Gå til innhold

Egoisme på det verste!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja og det er derfor jeg mener at influensavaksine bla bør være obligatorisk.

De ufattelig tragiske dødsfallene kunne vært unngått om folk hadde vaksinert seg.

La meg spørre dere voksne; har dere tatt påfyll av MMR?

Visste dere at et av de tre meslingsdødsfallene mellom november 2012/oktober 2013 var en voksen mann på 30 år- som tidligere var vaksinert i barnevaksinasjonsprogrammet?

Det er nemlig slik at vaksiner må oppdateres! Ellers vandrer dere rundt som levende smitte risiko!!!

Anonymous poster hash: 4f698...5f7

folk vil fortsatt dø av influensa! Ingen vaksine kan kurere det! Det er stort sett eldre, de med dårlig og nedsatt immunforsvar og som er alvorlige syke på andre måter som oftest dør av influensa. Og ja, jeg har tatt påfyll av alle mine vaksiner, siden jeg reiste til Afrika i en periode. Poenget er, du kan mase om influensa vaksine så mye du vil, folk vil fortsatt bli syke av det.

Anonymous poster hash: 51b79...5ef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker, on 25 Jan 2015 - 00:18, said:

Nei, jeg har ikke tatt påfyll av MMR. Har heller ikke latt mine barn få denne vaksinen.

For to år siden var det et utbrudd av meslinger ved mine barns skole. Guess what? Alle overlevde :danse:

Anonymous poster hash: f24e1...1ab

Ja, men bare fordi alle på skolen til ditt barn var heldige og overlevde meslinger betyr det ikke at alle overlever meslinger.

Å vaksinere barna sine handler ikke kun om å beskytte sine egne barn mot disse sykdommene, det handler også om å beskytte de som ikke kan vaksineres, de som ikke har rukket å få vaksinen enda, eller de som av andre grunner er ekstra utsatt.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Lege-skriver-Et-barn-dode-forgjeves_-fordi-foreldrene-hans-ikke-trodde-pa-vaksiner-7864123.html

Anonymous poster hash: 5c431...c81

Skrevet

Ja, men bare fordi alle på skolen til ditt barn var heldige og overlevde meslinger betyr det ikke at alle overlever meslinger.

Å vaksinere barna sine handler ikke kun om å beskytte sine egne barn mot disse sykdommene, det handler også om å beskytte de som ikke kan vaksineres, de som ikke har rukket å få vaksinen enda, eller de som av andre grunner er ekstra utsatt.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Lege-skriver-Et-barn-dode-forgjeves_-fordi-foreldrene-hans-ikke-trodde-pa-vaksiner-7864123.html

Hvor mange kjenner du som ikke har overlevd meslinger i Norge?

• Liker 5
Skrevet

Har dere tenkt på at mer opplysning og informasjon om vaksinene vil fjerne skepsisen enkelte har til vaksiner? Neida på KG skal vi ringe BV på alle og enhver. Opplysning og mer informasjon er bare sprøyt, la oss hente barna med makt og tvangs vaksinere dem. Å hei, dette kommer til å bli så mye bedre!

Folk er jo dumme som brød om de mener de trenger mer opplysning om vaksiners fordeler. Mentalt oppegående folk skjønner hvor viktig det er. Dermed burde folk som ikke skjønner slikt av seg selv ikke fått lov til å få barn

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noe som hardnakket mener at vaksinen sønnen fikk forårsaket autismen har er diagnosert med. Føler seg sikkert ikke som årets mor hun heller...

Anonymous poster hash: 68fd9...c68

Da er hun jo dum. For det har null med saken å gjøre

Skrevet
AnonymBruker, on 25 Jan 2015 - 01:03, said:

Hvor mange kjenner du som ikke har overlevd meslinger i Norge?

