miore Skrevet 30. april 2015 #341 Del Skrevet 30. april 2015 Moren min har også mange rare meninger om ting hun strengt tatt ikke vet noe om. Halvparten av gangene er jeg bestemt og sier "men sånn er det altså ikke", fordi jeg blir lei av å høre på tøyset. Stort sett er det ikke noe vits i - så jeg bare jatter med og sier "vi ser hva som skjer" og "vurderer det fortløpende" og annet svada, mens jeg selvfølgelig gjør det jeg mener er best til slutt uansett. Blir bedre stemning av sistnevnte taktikk, selv om man må bite i seg en del irritasjon Guttemage og jentemage er det nok ikke noe hold i, gitt! Jeg har veldig typisk guttemage - har kun vokst "fremover", og ser ikke gravid ut bakfra - men jeg venter ei lita tulle Hadde guttefølelse helt frem til jeg fikk beskjed om at det var jente på OUL, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. april 2015 #342 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg tipper du får gutt selv om du lurer på å skifte mening, det gjorde jeg også rett før OUL Synes også du er kjempe tøff som jobber offshore, og hvis både sjefen din og sykepleieren anbefaler deg å droppe neste tur så er nok det en god ide. Kan forstå at det føles litt surt (jeg sliter selv med å få hjelp til tunge løft på jobb nå.. vet jeg må... men føler meg så tafatt når jeg må spørre).. men det beste for lille er det beste for lille. Jobbe kan du jo gjøre igjen når han er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 30. april 2015 #343 Del Skrevet 30. april 2015 Ja, jeg er bare alt for glad i å ligge å strekke meg i senga når jeg ikke har planer.. Prøver å venne meg av med det men.. Takk for linken til vogntråden, den var fin! Er jo et hav av vogner da.. Pratet med noen kollegaer om det, og jeg fikk høre om nye merker jeg ikke har hørt om før. Har avtalt med kjære at vi skal se på vogn når jeg kommer hjem Stødig vogn er et must da! Jeg skal trille noen heftige oppoverbakker, så tror jeg trenger en lett vogn som er stabil, offroad-ish da det er mye humper og gjørme på stien. Hvilken underlag bruker dere simo duoen på da? For det meste asfalt. Noe grus og jord. Og butikk/kjøpesenter osv fungerer til det meste for oss, men hvis du tenker å jogge/trene så ville jeg nok valgt en annen litt lettere mer smidig vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 30. april 2015 #344 Del Skrevet 30. april 2015 Selv om vi har kjøpt inn emmaljunga city cross, så tror jeg vi skal kjøpe en litt lettere vogn etter hvert å. En som jeg kan jogge med på turer, da jeg har tenkt å begynne med det i januar 2016 forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 1. mai 2015 #345 Del Skrevet 1. mai 2015 Synes det høres fornuftig ut å gi seg etter denne turen:nikke: Vi har emmaljunga edge duo pg er veldig fornøyd med den til nå! Har gått på asfalt og grus uten problemer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #346 Del Skrevet 4. mai 2015 Vi må også ta oss en tur og titte litt på vogner, sånn at vi hadde bittelitt å gå ut fra i tankeprosessen. Har jo virkelig ikke peiling på hva som er smart og hva vi trenger, så litt mer kunnskap hadde nok vært lurt. Skal jo bruke mye penger på vogn også (særlig hvis man ikke finner brukt), og da er det hvertfall viktig å velge riktig! Når kommer du hjem etter denne turen? Og du har kun en tur igjen før permisjon uansett? Hva er alternativet hvis du ikke drar ut da, sykemelding eller annen jobb? Jeg syns du er kjempeflink som allerede har vært ute flere ganger i graviditeten, og syns absolutt du skal tenke på deg selv og barnet. Særlig når både sykepleier offshore og sjefen din sier det! Mammaen din skal du ikke høre på hvis hun ikke har noen fagkunnskap på dette. Heldig du er som i alle fall kjenner noen dunk! Jeg har kjent noe "rart" en gang innimellom, men det kan like gjerne være noe fordøyelsesgreier som jeg overtolker. Ja det er nesten så jeg har lyst til å ignorere vognkjøp inntil videre, for det er en stor verden innen vogner - og jeg klarer ikke å få oversikt! Håper det hjelper på når vi får prøvetrillet et par vogner, og får forslag etter vårt behov Jeg kommer hjem på torsdag Tenk, bare 3 dager igjen! Dette har gått fort Har kun en tur igjen før de hadde sendt meg i land(maks uke 26 kan en være ute pga vibrasjon i helikopter). Vi venter på svar fra land, hva de vil gjøre med meg. Det er nok mulig de vil sende meg i land noen uker for å jobbe, men det er ikke lett å finne meningsfult arbeid(det er kravet) når jobben min er mye fysisk - og jeg er ikke ingeniør! Så om de ikke finner noe, blir det svangerskapspenger frem til fødsel slik jeg har forstått det. Ja, hvis mamma prøver seg med den der igjen får jeg prøve å fortelle henne på en fin måte at hun ikke har forståelse for dette. Er kanskje min egen feil, da jeg har prøvd å fremstille jobben som "ikke-farlig" helt siden jeg startet med den Har vært flink til å bruke riktig verneutstyr og maske, men dette utstyret er visst ikke godt nok når en er gravid..! De første gangene var jeg veldig usikker på om det var dunk selv, men det skilte seg ut fra resten av aktiviteten i magen Nå kjenner jeg etter hver dag etter jeg har hatt lunsj, og får som regel et spark og to før jeg legger meg på siden for å hvile Kjenner du noe mer nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #347 Del Skrevet 4. mai 2015 Moren min har også mange rare meninger om ting hun strengt tatt ikke vet noe om. Halvparten av gangene er jeg bestemt og sier "men sånn er det altså ikke", fordi jeg blir lei av å høre på tøyset. Stort sett er det ikke noe vits i - så jeg bare jatter med og sier "vi ser hva som skjer" og "vurderer det fortløpende" og annet svada, mens jeg selvfølgelig gjør det jeg mener er best til slutt uansett. Blir bedre stemning av sistnevnte taktikk, selv om man må bite i seg en del irritasjon Guttemage og jentemage er det nok ikke noe hold i, gitt! Jeg har veldig typisk guttemage - har kun vokst "fremover", og ser ikke gravid ut bakfra - men jeg venter ei lita tulle Hadde guttefølelse helt frem til jeg fikk beskjed om at det var jente på OUL, jeg Haha Kjenner meg igjen på *avbryte samtale* "Vi får nå så hva som skjer, mamma" Eller "Har ikke helt funnet ut av det enda.." Ååå, ja da er det ikke så mye hold i det gitt! Heldig med tutmage da - det er så fiiint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #348 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg tipper du får gutt selv om du lurer på å skifte mening, det gjorde jeg også rett før OUL Synes også du er kjempe tøff som jobber offshore, og hvis både sjefen din og sykepleieren anbefaler deg å droppe neste tur så er nok det en god ide. Kan forstå at det føles litt surt (jeg sliter selv med å få hjelp til tunge løft på jobb nå.. vet jeg må... men føler meg så tafatt når jeg må spørre).. men det beste for lille er det beste for lille. Jobbe kan du jo gjøre igjen når han er ute Da legger jeg gutt til lista fra deg Tippa du riktig på deg selv da? Ja jeg tenker også det, de har erfaring og kunnskap - det er bedre å høre på de enn mamma Er kollegaene dine flinke å tilby deg hjelp med tunge løft? Er så mye greiere når de spør, enn at du må spørre HVER gang! Det er unntakstilstand så yes - jobbing blir det nok av i livet! Må bare svelge stoltheten og si meg ferdig For det meste asfalt. Noe grus og jord. Og butikk/kjøpesenter osv fungerer til det meste for oss, men hvis du tenker å jogge/trene så ville jeg nok valgt en annen litt lettere mer smidig vogn Mulig jeg skal revurdere den stien jeg har lyst å gå tur rundt da Oktober - mars er det myye gjørme på stien jeg vil gå og jeg kommer nok til å banne og steike meg gjennom hele turen Kanskje bare kjøre til en fin grussti 3-4 min unna! Og da vil sikkert en slik vogn som din fungere.. Hmm tenketenke Selv om vi har kjøpt inn emmaljunga city cross, så tror jeg vi skal kjøpe en litt lettere vogn etter hvert å. En som jeg kan jogge med på turer, da jeg har tenkt å begynne med det i januar 2016 forhåpentligvis. Januar 2016 er en god mnd for treningsstart SK2020 Synes det høres fornuftig ut å gi seg etter denne turen:nikke: Vi har emmaljunga edge duo pg er veldig fornøyd med den til nå! Har gått på asfalt og grus uten problemer:) Godt å få støtte fra dere alle til å gi meg fra denne turen av Får sjekke ut vogna di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #349 Del Skrevet 4. mai 2015 Er visst litt treig på å svare på innlegg Mandag= 2 HELE skift igjen på jobb. Og bare 4 dager til OUL Noen som har lyst til å tippe på kjønn? Siste turen min må bety enorm vinnerflaks! Vi spiller bingo en gang i turen, og jeg har vært med hver gang i 3,5 år nå. Vant for første gang på lørdag Også har jeg spilt meg til 1. og 2. plass i poker over gutta ^^ De skylder selvsagt på flaks, men det nevntes "dyktighet" i slutten i går Ha en fin dag da, dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 4. mai 2015 #350 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg tipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildflower Skrevet 4. mai 2015 #351 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg tipper også jente Så spennende med OUL altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. mai 2015 #352 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg tipper jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. mai 2015 #353 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg vil gjerne tippe gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. mai 2015 #354 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Det blir vel fint å se den lille skapningen igjen Endret 4. mai 2015 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 4. mai 2015 #355 Del Skrevet 4. mai 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 4. mai 2015 #356 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg tipper jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 4. mai 2015 #357 Del Skrevet 4. mai 2015 Tror gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #358 Del Skrevet 5. mai 2015 Tippeliste: Saltsild Wildflower miore lillemeg90 juliane Beccy87 *lilly* Nautika Skyblue Jeg Mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #359 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Jeg bestemte meg jo for å ha siste turen nå. Så jeg og sjefa kom på at jeg kanskje måtte fylle ut noe papirer for svangerskapspenger. Det måtte legen også skrive under på! Så det ble hastetelefon til legekontoret. ....hvor du må vente 20 min for å komme gjennom. Og da jeg kom gjennom og sa at jeg har fylt ferdig ut papiret, og bare trenger signatur fra legen min var det ikke mye velvilje. De sender ikke mail på legekontoret, det virket rett og slett umulig. Og legen min var der kun i går, kommer ikke igjen før neste uke. Heldigvis satt min kjære svigermor der, som også jobber på legekontoret. Jeg fikk sendt mailen til henne, og hun fiksa alt Er greit med spesialbehandling må jeg si Så da får vi bli ferdige med papirarbeidet i dag, for nå. Foreldrepengesøknad får komme senere. F***... I det jeg skriver dette kom jeg på at jeg har skrevet dato for svangerskapspenger fra og med når jeg skulle reist ut neste gang. Jeg skulle jo hatt sykemelding for den neste turen - og svangerskapspenger etter det!! Papirmølja er vel ikke over for denne gang 2 dager igjen. Og jeg kommer kanskje aldri tilbake, da folk blir kasteballer etter permisjon. Jeg må rydde ut av skaper, prøve å si farvel til de det gjelder. Merkelig følelse- når en jobber og bor sammen med kollegaene sine i 14 dager blir de på en måte familie nr 2. Jeg har både brødre, onkler, fedre og bestefedre her ute Håper hormonene ikke styrtgråter på torsdag Edit: Jeg kjenner forresten daglig etter, og får spark til svar Og jeg klør over ALT! Smører meg på magen/litt bak på ryggen, og i nakken da det klør mest der. Noen andre som har det slik? Endret 5. mai 2015 av Frøkenanonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. mai 2015 #360 Del Skrevet 5. mai 2015 JA! Sinnsykt irriterende. Det går litt i perioder, men klør helt frenetisk av og til, spesielt på magen og leggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå