AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #81 Skrevet 25. januar 2015 Vaksine-immunitet varer ikke evig. Det anbefales å oppdatere vaksinen. I 2013 var det en mann i Storbritannia født på 80 tallet som døde av meslinger, tross at han mottok meslingvakaine som barn.Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Jeg forholder meg til Folkehelseintstituttet, og de mener at en vaksine gir livslang immunitet, både for meslinger og røde hunder i alle fall. Anonymous poster hash: f4a75...b53
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #82 Skrevet 25. januar 2015 Jeg forholder meg til Folkehelseintstituttet, og de mener at en vaksine gir livslang immunitet, både for meslinger og røde hunder i alle fall. Anonymous poster hash: f4a75...b53 Hvis Folkehelseinstituttet sier at en vaksine for meslinger og røde hunder gir livslang immunitet, hvorfor gir de da påfyllsdoser? Anonymous poster hash: f24e1...1ab
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #83 Skrevet 25. januar 2015 Ja og det er derfor jeg mener at influensavaksine bla bør være obligatorisk. De ufattelig tragiske dødsfallene kunne vært unngått om folk hadde vaksinert seg. La meg spørre dere voksne; har dere tatt påfyll av MMR? Visste dere at et av de tre meslingsdødsfallene mellom november 2012/oktober 2013 var en voksen mann på 30 år- som tidligere var vaksinert i barnevaksinasjonsprogrammet? Det er nemlig slik at vaksiner må oppdateres! Ellers vandrer dere rundt som levende smitte risiko!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Har sakt det før og sier det igjen; vi vet ingenting om allmenntilstanden til denne mannen. På sykehjem er influensavaksine svært vanlig, fordi de er gamle og syke i utgangspunktet. For friske unge mennesker er ikke influensa livstruende. Er man veeldig uheldig utvikler man lungebetennelse som igjen kan gå over til blodforgiftning dersom det ikke blir behandlet, og da KAN det være farlig dersom man ikke får behandling. Så hva er dødsårsaken? Influensa? Lungebetennelse? Eller blodforgiftning? Det er farlig å leve dere! Til dere som er redde for å dø av influensa; Sitter dere bare hjemme i sofaen med sikkerhetsbelte på? Av alle dødsårsaker blandt unge friske mennesker er ikke influensa spesielt høyt representert i Norge.Anonymous poster hash: 1d144...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #84 Skrevet 25. januar 2015 Hvis Folkehelseinstituttet sier at en vaksine for meslinger og røde hunder gir livslang immunitet, hvorfor gir de da påfyllsdoser? Anonymous poster hash: f24e1...1ab Det vet jeg ikke. Meslinger: Vaksinasjon med en dose gir ca. 95% beskyttelse. Beskyttelsen varer sannsynligvis livet ut. Likevel anbefales to doser, først og fremst for å immunisere de 5% som av forskjellige grunner ikke responderer på første dose. Røde hunder: Etter én vaksinedose vil ca. 98% av de vaksinerte utvikle beskyttelse i løpet av tre uker. Denne beskyttelsen varer sannsynligvis hele livet. Anonymous poster hash: f4a75...b53
Maleficenta Skrevet 25. januar 2015 #85 Skrevet 25. januar 2015 Da regner jeg med at du har nylig tatt påfyll av vaksiner. Dette gjorde jeg straks før jeg planla å bli gravid, hvilket er lurt å gjøre.Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Jeg har tatt påfyll av vaksiner som jeg har behøvd å ta påfyll av, av det som står jeg trenger påfyll av på vaksinasjonskortet ja.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #86 Skrevet 25. januar 2015 Voksne trenger påfyll av vaksiner: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6496:0:25,6567&Content_6496=6178:110062:25,6567:0:6562:1:::0:0 Å ikke vaksinere barna sine er fullstendig vannvidd. Les om flokkimmunitet! Når du ikke vaksinerer barna dine, snylter du på andres immuntet, svekker flokkimmuniteten som er viktig for de som er for små eller har en sykdom som gjør at de ikke kan ta vaksine. Ta en tur til fattige land som ikke har vaksinasjonsproram, f eks Vietnam. Det er det ikke uvanlig å se vokne med deformerte bein pga