Gå til innhold

Bytter du klær før du går ut av huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Ivy.

Hvorfor det?

Hva er poenget med å gå i "dasseklær" overhodet? Fatter det virkelig ikke...

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Så du mener man alltid skal være pyntet og gå med jeans til en hver tid? Til og med når man er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener man alltid skal være pyntet og gå med jeans til en hver tid? Til og med når man er syk?

Sykdom vil jeg holde utenfor. Og pyntet er jeg bare når jeg pynter meg, dvs når jeg skal i selskap, på fest el.

Men hverdagsklærne jeg går i de fleste dager, bruker jeg fra jeg står opp til jeg legger meg. Med mindre jeg f.eks trener, svømmer, går på ski osv i mellomtiden.

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vaksen opp med at ein tek av seg skule- og jobbkleda når ein er heime, så for meg er det merkeleg å skulle gå med dei heime.

Sier ikke noe galt på vanen din. Men hva er "rart" med å gå med samme klær som på jobb når man spiser middag hjemme og leser avisen osv?

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Sier ikke noe galt på vanen din. Men hva er "rart" med å gå med samme klær som på jobb når man spiser middag hjemme og leser avisen osv?

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Er ikkje det ganske openberrt - det er av di det er uvant, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje det ganske openberrt - det er av di det er uvant, vel!

Så det at det er uvant for akkurat deg er nok til at du synes noe "virker rart" på generel basis?

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Så det at det er uvant for akkurat deg er nok til at du synes noe "virker rart" på generel basis?

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Ja, for meg, Eg skreiv jo det, at for meg er det merkeleg. Det ligg ingen føringar i at det skal gjelde for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skifter alltid fra formelle jobbklær til noe mer avslappet når jeg kommer hjem fra jobb. Jobbklær egner seg dårlig til matlaging, rengjøring og andre hjemlige sysler. Men jeg vil ikke blitt sett død i joggebukse på butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg, Eg skreiv jo det, at for meg er det merkeleg. Det ligg ingen føringar i at det skal gjelde for alle andre.

Når jeg sier "for meg viker det merkelig å gå med navlen bar om vinteren", mener jeg jo at det virker rart på generelt grunnlag -ikke bare om jeg gjorde det. Så ut i fra formuleringen din kom det overhodet ikke frem at du bare syntes det var rart om du gjorde det.

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spørsmålet.

Jeg kan fint gå i onepiece eller joggebukse hjemme. Men aldri i verden om jeg går i det utenfor døren.

For meg så virker det som man har litt Jeg-gir-faen.-i -hvordan-jeg- går-kledd-holdning.

Anonymous poster hash: d2e99...fe9

Ågud ja. Kunne ikke gått til postkassa med onepiece engang. Kanskje i pysjbuksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg står opp om morgenen tar jeg på meg truse og morgenkåpe. Den har jeg på til jeg skal ut, gjøre husarbeid eller klokken blir tolv. Hvis jeg skal ut snart tar jeg på meg skikkelige klær, hvis ikke tar jeg på meg sokker og en singelett. Hvis det er kaldt tar jeg på meg en xxl hettejakke og en joggebukse, eller jeg krøller meg sammen under noen pledd. Hvis jeg føler meg bluferdig tar jeg på meg et skjørt eller skjorts, det gjør jeg også hvis jeg skal svinse mye rundt i leiligheten med gardinene trukket fra. Hvis jeg skal ut døra tar jeg på meg bh eller en genser og en bukse.

Når jeg kommer hjem hender det jeg tar av genser, bukse og bh, men ikke alltid. Det varier.

Mannen min liker godt at bekledningen min er noe mangelfull når jeg er hjemme.



Anonymous poster hash: 31cda...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemme- og uteklær. Synes egentlig det er mest hygienisk også.



Anonymous poster hash: 4186a...36a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt det der med daffeklær. Alle mine klær er komfortable og presantable, så jeg ser ikke vitsen med å ha flere sett med klær til slike ting. Det er bare idiotisk å velge klær til hverdags som ikke er komfortable å bruke. Så for å svare, med mindre jeg dusjer eller skal gå på noe spesielt så skifter jeg ikke klær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter ikke nødvendigvis nei.

Har ingen problemer med å gå ute i hverken pysjbukse eller joggebukse.

Hjemme er det alltid koseklær, både jeg og samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri skjønt det der med daffeklær. Alle mine klær er komfortable og presantable, så jeg ser ikke vitsen med å ha flere sett med klær til slike ting. Det er bare idiotisk å velge klær til hverdags som ikke er komfortable å bruke. Så for å svare, med mindre jeg dusjer eller skal gå på noe spesielt så skifter jeg ikke klær.

