AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Foreldre som ikke vaksinerer barna sine, er rett og slett dårlige foreldre. Det er omsorgssvikt! De tar rett og slett retten til helsehjelp , fra barna sine!!skjønner ikke hvordan folk kan være så naive og dumme, og tro på propagandaen de høres om fra private suspekte aktører?! Barnevernet burde være koblet inn i disse tilfellene, for barna skal ikke bli skadelidende av mor eller far sine syke ideer. Kjenner jeg blir så forbannet! Man hadde jo aldri latt være å gå til lege hvis barnet blir sykt? Dette er så og si det samme. Meslinger kan rett og slett være dødelige! Det er en grunn til man vaksinerer, staten betaler tilmed! OG DE BIVIKKNINGENE SOM MÅTTE KOMME AV VAKSINEN, ER IKKE NOE Å FRYKTE SAMENLIGNET MED SYKDOMMEN SELV!! Anonymous poster hash: 60044...82d 38
Gjest Snuppi Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 Foreldre som ikke vaksinerer barna sine, er rett og slett dårlige foreldre. Det er omsorgssvikt! De tar rett og slett retten til helsehjelp , fra barna sine!!skjønner ikke hvordan folk kan være så naive og dumme, og tro på propagandaen de høres om fra private suspekte aktører?! Barnevernet burde være koblet inn i disse tilfellene, for barna skal ikke bli skadelidende av mor eller far sine syke ideer. Kjenner jeg blir så forbannet! Man hadde jo aldri latt være å gå til lege hvis barnet blir sykt? Dette er så og si det samme. Meslinger kan rett og slett være dødelige! Det er en grunn til man vaksinerer, staten betaler tilmed! OG DE BIVIKKNINGENE SOM MÅTTE KOMME AV VAKSINEN, ER IKKE NOE Å FRYKTE SAMENLIGNET MED SYKDOMMEN SELV!!Anonymous poster hash: 60044...82d Enig med deg!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Foreldre som ikke vaksinerer barna sine, er rett og slett dårlige foreldre. Det er omsorgssvikt! De tar rett og slett retten til helsehjelp , fra barna sine!!skjønner ikke hvordan folk kan være så naive og dumme, og tro på propagandaen de høres om fra private suspekte aktører?! Barnevernet burde være koblet inn i disse tilfellene, for barna skal ikke bli skadelidende av mor eller far sine syke ideer. Kjenner jeg blir så forbannet! Man hadde jo aldri latt være å gå til lege hvis barnet blir sykt? Dette er så og si det samme. Meslinger kan rett og slett være dødelige! Det er en grunn til man vaksinerer, staten betaler tilmed! OG DE BIVIKKNINGENE SOM MÅTTE KOMME AV VAKSINEN, ER IKKE NOE Å FRYKTE SAMENLIGNET MED SYKDOMMEN SELV!!Anonymous poster hash: 60044...82d Å herregud, RO deg NED! Anonymous poster hash: 51b79...5ef 13
jordbær84 Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Helt enig med TS. Det er omsorgssvikt. Barnevernet må kobles inn fra helsestasjonene når mor og far nekter å følge vaksineringsprogrammet! 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Ja. Dette er foreldre som overhodet ikke vet hva de driver med. Meslinger var nesten utryddet, før disse amøbene av foreldre greide å innføre sykdommen igjen, ved å ikke vaksinere barna! Kjenner en som er sånn. Kan si hun er litt enkel i topplokket ja. Er ikke de skarpeste knivene i skuffen dette nei! BARNEVERNET MÅ KOBLES INN!Anonymous poster hash: 60044...82d 10
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Har dere tenkt på at mer opplysning og informasjon om vaksinene vil fjerne skepsisen enkelte har til vaksiner? Neida på KG skal vi ringe BV på alle og enhver. Opplysning og mer informasjon er bare sprøyt, la oss hente barna med makt og tvangs vaksinere dem. Å hei, dette kommer til å bli så mye bedre! Anonymous poster hash: 51b79...5ef 18