poliomyelitt. De tigger på gata, kan ikke gå eller har store problemer med å gå. Siden vi i Norge, nettopp pga vaksinasjonsprogrammet og flokkimmuniteten, ikke ser dette, tror de mest bevisstløse og alternative blant oss at vaksiner ikke er viktig. Jeg har selv tatt oppfriskningsvaksiner i voksen alder, da jeg fant ut at ikke alle gir immunitet livet ut. Jeg skal i alle fall gjøre mitt til å bidra til at flokkimmuniteten opprettholdes. Det er det minste jeg kunne gjøre! Anonymous poster hash: d12ae...695 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #87 Skrevet 25. januar 2015 Voksne trenger påfyll av vaksiner:http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6496:0:25,6567&Content_6496=6178:110062:25,6567:0:6562:1:::0:0 Å ikke vaksinere barna sine er fullstendig vannvidd. Les om flokkimmunitet! Når du ikke vaksinerer barna dine, snylter du på andres immuntet, svekker flokkimmuniteten som er viktig for de som er for små eller har en sykdom som gjør at de ikke kan ta vaksine. Ta en tur til fattige land som ikke har vaksinasjonsproram, f eks Vietnam. Det er det ikke uvanlig å se vokne med deformerte bein pga poliomyelitt. De tigger på gata, kan ikke gå eller har store problemer med å gå. Siden vi i Norge, nettopp pga vaksinasjonsprogrammet og flokkimmuniteten, ikke ser dette, tror de mest bevisstløse og alternative blant oss at vaksiner ikke er viktig. Jeg har selv tatt oppfriskningsvaksiner i voksen alder, da jeg fant ut at ikke alle gir immunitet livet ut. Jeg skal i alle fall gjøre mitt til å bidra til at flokkimmuniteten opprettholdes. Det er det minste jeg kunne gjøre! Anonymous poster hash: d12ae...695 Endelig noen med litt vett! De andre her klarer tydligvis ikke å finne tilstrekkelig informasjon om emnet og angriper meg fordi jeg nevner at det er anbefalt med oppfriskning! Synes det er -helt- bak mål!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #88 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har tatt påfyll av vaksiner som jeg har behøvd å ta påfyll av, av det som står jeg trenger påfyll av på vaksinasjonskortet ja. Ta en kikk på linken til AB under deg! Kanskje det er flere vaksiner som bør oppfriskes.Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #89 Skrevet 25. januar 2015 http://www.cdc.gov/features/adultimmunizations/ Til dere som mener at voksne ikke behøver vaksine.Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #90 Skrevet 25. januar 2015 Jeg jobber med barn og må innrømme jeg ble en smule provosert da jeg fikk brev om at et av barna jeg jobber med har fått kikhoste. Dette er så utrolig unødvendig, og jeg blir iritert på foreldre som ikke bare har valgt å utsette sitt barn for potensielt dødelige sykdommer, men de utsetter også alle oss andre! Anonymous poster hash: 15e55...2bc 2
Maleficenta Skrevet 25. januar 2015 #91 Skrevet 25. januar 2015 Ta en kikk på linken til AB under deg! Kanskje det er flere vaksiner som bør oppfriskes.Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Jeg har jo tatt alle fra vaksinasjonsprogrammet som barn og tatt påfyll av de jeg skal. Har ikke tatt ekstra utenom abbet enn vaksiner man må ta for å reise utenfor europa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #92 Skrevet 25. januar 2015 Jeg jobber med barn og må innrømme jeg ble en smule provosert da jeg fikk brev om at et av barna jeg jobber med har fått kikhoste. Dette er så utrolig unødvendig, og jeg blir iritert på foreldre som ikke bare har valgt å utsette sitt barn for potensielt dødelige sykdommer, men de utsetter også alle oss andre!Anonymous poster hash: 15e55...2bc Nå har det kommet en ny form for kikhoste, en mutasjon, som vaksine ikke hjelper mot.Anonymous poster hash: 4f698...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #93 Skrevet 25. januar 2015 Angående den vaksineresistente kikhosten; http://www.nrk.no/vestfold/utbrudd-av-svaert-farlig-kikhoste-for-sma-barn-1.12125590Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #94 Skrevet 25. januar 2015 Nå har det kommet en ny form for kikhoste, en mutasjon, som vaksine ikke hjelper mot.Anonymous poster hash: 4f698...5f7 ja gjett hvordan den har kommet da... Hvis alle vaksinrte så ville jo denne sykdommen vært utryddet... Anonymous poster hash: 15e55...