Altså, man har jo ikke flere sett med klær.

Man har klær som ser ok ut som man har på når man skal noe og drar hjemmefra.

Men noen skifter til klær hjemme som gjerne er litt utgått, eller som har høy kosefaktor.

Av typen slitte gensere, joggebukser og jeans som har sett sine bedre dager.

Min oppfatning er at man har de nye klærne sine lengre, når man bruker dem ute, på jobb, skole, lørdag i byen osv, mens man tar på de mer utgåtte tingene hjemme.

Da sparer man de nye klærne. Og man vasker de nye jeansene mindre, fordi man henger dem i skapet eller over en stol eller noe, når man er hjemme. Da tusler man i en adidas-greie, eller noe.

Når man må bruke såpass presentable klær på jobb som hvite skjorter og slips, med tilhørende bukser og jakke/blazer, så sier det seg selv at man får vanen med å henge det på skapdøra og ta på noe annet hjemme.

Som noen slitne bukser man ikke vanligvis går i ute på byen.

Det samme med kvinner som går i drakt og høye hæler på jobben.

Ser ikke problemet med å skjønne dette?

Andre yrkesgrupper han jo også klær de jobber i. Snekkere og sykepleiere, feks.

Da har man noe annet hjemme. Og gjerne noe finere å ta på, når man har fri og er på kjøpesenter på lørdagen, eller går ut og spiser, kino osv.

Man vil jo gjerne ta på noe annet en de klærne man går i på jobben, som ikke akkurat er ... ja. Hva skal man si. Klær som vil bli møkkete, skal tåle klatring på tak, sko som har vernetå osv.

Eller de uniformerte arbeidsdressene sykepleierne går i.

Kjenner sykepleiere som går bananas med skjørt, ettersittende topper, høye hæler, smykker, mascara, lekre støvletter osv bare for å dra på REMA... Fordi de ser ut som melsekker på jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke noe galt på vanen din. Men hva er "rart" med å gå med samme klær som på jobb når man spiser middag hjemme og leser avisen osv?

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Hvis damen har en Chanel-drakt på jobben, så sitter hun ikke hjemme i sofaen med den, med mindre hun er ekstremt pretensiøs...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemme- og uteklær. Synes egentlig det er mest hygienisk også.

Anonymous poster hash: 4186a...36a

Hvis du jobber som bonde, så kanskje... Men ellers er det vel ikke akkurat hygienen det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med mindre jeg skal ut av leiligheten den neste timen går jeg aldri i noe annet enn joggebukse og en litt stor t-skjorte hjemme. Eventuelt bare t-skjorte eller slåbrok hvis det er varmt nok :) Skal jeg ut bytter jeg til jeans og en genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dress-code på jobb, så skjørt/bluse/cardigan skiftes ut til behagelig strech-jeans eller tights og behagelig topp/genser når jeg kommer hjem. Jobb klærne er ikke ubehagelige, men det er ikke noe jeg bruker til å lage middag/støvsuge/beina på bordet å se tv med klær.



Anonymous poster hash: f4ca6...a90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fryser hele tiden, og det eneste som holder meg varm er joggebukse, stor ullgenser og tykke raggsokker. Har prøvd å bruke "jobbklær" hjemme (myke tights med kjoler over, stretch-jeans og behagelige men fine gensere osv.) men det blir for kaldt! Så eg skifter klær med en gang eg kommer hjem. Går også mye tur med bikkja så da er joggebukse fint, og eg syns også det er helt greit å gå på butikken i joggebukse.

Egentlig så syns eg at folk bryr seg vel mye om hva andre går med av klær, og hvis det er så grusomt å se noen gå med joggebukse (eller mye omtalte treningstights) ute blandt folk, så har man jaggu meg det for godt her i livet asså...



Anonymous poster hash: 37a48...885
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter klær "hele tiden". Har sløve-hjemme-klær (når jeg ikke gjør en dritt, evt. når jeg gjør husarbeid), sløve-ute-klær (gå på matbutikken, hente posten, gi noen skyss fra A til B etc.), turklær (til tur med hunden), jobbklær (pene klær helst fra egen butikk), pynteklær (pene kjoler) og vanlige klær (jobbklær + alt som faller utenfor de andre kategoriene).

Jeg fordrar ikke å ha på meg "skikkelig" tøy hjemme – som regel blir det en svær hettegenser, en av samboers t-skjorter, nattbukse, joggebukse, en sliten tights etc. Akkurat nå sitter jeg i en gammel truse og en hettegenser :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...