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Har dere tenkt på at mer opplysning og informasjon om vaksinene vil fjerne skepsisen enkelte har til vaksiner? Neida på KG skal vi ringe BV på alle og enhver. Opplysning og mer informasjon er bare sprøyt, la oss hente barna med makt og tvangs vaksinere dem. Å hei, dette kommer til å bli så mye bedre! Anonymous poster hash: 51b79...5ef Når barnet ditt ligger for døden, pga av din egoisme og vaksinemotstand, ja da tenker jeg du ikke akkurat føler deg som året mor!! Slike foreldre er direkte årsak til barnedødelighet. Så nei, det er overhodet ikke noe hysteri med barnevernet koblet inn! Anonymous poster hash: 60044...82d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Kjenner noe som hardnakket mener at vaksinen sønnen fikk forårsaket autismen har er diagnosert med. Føler seg sikkert ikke som årets mor hun heller... Anonymous poster hash: 68fd9...c68 2
Gjest Kili Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Enig meg deg ts, men du vet hvordan mange foreldre er.. De tenker bare på seg selv. Tusenvis som aldri skulle hatt barn! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Vi tar kun de vaksinene som er utprøvd. Vi droppet heldigvis over svineinfuensa vaksinen, selv om datteren min var den eneste i klassen som ikke tok den. I dag er det flere tilfeller der folk har blitt syke av svineinfuensa vaksinen. Ingen av oss fikk hverken svineinfuensa eller blitt syke i ettertid. Drøy påstand at man bør meldes til barnevernet. Tror dere at barn får det så mye bedre dersom barnevernet tar hånd om noen som nekter barna vaksine, når de heller bør bruke sine ressurser på barn er utsatt for rus, vold og miss ruk?Anonymous poster hash: 9206a...5d4 16
Gjest Solstråla88 Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Vi tar kun de vaksinene som er utprøvd. Vi droppet heldigvis over svineinfuensa vaksinen, selv om datteren min var den eneste i klassen som ikke tok den. I dag er det flere tilfeller der folk har blitt syke av svineinfuensa vaksinen. Ingen av oss fikk hverken svineinfuensa eller blitt syke i ettertid. Drøy påstand at man bør meldes til barnevernet. Tror dere at barn får det så mye bedre dersom barnevernet tar hånd om noen som nekter barna vaksine, når de heller bør bruke sine ressurser på barn er utsatt for rus, vold og miss ruk?Anonymous poster hash: 9206a...5d4 Nå var det jonkun snakk om vaksinrprogrammet, ikke svineinfluensa. Men vasksiner som meslinger, bcg og polio er kjempe viktige å ta. Skjønner meg ikke på foreldre som ikke vil barna bedre. Når disse først har kommet, tar det tid før de forsvinner igjen 11
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Når barnet ditt ligger for døden, pga av din egoisme og vaksinemotstand, ja da tenker jeg du ikke akkurat føler deg som året mor!! Slike foreldre er direkte årsak til barnedødelighet. Så nei, det er overhodet ikke noe hysteri med barnevernet koblet inn!Anonymous poster hash: 60044...82d Må du lære deg å LESE jente! Eller er det helt natta for deg!? Hadde de brukt mer tid på info om vaksinene på helsestasjonen, hos legen og på sykehuset, så hadde færre vært skeptiske og sett at dette er nødvendig. Er det forbanna vanskelig å få det inn i hodet at kunnskap er makt? Jo mer folk er opplyste om vaksiner, nødvendigheten, hva det inneholder osv, da ville det vært færre mennesker som stiller seg negative til det. Hva er det du ikke skjønner ved det???!! Om man skal bruke ressursene på å hyle et BV hver gang noen foreldre er skeptiske til vaksiner så får ikke BV noe annet å gjøre, DA er det BEDRE at helsestasjonen bruker tid på å gå igjennom vaksinene med foreldrene, informere og lære dem om det slik at de kan ta det beste valget for barnet sitt. Eller at det var masse info om dette under svangerskapet og på sykehuset feks. Lær deg å debattere på en skikkelig måte, og lær deg å lese innleggene du kommenterer, du er virkelig ute og kjøre. Anonymous poster hash: 51b79...5ef 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Enig meg deg ts, men du vet hvordan mange foreldre er.. De tenker bare på seg selv. Tusenvis som aldri skulle hatt barn! blant annet du da eller? Anonymous poster hash: 51b79...5ef 5
