Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Herlig å ha vogn i hus da! Daa kan deet krysses av ;)

Herlig med liv ja. Kjenner liv daglig her også, spesielt sent på kvelden hehe ;)

Ja, mitt første "check!" i babyutstyrsverden ;) Er koselig med liv på kvelden foreløpig ja, helt til de holder oss våkne om nettene.. ^^

Grattis med vogn! Deilig å ha det i hus - og til en veldig fin pris også! Kjøpte i dag vi også, men det var nesten til tre ganger den prisen dere betalte... :sjenert:

Ja veldig fornøyd med kjøpet egentlig, er kjekt å spare på å kjøpe brukt. Tenker det kommer til å gå sport i det etterhvert :fnise: Kjøpte dere vogn selv, eller fikk dere sponset? Hvilken endte dere opp med? :)

Så kjekt med vogn i hus da!

Også så fin pris! :danse:

Jo takk du, liker å spare :laugh: Håper å bli flittig på finn.no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 uker i morgen, milepæl: Frøkna kan overleve om hun plutselig skulle bli født! .. men håper da hun vil bli noen gode måneder til ^^ Sparkene blir mer og mer tydelige, så kan ikke tro annet enn at hun trives :rodmer:

Har vært barnevakt for tantebarnet mitt på 2 år, på overnatting her i natt :) Kjempekoselig, og kjenner jeg gleder meg mer og mer til familielivet! Hun sov i reiseseng inne på rommet vårt, og da jeg og kjære la oss sa han "Åh, skulle ønske vi bare kunne ta henne med i senga så hun kunne sove med oss" :rodmer: Jeg smelta helt da, han er gått fra å være skeptisk onkel til superonkel som elsker å være sammen med henne :) Jeg og kjære har så godt forhold for tiden, kjenner jeg er litt småforelska igjen gitt :hjerte:

4 dager til eksamen(enda ikke lest, stryker garantert) - så er det skolefri og permisjon leeeenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig deilig å komme til de milepælene :biggrin:

Fysikkeksamen --> løs gamle eksamensoppgaver for harde livet om du har tilgang på dem! Funker mye bedre enn å lese pensum i boka, man forstår stoffet på en mye bedre måte. Beste måten å stå på fysikk på spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig deilig å komme til de milepælene  :biggrin:

 

Fysikkeksamen --> løs gamle eksamensoppgaver for harde livet om du har tilgang på dem! Funker mye bedre enn å lese pensum i boka, man forstår stoffet på en mye bedre måte. Beste måten å stå på fysikk på spør du meg :)

 

Takk for tips, miore :) Fulgte din metode, tror jeg lærte mye mer slik enn å bare lese på frihånd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var eksamenene over for denne gang :) Om jeg er heldig(+har snill sensor) kan det være jeg står, men er forberedt på å måtte ta konte-eksamen i august. Er jo enda en mnd igjen til jeg skal føde da, så er jo prosjekt for sommeren evt :glare:  :ball:

 

 

Jeg har i lengre tider tenkt "torsdag 4 juni, da er det FRIIII" og har gleda meg til det. I det jeg kom hjem etter eksamen, slo det meg midt i fleisen. Jeg skal gå hjemme lenge.. Kjempelenge!! :sjokkert:  Og jeg gruer meg egentlig litt til det. Er jo vant til å ha fri noen uker i slengen, men jeg kjente på kroppen at jeg er superklar for å dra på arbeid igjen(som jeg skulle ha gjort i går, hadde det gått an). 

 

Har ikke hatt rutiner i hverdagen siden jeg var 16 år, pga skiftarbeid og offshorearbeid. Jeg har innsett at for å kunne nytte disse mndene ekstra før permisjonen, må jeg lage meg rutiner og holde meg til dem. Det være seg leggetider, være streng med å stå opp når vekkeklokka ringer, måltider til rundt samme tider, fast vaskedag, gåturer, trening. Tenker også å jevnlig gå på besøk hos andre i permisjon, og dra til bestemor for å lære å strikke. Har også startet å lage meg en plan over spesielle arbeidsoppgaver jeg må få gjort, feks rense akvarium, rydde opp i bilder på pcen, male lister..

 

Hvilke andre rutiner er du glad i? (kan man bli glad i rutiner?)

