Gå til innhold

Hvordan er DU påvirket av økonomiske nedgangstider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Verdens 4 største drllingselskap. Vi mistet stor-kontrakten med Statoil, så hovedkontoret besluttet å legge ned hele norges-kontoret, Vi var 123 mennesker som mistet jobben.

Anonymous poster hash: 510b9...e73

Ja, leste om det der, som så mange andre i disse tider. Jobber selv i bransjen, men et litt annet segment. Hadde det ikke vært for ordrereserven og kontrakter som skal leveres de neste 2 årene, mye til Brazil så hadde vel det vært kirsestemning her også. Foreløpig så ansettes det, om i noe redusert omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lever også litt i spenning vedr Statoil. Har hatt rammeavtaler på leverandørene våre omtrent så lenge noen kan huske, men akkurat nå står vi (og veldig mange andre) i et limbo. Tilbud nye rammeavtaler ble levert i høst, de "gamle" rammeavtalene gikk ut ved nyttår, og Statoil skyver og skyver på beslutningen. Med all sannsynlighet sitter vi med nye rammeavtaler i løpet av kort tid, da det allerede er veldig mye av det utstyret vi leverer på installasjonene, men man vet aldri. Får vi rammeavtalen, får vi storkontrakter på Johan Sverdrup. Får vi ikke ny rammeavtale, må vi selge oss inn hos kontraktørselskapene. Og da er nok nedbemanning uunngåelig. Tjenesteseksjonen hos oss er også godt forberedt på at revisjonsstanser kan komme med svært kort varsel, slik de gjorde sist oljeprisen stupte. Taper mindre på stanser når oljeprisen er lav...

Vi har for øvrig kun igjen et lite verksted for kriser i Stavanger, da det er altfor dyrt å ha folk ansatt der, med det sinnsyke lønnsnivået.



Anonymous poster hash: 0f790...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi i nedgangstider? I så fall, ikke skjedd noe med min økonomi eller meg. Annet enn at jeg har fått bedre rente på boliglånet da :) (Det er kanskje ikke derfor....?)



Anonymous poster hash: 2fe7e...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi i nedgangstider? I så fall, ikke skjedd noe med min økonomi eller meg. Annet enn at jeg har fått bedre rente på boliglånet da :) (Det er kanskje ikke derfor....?)

Anonymous poster hash: 2fe7e...36b

Absolutt i nedgangstider. Folk flest vil nok merke det som bedre tider, slik som deg.

At renten har vært lav så lenge og nå går nedover er et sykdomstegn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...