AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #41 Skrevet 24. januar 2015 Jeg lurer litt på hva som er årsaken til at infoen om vaksiner oppleves som så dårlig. Kan det være at man ikke ønsker at info om evt bivirkninger skal få fokus - rett og slett fordi det kan skremme bort flere fra å vaksinere? Dette er i såfall feilslått strategi, for når folk får lite info om ting, så blir de redde og usikre. Blir de redde og usikre, så lar de kanskje være å vaksinere (noen ganger med rette). Mange følger hodeløst vaksinasjonsprogrammet uten å gjøre egne undersøkelser. En skremmende saueflokkmentalitet og naiv klokketro på at staten vet best. Eller kanskje det bare er latskap fra foreldre? At de rett og slett ikke gidder å sette seg inn i tingene? Mye mer behagelig, selvsagt, å bare følge strømmen og heller bruke tida si på Facebook.Anonymous poster hash: f24e1...1ab Jeg tror ikke staten er ute etter å passe på meg og barne mine nei. Det er ene og alene min egen jobb. Finner det sjokkerende å overraskende hvor mye tid og energi legemiddelindustrien bruker på å dysse ned antivaksinefolk. Og hvor lite kritikk de tar de til seg.Anonymous poster hash: eca71...5ea 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #42 Skrevet 24. januar 2015 Den kan være det;http://www.slate.com/articles/double_x/the_kids/2013/11/chickenpox_vaccine_is_it_really_necessary.html Synes det er uansvarlig av Norge å ikke inkludere dette og influensavaksine!!!! Også influensavaksine er helt normalt å gjøre i USA. Noe vi også bør få gratis her for barna våre. Hvert år skjer det mange dødsfall som kunne vært unngått med en vaksine mot dette!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Sannsynligheten for å dø av vannkopper i Norge er svært, svært liten. Da skal man være ganske så syk og svakelig fra før. Eneste grunnene til at noen ønsker vaksine mot vannkopper, er de samfunnsøkonomiske, det er det greit å være klar over. Det koster staten enorme summer at foreldre blir borte fra jobben når barnet ligger sykt i 1-2 uker og ikke kan gå i barnehagen pga smittefaren. I tillegg kommer "grunnene" fra legemiddelindustrien - nemlig å tjene penger. Anonymous poster hash: f24e1...1ab 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #43 Skrevet 24. januar 2015 Jeg tror ikke staten er ute etter å passe på meg og barne mine nei. Det er ene og alene min egen jobb. Finner det sjokkerende å overraskende hvor mye tid og energi legemiddelindustrien bruker på å dysse ned antivaksinefolk. Og hvor lite kritikk de tar de til seg.Anonymous poster hash: eca71...5ea Enig! Vi må tåle å ha en åpen debatt om disse vaksinene, og et kritisk blikk er bare sundt. Det er forskjell på å være kritisk til vaksine og det å boikotte de. Det har feks vært mye fokus på matindustrien den siste tiden og det viser seg at det er en skitten industri og store forskjeller på kvaliteten. At laks er sundt er det liten uenighet om, men antibiotikaen og raftforet de blir matet med er forskjellig i innhold og mengde fra forskjellige produkter. Man ser også at det jobbes iherdig for å hindre innsyn i dette. Det samme gjelder jo vaksiner. Legemiddelindustrien er bygget opp slik at selskapene selv står for forskningen rundt sitt produkt og man får derfor skjelden et objetivt resultat som sammenligner de forskjellige produktene. I forskning finner man ofte det man leter etter, og dette blir lagt ut på anbud hvor det igjen er priskonkurranse. Anonymous poster hash: 1d144...aa9 2
Oenothera Skrevet 24. januar 2015 #44 Skrevet 24. januar 2015 Vi vaksinerer IKKE barna være, og utifra en del enkelte holdninger her inne er det kanskje et par stk. som hadde et trengt hjemmebesøk før oss...Anonymous poster hash: eca71...5ea Hvorfor har dere valgt å ikke vaksinere?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #45 Skrevet 24. januar 2015 Ok, hvorfor er det ikke TVANGSVAKSINERING da??? Hvorfor krever ikke STATEN tvang?? Og hva med alle skadene VAKSINENE faktisk gir??? Og man er ikke 100% immun av alle sykdommer SELV MED vaksiner. OG man MÅ ha PÅFYLLLING etter 10 år. Hvor mange VOKSNE FYLLER PÅ HVERT 10. ÅR???? Hva sier dere nå? Vakineforkjempere??? Anonymous poster hash: 72abf...62d 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #46 Skrevet 24. januar 2015 Og så dere FORBRUKERINSPEKTØRENE PÅ NRK TIRSDAG?? Der var det fluor i emballasjen vi pakker mat inni, og spiser fra. Fluorstoffer er meget giftig og meget farlig for mennesker. Kreft, lav fertilitet og andre sykdommer + lavere immunforsvar. Vaksinene virket ikke så bra sammen med disse tilsetningsstoffene man putter i mat og emballsje kunne en forsker fra Danmark fortelle. Anonymous poster hash: 72abf...62d 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #47 Skrevet 24. januar 2015 Utrydder vi alle sykdommer vil verden bli overbefolket, sykdommer er sunt for samfunnet dere. Anonymous poster hash: 3ae68...13d 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #48 Skrevet 24. januar 2015 Utrydder vi alle sykdommer vil verden bli overbefolket, sykdommer er sunt for samfunnet dere.Anonymous poster hash: 3ae68...13d Immunforsvar er hvertfall godt å ha. Holder man på med disse influensavaksinene så vil man til slutt bli resistent mot virkestoffene og det vil bli mye vanskeligere å behandle dersom man blir syk.Anonymous poster hash: 1d144...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #49 Skrevet 24. januar 2015 Sannsynligheten for å dø av vannkopper i Norge er svært, svært liten. Da skal man være ganske så syk og svakelig fra før. Eneste grunnene til at noen ønsker vaksine mot vannkopper, er de samfunnsøkonomiske, det er det greit å være klar over. Det koster staten enorme summer at foreldre blir borte fra jobben når barnet ligger sykt i 1-2 uker og ikke kan gå i barnehagen pga smittefaren. I tillegg kommer "grunnene" fra legemiddelindustrien - nemlig å tjene penger. Anonymous poster hash: f24e1...1ab Synes det lukter vaksinemotstander og konspirasjonsteori av det du sier her. Hvorfor tror alle at legemiddelindustrien er ute etter kun å tjene penger??? Det er MYE annet enn legemidler man kunne tjent penger på! Nei, skjønner ikke hvorfor folk skal svarteliste og gjøre skurk av legemiddel og farmasiindustrien som faktisk redder liv. Helt bak mål. Jeg kan innrømme at MMR vaksine er mye viktigere enn vannkopper. Men jeg syns fortsatt detter uansvarlig å ikke vaksineres mot vannkopper og influensa og tuberkelose. Hvert år får 8000 vestlige meslinger! Og ca 10 av disse opplever komplikasjoner hvor igjen 1-2 syk dør, dette kunne vært unngått!!!!!! Vaksiner barna i dag! Men velg P vaksiner mot ALT! Ikke bare det dere får gratis! Anonymous poster hash: 4f698...5f7
LindaM Skrevet 24. januar 2015 #50 Skrevet 24. januar 2015 Ok, hvorfor er det ikke TVANGSVAKSINERING da??? Hvorfor krever ikke STATEN tvang?? Og hva med alle skadene VAKSINENE faktisk gir??? Og man er ikke 100% immun av alle sykdommer SELV MED vaksiner. OG man MÅ ha PÅFYLLLING etter 10 år. Hvor mange VOKSNE FYLLER PÅ HVERT 10. ÅR???? Hva sier dere nå? Vakineforkjempere???Anonymous poster hash: 72abf...62d Ser ikke på meg selv som noen vaksineforkjemper, men svarer deg likevel. Fordi at man ikke er 100% immun er jo nettopp derfor alle bør vaksineres, slik at smitten minimeres ned til så å si utryddet. Pluss at man også da beskyttet de som av forskjellige grunner ikke tåler vaksiner. Jeg er ikke utdannet innenfor medisin, men vet at virus kan mutere, og bli mer motstandsdyktig over tid. Derfor ser jeg det som høyst nødvendig å vaksinere mot dødelige sykdommer. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #51 Skrevet 24. januar 2015 Utrydder vi alle sykdommer vil verden bli overbefolket, sykdommer er sunt for samfunnet dere. Anonymous poster hash: 3ae68...13d Dette er enkelt å si når man bor i trygge, fine Norge. Anonymous poster hash: c5f50...cc3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #52 Skrevet 24. januar 2015 Dette er enkelt å si når man bor i trygge, fine Norge. Anonymous poster hash: c5f50...cc3 Nå må du ikke glemme vi først og fremst bor i et univers og en verden. Nasjonalitet er en båd vi setter oss i. Vi må ikke glemme at vi aldri er helt trygge uansett hvor vi ferdes. Men gud er med enten vi er syke eller friske. Og alle skal vi opp til han og smake hans salige brød. Anonymous poster hash: 3ae68...13d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #53 Skrevet 24. januar 2015 Meslingfakta; http://www.ecdc.europa.eu/en/publications/Publications/measles-rubella-surveillance-oct-2013.pdf Komplikasjoner pr år; 8 Dødsfall: 3 Og dette er kun i Europa!