Gå til innhold

Bytter du klær før du går ut av huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Så ut i fra formuleringen din kom det overhodet ikke frem at du bare syntes det var rart om du gjorde det.

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Nei, men no har du fått forklaringa på kva for ei tolking som var i tråd med det forfatteren meinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Når jeg kommer hjem fra jobb så henger jeg opp de klærne jeg har brukt på jobb den dagen, - og tar på meg noe som ikke er like pent.

- det er gjerne plagg som er noen år gamle og som er pensjonert fra normal jobb aktivtet.

Med matlagning og husdyr så finner jeg personlig det forunderlig å springe rundt i høye hæler og i drakter/skjorter/bluser som må renses når jeg er ferdig på jobb og har lyst på middag, tømmer kattekasser, vasker toaletter og kattene har lyst på kos og omsorg og strekker ut klørne og borrer dem kosemosete inn i låret mitt..

At andre velger annerledes er ikke plagsomt for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spørsmålet.

Jeg kan fint gå i onepiece eller joggebukse hjemme. Men aldri i verden om jeg går i det utenfor døren.

For meg så virker det som man har litt Jeg-gir-faen.-i -hvordan-jeg- går-kledd-holdning.

Anonymous poster hash: d2e99...fe9

Skal jeg i butikken, så har jeg på meg noe annet enn joggebukse :) Bryr meg ikke om andre går i joggeklær der, men jeg liker ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sjeldent i finklær hjemme, det er kun fra jeg står opp til jeg går på jobb.

Går rett på trening etter jobb så kommer hjem i treningsklær og går i disse til jeg har gått en lang tur med hunden.

Etter det hiver jeg meg i dusjen og tar på meg joggeklær eller pysjamasbukse og går i det resten av dagen. Kan fint gå på nærbutikken i joggeklær og uten sminke, det gjør meg ingenting. Kler ellers på meg skikkelig.

Når mannen kommer hjem fra jobb, så går han stort sett i stilongsklærene (som han går med under arbeidsklær) i noen timer, før han hopper i dusjen og hiver på seg en pysjamasbukse etter det, eller bare en boksershorts og en t-skjorte.

Vi syntest det er helt greit og veldig deiligt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det blir mange samlivsbrudd hvis man går rundt i skikkelige daffeklær hjemme. Det er viktig å gjøre seg attraktiv for partneren.

Anonymous poster hash: 6793b...75a

Haha, dagens.. Både jeg og samboer går bare i daffeklær hjemme og det har aldri tært noe på forholdet vårt. Vi trives best i koseklær begge to, så hva er så galt hvis noen foretrekker det? Tar på meg finere klær hvis jeg skal noe spesielt, men er det bare for å dra på butikken skifter verken jeg eller samboer klær når vi går ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på hvor og hva jeg skal. Skal jeg en rask tur bort på matbutikken kan jeg fint gå i joggebuksa, likedes om jeg skal gå en tur med hunden. Skal jeg derimot ut for å møte noen mennesker, eller steder hvor jeg ikke helt syns det passer seg med joggebuksa så er det på med andre klær.

Noen ganger jeg er jo såpass greit kledd også når jeg går hjemme, at jeg kunne gått ut på hva som helst. Men det er bare noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med matlagning og husdyr så finner jeg personlig det forunderlig å springe rundt i høye hæler og i drakter/skjorter/bluser som må renses

Slike klær ville jeg heller ikke gått med hjemme, så den forstår jeg.

Men plagg som onepiece og joggebukser (som ikke er til trening) ser jeg ingen grunn til å skaffe meg. Ser overhodet ikke hensikten med slike plagg.

Jeg har en "casual jobb" hvor jeg går med "vanlige hverdagsklær" som bukser med stretch og gensere. Dermed faller behovet for å skifte når jeg kommer hjem helt bort. Slik jeg ser det.

Klær jeg ikke ville blitt sett på butikken i (med unntak av treningstøy, badetøy ol), ser jeg ikke noen hensikt i å anskaffe meg, rett og slett.

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uheldigvis ikke. Jeg er en av de som går i hva som helst omtrent. Det er en uvane jeg prøver å legge fra meg. Det må finnes komfortable klær som også er fine.

Jeg har perioder hvor jeg bruker fine klær når jeg kler på meg om morgenen, men som regel er det rett på med koseklær med engang jeg kommer hjem. Og koseklær ser ikke alltid fint ut. Her om dagen beveget jeg meg utenfor med en lysrosa genser, haremleopardbukser og hvite joggesko. Haha, jeg tuller ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat som jeg føler for der og da. Noen ganger skifter jeg før jeg går ut, andre ganger farer jeg avgårde i joggebukse.



