Gå til innhold

Hvis din bror hadde svindlet NAV over mange år.. Hadde du meldt i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se for deg at din bror har fått sykepenger ett år, og så AAP i noen år. Han er ikke syk, men påstår såklart det ovenfor lege/nav. Han jobber svart (mer enn) fulltid, og oppholder seg store deler av året i utlandet som han også jobber (trolig svart der også). Samtidig får han andre til å sende inn meldekort for seg. Se for deg at det er snakk om minst 800 000,- han har svindlet nav for.

Hadde DU meldt i fra? Eller er du såpass lojal mot din familie at du ikke gjør det? Å snakke med han/ultimatum hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 13099...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke gjort det mot min egen bror nei, men noen kommer nok til å gjøre det snart. Det kan umulig bare være hans søsken som har lagt merke til dette???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Se for deg at din bror har fått sykepenger ett år, og så AAP i noen år. Han er ikke syk, men påstår såklart det ovenfor lege/nav. Han jobber svart (mer enn) fulltid, og oppholder seg store deler av året i utlandet som han også jobber (trolig svart der også). Samtidig får han andre til å sende inn meldekort for seg. Se for deg at det er snakk om minst 800 000,- han har svindlet nav for.

Hadde DU meldt i fra? Eller er du såpass lojal mot din familie at du ikke gjør det? Å snakke med han/ultimatum hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 13099...88f

Ja...fordi hvis det kommer frem at du har hatt kjennskap til det og unnlatt å melde ifra så er du medskyldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gjort det mot min egen bror nei, men noen kommer nok til å gjøre det snart. Det kan umulig bare være hans søsken som har lagt merke til dette???

Nei, flere legger vel merke til det, men som det kommer fram av denne tråden er det jo en del som ikke ville sagt i fra.. Og så skryter man vel kanskje ikke sånn av at man får stønader fra nav og jobber..

Anonymous poster hash: 13099...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flere legger vel merke til det, men som det kommer fram av denne tråden er det jo en del som ikke ville sagt i fra.. Og så skryter man vel kanskje ikke sånn av at man får stønader fra nav og jobber..

Anonymous poster hash: 13099...88f

Jeg har en venninne som jobber med å ta trygdesnyltere og hun sier at det alltid er er rush på tipstelefonene deres nå etter julen når alle har vært hjemme og besøkt familien og sett hvordan de snylter :fnise:

men jeg tror ikke jeg hadde greid å gjøre dette mot min egen bror, har likesom litt for mye lojalitet for det... Men jeg tror ærlig talt at det uansett er et spørsmål om tid før han blir tatt uansett, dete går ikke å gjøre dettte i evigheter... Har du prøvd å snakke med han om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å si uten å være i den situasjonen. I utgangspunktet kunne jeg aldri svikte min egen søster (da dette er det jeg har), men så er jo hun heller ikke en svindler, og vil heller aldri gjøre det. Dersom hun hadde gjort det hadde vi nok hatt et mye dårligere forhold enn vi har, og da hadde det mulig vært en annen sak. Men i utgangspunktet nei.



Anonymous poster hash: d6b8a...0ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har han alle dem penga? Konto? Ser ikke banken, NAV el skatten det?

Anonymous poster hash: bf9f4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke. Hvis min bror hadde gjort noe så graverende tror jeg at jeg hadde gjort det, men at han skulle gjort noe slikt er helt usannsynlig, så klarer ikke helt å se for meg en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg har faktisk gjort det! Det var ikke så store summen som dette. Men endel 1000-lapper han hadde svindlet til seg.



Anonymous poster hash: 79e09...50e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg navnet på pm, så anmelder jeg.

Han bruker opp MINE skattepenger.

Takler ikke sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...