Gå til innhold

Mullah Krekar tvangsflyttes..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, nå er han her med den ærlige forutsetningen å ikke bli tatt av dage. Så jeg vet nå ikke, jeg.

Jeg tror ikke de "moderate muslimene" (som ikke er muslim-jævler og innvandrer-drit) vil ha noe stort ønske om å sosialisere med mullaen, om de sitter i Kyrkseterøra eller i Oslo.. Du kan ikke bare bestille deg den adferden du ønsker fra folk, uansett om de er flyktninger til landet ditt.

Den fyren kommer heller ikke til å råtne på noen hybel foran en dataskjerm. Foran en sånn, kommer han til å skrive på "inspirerende" tekstmateriale til å sende hit og dit, etter behov. Og ingen kan nekte han å sysselsette seg med det, heller. "Den frie tanke" osv.

Man kan ikke bestemme for han hva han skal fylle tiden sin med, uansett om man vil det eller ikke.

Man kan heller ikke straffe han for handlinger han ikke har begått.

Derfor kan de heller ikke tvangsplassere han i Kyrkseterøra, med jussen i hånd.

De rød-grønne innså at her kunne man per. da gjøre nada.

De blå-blå forsøker å gi skinn av at de kan handle. Noe de i virkeligheten ikke kan noe bedre enn de rød-grønne, de heller.

Hvorfor skal du forresten dytte ansvaret for å "resosialisere" mullaen over på "muslimene"?

Kan du ikke begynne med akkurat det selv? Bare sånn til orientering om at du ikke bare kan lempe ansvaret for å ordne med alt du ikke liker over på andre, som ikke har noe mere forhold til Krekar enn hva du har.

Religiøse miljøer oppsøker man selv. Man er ikke automatisk del av noe "muslimsk felleskap" som henger sammen og sosialiserer, bare fordi noen nordmenn syns man passer i en bestemt bås.

Det handler om å ta ham ut av sitt vante miljø, der han omgås kun sine likesinnede. På Kyrksæterøra kommer han ikke til å finne så mange likesinnede og forhåpentligvis bli påvirket av det. Hvis han burer seg inne foran pc'en og skriver inspirerende taler så gjør han det samme han gjorde før, men man har i hvert fall gjort et forsøk. Man kan faktisk bare lempe dette ansvaret over på andre, slik man i åresvis har lempet ansvaret for asylmottak over på små lokalsamfunn.

Anonymous poster hash: 07612...b51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke norsk territorium. Iallfall ikke i normal forstand.

Hvor har du dette fra? Svalbard er norsk territorium, ferdig diskutert.

I normal forstand, hva slags reservasjon er det? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål. Men: Slik jeg har forstått Krekar- saken, så kan han ikke sendes ut fordi han kan bli henrettet i hjemlandet. Stemmer det?

I så fall: Betyr dette at alle mulige forbrytere som har en dødsdom og klarer å flykte til Norge, vil få bli her? Seriemordere fra USA som er dømt til døden. Krigsforbrytere som er dømt til døden, f.eks. Saddam Hussein, hadde han klart å komme seg til Norge hadde han levd i dag?

Stemmer dette?

Anonymous poster hash: e2495...08a
  • Liker 1
Skrevet

Hvor har du dette fra? Svalbard er norsk territorium, ferdig diskutert.

I normal forstand, hva slags reservasjon er det? :fnise:

Som et sted der vi har full territorial råderett, noe vi ikke har på Svalbard.

Skrevet

Nei, norsk territorium.

Det får være måte på kverulering og påståelighet.

• Liker 3
Skrevet

Det handler om å ta ham ut av sitt vante miljø, der han omgås kun sine likesinnede. På Kyrksæterøra kommer han ikke til å finne så mange likesinnede og forhåpentligvis bli påvirket av det. Hvis han burer seg inne foran pc'en og skriver inspirerende taler så gjør han det samme han gjorde før, men man har i hvert fall gjort et forsøk. Man kan faktisk bare lempe dette ansvaret over på andre, slik man i åresvis har lempet ansvaret for asylmottak over på små lokalsamfunn.

Veldig naiv tankegang. Tror du virkelig Mullahen kommer til å "sosialisere seg" med den vante mann i åkeren på bondelandet i Trøndelagen? Tror du virkelig at det å flytte han dit gjør at han ikke kan fortsette sin virksomhet over nett, slik han alltid har gjort?

FrP har bæsja på leggen - igjen - dette er jo helt meningsløst. At Krekar-saken har vært en het potet og gitt hele det politiske Norge hodepine er det ingen tvil om, all den tid ingen tør ta i denne saken med ildtang en gang. Hva ligger egentlig bak, tenker jeg? At han står i fare for å bli drept om han blir sendt hjem, tror jeg bare er en halvsannhet. Det må ligge noe mer til grunn, ellers hadde han vel vært sendt ut for lenge siden.