Anonymous poster hash: 3e74e...701
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hjemme dasser jeg i kjoler (ikke noe fancy og pent, bare sommerkjoler f.eks), pyjamas, vide skjørt, joggebukser og andre slaskebukser o.s.v.

Men, jeg går ikke kledd sånn utafor huset, unntaket er vel når jeg skal hente posten eller kaste søpla. :P

Og bruker såklart sommerkjoler om sommeren hvis det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bytter klær før jeg drar ut. Inne går jeg stort sett i joggebukse eller kosebukser. Synes det er ukomfortabelt å ha på seg jeans inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anobano

Hvorfor det?

Hva er poenget med å gå i "dasseklær" overhodet? Fatter det virkelig ikke...

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

Hva er poenget med å gå i ubehagelige jeans overhodet da? Bare for at andre skal se hvor fin du er, hvor fin rompe du har? Det fatter ikke jeg.. Hvorfor skal man ha det ubehaglig for at andre folk skal ha noe å glo på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid i joggebukse hjemme, det er mest behagelig. Men ikke snakk om at jeg går ut med den, f.eks. på butikken eller noe. Da skifter jeg alltid til vanlige klær.

Eneste unntakene er forresten når jeg går på tur med hundene mine i skogen. Da bruker jeg alltid joggebukse og joggesko. Men da må da være lov i den situasjonen :)



Anonymous poster hash: 02479...994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egne dasseklær for hjemme og skifter når jeg skal ut. For det første fordi jeg ikke synes noe om (for min egen del) å gå ut uten BH, synes det er fryktelig ubehagelig. Også liker jeg å ha andre klær som bare er hjemme enn ute. For min del blir det ett nytt nivå av intimitet med partneren min; på lik linje som å være uten sminke, bustete hår etter å ha stått opp osv. Det er sider kun vi to ser av hverandre, og det er godt og fint å være så komfortable med hverandre at vi ikke trenger å kun vise oss fra våre beste sider hele tiden... Etter 9 år hadde det vært litt ille om vi ikke tolrerte synet av den andre i joggebukse og med morraånde...!

Om jeg vet vi får gjester, de nærmeste vennene jeg heller ikke har noe behov for å imponere lenger, tar jeg på BH, børster håret og kanskje litt mascara for å føle meg våken. Men gidder ikke skifte. Om det er noen jeg ikke kjenner så godt derimot så skifter jeg.



Anonymous poster hash: 4e1bd...5d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er poenget med å gå i ubehagelige jeans overhodet da? Bare for at andre skal se hvor fin du er, hvor fin rompe du har? Det fatter ikke jeg.. Hvorfor skal man ha det ubehaglig for at andre folk skal ha noe å glo på?

Aner ikke. Jeg går ikke i ubehagelige klær. Litt upraktiske klær og høye hæler i bryllup ol kanskje, men overhodet ikke til hverdags.

Anonymous poster hash: d4baf...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Spørs hva jeg skal det. Hvis jeg bare skal på butikken gidder jeg ikke skifte.

Ellers så bytter jeg joggebuksa med jeans og kanskje klæsjer på noe mascara 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 forskjellige "typer" klær. Hjemmeklær(pysjbukser/overdeler, onepiece, baggy overdeler, altså koseklær rett og slett), de går jeg max ut for å lufte bikkja i hagen med. Jobbklær(komfortable, men dog ikke så fine klær, jobber i barnehage, går mye i turbukser og gamle slitte klær), kan til NØD stikke innom nærbutikken i de, men helst ikke. Treningsklær(brukes til/fra og på trening), kan godt stikke innom butikken i de på vei til trening. "Vanlige" og finklær(klær som brukes i alle andre situasjoner enn hjemme og på jobb).

Kjæresten har det på akkurat samme måten, og vi foretrekker begge to å se den andre i koseklær. Mye lettere å komme til i joggebuksa enn åletrange jeans som sitter som støpt;)



Anonymous poster hash: b9937...6cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Ja, jeg må som oftest det. Jeg dasser jo bare rundt i joggebukser/nattbukser og store teskjorter hjemme, uten bh under, så jeg kan liksom ikke gå ut døra sånn.

Men forresten, når jeg tenker meg om.. jeg bruker ikke skifte ut av joggebuksa hvis jeg bare skal på butikken eller jeg går tur med bikkjene.

Endret av HeiHade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...