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #95 Skrevet 25. januar 2015 ja gjett hvordan den har kommet da... Hvis alle vaksinrte så ville jo denne sykdommen vært utryddet...Anonymous poster hash: 15e55...2bc Ja, og ikke minst som jeg har presisert til det kjedsommelige blandt alle naive vaksinemotstandere; VOKSNE også! VAKSINER dere! Dere trenger PÅFYLL! Anonymous poster hash: 4f698...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #96 Skrevet 25. januar 2015 http://www.nrk.no/norge/--foreldre-bor-ta-kikhoste-vaksine-1.6834715 Her er en artikkel om hvorfor voksne må vaksinere seg mot kikhoste. Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #97 Skrevet 25. januar 2015 Jeg jobber med barn og må innrømme jeg ble en smule provosert da jeg fikk brev om at et av barna jeg jobber med har fått kikhoste. Dette er så utrolig unødvendig, og jeg blir iritert på foreldre som ikke bare har valgt å utsette sitt barn for potensielt dødelige sykdommer, men de utsetter også alle oss andre! Anonymous poster hash: 15e55...2bc Før du blir så veldig provosert: Mitt barn har fått BEGGE kikhostevariantene - både den gamle typen (som baby) og nå i vinter den muterte varianten. Han har tatt kikhostevaksine tre ganger, men fikk disse likevel. Sånn før du skyter på foreldrene..Anonymous poster hash: f24e1...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #98 Skrevet 25. januar 2015 Mine barn har fulgt barnevaksine programmet, noe annet er uaktuelt. Men influensavaksiner tar vi ikke. Vi tåler en runde med influensa. At de i riskogruppen tar vaksinen er forståelig. Anonymous poster hash: c9dec...e51 4
Valar Morghulis Skrevet 25. januar 2015 #99 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Gunnar Tjomlid sto i 2014 ut en voldsom hatkampanje for sitt kritiske engasjement b.l.a mot vaksine-motstand. Det alternative miljøet/anti-vaksine-miljøet drev en hets-kampanje så grov at det er hevet over enhver tvil at det er mentalt ustabile/farlige mennesker/miljøer man legger seg ut med om man argumenterer for den vitenskapelige grunnen til vaksinering alternativerne midt imot. Kuler av løgn I år, dessverre, fikk han beviselig rett, uten at jeg tror hans "kritikere" gjør retrett. Gunnar Tjomlid engasjerer seg for mange saker på mange plan, anbefaler å følge ham. Endret 25. januar 2015 av Valar Morghulis
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #100 Skrevet 25. januar 2015 Når barnet ditt ligger for døden, pga av din egoisme og vaksinemotstand, ja da tenker jeg du ikke akkurat føler deg som året mor!! Slike foreldre er direkte årsak til barnedødelighet. Så nei, det er overhodet ikke noe hysteri med barnevernet koblet inn!Anonymous poster hash: 60044...82d Min bror fikk alle vaksinene i programmet som var den gangen vi var små. Den ene vaksinen gjorde han alvorlig syk. Han fikk alt for høy feber, lå med feberkramper og var døden nær pga vaksinen. Foreldrene mine valgte derfor å ikke gi meg den samme vaksinen, da jeg mest sannsynlig ville reagere på samme måten som min bror. Du burde kanskje tenke over at noen har ganske reelle grunner til å velge bort en eller flere vaksiner. De er ikke utelukkende positive. Jeg er også sikker på at foreldrene mine aldri hadde klart å komme over det, hvis jeg døde av en vaksine de viste jeg kom til å reagere på. Kunnskap er makt, og det gjelder faktisk fra ditt ståsted og! Du har ikke utelukkende rett. Du vet ikke hvilke grunner alle har for de valgene de tar. Så moderer deg kraftig. Foreldrene mine skulle ikke ha fått pusset barnevernet på nakken for at de passet på meg og gjorde som legene sa. Det var på ingen måte noen omsorgsvikt at jeg ikke fikk den ene vaksinen. Anonymous poster hash: 9c0c1...a69 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå