Gå til innhold

Hvorfor vil noen at klærne skal "lukte".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan forstå skyllemiddel ved vask av tekstiler som kan utvikle statisk elektrisitet, men... håndklær? WTF?

For å få dem myke. Det er ikke alle som har tørketrommel vet du...

Anonymous poster hash: 237df...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få dem myke. Det er ikke alle som har tørketrommel vet du...

Anonymous poster hash: 237df...799

Men må de være myke da? Jeg føler ofte det ligger et belegg på håndklær med tøymykner i som gjør at de ikke tørker like godt. Eddik skal visst gjør de mykere og ellers hadde jeg brukt en tøymykner uten lukt om det var så viktig for meg

Anonymous poster hash: a56d1...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tøymykner kan lukte godt - i små mengder. Kvalmende med de som bruker så mye at man lukter det lang vei.

Men jeg bruker ikke tøymykner uansett. Synes ikke miljøet skal belastes med enda mer kjemikalier bare fordi jeg vil ha klær som lukter godt. Tøymykner slår uansett ikke tøy som har hengt ute til tørking!



Anonymous poster hash: 5490e...3f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da burde du slutte å komme med utsagn som dette. Dette viser jo noe helt annet.

javel. Nå bruker jeg ikke akkurat store mengder med tøymykner da, så da er det kanskje ikke så rart at det ikke lukter tøymykner av dem.

Har en stor følelse av at ganske mange bruker ganske store mengder.

Anonymous poster hash: d5f2a...653

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få dem myke. Det er ikke alle som har tørketrommel vet du...

Anonymous poster hash: 237df...799

Men må de være myke da? Jeg føler ofte det ligger et belegg på håndklær med tøymykner i som gjør at de ikke tørker like godt. Eddik skal visst gjør de mykere og ellers hadde jeg brukt en tøymykner uten lukt om det var så viktig for meg

Anonymous poster hash: a56d1...e1d

Jeg kan vel egentlig bare legge til: Enig med siste taler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få myke håndklær må man bruke tørketrommel. Bruker man skyllemiddel så trekker de ikke til seg vann, bare dytter det rundt på huden nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få myke håndklær må man bruke tørketrommel. Bruker man skyllemiddel så trekker de ikke til seg vann, bare dytter det rundt på huden nesten.

Da tror jeg man har overdosert noe voldsomt, altså :fnise:

Det er sant at de absorberer dårligere med skyllemiddel enn uten, men ikke i så stor grad at det blir vanskelig å tørke seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg skjønner ikke denne trangen folk har til å lukte noe i det hele tatt jeg. :klo: ..jeg foretrekker at både kroppen min og klærne mine lukter ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke dette med å lukte, noen i mitt bbl liker godt parfyme, og det henger igjen i gangene lenge etter de har passert.. pft sier jeg.

Håndklær og sengetøy alså kokvask, vaskes uten skyllemiddel hos meg, men med bittelitt eddik, som er bakteriedrepende. Håndklær går i tørketrommel, for de vil jeg ha mye, sengetøy bli hengt opp til tørk. Alt annet vaskes med bittelitt Neutral skyllemiddel.

Det er skyllemiddelet som gjør at håndklærne reduseres i sugeevne.



Anonymous poster hash: 5a135...55f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skyllemiddel bruker egentlig folk?? Tror det er problemet heller enn at folk bruker parfymert skyllemiddel.

Når jeg vasker bruker jeg skyllemiddel med lukt, bare en liten skvett, og det er bare såvidt man kan kjenne lukta om man putter nesa helt nedi tøyet. Det er jo slik det skal være, bare et lite hint av lukt!

Jeg er allergisk mot pollen, så jeg kan ikke tørke tøy ute. Derfor er skyllemiddel noe jeg elsker, med riktig lukt så får jeg den "tørket ute om sommeren"-følelsen av å lukte på tøyet.

Jeg bruker nok veldig lite da, feks. nyvasket sengetøy lukter bare den første natta, selv om jeg skulle ønske lukta satt i lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1/2 til 1,5 full kork med skyllemiddel avhengig av hvor full maskiner er .

Bruker du da konsentrert eller uttynnet skyllemiddel? Merker veldig forskjell i butikkene på hvilke som er konsentrerte, billigmerkene lukter ikke like sterkt som de dyrere. Jeg foretrekker billigmerkene, de dyre er det så altfor lett å tømme for mye oppi av, og burde blandes ut før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme, men synes klærne lukter "rent" etter vask. Den lukten foretrekker jeg, men synes også skyllemiddel med lukt lukter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke klærne lukter rent med skyllemiddel, det er jo tilsatt masse kjemisk og det lukter deretter.



Anonymous poster hash: cec70...ea8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg misliker sterkt den søte, syntetiske lukten av enkelte populære skyllemidler. Noen ganger når jeg jogger, kan jeg kjenne lukta på 10 meters avstand på folk jeg møter og den henger igjen lenge etter at vi har passert. Synes det er merkelig at voksne mennesker, og særlig menn!, ønsker å lukte så søtt og syntetisk.

Endret av Amafalathiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg misliker sterkt den søte, syntetiske lukten av enkelte populære skyllemidler. Noen ganger når jeg jogger, kan jeg kjenne lukta på 10 meters avstand på folk jeg møter og den henger igjen lenge etter at vi har passert. Synes det er merkelig at voksne mennesker, og særlig menn!, ønsker å lukte så søtt og syntetisk. Min datter har en klassevenninne som lukter så intenst skyllemiddel, at både jeg og mannen får migrene av å være i samme rom som henne. Vanskelig å forklare det til et barn, for det er jo ikke hennes skyld, så vi har vært nødt til å forklare vår datter at akkurat denne venninnen må hun ta med rett opp på sitt eget rom pga skyllemiddelet, eller leke ute. Heldigvis forsto hun det,og hun forsto hvorfor det ikke er ok å si det til venninna heller..

Selv har vi gått over til utelukkende uparfymerte vaskemidler. Jeg er interessert i parfyme, og har en samling etterhvert, og vil ikke bruke noen vaskemidler (og heller ikke kroppsprodukter), som kolliderer med parfymen min.

Riiiiiight...... :roll:

Anonymous poster hash: d4348...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som bruker eddik i klesvasken - hvor mye er vanlig? Heller dere det i tøymyknerbeholderen? Er det vanlig 7% eddik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig blank eddik ja. Litt over en ss med full vask. Går på øyemål her, men vil tippe det er ca det. Og ja, putter det der du putter tøymykner.



Anonymous poster hash: 8e1e4...01d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig blank eddik ja. Litt over en ss med full vask. Går på øyemål her, men vil tippe det er ca det. Og ja, putter det der du putter tøymykner.

Anonymous poster hash: 8e1e4...01d

takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...