Skrevet

Fra wikipedia:

"Svalbardtraktatens artikkel 1 gir Norge den fulle og uinnskrenkede suverenitet over øygruppen, og traktaten gir ikke grunnlag for noen generell innskrenkning av Norges suverenitet. Der ikke annet er særskilt fastslått i traktaten, har Norge full rådighet i samsvar med folkerettens alminnelige regler."

Hvilken del av traktaten mener du skulle hindre at Norge kan plassere Krekar på Svalbard?

Har du forstått hva Svalbardtraktaten går ut på?

• Liker 1
Skrevet

Veldig naiv tankegang. Tror du virkelig Mullahen kommer til å "sosialisere seg" med den vante mann i åkeren på bondelandet i Trøndelagen? Tror du virkelig at det å flytte han dit gjør at han ikke kan fortsette sin virksomhet over nett, slik han alltid har gjort?

FrP har bæsja på leggen - igjen - dette er jo helt meningsløst. At Krekar-saken har vært en het potet og gitt hele det politiske Norge hodepine er det ingen tvil om, all den tid ingen tør ta i denne saken med ildtang en gang. Hva ligger egentlig bak, tenker jeg? At han står i fare for å bli drept om han blir sendt hjem, tror jeg bare er en halvsannhet. Det må ligge noe mer til grunn, ellers hadde han vel vært sendt ut for lenge siden.

Det kan jo diskuteres her hvem det er som er naiv?

Selvsagt kan han fortsette å spre svineriet sitt over nett, men det kan han også dersom han blir uttransportert.

Men, han kan ikke holde hoff omkring seg av ubaydullahene, og han kan ikke preke sitt hat i Oslo's moskeer.

Dersom noen av skjeggfolket ønsker å besøke han, så vil dette være veldig synlig, og enkelt for PST å følge med på.

Det vil uomtvistelig begrense han skadelige innflytelse så mye som mulig.

Og, så ser jeg på det siste du skriver (samt på nick'et ditt?), at du kanskje ikke går av veien for å dyrke en aldri så liten konspirasjonsteori?

Hva er det du mener er halvsannt, tror du ikke myndighetene i Irak kan komme til å gi han tortur og/eller dødsstraff?

Eller, tror du den norske regjeringen har hemmelige grunner for å holde han på norsk jord?

• Liker 1
Skrevet

FrP prøver nå i alle fall å ta mullansvar...

Skrevet

Har ikke fyren vært på ferier i hjemtraktene sine?

Kan han dra på ferie dit, kan han vel flytte dit permanent.

Anonymous poster hash: 0acd9...4c1
Skrevet

Det kan jo diskuteres her hvem det er som er naiv?

Selvsagt kan han fortsette å spre svineriet sitt over nett, men det kan han også dersom han blir uttransportert.

Men, han kan ikke holde hoff omkring seg av ubaydullahene, og han kan ikke preke sitt hat i Oslo's moskeer.

Dersom noen av skjeggfolket ønsker å besøke han, så vil dette være veldig synlig, og enkelt for PST å følge med på.

Det vil uomtvistelig begrense han skadelige innflytelse så mye som mulig.

Og, så ser jeg på det siste du skriver (samt på nick'et ditt?), at du kanskje ikke går av veien for å dyrke en aldri så liten konspirasjonsteori?

Hva er det du mener er halvsannt, tror du ikke myndighetene i Irak kan komme til å gi han tortur og/eller dødsstraff?

Eller, tror du den norske regjeringen har hemmelige grunner for å holde han på norsk jord?

Hehe, jeg ser at det kan lukte litt konspirasjonsteori av det siste jeg skrev. Det ligger slett ikke i min natur å tenke sånn, men akkurat i denne saken har jeg lenge lurt på hva som egentlig ligger bak. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke er utvist for lenge siden. Om myndighetene i Irak kommer til å torturere/drepe Krekar, vet jeg ikke, men hvor stor er sannsynligheten for det? Han virker da å være helt på linje med den politikk og mentalitet som råder der nede.

Enig i at det kan være lettere å holde øye med han på en liten plass, sånn i teorien. I praksis tror jeg han kunne være like enkel å holde øye med i Oslo. Han vet vel uansett at det meste han gjør blir overvåket.

Skrevet

Hehe, jeg ser at det kan lukte litt konspirasjonsteori av det siste jeg skrev. Det ligger slett ikke i min natur å tenke sånn, men akkurat i denne saken har jeg lenge lurt på hva som egentlig ligger bak. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke er utvist for lenge siden. Om myndighetene i Irak kommer til å torturere/drepe Krekar, vet jeg ikke, men hvor stor er sannsynligheten for det? Han virker da å være helt på linje med den politikk og mentalitet som råder der nede.

Enig i at det kan være lettere å holde øye med han på en liten plass, sånn i teorien. I praksis tror jeg han kunne være like enkel å holde øye med i Oslo. Han vet vel uansett at det meste han gjør blir overvåket.

Ja, jeg er egentlig mest bekymret for det "overgrep" på det lille samfunn der må være å få en sånn idiot på påtvungent besøk.

Siden han i, og imot, Irak kjempet, angivelig, kurdernes sak, så er myndighetene i Irak ikke vennlig stemt imot sånne som han.

Det hersker jo total kaos i landet, og dersom man sendte han dit, så er jeg overbevist om at man ikke ville sett det formålstjenlig å ha han sittende på "vann og brød" i lange tider.

Da er jeg redd man drar den gamle: "Smak litt av din egen medisin, Fritz"!

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er egentlig mest bekymret for det "overgrep" på det lille samfunn der må være å få en sånn idiot på påtvungent besøk.

Siden han i, og imot, Irak kjempet, angivelig, kurdernes sak, så er myndighetene i Irak ikke vennlig stemt imot sånne som han.

Det hersker jo total kaos i landet, og dersom man sendte han dit, så er jeg overbevist om at man ikke ville sett det formålstjenlig å ha han sittende på "vann og brød" i lange tider.

Da er jeg redd man drar den gamle: "Smak litt av din egen medisin, Fritz"!

Hadde det vært så galt, da? ;)

Politisk ukorrekt, I know, men om vi hadde blitt kvitt han (og Bhatti i samme slengen), hadde det ikke vært noe stort tap for verden.

Skrevet

Nei, norsk territorium.

Det får være måte på kverulering og påståelighet.

Svalbard er bare så passe norsk. Vi rår ikke suverent over noe som helst der oppe.

Skrevet

Nå blir det nok ikke noe flytting til Trøndelagen med det første for den godeste Mullahen. Saken ser ut til å treneres i rettssystemet.

Skrevet

Svalbard er bare så passe norsk. Vi rår ikke suverent over noe som helst der oppe.

Vi rår suverent over alt der oppe, det er jo derfor traktaten nevner suverent, som i wikipedias ord:

"Svalbardtraktatens artikkel 1 gir Norge den fulle og uinnskrenkede suverenitet over øygruppen"

Du har altså ikke helt knekket svalbard-koden??

Skrevet

Nå blir det nok ikke noe flytting til Trøndelagen med det første for den godeste Mullahen. Saken ser ut til å treneres i rettssystemet.

Skal ikke si det, det jobbes i kulissene :blomst:

Hva om han blir så irritert at han flykter til utlandet?

Skrevet

Skal ikke si det, det jobbes i kulissene :blomst:

Hva om han blir så irritert at han flykter til utlandet?

Det ville jo vært både trist og leit om han ble så irritert

:sarkasme:

Skrevet

Jeg kan ikke se at det å tvangsflytte krekar kan la seg gjennomføre, for det første er det brudd på menneskerettighetsloven, han har sonet sin dom, han er en fri mann, han kan gjøre som han vil.Mange hater og misliker han ja og det forstår jeg, har overhodet ikke sansen for han, men altså, det er ikke bare han, men andre som kan være en fare for rikets sikkerthet, skal man tvangsflytte de ut på landet også ? nei det blir for tullete.Ferdig med den saken.

Anonymous poster hash: d3541...803
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke se at det å tvangsflytte krekar kan la seg gjennomføre, for det første er det brudd på menneskerettighetsloven, han har sonet sin dom, han er en fri mann, han kan gjøre som han vil.Mange hater og misliker han ja og det forstår jeg, har overhodet ikke sansen for han, men altså, det er ikke bare han, men andre som kan være en fare for rikets sikkerthet, skal man tvangsflytte de ut på landet også ? nei det blir for tullete.Ferdig med den saken.

Anonymous poster hash: d3541...803

Om han har sonet ferdig en dom er totalt irrelevant.

Ønsket om å tvangsflytte han ut av Oslo har ingenting å gjøre med den forbrytelsen som han er dømt for, og som han har sonet for.

Han er en fri mann, så lenge som rettssystemet vårt sier han er fri, skulle han forbryte seg mot loven - ja så settes han nok inn igjen.

Så lenge han har en dom på seg for å være en trussel mot rikets sikkerhet, så kan og bør man gjøre noe med det.

Ferdig med den saken blir vi først når han er kastet på ræv og albuer ut av landet!!

Endret av Sir Winston

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...