 

I dag feiret jeg "første dag fri" med å gå fjelltur, og deretter trilletur med ei veninne. 15600 skritt kunne telefonen fortelle meg(400 høydemeter er inkludert)!!  :sjokkert: Var skikkelig fornøyd med meg selv, helt til et par timer senere... Nå er både kne og bekken helt på skakke og jeg halter :P Note to self: Start litt rolig med turgåinga!

 

Ellers har vi slått til på bilstoltilbud hos barnas hus, 2100kr for besafe sitt iZi Go + base, det synes jeg var billig :) Og er dessuten det eneste vi planla å kjøpe nytt! Jeg har også henta ei sprinkelseng jeg fant på kjøp og salg sider, til 250 kr. Synes det var billig det også, men da jeg hentet den(var budrunde så følte ikke jeg kunne trekke det) - så ser jeg at senga er malt selv. Ikke en kjempefin jobb, men er egentlig "verst" der hvor en ikke ser selv, undersiden av stolpene feks. Så jeg vurderer å bare sette den opp og se at den ser grei ut. Ungen skal da bare sove i den, ikke ha kongen på besøk. Vet ikke om jeg hadde gjort så mye bedre malejobb på den selv nemlig  :rolleyes:

 

Blablabla... Nå er klokka over leggetid, prøver å ha rutine å være i seng til 23.00 - så da har jeg allerede failet leggerutinen.. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var eksamenene over for denne gang :) Om jeg er heldig(+har snill sensor) kan det være jeg står, men er forberedt på å måtte ta konte-eksamen i august. Er jo enda en mnd igjen til jeg skal føde da, så er jo prosjekt for sommeren evt :glare:  :ball:

 

 

Jeg har i lengre tider tenkt "torsdag 4 juni, da er det FRIIII" og har gleda meg til det. I det jeg kom hjem etter eksamen, slo det meg midt i fleisen. Jeg skal gå hjemme lenge.. Kjempelenge!! :sjokkert:  Og jeg gruer meg egentlig litt til det. Er jo vant til å ha fri noen uker i slengen, men jeg kjente på kroppen at jeg er superklar for å dra på arbeid igjen(som jeg skulle ha gjort i går, hadde det gått an). 

 

Har ikke hatt rutiner i hverdagen siden jeg var 16 år, pga skiftarbeid og offshorearbeid. Jeg har innsett at for å kunne nytte disse mndene ekstra før permisjonen, må jeg lage meg rutiner og holde meg til dem. Det være seg leggetider, være streng med å stå opp når vekkeklokka ringer, måltider til rundt samme tider, fast vaskedag, gåturer, trening. Tenker også å jevnlig gå på besøk hos andre i permisjon, og dra til bestemor for å lære å strikke. Har også startet å lage meg en plan over spesielle arbeidsoppgaver jeg må få gjort, feks rense akvarium, rydde opp i bilder på pcen, male lister..

 

Hvilke andre rutiner er du glad i? (kan man bli glad i rutiner?)

 

I dag feiret jeg "første dag fri" med å gå fjelltur, og deretter trilletur med ei veninne. 15600 skritt kunne telefonen fortelle meg(400 høydemeter er inkludert)!!  :sjokkert: Var skikkelig fornøyd med meg selv, helt til et par timer senere... Nå er både kne og bekken helt på skakke og jeg halter :P Note to self: Start litt rolig med turgåinga!

 

Ellers har vi slått til på bilstoltilbud hos barnas hus, 2100kr for besafe sitt iZi Go + base, det synes jeg var billig :) Og er dessuten det eneste vi planla å kjøpe nytt! Jeg har også henta ei sprinkelseng jeg fant på kjøp og salg sider, til 250 kr. Synes det var billig det også, men da jeg hentet den(var budrunde så følte ikke jeg kunne trekke det) - så ser jeg at senga er malt selv. Ikke en kjempefin jobb, men er egentlig "verst" der hvor en ikke ser selv, undersiden av stolpene feks. Så jeg vurderer å bare sette den opp og se at den ser grei ut. Ungen skal da bare sove i den, ikke ha kongen på besøk. Vet ikke om jeg hadde gjort så mye bedre malejobb på den selv nemlig  :rolleyes:

 

Blablabla... Nå er klokka over leggetid, prøver å ha rutine å være i seng til 23.00 - så da har jeg allerede failet leggerutinen.. :opplyser:

Deilig med innkjøp! Og flott der ma kan spare inn noen kroner, fo fy flate å dyrt det kan bli å få bebis! Ang den sengen, bare forhør deg med hvordan maling hun har brukt  :laugh:  Sånn mtp når bebisen begynner å reise seg og gnage på kantene  :fnise:  Eller er det jo som du sier, kongen skal ikke på besøk! Eventuelt puss den ned og mal den selv mens du går hjemme og venter?  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fionel: Ja jeg håper å spare noen kroner da, er jo litt motivasjon å se hvor masse en kan spare! :) Særlig jeg da, som ikke har noen å arve av. - Ikke som har komt opp til nå i det minste. Kjøpte dere mye brukt? 

