Gå til innhold

Hvordan er DU påvirket av økonomiske nedgangstider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og er dere bekymret for framtida?



Anonymous poster hash: 1a19e...68f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke påvirket, litt mindre rent på sparepengene bare, men det utgjør ingen forskjell i hverdagen. Nei, jeg er ikke bekymret :)



Anonymous poster hash: 7f677...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i oljehovedstaden Stavanger, og her er det ca 10 000 mennesker som arbeidet i oljenæringen som har mistet jobben siden i juli/august. Det er mange forsørgere iblant de 10 000 så vi er mange som blir hardt påvirket. Enkelte bedrifter har gått ned 20% i lønn, og noen bedrifter har gått ned til 80% stilling for å redde bedriften sin.

Jeg mistet jobben som jeg hadde hatt i 11 år, god og trygg inntekt, og er nå i et vikariat, det er fryktelig vanskelig å få seg fast jobb, "alle" bedriftene har ansatt-stopp, eller sitter på gjerdet å venter på bedre tider. Det er ikke en god situasjon å være i. Jeg er kanskje ikke bekymret for fremtiden akkurat nå, men får jeg ikke fast jobb/flere vikariater, og havner på dagpenger hos nav, så blir jeg meget bekymret for fremtiden. Jeg er alene, og måtte da solgt leiligheten.



Anonymous poster hash: 510b9...e73
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har tapt ca 100 000 norske kroner så langt siden han får norsk studielån og studerer i utlandet ved et universitet med høye skolepenger. Så jeg må forsørge han resten av året siden studielånet nå ikke var nok til å betale skolepengene og han ikke har penger igjen til mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påvirket annet enn at krona er svekket med tanke på priser. Bransjen min er lite utsatt for slike svingninger, og med over 10 års ansiennitet i stort selskap sitter jeg godt i det ved evt nedskjæringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, trist å høre at folk blir personlig berørt :(



Anonymous poster hash: 7f677...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trygg jobb. Mannen sitter nok også ganske trygt i sin og har en kompetanse som er sjelden i Norge. Så jeg er ikke bekymret for familiens økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt bekymret over at eiendomskatten. Men tror det skal gå greit selv om jeg helst ville brukt de pengene til andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt bekymret over at eiendomskatten. Men tror det skal gå greit selv om jeg helst ville brukt de pengene til andre ting.

Hvilken by bor du i? Vi har ikke fått det her i Oslo, men det ville vært kipt.

Anonymous poster hash: 7f677...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken by bor du i? Vi har ikke fått det her i Oslo, men det ville vært kipt.

Anonymous poster hash: 7f677...924

Bergen og det er veldig kjipt. Regnet at den blir ca 9000 i året.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen og det er veldig kjipt. Regnet at den blir ca 9000 i året.

Oi! Det var mye, har du dyr bolig eller er skatten generelt høy?

Anonymous poster hash: 7f677...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Det var mye, har du dyr bolig eller er skatten generelt høy?

Anonymous poster hash: 7f677...924

Er pga dyr bolig, men jeg tar ikke sorgen på forskudd. Det var kun en ca pris jeg kom fram til, ikke sikkert den stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påvirket og foreløpig ikke bekymret.

Har trygg, fast jobb i et yrke det som alltid vil være behov.

Endret av Blackbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble permittert, men har heldigvis flere bein å stå på. Klart vi er inne i omstillingsprosess som vi bare har sett begynnelsen på, men den som evner å tilpasse seg vil ikke lide noen nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister jobben og må søke ny. Det er kjempevanskelig akkurat nå, med over hundre søkere på de stillingene jeg har søkt. Bekymrer meg over framtida. Har småbarn og huslån.



Anonymous poster hash: 650a3...bdf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere rente på boliglånet og fast trygg jobb, gjør at de økonomiske nedgangstidene slår ut positivt for meg. Ser lyst på fremtiden. Men synes synd på de som mister jobben som følge av det.



Anonymous poster hash: 8d3d1...6b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav boliglånsrente: mer penger disponibelt

Lav sparerente: mindre kapitalinntekt

Positiv lønnsvekst og trygg jobb.

I sum mer penger disponibelt enn 2014.



Anonymous poster hash: 1dcff...f91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...