Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men yme. De har da ikke kontroll på når de må på do. De går på do når de kjenner de må. Og katter tar seg god tid når de jakter. De må jo først finne et bytte. De finnervikke et bytte når det kjenner teften av kattebajs

Greit, jeg kan ikke vite når de må bæsje, men det er fortsatt ikke derfor de graver ned bæsjen sin.

Les linken, eller gjør et raskt google-søk, så ser du grunnen til at de graver ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit, jeg kan ikke vite når de må bæsje, men det er fortsatt ikke derfor de graver ned bæsjen sin.

Les linken, eller gjør et raskt google-søk, så ser du grunnen til at de graver ned.

Den der kilden din er ikke troverdig bare fordi det står livescience.com... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kilden din er ikke troverdig bare fordi det står livescience.com... ;)

Heheh, det stemmer at den ikke er troverdig bare fordi den heter livescience, men den er helt enig med de andre kildene man finner, og bøker om katter osv., så det er ikke noe grunn til at det som står der skal være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, det stemmer at den ikke er troverdig bare fordi den heter livescience, men den er helt enig med de andre kildene man finner, og bøker om katter osv., så det er ikke noe grunn til at det som står der skal være feil.

Nå qouter jeg feil her sorry. Men du nektet iallefall ikke for at de graver det ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå qouter jeg feil her sorry. Men du nektet iallefall ikke for at de graver det ned

Det stemmer jo at de fleste katter, under normale tilstander graver ned etter seg, men det fortsatt en rekke grunner til at en frisk katt kan finne på å ikke grave ned etter seg, om og om igjen, som feks at den føler at den eier plassen og vil utvise dominans for alle andre. Dette kan feks føre til at en nabo har bæsj på terrassen sin dag etter dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får virkelig tåle at det eksisterer andre dyr og mennesker her i verden.

Du skal hvert fall være glad for at du ikke bor ute på landet. Her "plages" vi med både bjørn, elg, rev, rådyr, sau, fugl og ku. Er faktisk mer av de enn det er nabokatter.

Nei, ælgen får gå i bånd eller holdes inne!!!

Dessuten får nabogården også holde kyrne sine i bånd. Aner dere hvor udigg det er å tråkke i ei kuruke når jeg skal ut og sole meg i hagen??

Og ikke minst sauegården oppi her. Hva skjer med å sende sauer ut på beite?? Det er plagsomt! De driter i hagen og bråker med den brekinga si.

Også får de bjørnene se å holde seg i hi, det er jo ikke trygt å gå ute! Hva tenker de på? Kommunen må ta ansvar!

Anonymous poster hash: 489be...e41

TAKK!

Herregud, noen mennesker altså. Tror at de har enerett på denne kloden. Hvor selvopptatt går det an å bli? Og dere som skriver ned metoder for å mishandle dyrene: SKAM DERE. Det er forøvrig et psykopatisk trekk. Håper ikke jeg kjenner deg!

"Stats on animal abuse show a sharp correlation between animal abuse & other crimes, including rape, robbery, murder, sexual homicide, domestic abuse and more"

http://www.hg.org/article.asp?id=8011

Anonymous poster hash: 52a1e...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å sammenligne en katt med et barn.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

JA TENK. Herregud, vi er da alle levende vesener. Mennesker tror de eier hele universet. Det er feil. Våkn opp!

Anonymous poster hash: 52a1e...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man kan si mye om et menneske på bakgrunn av hvordan de behandler og omtaler dyr.

Katter, hunder, mus, fugler osv. Katter er en del av dyreriket, og de har behov. Det finnes utekatter og innekatter, og jeg vil tro det mest vanlige i Norge er utekatter. Sånn er det bare. Ville du nektet hunden din å gå tur fordi folk klager på at bikkja tisser/bæsjer over alt, snuser opp i skrittet til alle den møter og bjeffer (som er jævlig irriterende)? Ville du latt fugler gå i bur hele dagen fordi de kvitrer eller bæsjer (f.eks måker)? Eller ville du kanskje sperret inne et barn fordi barnet er bråkete og går gjennom hagen til andre folk?

Jeg har en tre år gammel (kastrert) hannkatt. Han går ikke særlig langt, har aldri fått klager på at han bæsjer over alt eller klorer opp biler. Katten min er redd for biler (heldigvis), og katter kan lukte hvis noe ikke stemmer (tenker på rottegift og musens milt).

Katteeiere elsker kattene sine, på lik linje med hundeeiere som elsker hundene sine. En katt er enkel å ha med og gjøre, krever lite og er veldig behagelige å ha rundt seg. Hunder kan være en bestevenn, en følgesvenn og viktige for samfunnet (bombehunder, blindehunder osv)! Folk har forskjellige preferanser. Noen har både katter og hunder, mens andre har enten eller. Hvis man vil nekte kattehold, kan man like gjerne nekte all slags dyrehold. Dyr sprer rundt seg sykdommer, dritt og annet diverse UANSETT. F.eks om vinteren, når det er snø ute, hvor mye gule tissemerker ser du ikke langs veien da? Det er mye. Da jeg gikk på barneskolen, var det tissemerker i snøen hele veien fra meg og opp til skolen (i tillegg til bæsj). Jeg så barn som skulle lage snøball, og som ikke kunne fordi bikkjene hadde tissa snøen opp og ned i mente.