Jeg kjenner ingen som har hatt meslinger i det hele tatt, alle i min omgangskrets har fulgt vaksineprogrammet. Poenget er at ingen burde risikere å miste et barn til meslinger fordi enten de selv eller noen andre ikke ville vaksinere barna sine, de vaksinene det er snakk om er helt trygge. Disse sykdommene kommer ikke til å utryddes helt, men så lenge vi tar vaksinene slipper vi at noen blir smittet og risikerer å dø av det. Barn (og voksne) i Norge kan også dø av meslinger. Heldigvis skjer det sjeldent, men hvis folk ikke gidder å følge vaksinasjonsprogrammet kommer det til å skje oftere. Og det er helt unødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har hatt meslinger i det hele tatt, alle i min omgangskrets har fulgt vaksineprogrammet. Poenget er at ingen burde risikere å miste et barn til meslinger fordi enten de selv eller noen andre ikke ville vaksinere barna sine, de vaksinene det er snakk om er helt trygge. Disse sykdommene kommer ikke til å utryddes helt, men så lenge vi tar vaksinene slipper vi at noen blir smittet og risikerer å dø av det. Barn (og voksne) i Norge kan også dø av meslinger. Heldigvis skjer det sjeldent, men hvis folk ikke gidder å følge vaksinasjonsprogrammet kommer det til å skje oftere. Og det er helt unødvendig. Anonymous poster hash: 5c431...c81

Problemet, og dobbeltmoralen, er at de færreste voksne jeg kjenner har tatt MMR.

Her har alle i familien, inkl de født før 1968, tatt MMR.

Det er faktisk slik at voksne også er høyst reelle smittekilder til meslinger og -kan- dø av dette. Jmf min post over som omhandlet de tre dødsfallene fra meslinger i Europa i 2012/2013 hvor en av de omkomne car en mann i 30 årene som tidligere var vaksinert.

Videre forstår jeg ikke logikken helt når folk er nøye med barnevaksinasjonsprogrammet mens influensavaksine også kunne ha reddet mange liv.

Skrevet

Folk er jo dumme som brød om de mener de trenger mer opplysning om vaksiners fordeler. Mentalt oppegående folk skjønner hvor viktig det er. Dermed burde folk som ikke skjønner slikt av seg selv ikke fått lov til å få barn

Da regner jeg med at du har nylig tatt påfyll av vaksiner.

Dette gjorde jeg straks før jeg planla å bli gravid, hvilket er lurt å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Problemet, og dobbeltmoralen, er at de færreste voksne jeg kjenner har tatt MMR.

Det er faktisk slik at voksne også er høyst reelle smittekilder til meslinger og -kan- dø av dette. Jmf min post over som omhandlet de tre dødsfallene fra meslinger i Europa i 2012/2013 hvor en av de omkomne car en mann i 30 årene som tidligere var vaksinert.

Videre forstår jeg ikke logikken helt når folk er nøye med barnevaksinasjonsprogrammet mens influensavaksine også kunne ha reddet mange liv.

Jeg er født i 1970 og har ikke tatt MMR. I min oppvekst var disse barnesykdommene - meslinger, røde hunder og kusma - vanlige. Det var noe "alle" fikk. Mine søsken fikk alle tre, og jeg fikk ingen av dem. Røde hunder er kun farlig for et ufødt foster men er ikke i seg selv en farlig sykdom.

• Liker 4
Skrevet

Jeg var veldig skeptisk til mye myntet på barn, men vaksiner det tok vi. Dog etter fylte 16 år bestemmer barna selv, og jeg tar gledelig vaksiner før jeg reiser til fjerne strøk. Noe annet er egentlig uaktuelt.

Anonymous poster hash: ea78a...2a0
Skrevet

Det kan være utviklende for barn å gjennomgå lette infeksjoner. Immunforsvaret styrkes. Jeg tror vi fratar barna denne styrkingen av immunforsvaret når vi vaksinerer mot sykdommer som i de aller fleste tilfeller har et helt udramatisk forløp.

• Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke snakk om det her, om du gidder å bruke tid på å lese ordentlig. Nå har jeg fulgt vaksinasjonsprogrammet her i hus, men det var ikke en døyt info om hvilke vaksiner, hva de inneholdt, bivirkninger osv da min datter var på helsestasjonen og fikk de. Hadde helsestasjon og lege delt ut mer info om vaksinene, så hadde flere vært mindre skeptisk. Kunnskap er makt vettu, merkelig hvordan enkelte er så trange i nøtta at dem ikke forstår det.

• Liker 1
Skrevet

Snakk om å sitte på sin høye hest!

• Liker 2
Skrevet

OG DE BIVIKKNINGENE SOM MÅTTE KOMME AV VAKSINEN, ER IKKE NOE Å FRYKTE SAMENLIGNET MED SYKDOMMEN SELV!!

