Gå til innhold

Egoisme på det verste!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, barnevernet er vel ikke første og beste løningen her?

God informasjon og kanskje en samtale med helsesøster eller et kurs kunne vært første tiltak?

Barnevernet er vel ikke akkurat ønskelig i førsteomgang?

Dessuten tror jeg ikke det er "enkle" foreldre som velger å ikke vaksinere barna, det er vel heller veldig kritiske foreldre.

Jeg er forresten ikke noen vaksinemotstander selv, hvis det skulle være tvil om det...Anonymous poster hash: 1d144...aa9

De er ikke så veldig kritiske foreldre, hvis de sluker rått det som såkalte naturleger fremlegger, altså å ikke vaksinere. Dette er det ikke forskning som dekker opp for, derfor så bør man om man er glad i barnet sitt, vaksinere!

Anonymous poster hash: 60044...82d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkopper er ikke dødelig akkurat. Anonymous poster hash: 9206a...5d4

Den kan være det;

http://www.slate.com/articles/double_x/the_kids/2013/11/chickenpox_vaccine_is_it_really_necessary.html

Synes det er uansvarlig av Norge å ikke inkludere dette og influensavaksine!!!!

Også influensavaksine er helt normalt å gjøre i USA. Noe vi også bør få gratis her for barna våre.

Hvert år skjer det mange dødsfall som kunne vært unngått med en vaksine mot dette!

Anonymous poster hash: 4f698...5f7

Skrevet

Den kan være det;http://www.slate.com/articles/double_x/the_kids/2013/11/chickenpox_vaccine_is_it_really_necessary.html

Synes det er uansvarlig av Norge å ikke inkludere dette og influensavaksine!!!!

Også influensavaksine er helt normalt å gjøre i USA. Noe vi også bør få gratis her for barna våre.

Hvert år skjer det mange dødsfall som kunne vært unngått med en vaksine mot dette!Anonymous poster hash: 4f698...5f7

Har du glemt ettervirkningene til svineinfuensa vaksinen?

Anonymous poster hash: 9206a...5d4

• Liker 6
Skrevet

Har du glemt ettervirkningene til svineinfuensa vaksinen?Anonymous poster hash: 9206a...5d4

Ta en titt på dette; http://www.cdc.gov/nchs/fastats/deaths.htm

Se hvor mange dødsfall grunnet influensa.

Eh, ettervirkning etter svineinfluensa? Det var vel noe media hausa opp for noen pr kåte folk! Skal ikke tro alt Dagbladet skriver ;) her tok alle vaksinen og null stress..!

Naboens familie vaksineres seg ikke og der holdt de på å stryke med. I rest my case!

Skrevet

Har du glemt ettervirkningene til svineinfuensa vaksinen?Anonymous poster hash: 9206a...5d4

Og ikke minst; tror du VIRKELIg at norske myndigheter ville tilbudt oss å ta svineinfluensavaksinen hvis den ikke var trygg????!!!!

Skrevet

Og ikke minst; tror du VIRKELIg at norske myndigheter ville tilbudt oss å ta svineinfluensavaksinen hvis den ikke var trygg????!!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7

Nei, det har jeg ikke. Men myndighetene stolte på fagfolkene dvs. Legemiddelindustrien som dessverre sørget for at konspirasjonsteoretikerne fikk bensin på bålet i sin vanvittige argumentasjon for at det skulle ligge noe skjult agenda bak tradisjonell vaksinering(for eks. meslinger). Jeg er enig i at det tradisjonelle vaksineringsprogrammet som har gått i så mange år der bivirkninger er minimale og ufarlige, burte være påbudt og ikke et valg. Men å gi barna influensa vaksinen hvert eneste år er totalt idioti, og har svært lite for seg såfremt man ikke er i risikogruppen.

Anonymous poster hash: 9206a...5d4

• Liker 5
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Men myndighetene stolte på fagfolkene dvs. Legemiddelindustrien som dessverre sørget for at konspirasjonsteoretikerne fikk bensin på bålet i sin vanvittige argumentasjon for at det skulle ligge noe skjult agenda bak tradisjonell vaksinering(for eks. meslinger). Jeg er enig i at det tradisjonelle vaksineringsprogrammet som har gått i så mange år der bivirkninger er minimale og ufarlige, burte være påbudt og ikke et valg. Men å gi barna influensa vaksinen hvert eneste år er totalt idioti, og har svært lite for seg såfremt man ikke er i risikogruppen. Anonymous poster hash: 9206a...5d4

Hvordan kan du si at det er idioti å vaksineres mot influensa når dette er helt normal prosedyre i USA?

Skrevet

Eh, ettervirkning etter svineinfluensa? Det var vel noe media hausa opp for noen pr kåte folk! Skal ikke tro alt Dagbladet skriver ;) her tok alle vaksinen og null stress..!

Naboens familie vaksineres seg ikke og der holdt de på å stryke med. I rest my case!

Du må virkelig ta deg en chillpill... Blir sliten av å lese det du skriver. Skjønner du har dette som hjertesak, men finn en annen måte å tilnærme deg temaet på slik at du blir tatt mer seriøst.

Anonymous poster hash: 51b79...5ef

• Liker 5
Skrevet

Hvordan kan du si at det er idioti å vaksineres mot influensa når dette er helt normal prosedyre i USA?

