Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge har vi 4 rovdyr: ulv, bjørn, jerv og gaupe.

Det er åpnet for jakt på rovdyr, men om jeg og andre som er dritt lei av kattemøkk og riper i lakken skyter kattefaenene deres så blir det vel jubalon.

Jeg likte deg jeg, Fame...

Jeg kjenner ikke til deg jeg, Bud.

Forøvrig har katter instinkter på samme måte som ulv, bjørn, jerv og gaupe. De liker å jakte på ting. De er i tillegg tamme og familiemedlemmene til folk, noe som er grunnen til at det blir jubalon hvis man skyter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til deg jeg, Bud.

Forøvrig har katter instinkter på samme måte som ulv, bjørn, jerv og gaupe. De liker å jakte på ting. De er i tillegg tamme og familiemedlemmene til folk, noe som er grunnen til at det blir jubalon hvis man skyter de.

Jeg har da de instinktene jeg også, men jeg driter ikke i blomsterbedet til naboen for det!

Skal du ha dyr så får du ta ansvar, det i likhet med hundeeiere og foreldre. Eventuelt vær uansvarlig (som 99.9% av alle katteeiere) og vær forberedt på naturens gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da de instinktene jeg også, men jeg driter ikke i blomsterbedet til naboen for det!

Skal du ha dyr så får du ta ansvar, det i likhet med hundeeiere og foreldre. Eventuelt vær uansvarlig (som 99.9% av alle katteeiere) og vær forberedt på naturens gang.

Sier instinktene dine at du skal drite i blomsterbedet til naboen? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fleste katter som ikke graver ned bæsjen sin er ukastrerte katter som fortvilt prøver å holde på reviret sitt osv.

*klipp*

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Jeg er enig i det du skriver, men det jeg skrev, er fortsatt en av tingene som fører til at ikke alle katter graver ned etter seg.

Som sagt har jeg hatt mange katter (mellom 30 og 40 stykker, gjennom livet mitt), og har 3 katter nå.

En del av disse har rett og slett bare vært såpass "dumme" at de ikke har forstått dette med hvor man skal tisse og bæsje, uansett hva man har gjort med dem, og dette er noe som gikk videre til dems barn, og barna til barna osv.

De bæsja og tissa akkurat hvor som helst, for så å gå inn i et annet rom og stå der og grave på en bokhylle.

Innavl og mangel på naturlig seleksjon, svekker instinkter, og kan skape merkelig atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da de instinktene jeg også, men jeg driter ikke i blomsterbedet til naboen for det!

Skal du ha dyr så får du ta ansvar, det i likhet med hundeeiere og foreldre. Eventuelt vær uansvarlig (som 99.9% av alle katteeiere) og vær forberedt på naturens gang.

Og der skled du ut i usakligheter. Det hadde jeg faktisk ikke forventet av deg. 99,9%? Really?

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har vi 4 rovdyr: ulv, bjørn, jerv og gaupe.

Det er åpnet for jakt på rovdyr, men om jeg og andre som er dritt lei av kattemøkk og riper i lakken skyter kattefaenene deres så blir det vel jubalon.

Jeg likte deg jeg, Fame...

Selvsagt blir folk forbanna om du skyter kjæledyret deres
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der skled du ut i usakligheter. Det hadde jeg faktisk ikke forventet av deg. 99,9%? Really?

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Skrevet i affekt i kampens hete. Neida, det var en overdrivelse av dimensjoner og det legger jeg meg flat for. Likevel må vel du som mange andre katteeiere si deg enig i kattehold generelt er uansvarlig? Når du slipper dyret ditt løst så må du tolerere eventuelle påkjørseler og annet som ikke burde skje, men skjer. Som "eier" så har du også et ansvar når naboungen kommer inn igjen med kattemøkk klint oppover beina etter å ha lekt i sandkassa, for ikke å nevne riper i an mass på naboens svarte Mercedes. Dyreeiere har et ansvar, det skal ikke bare være kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet i affekt i kampens hete. Neida, det var en overdrivelse av dimensjoner og det legger jeg meg flat for. Likevel må vel du som mange andre katteeiere si deg enig i kattehold generelt er uansvarlig? Når du slipper dyret ditt løst så må du tolerere eventuelle påkjørseler og annet som ikke burde skje, men skjer. Som "eier" så har du også et ansvar når naboungen kommer inn igjen med kattemøkk klint oppover beina etter å ha lekt i sandkassa, for ikke å nevne riper i an mass på naboens svarte Mercedes. Dyreeiere har et ansvar, det skal ikke bare være kos.