 

miore: Hmm, ja kanskje jeg skal ta dere på ordet og prøve meg som hobbymaler :) Er ikke noe flink til å male små(runde) flater, blir utolmodig og kleiser på - og da blir det jo for mye maling og levrer seg etterhvert  :fnise:  Må vel kanskje males snart den da, så det får dampet godt av seg før hun kommer i hus :) 

 

Ting å glede seg til i sommer:

 

- Dra til Italia og kikke på stedet vi skal gifte oss neste år  :yvonne:

- Veninnetur til London  :laugh:

- Roadtrip til sørlandet med søstrene :)

- Gjøre klart til frøkna kommer :rodmer: 

- JORDBÆR!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å få kjøpt noe brukt! :) Det blir dyrt nok ja. 

 

Høres ut som dere har en kjekk sommer foran dere! :nigo: Har du snakket med jordmor ang å reise til utlandet? Vi skal til Tyrkia når jeg er halveis, men regner med det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å få kjøpt noe brukt! :) Det blir dyrt nok ja.

Høres ut som dere har en kjekk sommer foran dere! :nigo: Har du snakket med jordmor ang å reise til utlandet? Vi skal til Tyrkia når jeg er halveis, men regner med det går fint :)

Tenker du å kjøpe mye brukt? :) ooh, hvor skal dere på tur da? Koselig med en kjærestetur før hverdagen snus på hodet ;)

Jeg spurte henne tidligere, og hun refererte bare til å høre med flyselskapene om deres interngrenser. Hun anbefalte å ikke fly så langt, ha støttestrømper på - og bevege seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fionel: Ja jeg håper å spare noen kroner da, er jo litt motivasjon å se hvor masse en kan spare! :) Særlig jeg da, som ikke har noen å arve av. - Ikke som har komt opp til nå i det minste. Kjøpte dere mye brukt?

miore: Hmm, ja kanskje jeg skal ta dere på ordet og prøve meg som hobbymaler :) Er ikke noe flink til å male små(runde) flater, blir utolmodig og kleiser på - og da blir det jo for mye maling og levrer seg etterhvert :fnise: Må vel kanskje males snart den da, så det får dampet godt av seg før hun kommer i hus :)

Ting å glede seg til i sommer:

- Dra til Italia og kikke på stedet vi skal gifte oss neste år :yvonne:

- Veninnetur til London :laugh:

- Roadtrip til sørlandet med søstrene :)

- Gjøre klart til frøkna kommer :rodmer:

- JORDBÆR!! :hjerte:

Jeg må ærlig talt innrømme at vi ikke har kjøpt noe brukt. Nå skal det sies at vi har fått vogn,seng,bilsete og møbler av besteforeldre da. Ellers hadde vi nok gått for noe brukt tenker jeg! Absolutt artig P se hvor mye man kan spare ja! Også finnes det jo så mye fint brukt også!

Ang sengen så bør du nok begynne snart da ja! Går ko eventuelt Ann å beise den (om du pusser helt ned) jeg syns ofte det er lettere en maling =P

Og jordbær behøver du ikke se frem tiø, det er jo sesong for det nå! Her i huset tømmer jeg en kurv Om dagen =P

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt innrømme at vi ikke har kjøpt noe brukt. Nå skal det sies at vi har fått vogn,seng,bilsete og møbler av besteforeldre da. Ellers hadde vi nok gått for noe brukt tenker jeg! Absolutt artig P se hvor mye man kan spare ja! Også finnes det jo så mye fint brukt også!

Ang sengen så bør du nok begynne snart da ja! Går ko eventuelt Ann å beise den (om du pusser helt ned) jeg syns ofte det er lettere en maling =P

Og jordbær behøver du ikke se frem tiø, det er jo sesong for det nå! Her i huset tømmer jeg en kurv Om dagen =P

 

Aah, hadde jeg fått alt det der av familien hadde det nok ikke blitt så mye brukt-kjøp her heller ;) Kunne jo ha brukt mer penger på de fineste klærne en finner i butikken ^^ Snart blir finn.no inntatt, dersom været fortsetter som i dag ;)

 

Hmm, beising ja. Det er jo mulig, men da må en også pusse godt ned først :P Tror jeg prøver meg på å pusse lett ned og ta et strøk :) Om den blir stygg, kan jeg sikkert sette den på hytta til mamma  :fnise:

 

Har dere norske jordbær der du bor da? :) Synes de er best, men har jo spist av de importerte også da! På mandag satte de opp norsk bod med jordbær  :danse: 40kr kurven da, så venter litt til- så kanskje konkurrentene får senket prisene litt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du å kjøpe mye brukt? :) ooh, hvor skal dere på tur da? Koselig med en kjærestetur før hverdagen snus på hodet ;)

Jeg spurte henne tidligere, og hun refererte bare til å høre med flyselskapene om deres interngrenser. Hun anbefalte å ikke fly så langt, ha støttestrømper på - og bevege seg :)

 

Jeg vet ikke enda, kommer nok til å se om vi finner noe :) Jeg er fortsatt veldig blank på hva jeg skal se etter når det kommer til utstyr, men det kommer seg vel :P

 

Vi skal til Tyrkia :nigo: Men vi skal med min familie så det blir ikke bare kjærestetur, feire pappa sin bursdag :) Det jeg er mest redd for er mat og sånt. De er jo ikke like strenge på mat og hygiene i alle land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med en Tyrkia-tur, Poppsilopp!

 

Jeg gleder meg også vilt til norske jordbær, selv om de som er i butikkene nå absolutt er spiselige er det noe helt spesielt med de norsk! :jepp:

 

Vi kunne egentlig tenke oss å kjøpe endel brukt, men har ikke kommet så langt enda. Vi har ikke bil, så det blir veldig kronglete å få henta litt større ting med kollektivtrafikk. Kan jo bruke taxi, men da går jo fort vinninga opp i spinninga. ;) Får heldigvis låne litt av noen, selv om vi ikke har noen å arve noe spesielt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som kan spise jordbær  :dry: Jeg bare spyr av det jeg... 

 

Tyrkia hørtes veldig deilig ut. Jeg har egentlig gitt opp sånne utstyrsguider. Vi har funnet ut at vi må bare se det an selv. Noe som vi har kjøpt eller får for oss er: kommode/stellebord (vi fikk et stellebord med endel lagringsplass gratis! Hun ga den bort fordi mannen hadde kjøpt feil modell, og de var så slitne og orket ikke bytte. Nyprisen var på 2100..........) seng (får av mine foreldre), litt klær, ammepute (gratis på finn), vogn (fikk av svigemor og hennes mann), bilsete (fikk av mine foreldre) og bleier  :ler:

Vi har fått endel gratis ting som ikke er så viktige men kjekke å ha. F.eks babygym, vippestol  med vibreringer (gratis, og kjekt å ha. Den kommer jo ikke til å bli brukt sånn kjempe mye grunnet anbefalinger og slikt, men gratis er gull) og noe klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke enda, kommer nok til å se om vi finner noe :) Jeg er fortsatt veldig blank på hva jeg skal se etter når det kommer til utstyr, men det kommer seg vel :P

 

Vi skal til Tyrkia :nigo: Men vi skal med min familie så det blir ikke bare kjærestetur, feire pappa sin bursdag :) Det jeg er mest redd for er mat og sånt. De er jo ikke like strenge på mat og hygiene i alle land

 

Hehe jeg er blank enda jeg også, men har fått med meg at seng, bilstol og vogn kan være kjekt å ha  :fnise:

Tyrkia du, så herlig! Jeg har selv vært på familietur til utlandet - veldig koselig å feriere sammen! Jeg er også litt bekymret for maten. Tenker det blir mye grillet og gjennomstekt mat, men en kan jo se an stedene en spiser på da ;)

 

Høres deilig ut med en Tyrkia-tur, Poppsilopp!

 

Jeg gleder meg også vilt til norske jordbær, selv om de som er i butikkene nå absolutt er spiselige er det noe helt spesielt med de norsk! :jepp:

 

Vi kunne egentlig tenke oss å kjøpe endel brukt, men har ikke kommet så langt enda. Vi har ikke bil, så det blir veldig kronglete å få henta litt større ting med kollektivtrafikk. Kan jo bruke taxi, men da går jo fort vinninga opp i spinninga. ;) Får heldigvis låne litt av noen, selv om vi ikke har noen å arve noe spesielt av.

Ja den sødmen i jordbærene, åååh kanskje jeg skal kjøpe en kurv i dag siden mannen kommer hjem  :rodmer:

Skjønner at det ikke er poeng i bilsete da, og får dere låne når dere trenger- er det jo bare bortkastede penger :) Vi har heller ingen å arve av, så da er bruktmarkedet fint å kikke på!

 

Så heldige dere er som kan spise jordbær  :dry: Jeg bare spyr av det jeg... 

 

Tyrkia hørtes veldig deilig ut. Jeg har egentlig gitt opp sånne utstyrsguider. Vi har funnet ut at vi må bare se det an selv. Noe som vi har kjøpt eller får for oss er: kommode/stellebord (vi fikk et stellebord med endel lagringsplass gratis! Hun ga den bort fordi mannen hadde kjøpt feil modell, og de var så slitne og orket ikke bytte. Nyprisen var på 2100..........) seng (får av mine foreldre), litt klær, ammepute (gratis på finn), vogn (fikk av svigemor og hennes mann), bilsete (fikk av mine foreldre) og bleier  :ler:

Vi har fått endel gratis ting som ikke er så viktige men kjekke å ha. F.eks babygym, vippestol  med vibreringer (gratis, og kjekt å ha. Den kommer jo ikke til å bli brukt sånn kjempe mye grunnet anbefalinger og slikt, men gratis er gull) og noe klær. 

 

Huffda, er det bare jordbær eller generelt kvalm enda? Misunner deg ikke den :( 

Oi, for et kupp å få den nye kommoden da :D Så snille de er i familien da, tenker de gleder seg til å dulle med lille  :rodmer: Ja vi ha også fått en stakk med bleier(eneste vi har fått til nå), fordi svigerinna mi ikke gadd å ha de hos seg etter forrige tantebarnet :fnise: Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av dem! Jeg skal kanskje få en vippestol av ei veninne som venter barn, for hun vil heller ha newbornseat til tripptrapp. Snilt av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt ei uke fri etter eksamen. Og denne følelsen om "Hva skal jeg gjøre!?" har startet å løsne :) Har vært en litt kjedelig uke da kjære har vært på sjøen, men nå kommer han hjem ikveld :)

 

Det har gått i svangerskapskurs, jeg har fått gått turer, har gjort en del husarbeid, vært hos frisør, sv.skapskontroll(alt fint, symfysemålet følger kurven hennes), hagearbeid osv. Satt opp et excelark med planer for husarbeid, trening og andre gjøremål. Og det begynner å fylles litt opp, så jeg er happy :)

 

I går trådde jeg ut av komfortsonen min, og dro til lillemeg90 som arrangerte strikkekveld hos seg :) Utrolig koselig, og veldig fint at ingen av oss kjente hverandre noe særlig ;) Flinke jenter som lærte meg litt om strikking,- og fikk mye kunnskap om livet etter fødsel  :biggrin:

 

Da har jeg mannet meg opp til en 3-timers topptur i nærområdet - og har sagt klart fra til bekkenet at dette skal vi klare sammen ;)

 

EDIT: På Sv.skapskontroll i går skulle vi finne hjertelyd. Hørte den i ca 2 sekunder, før frøkna hadde fått snudd seg og skulle sparke vekk apparatet! Jordmor prøvde å være slu og gå lengre opp, men hun var jammen meg kjapp jenta før hun hadde snudd seg igjen og sparket det bort! Neimen om noen får forstyrre hennes hule!  :fnise:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bestemt lita frøken du har :hjerte: Strikkekveld hørtes kjempekoselig ut! Jeg er helt bitt av strikkedilla jeg også. Det er jo så mye fint man kan lage :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bestemt lita frøken du har :hjerte: Strikkekveld hørtes kjempekoselig ut! Jeg er helt bitt av strikkedilla jeg også. Det er jo så mye fint man kan lage :jepp:

 

Ja, skal ikke starte å krangle med henne med det første ;) 

Ooh, hva lager du for tiden/hva har du dilla på å lage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...