Ja for USA er fasiten :P

Anonymous poster hash: 51b79...5ef

• Liker 8
Skrevet

Trodde dette tullet med a nekte a la barna bli vaksinert var en amerikansk greie? Har det virkelig blitt slik i norge og? Kjenner en amerikansk dame som helt seriost mener at jeg bare burde drite i a vaksinere ungen min, for vaksiner fremkaller autisme!

Skrevet

Det er veldig lurt å vaksinere seg, men jeg er skeptisk på den for store jenter... Hpv... Kjenner jeg blir dårlig i magen av tanken.

Anonymous poster hash: e0fa5...8f8
Skrevet

http://www.nrk.no/livsstil/slipper-vannkopper-med-vaksine-1.11541442 sykt av Norge!!!!

" Før en vaksine tas inn i vaksineprogrammet i et land gjøres det grundige utredninger. Det er vanlig at et godt utvalg av mennesker fra forskjellige deler av helsevesenet samles for å gjøre en utredning. Men dette er en stor prosess som tar lang tid, sier overlege ved Folkehelseinstituttet, og spesialist i barnesykdommer, Synne Sandbu til NRK.no."

Jeg for min del er glad for at de utreder hvilke vaksine fra forskjellige firma som er påvist effekt og har minst mulig bivirkninger.

Anonymous poster hash: 1d144...aa9

Skrevet

Den undersøkelsen der sier meg egentlig ingenting.

Er så mange måter å gjøre slik forskning på, feks;

En 95 år gammel dame bor på sykehjem og er sliten i kropp og sinn, så får hun influensa. Siden hun er gammel og lite motstandsdyktig utvikler hun lungebetennelse. Det tar hardt på en gammel kropp og hun dør.

Så er spørsmålet; hvilke dødsårsak blir oppført? Alderdom? Influensa? Eller lungebetennelse?

Alle sykdommer er jo kritiske dersom man er svak fra før, det betyr ikke at feks. omgangsyken er livsfarlig for alle.

Anonymous poster hash: 1d144...aa9

• Liker 2
Skrevet

Jeg ER HELT enig med DEG ts! Men IKKE helt enig OM at barnevernet SKAL KOBLES INN....

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ikke legg skylda bare på "de alternative". Det er en grunn til at flere sykdommer har kommet tilbake til Norge, og det er med de som kommer over grensa fra andre land...

Anonymous poster hash: fb8f1...4aa

• Liker 5
Skrevet

Jævli steinere...Det er i hovedsak de alternative som ikke vaksinerer.

Og de hindrer folkeimmunitet.

Drittfolk. Hater steinere.

Anonymous poster hash: 4c396...fd0

Det var da voldsomt.. Jeg er det du kanskje vil kalle en "steiner". Mine barn har fått de fleste vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Men jeg er kritisk til nye vaksiner som muligens ikke er godt nok utprøvde. Derfor leser jeg meg opp og søker all informasjon jeg finner ang nye vaksiner som presenteres, sånn at jeg kan ta et mest mulig gjennomtenkt valg for mine barn. Et av barna mine har hatt allergisk reaksjon på noen vaksiner, så da må man være litt forsiktig og vurdere i hvert tilfelle hva som er nødvendig å ta - gjerne i samråd med lege. Da guttungen skulle reise til et eksotisk land i fjor, fikk han de vaksinene som ble anbefalt før reisen.

Er enig med de som skriver at info om vaksiner må komme bedre ut til befolkningen. Jeg har dessverre ikke opplevd helsesøstrene rundt omkring som så veldig godt informerte. Men til syvende og sist må det være foreldrenes valg. Ingen tvangsvaksinering av mine barn, takk!

Anonymous poster hash: f24e1...1ab

• Liker 6
Skrevet

Vi vaksinerer IKKE barna være, og utifra en del enkelte holdninger her inne er det kanskje et par stk. som hadde et trengt hjemmebesøk før oss...

Anonymous poster hash: eca71...5ea

• Liker 7
Skrevet

Vi vaksinerer IKKE barna være, og utifra en del enkelte holdninger her inne er det kanskje et par stk. som hadde et trengt hjemmebesøk før oss...

Kan jeg spørre hvorfor du har valgt å ikke følge vaksinasjonsprogrammet?

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du har valgt å ikke følge vaksinasjonsprogrammet?

For vi er sånne hippiesugne fjerne steinerforeldre som bandasjerer ungene med kvist vi har suttet på og, tror voodoo likevel løser alt. Så why not.......

Huset vårt er laget av pinner også forresten.

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er årsaken til at infoen om vaksiner oppleves som så dårlig. Kan det være at man ikke ønsker at info om evt bivirkninger skal få fokus - rett og slett fordi det kan skremme bort flere fra å vaksinere? Dette er i såfall feilslått strategi, for når folk får lite info om ting, så blir de redde og usikre. Blir de redde og usikre, så lar de kanskje være å vaksinere (noen ganger med rette).

Mange følger hodeløst vaksinasjonsprogrammet uten å gjøre egne undersøkelser. En skremmende saueflokkmentalitet og naiv klokketro på at staten vet best. Eller kanskje det bare er latskap fra foreldre? At de rett og slett ikke gidder å sette seg inn i tingene? Mye mer behagelig, selvsagt, å bare følge strømmen og heller bruke tida si på Facebook.

Anonymous poster hash: f24e1...1ab
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...