Ååh slutt å overdriv sånn. Men klart katteeiere skal ta ansvar men man kan ikke behandle en katt likt som en hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh slutt å overdriv sånn. Men klart katteeiere skal ta ansvar men man kan ikke behandle en katt likt som en hund

Overdrive? Du har hverken sandkasse eller svart bil regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrive? Du har hverken sandkasse eller svart bil regner jeg med?

Ha når du sier unger blir fulle av drit all over etter å ha vært i sandkassa så mener jeg du overdriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha når du sier unger blir fulle av drit all over etter å ha vært i sandkassa så mener jeg du overdriver

Nei, her kommer et direkte sitat av det jeg skrev: kattemøkk klint oppover beina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Overdrive? Du har hverken sandkasse eller svart bil regner jeg med?

Jeg har svart bil, og den eneste skaden jeg har er etter en idiot som ikke kunne kjøre bil i et parkeringshus. Og i nabolaget her er det mye katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, har barna dine spist hundebæsj?

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Når nevnte jeg hundebæsj i sandkassa? Kan godt forekomme det og, men tror heller det er mer loppebefengte fuglefjær der, møkkete løv, piss og møkk fra diverse Andre dyr og gud veit. Men det er vel helt greit å få i seg. Kommer det kattebæsj oppi der er det dødskrise. Er ikke så farlig om ungen sutter på en trostefjær vel?

(Poenget mitt er at, joda, det er ikke bra å få i seg kattebæsj. Men hvis det er det eneste du er bekymra for at ungen skal få i seg fra en sandkasse er du virkelig naiv altså. En unge bør ikke spise fra en sandkasse uansett hva som er oppi der.

Og unger leker ikke bare i sandkasser heller. Lar du ungen kun leke i sandkasser og inne, så er det synd på den ungen. Når ungen leker i fri natur kan den komme borti mye rart der. Døde dyr, bæsj og piss av alle slag, søppel, giftige planter, slanger, osv osv..

Og det er KATTER som er den store stygge, dødelige djevelen her??

En katt er en av mange ja, potensielle skadelige ting, men det kan en pinne være og. Kommer helt an på.

Så hvis du skal være redd for ungen din er du temmelig naiv om du tror at sandkassa er 100% ufarlig bare det ikke er kattebæsj oppi der.)

Anonymous poster hash: 489be...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger som er så små at de putter ting i munnen kan jo ikke etterlates i en sandkasse uten tilsyn uansett

Joda, bare plaff ned nabokattene så kan ungene leke ute i skogen, alene, helt trygt. 2 år gamle:)

(Det var ironi:p)

Anonymous poster hash: 489be...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abdre tror de bare kan dra fra katten og reise i ukesvis på ferie for katter liksom er så selvstendige som også er bs

Whaaat!?! Sier du at katten brått ikke er selvstendig? Hvorfor er den ute alene da?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat!?! Sier du at katten brått ikke er selvstendig? Hvorfor er den ute alene da?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Den kan være ute alene i korte perioder. Ikke flere uker i strekk. Og er det vinter og minusgrader kan de få frostskader blant annet på ørene om de er for lenge ute. Kattene bør ha kattedør slik at de kan gå inn når de vil. Har de ikke det. Nøler de ikke med å si fra at de vil inn og da må noen være der til å slippe de inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den kan være ute alene i korte perioder. Ikke flere uker i strekk. Og er det vinter og minusgrader kan de få frostskader blant annet på ørene om de er for lenge ute. Kattene bør ha kattedør slik at de kan gå inn når de vil. Har de ikke det. Nøler de ikke med å si fra at de vil inn og da må noen være der til å slippe de inn

Jeg leste noe en gang, om at katter har pels som er mer lagd for å holde varmen borte, fordi de stammer fra veldig varme land, og at de derfor begynner å fryse ganske lett.

Hvis det stemmer (noe som er litt rart, i og med at de mister en del pels om sommeren, som da tyder på at den blir for varm, noe den ikke burde bli om den skal holde varmen unna) er jo det også grunn til at man ikke bare kan sleppe ut katten sin, for så å dra på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan ikke være uten tilsyn over flere dager. De har også behov for å komme inn, særlig om vinteren når de fryser ute.

Jada, katter er selvstendige i den forstand at de kan være ute alene noen timer. Men de er også avhengige av å få varme seg, få mat osv. Så de kan ikke være alene i flere dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er helt HYSTERISK! Jeg kan umulig tenke meg på at det er så jævlig at naboer har katter som går ute!

Man må da sette lokk på sandkassen, ikke kun på grunn av katter, men for noe annet ville vært dritekkelt! Kanskje man burde stenge ut fuglene da? Siden de driter over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siter alt jeg har skrevet som tilsier at jeg ikke vet noe om katt sa jeg

"Katter riper ALDRI opp biler" og "katter graver ALLTID ned bæsjen sin" forteller meg at du har svært lite erfaring med katter.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...