Gå til innhold

Hvis din bror hadde svindlet NAV over mange år.. Hadde du meldt i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det hadde vært noen andre, ja. Men ikke min bror.

Hvorfor ikke? Hvorfor skal han slippe unna men ikke de andre, bare fordi han er DIN bror?

Anonymous poster hash: 4f51d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Hvorfor ikke? Hvorfor skal han slippe unna men ikke de andre, bare fordi han er DIN bror? Anonymous poster hash: 4f51d...b3d

Lojalitet. Hvis noen andre melder ham inn så er det helt greit. Men jeg kommer ikke til å gjøre det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss si at du betaler f.eks. 180.000 i skatt hvert år. Disse pengene har du liggende hjemme i en safe.

Hvert år, så kommer din bror innom på innbrudd, og stjeler disse pengene fra deg.

Du ville fremdeles ikke anmeldt han?

Men skatten vil aldri bli din uansett om han tar pengene eller ikke. Uansett om han hadde tatt dem eller ikke, må du fortsatt betale like mye. Å si at det er dine penger kan du rett og slett ikke.

Jeg tror jeg hadde meldt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Nei det hadde jeg aldri gjort. Er oppvokst i en veldig tight knitted familie hvor vi hjelper og beskytter hverandre så best vi kan. Men så ville broren min aldri gjort noe sånt uansett så det dilemmaet slipper jeg. Men jeg kunne godt sittet i fengsel for min egen bror, hvis det hadde kommet til det.

Endret av Sitrondrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send meg navnet på pm, så anmelder jeg.

Han bruker opp MINE skattepenger.

Takler ikke sånt.

Hehe, det er nok mange andre både her i landet og ikke minst i utlandet som også bruker opp DINE skattepenger (som du så fin sier det)...Men det er vel kanskje mer greit...? Uff jeg LER av sånne tragiske kommentarer :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5913b...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke meldt inn.

Det betyr ikke at jeg hadde latt det passere.

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er nok mange andre både her i landet og ikke minst i utlandet som også bruker opp DINE skattepenger (som du så fin sier det)...Men det er vel kanskje mer greit...? Uff jeg LER av sånne tragiske kommentarer :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5913b...ace

Ja :fnise::fnise: .

Utrolig at det fortsatt finnes så tragiske mennesker at de mener det er SINE skattepenger.

Om det er deres penger, hvorfor bruker de dem da ikke på det de vil selv :fnise: ?

Ups... :laugh: . Ånei...riktig :fnise:

Anonymous poster hash: 54909...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Hvorfor skal han slippe unna men ikke de andre, bare fordi han er DIN bror?

Anonymous poster hash: 4f51d...b3d

Dette er jo en vanlig tankegang. Dersom du kunne ha reddet to personer med en nyretransplantasjon, hvem ville det ha vært, din mor eller en tilfeldig person?

Anonymous poster hash: d6b8a...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :fnise::fnise: .

Utrolig at det fortsatt finnes så tragiske mennesker at de mener det er SINE skattepenger.

Om det er deres penger, hvorfor bruker de dem da ikke på det de vil selv :fnise: ?

Ups... :laugh: . Ånei...riktig :fnise:

Anonymous poster hash: 54909...ce6

Det er jo deres penger, og mine. Det er alle skatteyteres penger. Penger som kan bli brukt på annet for å gagne OSS, som for eksempel sykehjem, skole etc. Argumentene dine er så latterlig at jeg gråter.

Anonymous poster hash: d6b8a...0ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deres penger, og mine. Det er alle skatteyteres penger. Penger som kan bli brukt på annet for å gagne OSS, som for eksempel sykehjem, skole etc. Argumentene dine er så latterlig at jeg gråter.

Anonymous poster hash: d6b8a...0ab

Dessverre er dine argument mye latterligere :fnise: .

Det hjelper ikke å komme her å hyle om hva pengene KUNNE ha vært brukt til, når vi vet så meget bedre hva de egentlig går til :laugh: .

F.eks innvandring og alt det der. De sniker da ikke til seg penger, vel.... :fnise::fnise: ?

Anonymous poster hash: 54909...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo deres penger, og mine. Det er alle skatteyteres penger. Penger som kan bli brukt på annet for å gagne OSS, som for eksempel sykehjem, skole etc. Argumentene dine er så latterlig at jeg gråter.

Anonymous poster hash: d6b8a...0ab

Jada. Ikke glem at skattepengene våre også blant annet går til å finansiere IS-sykehus... Er nok det oppgulpet du kommer med som er til å gråte av

Anonymous poster hash: 5913b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg aldri gjort. Familie er familie.



Anonymous poster hash: 63f2f...8ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville gjort det..
Men så har vi fått god oppdragelse av vår mor.
Om vi f.eks er vitne til noe ulovlig, så melder man ifra.
Uansett hvem det er.
Så tviler broren min ville gjort det.
Hadde han gjort det, så hadde han også endt opp som arveløs og kuttet ut fra familien og det tviler jeg på at han vil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

800k? Og han fortsetter med det fortsatt? Idiot. Gir han seg ikke nå, kommer han til å sitte inne innen 5 år. Det kan garanteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt. Snyltersvin fortjener å sitte inne, uavhengig av hvem de er i forhold til meg. Mine skattepenger skal ikke finansiere andres latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...