Syns det er skremmende at folk snakker om å kjøre over katten, smøre SENNEP i rumpa på katter eller legge ut gift! Mennesker som kan uttale seg sånn er i mine øyne mindre verdt enn noe som helst dyr. Dyret har ikke samvittighet på samme måte som oss, og har andre instinkter. Sånn er det bare.

Stakkars deg som kan ha så mye hat for et dyr. Et dyr som ikke sprer søppel rundt seg, som du gjør. Et dyr som ikke dreper andre mennesker fordi det er gøy, som mennesker gjør. Et dyr som ikke voldtar, kidnapper, raner eller svindler, som mennesker gjør. Hvis du skal snakke om plager her i verden, snakk om dét. Snakk om det mennesker gjør, som er titusen ganger verre enn en katt som legger igjen klump med bæsj i hagen din, som blir til jord uansett.

Vil legge til en ting; barn med autisme reagerer mye bedre på katter enn hunder. En katt er roligere og ikke like hyper som en hund. Katter kan også ha helende egenskaper (mtp at man blir mindre stresset av å klappe en katt), og det er en grunn til at eldre mennesker har katter istedetfor hunder.

Veldig godt skrevet (alt sammen), og jeg er så enig :)

Synes det er synd at det blir så mye drittslenging, så tommel opp for saklig innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelordet her er "under normal circumstances".

Det finnes mange hundre tusen katter her i landet.

Denne tråden har kanskje hatt 50-100 brukere som har skrevet.

Hvis alle de som har skrevet om negative opplevelser med katter i denne tråden, har fortalt sannheten, er det fortsatt sånn at katter "under normal circumstances" graver ned dritten sin, fordi 50-100 av 100.000 er så lite at det ikke er "normal circumstances"...

Du greier å overdrive ganske mye selv, i samme setning som du kritiserer andre for å overdrive, du... Jeg tviler på at disse som ikke er glad i kattebæsj, ser på meg som sin største fiende akkurat.

Det var ikke en overdrivelse da jeg skerv at bæsjen må være hardere enn bly, om den ikke skal kunne smøres utover, da bly faktisk smøres greit utover det også. Jeg har flere blyanter jeg greier å "søle" både på hud og klær, mens jeg tegner.

All bæsj er myk nok til at en unge greier å smøre den utover, om han feks skulle komme over en klump mens han sitter i sandkasse, enten det er fordi han er en unge, og dermed ikke nødvendigvis forstår hva dette er, eller om han gjør det ved et uhell, mens han leker.

Jeg skrev et generelt innlegg rettet mot flere, og du valgte å heller skrive et innlegg rettet mot meg som person og mine meninger. Hyggelig.

Jeg ser jeg er heldig som tross alt har greie naboer (de få jeg har) og har til tross for en mengde streifkatter (ukastrerte) rundt her ALDRI har fått skrapt opp bilen min, fått kattebæsj klint oppetter bilen, funnet kattebæsj midt på plena (ikke andre steder heller når jeg tenker etter), fått kattene inn i huset eller blitt angrepet av katter. Nå tenker sikkert flere at jeg tross alt liker katter og dermed ikke synes streifkattene er plagsomme, men det er ikke tilfelle. Jeg kan godt irritere meg over streifkattene, men det er fordi de roter i søpla vår og angriper utekatten min, i tillegg til at de bruker tomta vår som møteplass for paring og åsted for stor kattungeproduksjon. De problemene som blir blåst opp i tråden her har jeg ikke merket noe til, og det er jo litt rart siden jeg har mye erfaring med katt, både egne og andres. Jeg har også bodd både i tettbebygd strøk med mange katter og utpå landsbygda som nå.

Beklager at jeg beskylder folk for å anse katteeiere og kattene deres som sin fiende, men jeg synes faktisk ikke jeg overdriver så veldig når man ser hva folk skriver her i tråden. Det er til tider et regelrett hat mot kattene og eierne deres, og når katteeierne prøver å forsvare seg eller foreslå løsninger og kompromiss, blir de sablet ned og latterliggjort. Ja jeg ser at det er en del teite uttalelser fra katteeier-leiren også som får meg til å himle med øya, men direkte trusler har jeg bare sett fra én side.

Jeg gir opp, dette er en håpløs debatt med to steile sider. Jeg trekker meg herved ut og ønsker dere lykke til videre i tråden og med livet ellers, med eller uten katt.

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et generelt innlegg rettet mot flere, og du valgte å heller skrive et innlegg rettet mot meg som person og mine meninger. Hyggelig.