Anonymous poster hash: 60044...82d

Min mening er at alle som kan vaksinere seg bør gjøre det, for å sikre gruppeimmunitet.

Men jeg er dypt uenig i denne setningen!

Bivirkningene av vaksinen kan være såpass alvorlige at videre vaksinasjon mot den ene sykdommen ikke blir anbefalt.

Det er tilstrekkelig at 80 % er vaksinert for å sikre gruppeimmuniteten, og derfor er det viktig at de som ikke blir syke av en eller flere vaksiner gjennomfører vaksineprogrammet i sin helhet.

Både for å beskytte seg selv, for å sikre gruppeimmunitet, og for å beskytte de som ikke kan ta vaksinen på grunn av reakjsonen.

Anonymous poster hash: f4a75...b53

Skrevet

Årsaken til at jeg ikke har tatt MMR-vaksinen, og dette gjelder for veldig mange i min aldersgruppe, er fordi jeg/vi har hatt sykdommene.

Og i motsetning til de vaksinerte, har de som har hatt sykdommene en livslang immunitet. Vi behøver ingen påfyllingsdose.

Det ligger ingen dobbeltmoral i dette, kun sunn fornuft!

Skrevet

Årsaken til at jeg ikke har tatt MMR-vaksinen, og dette gjelder for veldig mange i min aldersgruppe, er fordi jeg/vi har hatt sykdommene.

Og i motsetning til de vaksinerte, har de som har hatt sykdommene en livslang immunitet. Vi behøver ingen påfyllingsdose.

Det ligger ingen dobbeltmoral i dette, kun sunn fornuft!

En ting om man har hatt meslinger.

Men hva med de født etter 1970?

Spesielt anbefales det å vaksinere seg om man er født mellom 1970 og 1992, og spesielt om man planlegger barn.

Skrevet

Ja, vi ringer å melder alt til barnevernet å promoterer flere rusmisbrukere.

Uvitende idioter.

Hilsen som en som er barnevernsbarn å vet hva som er på innsiden der.

Jeg ville heller vært hjemme med en alkholisert far enn å bo i barnevernet, bli slått av en mor. Ja you name it. Enn å være ett usselt papirstykke på anbud.

Anonymous poster hash: 3b8a4...199

Skrevet

En ting om man har hatt meslinger.

Men hva med de født etter 1970?

Spesielt anbefales det å vaksinere seg om man er født mellom 1970 og 1992, og spesielt om man planlegger barn.

Det samme gjelder for de født etter 1970,

Meslinger ble innført i barnevaksinasjonsprogrammet i 1969, røde hunder i 1989 (hvis jeg husker riktig), og MMR-vaksinen kom i 1992.

De aller fleste er immuniserte, enten gjennom sykdom eller vaksinasjon, og gruppeimmuniteten er ivaretatt.

Det er ytterst få tilfeller av meslinger, røde hunder og kusma i Norge i dag, og alle tilfeller av meslinger og røde hunder kommer av smitte fra utlandet.

At det anbefales vaksine er derfor for individets sikkerhet, ikke for gruppeimmunitetens skyld, og derfor et valg hver enkelt må ta uten at de kalles for egoister eller blir ansett for å være dobbeltmoralister av den grunn.

• Liker 1
Skrevet

Det samme gjelder for de født etter 1970,Meslinger ble innført i barnevaksinasjonsprogrammet i 1969, røde hunder i 1989 (hvis jeg husker riktig), og MMR-vaksinen kom i 1992. De aller fleste er immuniserte, enten gjennom sykdom eller vaksinasjon, og gruppeimmuniteten er ivaretatt.Det er ytterst få tilfeller av meslinger, røde hunder og kusma i Norge i dag, og alle tilfeller av meslinger og røde hunder kommer av smitte fra utlandet. At det anbefales vaksine er derfor for individets sikkerhet, ikke for gruppeimmunitetens skyld, og derfor et valg hver enkelt må ta uten at de kalles for egoister eller blir ansett for å være dobbeltmoralister av den grunn. Anonymous poster hash: f4a75...b53

Vaksine-immunitet varer ikke evig. Det anbefales å oppdatere vaksinen. I 2013 var det en mann i Storbritannia født på 80 tallet som døde av meslinger, tross at han mottok meslingvakaine som barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...