Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse god bedring ❤️ Skummelt dette her, så veldig godt at de fant ut av det! Krysser fingre for at det ikke har satt i gang mye modning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig utålmodig, så jeg hadde sikkert endt opp med å stjele med meg en av de nyfødte hjem. :hoho:

 

Krysser fingrene for at du får komme hjem i dag!

 

Godt det var meg dette hendte med da, ikke kult å være høygravid i fengsel  :fnise:

 

Veldig sløvt av dem! God bedring ihvertfall! Og godt å høre at alt er bra med lille :)

 

Masse god bedring! :kose: Bra du fulgte magefølelsen!

 

Håper det går bedre med deg! Utrolig dårlig/sløvt av legene.. 

 

God bedring :klem:

 

Masse god bedring ❤️ Skummelt dette her, så veldig godt at de fant ut av det! Krysser fingre for at det ikke har satt i gang mye modning :-)

 

Takk for god bedring-hilsener  :blomst:

 

Jeg fikk dra hjem utpå ettermiddagen på søndag, mamma og søsteren min henta meg. Jeg kjeda meg så enormt og hadde så masse energi at jeg følte jeg kunne springe rundt sykehuset! Straks jeg satte meg i bilen ble jeg litt slakkere og trengte en god hvil når jeg kom til hytta til mamma. Ble vekka litt seinere hvor mamma var annig på å kjøre meg hjem, for hun skulle øvelseskjøre med lillesøsteren min. Jeg var i koma-tilstand og orka egentlig ikke, men så ringte kjære og frista med kylling m/bacon og ris.. Så la gå. Kjør meg hjem. Går opp trappa hjemme og kjenner jeg er klar for å innta sofaen resten av dagen. Åpner døra og "OVERRASKELSE!!!!" Der stod det 12 flotte søte veninner klare for å holde babyshower for meg :rodmer: Min reaksjon var "Oisann..!"  :fnise:

 

Det var visst mye frem og tilbake om avlysning eller ikke når jeg var på sykehuset, ikke rart søsteren min var irriterende ofte og sjekka mobilen sin  :laugh: Kjære hadde rydda hele huset, og veninnene hadde laga masse god mat og pynta kjempefint i huset! Vil ikke ta ned den fine pynten enda :P Mamma og søsteren min fikk også være med, det var kjempekoselig :) Frøkna fikk sååå masse fint, og masse hjemmestrikk/hekla. Hun er så heldig!!  :lillesky:

 

Har hatt ei langtreisende veninne på overnatting de neste dagene etterpå, hvor hun har tatt gravidbilder av meg og kjære - og vi har fått tid til jentekos og montering av babyseng :) Spent på hvordan bildene blir!

 

Nå er jeg endelig alene og har inntatt sofaen for et par timer, kjenner jeg er litt sliten :) Var hos jordmor på sjekk i går. Når jeg bare er ferdig med antibiotikaen sier hun at jeg fint kan trene igjen( :bolledeig: ) - og ellers er alt bra med meg og baby! :) Skal på modningsakupunktur senere i dag hos svigermor. Hun har ikke så mye erfaring med å stikke gravide, men vet jo hvor hun skal sette nålene. Så jeg er glad hun kan få øve seg litt på meg ;) 

 

 

Nok en stil ferdigkomponert av Frøkenanonym :sjenert: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det var meg dette hendte med da, ikke kult å være høygravid i fengsel  :fnise:

 

 

 

 

 

 

Takk for god bedring-hilsener  :blomst:

 

Jeg fikk dra hjem utpå ettermiddagen på søndag, mamma og søsteren min henta meg. Jeg kjeda meg så enormt og hadde så masse energi at jeg følte jeg kunne springe rundt sykehuset! Straks jeg satte meg i bilen ble jeg litt slakkere og trengte en god hvil når jeg kom til hytta til mamma. Ble vekka litt seinere hvor mamma var annig på å kjøre meg hjem, for hun skulle øvelseskjøre med lillesøsteren min. Jeg var i koma-tilstand og orka egentlig ikke, men så ringte kjære og frista med kylling m/bacon og ris.. Så la gå. Kjør meg hjem. Går opp trappa hjemme og kjenner jeg er klar for å innta sofaen resten av dagen. Åpner døra og "OVERRASKELSE!!!!" Der stod det 12 flotte søte veninner klare for å holde babyshower for meg :rodmer: Min reaksjon var "Oisann..!"  :fnise:

 

Det var visst mye frem og tilbake om avlysning eller ikke når jeg var på sykehuset, ikke rart søsteren min var irriterende ofte og sjekka mobilen sin  :laugh: Kjære hadde rydda hele huset, og veninnene hadde laga masse god mat og pynta kjempefint i huset! Vil ikke ta ned den fine pynten enda :P Mamma og søsteren min fikk også være med, det var kjempekoselig :) Frøkna fikk sååå masse fint, og masse hjemmestrikk/hekla. Hun er så heldig!!  :lillesky:

 

Har hatt ei langtreisende veninne på overnatting de neste dagene etterpå, hvor hun har tatt gravidbilder av meg og kjære - og vi har fått tid til jentekos og montering av babyseng :) Spent på hvordan bildene blir!

