Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke litt usnsvarlig å la noen under 3 år sitte i sandkassa alene?

hvor i teksten klarte du å finne at en 3 åring sitter aleine??

Tror ikke du vet hvordan det ser ut i ei sandkasse..Katta pisser og driter og Graver over dette.Mange ganger helt håpløst å se noe som helst..Unger er unger og stapper ting i munn..

De som eier katter ,burde ha bedre vett og passe på at katta IKKE driter i en sandkasse for barn

så jævlig avskrivning av ansvar at det er vanvittig ...Kattas interesser over helsa til et barn.. fytte f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ungene på død og liv ha sandkasse i bo-områder, får foreldrene selv sørge for at sanden er ren og uforurenset av gud vet hva. Et lokk må de kunne klare å skaffe selv.

Nei, katte-eiere skal ikke sitte vakt ved sandkassa 24/7 fordi noen få mener at verden skal dreie seg om dem.



Anonymous poster hash: 60f90...48c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ungene på død og liv ha sandkasse i bo-områder, får foreldrene selv sørge for at sanden er ren og uforurenset av gud vet hva. Et lokk må de kunne klare å skaffe selv.

Nei, katte-eiere skal ikke sitte vakt ved sandkassa 24/7 fordi noen få mener at verden skal dreie seg om dem.

Anonymous poster hash: 60f90...48c

Ufordragelig holdning..

Anonymous poster hash: d3268...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufordragelig holdning..

Anonymous poster hash: d3268...9af

Ufordragelig holdning er de som mener at andre, mennesker og dyr, skal begrense livet fordi de selv ikke gidder å løfte en finger!

Anonymous poster hash: 60f90...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i teksten klarte du å finne at en 3 åring sitter aleine??

Tror ikke du vet hvordan det ser ut i ei sandkasse..Katta pisser og driter og Graver over dette.Mange ganger helt håpløst å se noe som helst..Unger er unger og stapper ting i munn..

De som eier katter ,burde ha bedre vett og passe på at katta IKKE driter i en sandkasse for barn

så jævlig avskrivning av ansvar at det er vanvittig ...Kattas interesser over helsa til et barn.. fytte f..

Barn under tre år kan putte ting i munnen. Barn over den alderen kommer ikke til å putte sand eller evt kattebæsj i munnen. Er en grunn til at leker med små deler de kan sette i halsen er anbefalt barn over 3 år Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under tre år kan putte ting i munnen. Barn over den alderen kommer ikke til å putte sand eller evt kattebæsj i munnen. Er en grunn til at leker med små deler de kan sette i halsen er anbefalt barn over 3 år

Men du, er alle barn over 3 år helt like? Er det slik at ide de bikker 3 år så slutter de å putte ting i munn? Særlig opplyst om barneadferd er du ikke...

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du, er alle barn over 3 år helt like? Er det slik at ide de bikker 3 år så slutter de å putte ting i munn? Særlig opplyst om barneadferd er du ikke...

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Gjerne ditt barn er underutviklet da? Ennå en grunn til å passe ekstra på og ikke la ungen sitte alene i sandkassa, eller hur?. De fleste jeg kjenner med barn. Deres unger slutta å putte ting i munnen lenge før de fylte tre Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, er alle barn over 3 år helt like? Er det slik at ide de bikker 3 år så slutter de å putte ting i munn? Særlig opplyst om barneadferd er du ikke...

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Noen barn slutter å putte ting i munnen så tidlig som da de er litt over et år gammel, mens andre holder på til de er 5-6 år gamle.

Det er jo selvfølgelig ikke noe regel på at barn over 3 år ikke putter ting i kjeften, og det finnes jo til og med voksne mennesker som ikke helt har kvitta seg med dette, og fortsatt liker å smake på ting for å "identifisere" dem, på samme måte som at noen liker å lukte på ting, og noen liker å føle på ting.

Barn over 3 kan helt klart finne på en putte bæsj og sand i munnen.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn slutter å putte ting i munnen så tidlig som da de er litt over et år gammel, mens andre holder på til de er 5-6 år gamle.

Det er jo selvfølgelig ikke noe regel på at barn over 3 år ikke putter ting i kjeften, og det finnes jo til og med voksne mennesker som ikke helt har kvitta seg med dette, og fortsatt liker å smake på ting for å "identifisere" dem, på samme måte som at noen liker å lukte på ting, og none liker å føle på ting.

Barn over 3 kan helt klart finne på en putte bæsj og sand i munnen.

Enda større grunn til å passe på de da. Er foreldrenes skyld om ungen uforvarende spiser bæsj. Da er det de som ikke passer på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda større grunn til å passe på de da. Er foreldrenes skyld om ungen uforvarende spiser bæsj. Da er det de som ikke passer på

Det syns jeg også. Har man katter i nabolaget, kan man i det aller minste sitte på en benk eller noe i nærheten (de fleste lekeplasser er utstyrt med en benk, i min erfaring) så man har oversikt.