Bootybuilder Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Når barnet ditt ligger for døden, pga av din egoisme og vaksinemotstand, ja da tenker jeg du ikke akkurat føler deg som året mor!! Slike foreldre er direkte årsak til barnedødelighet. Så nei, det er overhodet ikke noe hysteri med barnevernet koblet inn!Anonymous poster hash: 60044...82d Tror du må lese innlegget til AB en gang til, snakk om å misforstå. Også håper jeg du ikke er like sint i virkeligheten, du virker som en tikkende bombe. 4
Kittykat Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Å kalle det omsorgssvikt og si at man må kalle inn barnevernet, er veldig overdrevent, synes jeg. Det er fritt valg når det gjelder vaksinasjonsprogrammet og det må man egentlig godta, selv om man ikke liker det noe særlig. Ja, jeg ser poenget til alle de som mener at man bør og skal vaksinere. Mine barn har fått alle vaksinene sine så langt. Vi vet ikke alle grunnene til at enkelte foreldre ikke vaksinerer barna sine, men jeg er fullstendig enig med enkelte som svarer i denne tråden at mer informasjon og kunnskap om vaksinene er nødvendig. Dårlig informasjon og opplysning fører til skeptisisme. Det er det alle første steget som må til for å få flere til å vaksinere. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #16 Skrevet 24. januar 2015 Jævli steinere...Det er i hovedsak de alternative som ikke vaksinerer. Og de hindrer folkeimmunitet. Drittfolk. Hater steinere.Anonymous poster hash: 4c396...fd0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #17 Skrevet 24. januar 2015 Når barnet ditt ligger for døden, pga av din egoisme og vaksinemotstand, ja da tenker jeg du ikke akkurat føler deg som året mor!! Slike foreldre er direkte årsak til barnedødelighet. Så nei, det er overhodet ikke noe hysteri med barnevernet koblet inn! Anonymous poster hash: 60044...82d Vel, barnevernet er vel ikke første og beste løningen her? God informasjon og kanskje en samtale med helsesøster eller et kurs kunne vært første tiltak? Barnevernet er vel ikke akkurat ønskelig i førsteomgang? Dessuten tror jeg ikke det er "enkle" foreldre som velger å ikke vaksinere barna, det er vel heller veldig kritiske foreldre. Jeg er forresten ikke noen vaksinemotstander selv, hvis det skulle være tvil om det...Anonymous poster hash: 1d144...aa9 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #18 Skrevet 24. januar 2015 HVORFOR har vi IKKE plikt og tilbud om gratis vaksine av vannkopper??????!!!! Dette er HELT vanlg i f.eks USA! Norske barn risikerer helsa si for at vi ikke har denne i aller høyeste grad nødvendige vaksinen! Her vaksineres vi for alt. Også de utenfor vaisinasjonsprogrammet!!!!!!!!!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #19 Skrevet 24. januar 2015 http://www.nrk.no/livsstil/slipper-vannkopper-med-vaksine-1.11541442 sykt av Norge!!!! Anonymous poster hash: 4f698...5f7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #20 Skrevet 24. januar 2015 HVORFOR har vi IKKE plikt og tilbud om gratis vaksine av vannkopper??????!!!! Dette er HELT vanlg i f.eks USA! Norske barn risikerer helsa si for at vi ikke har denne i aller høyeste grad nødvendige vaksinen! Her vaksineres vi for alt. Også de utenfor vaisinasjonsprogrammet!!!!!!!!!!!Anonymous poster hash: 4f698...5f7 Vannkopper er ikke dødelig akkurat. Anonymous poster hash: 9206a...5d4 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå