Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.11):

Nå har jeg ikke katt selv, men du ville ønsket du ikke var født dersom du gjorde det med katten til dama. Da skulle jeg redefinert mishandlingsbegrepet.

Anonymous poster hash: 83328...b65

Lykke til med å finne vedkommende som har gjort det. Like lett som å finne hvem sin jævla katt som ødelegger hagen. Mistenkte: Alle som ikke har katt.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.12):

Ikke nok med at ditt husdyr også er mitt, men nå skal jeg ta hensyn til ditt husdyr også slik at det ikke ødelegger noe som er mitt?

Er det bare meg, eller har disse katteeierne noe feilkoblet oppe mellom ørene?

Anonymous poster hash: d761b...b26

katten er jo som et barn. Den skjønner jo ikke at det er galt å legge seg på bilden til noen. Du får spraye de med noen skvetter vann om du ser de ligger på bilen din da. Og katter er veldig skvetne av høye lyder. Er jo ikke kattens feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.13):

Du svarte aldri på svaret mitt hvor du påstod at katter var smartere enn hunder. Hvorfor brukes hunder som bombehunder, blindhunder, epilepsihunder, narkohunder og kan flere hundre triks mens det eneste din katt kan er å klore og gå i en dokasse?

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Kattene mine kan faktisk en god del triks som jeg har tatt tid til å lære de. Man kan lære katter til det meste som hunder kan hvis man tar seg tid til det. Problemet er at katter er selvstendige dyr med hjernekapasitet nok til å gjøre som de vil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.13):

Du svarte aldri på svaret mitt hvor du påstod at katter var smartere enn hunder. Hvorfor brukes hunder som bombehunder, blindhunder, epilepsihunder, narkohunder og kan flere hundre triks mens det eneste din katt kan er å klore og gå i en dokasse?

jeg svarte ikke for jeg så ikke det spørsmålet, sorry. De blir brukt til det pga luktesansen. katter kan ganske mye mer enn å klore og gå i en dokasse. Går ikke an å bruke katter til det du nevner fordi de er selvstendige og tar ikke blindt imot ordre slik en hund gjør

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.14):

Lykke til med å finne vedkommende som har gjort det. Like lett som å finne hvem sin jævla katt som ødelegger hagen. Mistenkte: Alle som ikke har katt.

Tja, kan vel si det sånn at jeg har mine metoder :)

Dessuten har jeg vært i området når katten til dama har vært på tur, så det er ikke så liten sannsynlighet for at jeg evt. hadde tatt noen på fersk gjerning også. Og jeg skulle nytt hvert sekund idet jeg slo livsskiten ut av vedkommende, tro meg på det, dyreplagere er ikke mennesker for meg.

Anonymous poster hash: 83328...b65

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 17.1.2015 den 15.14):

katten er jo som et barn. Den skjønner jo ikke at det er galt å legge seg på bilden til noen. Du får spraye de med noen skvetter vann om du ser de ligger på bilen din da. Og katter er veldig skvetne av høye lyder. Er jo ikke kattens feil.

Helt riktig! Endelig har hun skjønt det!

Det er jo faktisk ikke katten sin feil, men heller eieren sin feil. Dersom en slik skade oppstår i nabolaget burde alle katteeiere være lovpålagt å spleise på å fikse skaden.

Du tror vel ikke seriøst at katten ikke løper vekk og skraper opp bilen om dun spruter vann på den? Haha, må være det dummeste jeg har lest.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre - jeg vil ikke ha barna deres løpende overalt! De vekker meg om morgenen når de har sitt morgen-tantrum fordi de skal i barnehagen eller mor tok på dem feil jakke. De løper frem og tilbake nær leiligheten her og bråker, jeg kan ikke sitte på egen terrasse for barn løper hit og dit, kommer rett opp på terrassen min og skremmer hunden min.

Jeg kan ikke gå tur uten at barna deres flokker seg rundt meg for å "klappe hunden", jeg kan ikke handle uten at det er hyling i køen og jeg kan ikke ta fly uten at de sparker i setet bak meg og gråter fra vi letter til de vi lander.

Det er DERES barn, ikke MINE. Jeg vil ikke ha deres barn i mitt liv!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 17.1.2015 den 15.14):

Kattene mine kan faktisk en god del triks som jeg har tatt tid til å lære de. Man kan lære katter til det meste som hunder kan hvis man tar seg tid til det. Problemet er at katter er selvstendige dyr med hjernekapasitet nok til å gjøre som de vil.

Hahaha, det er alltid den dummeste unnskyldningen jeg hører av katteiere. "De har vett nok til å gjøre som de vil", joda det har også hunder. Er en grunn til at noen hunderaser ikke brukes i lydighet fordi de er for selvstendige. Er disse smartere enn en puddel? Hunder VIL være til nytte og tilfredstille, katter bryr seg kun om instinkter.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids flytte inn i en egen boble! Hvis ikke, velkommen til en verden med mange forskjellige skapninger som har rett til å leve fritt. Har aldri brydd meg om en katt sitter på bilen min. Er det så ille så er det bare til å ha den i garasjen eller tré en trekk over den.

Endret av wintergirl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 17.1.2015 den 15.15):

jeg svarte ikke for jeg så ikke det spørsmålet, sorry. De blir brukt til det pga luktesansen. katter kan ganske mye mer enn å klore og gå i en dokasse. Går ikke an å bruke katter til det du nevner fordi de er selvstendige og tar ikke blindt imot ordre slik en hund gjør

Neida, akkurat som et menneske som har blitt trent fra det var liten er så selvstendig at det slettes ikke tar i mot ordre slik en hund gjør. Tror du skal tenke deg om to ganger før du lirer av deg usanne påstander.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 17.1.2015 den 15.17):

Foreldre - jeg vil ikke ha barna deres løpende overalt! De vekker meg om morgenen når de har sitt morgen-tantrum fordi de skal i barnehagen eller mor tok på dem feil jakke. De løper frem og tilbake nær leiligheten her og bråker, jeg kan ikke sitte på egen terrasse for barn løper hit og dit, kommer rett opp på terrassen min og skremmer hunden min.

Jeg kan ikke gå tur uten at barna deres flokker seg rundt meg for å "klappe hunden", jeg kan ikke handle uten at det er hyling i køen og jeg kan ikke ta fly uten at de sparker i setet bak meg og gråter fra vi letter til de vi lander.

Det er DERES barn, ikke MINE. Jeg vil ikke ha deres barn i mitt liv!

Amen! Unger som ikke tar et nei for et nei når det kommer til klapping av hunden min er bare sååå... argh...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sandkassen, få tak i sand som ikke katter liker og legg et lokk over sandkassen når man ikke passer på. Null kattedritt. Aldri forlat din baby i vogn om du er redd det skal skje noe. Uansett om det er en katt, hund, kidnapping eller ørn. For å dra det litt langt. Hunder er flokkdyr, men når man får seg en hund bli du(mennesket) flokkleder for hunden og din familie. De som verken liker katter eller hunder får bo på i en toppleilighet med egen hage mm. Selv om det ikke er katter eller hunder i ditt nabolag, vil du til enhver tid bli oppsøkt. Katter drar på lange turer.

Hilsen ei mor til to barn, har to katter og hunder.

Anonymous poster hash: ed270...07e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.17):

Hahaha, det er alltid den dummeste unnskyldningen jeg hører av katteiere. "De har vett nok til å gjøre som de vil", joda det har også hunder. Er en grunn til at noen hunderaser ikke brukes i lydighet fordi de er for selvstendige. Er disse smartere enn en puddel? Hunder VIL være til nytte og tilfredstille, katter bryr seg kun om instinkter.

Det er instinktene til hundene som gjør at de oppfører seg som de gjør..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.18):

Neida, akkurat som et menneske som har blitt trent fra det var liten er så selvstendig at det slettes ikke tar i mot ordre slik en hund gjør. Tror du skal tenke deg om to ganger før du lirer av deg usanne påstander.

det er ikke like enkelt å oppdra en katt som en hund. Man KAAAN lære en katt til å gjøre triks, kaaaanskjeee.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howl skrev (På 17.1.2015 den 15.09):

Isåfall får du flytte på en øde øy uten dyr eller naboer. Takk og lov for at husdyr er lovlig. :blomst:

Fordi om katter og hunder i seg selv er lovlig, betyr ikke det at eierne kan supplere lovverket med sine egne private regler (ikke ha hunden i bånd, ikke plukke opp hundedritten osv)...

Anonymous poster hash: 3b777...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 17.1.2015 den 15.10):

men det var din egen feil som skremte katten..

Men katten satt på en annen person sin bil. Hva i alle dager gjorde den der?

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.12):

Ikke nok med at ditt husdyr også er mitt, men nå skal jeg ta hensyn til ditt husdyr også slik at det ikke ødelegger noe som er mitt?

Er det bare meg, eller har disse katteeierne noe feilkoblet oppe mellom ørene?

Tydeligvis.

Maleficenta skrev (På 17.1.2015 den 15.14):

Da er det katteeiers ansvar å holde katten unna annen manns eiendom. På samme måte som det er foreldres ansvar å holde barna vekk fra noboens hage/epletre/bil og lignende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.02):

Jeg leter med lykt og lupe etter en innrømmelse. Kan du hjelpe meg? Jeg finner nemlig ikke noen fellende bevis.

Du innrømmer med vitende og vilje å ha lagt gift som dreper katter rundt tomtegrensa di. Det er veldig strenge regler for å legge ut gift. Jeg har ikke tid til å lete i lovverket nå, men det stilles strenge krav både til type gift og ikke minst til utlegging. Musegift er det f.eks ikke lov til å bruke ute, kun innendørs. Når det gjelder rottegift er det krav til åtestasjoner. Det er et absolutt krav at ikke giften skal være tilgjengelig verken for andre dyr eller fugler. Reglene gjelder selvsagt også på egen tomt. Her kan du lese litt om det:

http://www.nrk.no/mr/na-far-du-ikke-legge-ut-rottegift-1.11563229

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 17.1.2015 den 15.18):

Det er instinktene til hundene som gjør at de oppfører seg som de gjør..

Hunden min har ikke et instinkt som sier at den skal sitte når jeg sier sitt. Hvor blåst kan man bli egentlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.25):

Hunden min har ikke et instinkt som sier at den skal sitte når jeg sier sitt. Hvor blåst kan man bli egentlig?

Hunden din har instinkt om å følge flokklederen og gjøre som han/hun sier. Ja, hvor blåst er du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2015 den 15.25):

er det et tegn på å være smart at bikkja lystrer alt du ber den om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...