 

Nå er jeg endelig alene og har inntatt sofaen for et par timer, kjenner jeg er litt sliten :) Var hos jordmor på sjekk i går. Når jeg bare er ferdig med antibiotikaen sier hun at jeg fint kan trene igjen( :bolledeig: ) - og ellers er alt bra med meg og baby! :) Skal på modningsakupunktur senere i dag hos svigermor. Hun har ikke så mye erfaring med å stikke gravide, men vet jo hvor hun skal sette nålene. Så jeg er glad hun kan få øve seg litt på meg ;)

 

 

Nok en stil ferdigkomponert av Frøkenanonym :sjenert:

Så godt å høre at det går bra med deg! Og veldig koselig at du ble overrasket med babyshower daaa! :nigo: Rart å gå fra å håpe at det ikke er modnet til å starte med modningsakupunktur? :fnise: Nå er det bra nært da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så godt å høre at det går bra med deg! Og veldig koselig at du ble overrasket med babyshower daaa! :nigo: Rart å gå fra å håpe at det ikke er modnet til å starte med modningsakupunktur? :fnise: Nå er det bra nært da :Nikke:

 

Jaaa var kjempekoselig med babyshower - jeg ble paff der og da, men blir nesten litt rørt av å tenke på det nå :rodmer: Så snille venner! Må innrømme det høres litt sært ut å gå rett på modningsakupunktur da ja!!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vei: 37+4
Igjen til termin: 19!!
Neste kontroll: Fredag neste uke. 
Innkjøp: Tror vi har det meste etterhvert! :) Litt lite klær i 50/56 enda, men får se først hvor stor hun er. Mangler ull også, men skal heller ønske meg det. Og diverse kremer/ting og tang til stellebordet har jeg ikke skaffet meg. Vet ikke hva jeg trenger heller :vetikke:

Kjønn:      :babyjente:
Utålmodig: Det går fint enda :) Huset ser bomba ut, men vil ikke bruke tid på huset før regnværsdagene kommer neste uke ;) - Så hun kan holde seg inne til jeg har vaska ferdig hus og bakt til barselbesøkene ^^

Navn: N, F, H, V, C.... Vi har en god del navn på lista, men kjære sier vi får vente til vi ser henne :) 
Vektøkning: 13
Vann i kroppen: Bittelitt
Melk i brystene: Talg/smuss
Strekkmerker: Nei.
Hodet ned: Ja. Spenner godt opp mot ribbeina. 
Tungt: Det merkes, men går fint :) 
Kynnere: Ofte kynnere. 
Hodet festet: Nei
Matkick: Akkurat nå er det ikke så nøye, så lenge det er søtt! Sjokolade, frukt, nugatti.. I går laga jeg meg to kopper kakao - noe jeg aldri har utenom på fjellet  :laugh: 
Plager: Sover dårlig, kynnere og aktivitet holder meg våken. Halsbrann. Litt sliten og slakk.
Humør: Stort sett bra 

Høygravid: Ja!
Fødselsforventninger: Dette skal jeg få til. Redd for å revne og få senskader av det. Nå fikk jeg jo en liten smak på riene, og kjente at jeg hadde "mer å gå på". Heldigvis! Så jeg er ikke redd for selve fødselen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frøkenanonym har spire i magen" og "Voks deg stor og fin, lille larve".... :rodmer: Det er en tid siden det var både spire og larve, snart er det en liten jentebaby  :lillesky:

 

Tiden har gått raskt synes jeg, og jeg trives med å være gravid. Enkelt for meg å si når jeg har gått hjemme siden i mai, og har fått masse "meg-tid". Jeg kjeder meg ikke heller, har noe å styre med hver dag og har mange venner i permisjon/skiftarbeidere :)

 

Kjære er for tiden hjemme, og hjelper til med litt support over telefon - kjenner jeg føler meg trygg nå når han er her og ikke på jobb :) Han har ikke vært så flink til å uttrykke seg med hvilke forventninger han har og hvordan han tror det vil bli. Men i det siste har det løsnet litt, og han sier blandt annet at jeg skal få tid til å sove litt innimellom mens han tar seg av henne. Vi er sammen om dette, og er et godt team synes han - og dette er så gode ord å høre som høygravid :rodmer: I dag mente han det er på tide at hun snart kommer ut, og jeg er egentlig litt enig. 

 

Etter sykehusbesøket har jeg følt meg i grei form, og har gått to bratte fjellturer til i nærområdet - den siste når jeg var 37+0. Etter litt sterke hint fra familie, holder jeg meg heretter på bakkenivå når det kommer til turer ;)

 

Snart blir det slutt på å være ego, da handler alt om henne. Det blir en rar overgang etter å ha vært bare oss i 10 år! Jeg gleder meg mest, men er litt spent på om jeg trer lett inn i rollen - eller om jeg kommer til å savne mitt gamle liv. Tiden vil vise :)

 

Om noen har lyst til å tippe når hun kommer, versågod :) 

 

Tippelisten til frøkna:

 

20.09 Mamma

27.09 Frøkenanonym

29.09 Kjære

30.09 TUL og EL termin

01.10 UL termin

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. oktober! :)

På en måte misunner jeg deg litt det at du fikk kjenne litt på rier, for da vet du jo litt mer om hva du går til når det setter i gang for fullt. Og det må jo være deilig å vite at du hadde mer å gå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...