Det beste er selvfølgelig om man er med, og leker sammen barnet sitt, men det er det ikke alle foreldre som orker, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som pisser ned lyktestolper er hunder. De er virkelig ingen katter som riper opp biler, ærlig talt. Fugler er byttedyr, the circle of life kalles det.

Min bil fikk lange riper pga en katt. Jeg finner også støtt og stadig (om sommeren) døde mus og fugler rundt omkring. Kjempemorsomt at man ikke bare kan gå barbeint ut på sin egen tomt uten å måtte saumfare for evnt døde dyr man kan tråkke på.

Jeg har en kronglete garasje med sidebygning. Det er helt umulig å lete etter katter inni der, så derfor får jeg hele tiden kjeft fra katteeiere som oppdager at katten deres er stengt inne i min garasje.

Jeg kan ikke ha ytterdøren åpen. Sist jeg hadde det så hørte jeg et spetakkel fra stua, og naboens hannkatt prøvde å ta mine dyr som var stengt i et bur.

Jeg kan ikke sitte i direkte sollys, og det er kun en plass på tomten jeg kan oppholde meg på ute, for der er det godt med skygge. Uheldigvis for meg så er det også toalettet til alle kattene i nabolaget, for det stinker så jævelig amoniakk der at jeg enkelte dager ikke kan sitte ute.

Jeg er glad i dyr, også katter, men fy faen jeg er drittlei av de som reker rundt huset her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sitter sammen med sine barn..Eller rett ved ..Her er det sandkasser og masse benker ..

Det jeg leser er at katteiere gir blanke F og mener at det er foreldrenes skyld om et barn blir syk av kattedritten som kan være i sandkassa..

Har noen av dere sett hva katter gjør? De graver ting ned..Piss blir tatt opp i sanda..Ikke lett å se..

Dere burde heller passe kattene bedre,betale på et lokk til sandkasser enn å komme med at andre som ikke eier katten,skal betale.Sånt skjønner jeg ikke..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg også. Har man katter i nabolaget, kan man i det aller minste sitte på en benk eller noe i nærheten (de fleste lekeplasser er utstyrt med en benk, i min erfaring) så man har oversikt.

Det beste er selvfølgelig om man er med, og leker sammen barnet sitt, men det er det ikke alle foreldre som orker, ser det ut til.

Det hadde jeg orket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste sitter sammen med sine barn..Eller rett ved ..Her er det sandkasser og masse benker ..

Det jeg leser er at katteiere gir blanke F og mener at det er foreldrenes skyld om et barn blir syk av kattedritten som kan være i sandkassa..

Har noen av dere sett hva katter gjør? De graver ting ned..Piss blir tatt opp i sanda..Ikke lett å se..

Dere burde heller passe kattene bedre,betale på et lokk til sandkasser enn å komme med at andre som ikke eier katten,skal betale.Sånt skjønner jeg ikke..

Er ikke dyrt med et lokk. Er jo bare å lage et. Fugler og driter Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke poenget... Jeg VIL og NEKTER å betale for ditt dyr..


Skal det dekkes til ,så får DU gjøre det..Da du velger å slippe ut katta..


Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke poenget... Jeg VIL og NEKTER å betale for ditt dyr..

Skal det dekkes til ,så får DU gjøre det..Da du velger å slippe ut katta..

Hjelpes!

Jeg har ikke dyr. Men barnløse gidder ikke betale for dine barn heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tar ikke poenget... Jeg VIL og NEKTER å betale for ditt dyr..

Skal det dekkes til ,så får DU gjøre det..Da du velger å slippe ut katta..

Hjelpes!

Helt forståelig det, at du ikke vil betale for noe katter gjør på din tomt (les: sandkasse). Men du ber da ikke en bikkje om å slutte og tisse i snøen sånn at barn ikke kan leke der? Til og fra skoleveien er det mange barn som liker å ha snøballkrig (eller, min barneskole gjorde dette fordi det var gøy). Du kan jo se for deg hvor moro det var å bli truffet av en snøball med hundetiss på.

Vi hadde sandkasse i hagen da jeg var liten. Da mamma så det var bæsj i sandkassa, fikk hun lagt over presenning. Null problem! Hun tok det bare vekk når vi ville leke der, og sandkassa var ren. Presenning er noe alle har fra før av (de fleste uansett).

Og siden katter er vandt med å gå på do i sandkasser (fra de er små, som regel), vil en sandkasse være perfekt for dem. Vil du da sende etterlysning ut til alle katteeiere som oppdrar kattene sine til å bæsje og tisse i kasser istedetfor på gulvet og andre steder? For da hadde nemlig du hatt et helt annet problem.

Anonymous poster hash: 7c49c...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har snakket om barnløse.. :klaske:

Nei men du vil at andre skal betale for å beskytte ditt barn. Når å beskytte ditt barn er din jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...