Gå til innhold

Bytter du klær før du går ut av huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skifter klær når jeg skal TING, men gidder ikke skifte klær for å kjøre opp og kjøpe melk til sausen mens jeg står og lager middag liksom.

Om det betyr at jeg-gir-faen-i-hvordan-jeg-går-kledd, så gjør jeg nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vinteren skifter jeg alltid, og før jeg drar på jobb. Hjemme bruker jeg alltid kjole, og det er ikke så lurt å gå ut om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme går jeg i joggebukse og typiske slakkeklær. Skal jeg ut av huset skifter jeg til noe som jeg føler meg litt mer fin i. Men skal jeg bare på butikken en snartur så er det ikke alltid jeg orker og bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen "koseklær" som jeg også kan bruke om jeg skal på butikken. F.eks en "buksetights" som jeg kan bruke med cardigan, også har jeg jo vinterjakke på nå uansett, så viser ikke at det er en tights. Går derimot ikke på butikken o.l. med joggebukse eller onepiece.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan gå i joggebuksa på matbutikken men ikke på jobb eller noe annet når jeg skal ut.

Anonymous poster hash: 28bab...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme går jeg som oftest i joggebukse, men skal jeg ut, omså til nærbutikken, skifter jeg til jeans. En grunn til at jeg ikke bruker mine 'ordentlige' klær hjemme, itillegg til komfort, er at jeg føler de blir raskere slitt.

Anonymous poster hash: 70232...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt konseptet med daffeklær. Det er jo så deilig å ta seg en dusj fredagskved for så å ta på seg en joggebukse og hettegenser.

Jeg kan fint gå på butikken i joggebukse og hettegenser, men det er ikke noe jeg gjør ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter alltid. På jobb har jeg uniform, så uaktuelt å gå med hjemme. I tillegg har jeg hund, noe som medfører noe hundehår i hus. Og da foretrekker jeg å bytte klær.

Anonymous poster hash: 12a59...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid i en stor skjorte/genser og truse/treningstights hjemme. Det er det første som skjer når jeg kommer inn døren. Skal jeg ut på ting skifter jeg, men skal jeg feks bare på butikken så slenger jeg bare på meg en stor lang kåpe over treningstightsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn kler seg ofte for "mye", det ser man ofte på ferie. Alt for stive i kledningen.......

Men til saken, jeg kler meg til anledning altså jobb, dater osv. Privat gjør jeg akkurat som jeg vil, hvem bryr seg! Skal jeg liksom kle meg opp for å gå i butikken, for hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Wow, nå føler jeg meg virkelig unormal. Vi har "pent" som dresscode på jobb, hvilket betyr at jeg f.eks har på meg jeans med en helt ok topp. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å rive av meg bhen og buksa. Noen ganger tar jeg ikke på meg ny bukse, andre ganger tar jeg på meg joggebukse eller pysjbukse. Det kunne ikke falt meg inn å sitte med stramme bukser, ei heller når vi har besøk av venner/familie.
Skal jeg i butikken to min unna på vinteren tar jeg heller ikke på meg bh, eller skifter bukse. Om noen ser meg i en stripete pysjbukse og uggslignende sko/joggesko eller en grå joggebukse driter jeg i det. Jeg er opptatt av å ha det komfortabelt på fritiden min, og ser overhodet ikke poenget med å skifte klær når jeg skal kjøpe cola og potetgull.

Dere som "aaaaldri" hadde vist dere utenfor hjemmet med joggebukse, sminker og fikser dere håret også før dere går i butikken også?

Ser selvfølgelig helt presentabel ut når jeg møter mennesker, er på jobb eller skal noe annet, men hjemme og i butikken er jeg likegyldig.

Har også spurt kjæresten flere ganger, og han bryr seg ikke. Tror ikke akkurat han syns det er så fælt at jeg går rundt i undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har lest så mye patetisk i en tråd. Og det er liksom vi som går i joggebukse som er de ufyselige her. Hva med dere som går i de samme klærne hele dagen, klær fulle av møkk dratt med fra jobb, skoler, sykehus og alle plassene dere har besøkt? Selv om klærne ser rene og presentable ut, hjelper det lite når de er fulle av skitt. Trender forandrer seg også med tidene. At joggebukse er stygt er noe motebransjen har bestemt. Både menn og damer i joggebukse synes jeg er flott å se på - det viser mennesker som er sikre nok på seg selv til å stole på sin egen klessmak. Hva som er fint eller stygt er fullstendig individuelt.

Når jeg kommer hjem for dagen bytter jeg klær og dusjer hvis det trengs. Jeg kan bytte til hva enn jeg føler passer akkurat den dagen - både jeans eller joggebukse. Pynte meg er noe jeg gjør for min egen del. For min del er det viktigst å være ren - så jeg går heller i en nyvasket joggebukse enn jeans jeg har brukt hele dagen. Rene klær får meg til å føle meg velstelt.

Yeah, that's right. Jeg kan gå på butikken i joggebukse. Jeg kan til og med dra på bytur og skolen i joggebukse. Jeg har til og med vært på fest og jobb i joggebukse. For så lenge jeg føler meg velstelt, hvem er det jeg skal prøve å imponere? Kjæresten min? Han har jo også selv sagt at jeg er finere i joggebukse enn i trange, ukomfortable jeans. Han går stort sett i joggebukse selv også. Må også si at jeg som oftest går i jeans - poenget er at jeg er sikker nok på meg selv til å gå i joggebukse hvis jeg vil (med mindre det er en kleskode eller en formell anledning).

Og hvem enn du var som sa at forhold ryker om partneren går i joggebukse. Om du er så usikker på forholdet ditt at du må pynte deg til fest bare for å ha en filmkveld med kjæresten din, så trenger du ikke la overkompenseringen din gå ut over oss andre som er i lykkelige forhold. Det er både latterlig og fullstendig patetisk. Forhold bygges ikke på hva slags klær man går i.



Anonymous poster hash: e91df...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en annen skrev så skifter jeg klær "hele tiden" alt etter hva jeg skal. Hjemme føler jeg sterkt for å gå med løse komfortable klær av rene natur kvaliteter. Skifter tilogmed til deilige litt løse ullstrømper hjemme. Noen ganger har jeg jobb morgen, så hjem, så ut igjen. Da må jeg og skifte i det mellomrommet.

Har jeg fri, blir det og skifting av klær når jeg skal ut et lite ærend. Ofte skift flere ganger for dagen.

MÅ liksom bare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...