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Når folk siterer meg, regner jeg med at det er meg de skriver til, og på samme måte skriver jeg til de jeg har sitert.

Du ønsker ikke å delta mer, så da kommenterer jeg ikke på resten av det du skrev, men jeg følte at jeg ville begrunne hvorfor jeg skrev til deg, om det du skrev, da jeg siterte et innlegg som så ut som et svar til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Veldig godt skrevet (alt sammen), og jeg er så enig :)

Synes det er synd at det blir så mye drittslenging, så tommel opp for saklig innlegg!

Tusen takk! :) Det er morsomt å høre.

Peyton-fans 4ever, haha <3 (tenker på bildet ditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo at de fleste katter, under normale tilstander graver ned etter seg, men det fortsatt en rekke grunner til at en frisk katt kan finne på å ikke grave ned etter seg, om og om igjen, som feks at den føler at den eier plassen og vil utvise dominans for alle andre. Dette kan feks føre til at en nabo har bæsj på terrassen sin dag etter dag.

Kastrerte katter har ofte ikke det behovet. Jeg mener alle skal kastrere kattene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrerte katter har ofte ikke det behovet. Jeg mener alle skal kastrere kattene sine

Det stemmer sikkert, men det er fortsatt sånn at det finnes en rekke situasjoner hvor katter ikke graver ned etter seg, og det er ikke greit å ha husdyr som bæsjer på andre menneskers eiendom.

Kattene som alltid graver ned, finner også gjerne på å gjøre dette i folks private, eller borettslagets sandkasser, der barn leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Det stemmer sikkert, men det er fortsatt sånn at det finnes en rekke situasjoner hvor katter ikke graver ned etter seg, og det er ikke greit å ha husdyr som bæsjer på andre menneskers eiendom.

Kattene som alltid graver ned, finner også gjerne på å gjøre dette i folks private, eller borettslagets sandkasser, der barn leker.

Synes absolutt ikke det er noe bedre med hunde dritt i hagen, som vi har mye av fordi naboen synes det er for kaldt til å plukke det opp nå, så de vil vente til våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert, men det er fortsatt sånn at det finnes en rekke situasjoner hvor katter ikke graver ned etter seg, og det er ikke greit å ha husdyr som bæsjer på andre menneskers eiendom.

Kattene som alltid graver ned, finner også gjerne på å gjøre dette i folks private, eller borettslagets sandkasser, der barn leker.

Nei er selvsagt ikke greit. Akkurat som at det ikke ervgreit at katter markerer ved å pisse hos andre heller. Men dette er jo igjen folk som gir faen i å kastrere de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er selvsagt ikke greit. Akkurat som at det ikke ervgreit at katter markerer ved å pisse hos andre heller. Men dette er jo igjen folk som gir faen i å kastrere de

Vi har kastrert våre katter, men egentlig liker jeg ikke sånt helt... Er ikke helt med på tanken om å klippe av baller ;P

Synes absolutt ikke det er noe bedre med hunde dritt i hagen, som vi har mye av fordi naboen synes det er for kaldt til å plukke det opp nå, så de vil vente til våren..

Jeg forstår ikke hvorfor du forteller meg det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har kastrert våre katter, men egentlig liker jeg ikke sånt helt... Er ikke helt med på tanken om å klippe av baller ;P

Jeg forstår ikke hvorfor du forteller meg det der.

Det at du ikke liker det kan ikke overføres til kattene dine. De driter i om de ikke har baller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke liker det kan ikke overføres til kattene dine. De driter i om de ikke har baller

Mulig de ikke forstår at ballene dems er borte, men det har biologiske konsekvenser, noe som kan føre til at andre katter begynner å plage dem, fordi lukta dems har blitt "rar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de ikke forstår at ballene dems er borte, men det har biologiske konsekvenser, noe som kan føre til at andre katter begynner å plage dem, fordi lukta dems har blitt "rar".

Biologiske konsekvenser som er en fordel for da er det færre katter som lider. Og om absolutt alle som hadde katt kastrerte de så hadde ikke kastrerte katter blitt plaget av ukastrerte katter firdi alle hadde vært kastrert. De eneste som ikke kan gjøre dette er jo de som har katter som blir brukt til avl. Men disse er gjerne innekatter da dette er dyre rasekatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologiske konsekvenser som er en fordel for da er det færre katter som lider. Og om absolutt alle som hadde katt kastrerte de så hadde ikke kastrerte katter blitt plaget av ukastrerte katter firdi alle hadde vært kastrert. De eneste som ikke kan gjøre dette er jo de som har katter som blir brukt til avl. Men disse er gjerne innekatter da dette er dyre rasekatter.

Både kastrerte og ukastrerte katter plager de som ikke lukter riktig, i tillegg til at kastrering øker risikoen for noen typer kreft, infeksjoner, overvekt og tilhørende sykdommer, nedsatt immunforsvar ( som åpner for alle mulige sykdommer) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...