak, selv om man kan oppfordre til vaksinering av solidaritetshensyn. Det er uansett foreldrenes valg. Vaksinasjon er frivillig i Norge.

Helt enig! Det er en privatsak! Hva noens barn tåler og ikke trenger ikke allmenheten å vite om. En skal aldri, aldri dømme noen på ett så tynt grunnlag som jeg ser enkelte gjør i denne tråden. Å beskytte barna mot potensielle reaksjoner og død er i min bok langt mer viktig enn å utsette de for nettopp det ved å vaksinere de. Folk må slutte å dømme andre, når de i bunn og grunn ikke har peiling på hvorfor valget blir tatt. Det er en privatsak.

Anonymous poster hash: 9c0c1...a69

• Liker 2
Skrevet

Men hvis alle som har vaksinert barna sine passer på seg selv, burde samfunnet overleve.Hva ER problemet når dere er vaksinert?! Da er dere jo beskyttet både mot sykdommen, og de uvaksinerte! Dere vaksinerer dere jo pga. sånne som oss, som ikke vaksinerer, og sender sykdommene gledelig rundt.Slapp av. Anonymous poster hash: eca71...5ea

Du glemmer en viktig ting og det er at det finnes mennesker med nedsatt immunforsvar som ikke tåler vaksiner. Disse menneskene er helt uskyldige, de har ikke valgt å være syke og de kan dø fordi mange velger å ikke vaksinere barna sine.

• Liker 2
Skrevet

Disse noen som har latt være å vaksinere seg kan være deg. Du som har mottat kikhoste vaksine som barn men som ikke lenger er immun.

Da min baby var nyfødt var jeg engstelig for akkurat slike voksne som ikke har tatt påfyll av bla kikhoste vaksine og som potensielt er smittebærere.

Anonymous poster hash: 4f698...5f7

• Liker 1
Skrevet

Så du mener at foreldre som vet at barna deres reagerer på en eller flere vaksiner, og som vet at reaksjonen potensielt kan være dødelig, skal vaksinere barna sine?! Jeg trodde omsorgssvikt var å ikke beskytte barna sine fra fare jeg.

Helt enig! Det er en privatsak! Hva noens barn tåler og ikke trenger ikke allmenheten å vite om. En skal aldri, aldri dømme noen på ett så tynt grunnlag som jeg ser enkelte gjør i denne tråden. Å beskytte barna mot potensielle reaksjoner og død er i min bok langt mer viktig enn å utsette de for nettopp det ved å vaksinere de. Folk må slutte å dømme andre, når de i bunn og grunn ikke har peiling på hvorfor valget blir tatt. Det er en privatsak.

Anonymous poster hash: 9c0c1...a69

vet du? Sånne som deg skulle vært tvangssendt på kurs om vaksiner, flokkimmunitet og grunnleggende vitenskapelig metode. Dette er altså så skremmende kunnskapsløst, farlig og ufattelig uintelligent sagt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke staten er ute etter å passe på meg og barne mine nei.

Det er ene og alene min egen jobb.

Finner det sjokkerende å overraskende hvor mye tid og energi legemiddelindustrien bruker på å dysse ned antivaksinefolk. Og hvor lite kritikk de tar de til seg.

Jepp, du har nok mer peiling på vaksiner enn alle de grufulle vaksineutviklerne i de store satanistiske legemiddelselskapene! Du vet vel ikke det lille faktumet at de tjener latterlig lite på vaksiner?

Tviler egentlig på at du kan noe som helst fakta rundt saken. Hvis du har noe kunnskap er du både egoistisk og blottet for empati, siden du gir langt faen i de med sykdom som medfører dårlig immunforsvar eller forskjellige allergier.

Skrevet

Staten burde dog sette foten ned snart, siden Norge tydeligvis flyter over av kunnskapsløse idioter som ikke klarer å fatte intelligente valg.

Skrevet

vet du? Sånne som deg skulle vært tvangssendt på kurs om vaksiner, flokkimmunitet og grunnleggende vitenskapelig metode. Dette er altså så skremmende kunnskapsløst, farlig og ufattelig uintelligent sagt!

Om noen får allergisk reaksjon av vaksiner så skjønner vel du med den lille hjernekapasiteten du har at den personen da ikke kan ta vaksine og at de da må komme opp med noe alternativt. Anbefaler deg å lære deg å lese. Må være vondt å være så firkanta!

Anonymous poster hash: 51b79...5ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...