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #54 Skrevet 24. januar 2015 Synes det lukter vaksinemotstander og konspirasjonsteori av det du sier her. Hvorfor tror alle at legemiddelindustrien er ute etter kun å tjene penger??? Det er MYE annet enn legemidler man kunne tjent penger på! Nei, skjønner ikke hvorfor folk skal svarteliste og gjøre skurk av legemiddel og farmasiindustrien som faktisk redder liv. Helt bak mål. Jeg kan innrømme at MMR vaksine er mye viktigere enn vannkopper. Men jeg syns fortsatt detter uansvarlig å ikke vaksineres mot vannkopper og influensa og tuberkelose. Hvert år får 8000 vestlige meslinger! Og ca 10 av disse opplever komplikasjoner hvor igjen 1-2 syk dør, dette kunne vært unngått!!!!!! Vaksiner barna i dag! Men velg P vaksiner mot ALT! Ikke bare det dere får gratis!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Hvis du leser innlegg fra meg tidligere i tråden, så ser du at jeg ikke er vaksinemotstander. Anonymous poster hash: f24e1...1ab 1
RavN Skrevet 24. januar 2015 #55 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Jævli steinere...Det er i hovedsak de alternative som ikke vaksinerer. Og de hindrer folkeimmunitet. Drittfolk. Hater steinere.Anonymous poster hash: 4c396...fd0 Steinere? Endret 25. januar 2015 av RavN 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #56 Skrevet 24. januar 2015 Meslingfakta; http://www.ecdc.europa.eu/en/publications/Publications/measles-rubella-surveillance-oct-2013.pdf Komplikasjoner pr år; 8 Dødsfall: 3 Og dette er kun i Europa!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Ingen sykdommer vil bli utryddet, så enkelt er det. Dør hundrevis hvert år av vanlig influensa. Anonymous poster hash: 51b79...5ef 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #57 Skrevet 24. januar 2015 Steinere? Anonymous poster hash: f24e1...1ab
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #58 Skrevet 24. januar 2015 Ingen sykdommer vil bli utryddet, så enkelt er det. Dør hundrevis hvert år av vanlig influensa. Anonymous poster hash: 51b79...5ef Ja og det er derfor jeg mener at influensavaksine bla bør være obligatorisk. De ufattelig tragiske dødsfallene kunne vært unngått om folk hadde vaksinert seg. La meg spørre dere voksne; har dere tatt påfyll av MMR? Visste dere at et av de tre meslingsdødsfallene mellom november 2012/oktober 2013 var en voksen mann på 30 år- som tidligere var vaksinert i barnevaksinasjonsprogrammet? Det er nemlig slik at vaksiner må oppdateres! Ellers vandrer dere rundt som levende smitte risiko!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #59 Skrevet 24. januar 2015 Ja og det er derfor jeg mener at influensavaksine bla bør være obligatorisk. De ufattelig tragiske dødsfallene kunne vært unngått om folk hadde vaksinert seg. La meg spørre dere voksne; har dere tatt påfyll av MMR? Visste dere at et av de tre meslingsdødsfallene mellom november 2012/oktober 2013 var en voksen mann på 30 år- som tidligere var vaksinert i barnevaksinasjonsprogrammet? Det er nemlig slik at vaksiner må oppdateres! Ellers vandrer dere rundt som levende smitte risiko!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 såså, vi lever alltid med risiko. Vi må tåle de utfordringene gud sender oss. Dør vi er det en meing med det. Anonymous poster hash: 3ae68...13d 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #60 Skrevet 24. januar 2015 Ja og det er derfor jeg mener at influensavaksine bla bør være obligatorisk. De ufattelig tragiske dødsfallene kunne vært unngått om folk hadde vaksinert seg.La meg spørre dere voksne; har dere tatt påfyll av MMR? Visste dere at et av de tre meslingsdødsfallene mellom november 2012/oktober 2013 var en voksen mann på 30 år- som tidligere var vaksinert i barnevaksinasjonsprogrammet? Det er nemlig slik at vaksiner må oppdateres! Ellers vandrer dere rundt som levende smitte risiko!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Nei, jeg har ikke tatt påfyll av MMR. Har heller ikke latt mine barn få denne vaksinen. For to år siden var det et utbrudd av meslinger ved mine barns skole. Guess what? Alle overlevde Anonymous poster hash: f24e1...1ab 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå