Gå til innhold

Hvis din bror hadde svindlet NAV over mange år.. Hadde du meldt i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Veritaserum

Ja så klart. Er han frisk nok te å jobbe svart, så er han frisk nok til å jobbe.
Det at han skal snylte på et system som er til for å hjelpe andre, det er lavmålt. Bror eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI! Det er ikke alvorlig nok (kriminelt sett) til at jeg ville risikere å ødelegge forholdet til min bror. Jeg ville tatt det opp med ham, men latt det bli mellom oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Det er ikke alvorlig nok (kriminelt sett) til at jeg ville risikere å ødelegge forholdet til min bror. Jeg ville tatt det opp med ham, men latt det bli mellom oss.

Så la oss si at du betaler f.eks. 180.000 i skatt hvert år. Disse pengene har du liggende hjemme i en safe.

Hvert år, så kommer din bror innom på innbrudd, og stjeler disse pengene fra deg.

Du ville fremdeles ikke anmeldt han?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss si at du betaler f.eks. 180.000 i skatt hvert år. Disse pengene har du liggende hjemme i en safe.

Hvert år, så kommer din bror innom på innbrudd, og stjeler disse pengene fra deg.

Du ville fremdeles ikke anmeldt han?

Det kommer an på hvorfor han stjal pengene og hva resten av familien ville sagt. Jeg ville uansett først prøvd å få de tilbake uten å bringe politiet inn i bildet.

RED. Jeg så nå at det stod "hvert år". Vel, jeg ville etter hvert sluttet å pengene i safen hvert år for det første.

Endret av Trude Ruth
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du slipper jo å melde fra til NAV personlig ettersom du la ut ganske mye info her.

Ja for han er den eneste mannen i Norge som svindler NAV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Og jeg ser ikke noe galt i det heller

Du ser ikke noe galt i at penger som kunne gått til bedre eldreomsog, bedre skoler og kreftforskning blir brukt av en mann som er i FULL stand til å jobbe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke hadde sluttet etter en alvorsprat.....da hadde jeg meldt han. Vi hadde da stått så langt fra hverandre at det hadde uansett ikke vært noe forhold å redde.

Om alle skal beskytte sin familiesnylter. Tenk så mye Norge taper på det. Trist. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg hadde anmeldt ham uten å blunke og jeg har godt forhold til min bror, bare så det er sagt. Svindel av skattepenger takler jeg ikke, uavhengig av hvilken måte det blir gjort på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er ikke en offerløs kriminalitet. Dette går direkte ut over de svakeste i samfunnet, altså de som TRENGER pengestøtte grunnet sykdom, og jeg hadde mistet all respekt for min bror dersom han gjorde sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har han alle dem penga? Konto? Ser ikke banken, NAV el skatten det?

Anonymous poster hash: bf9f4...441

De aller verste innenfor sjangeren har jo åpnet bankkontoer i Sveits og alt mulig anet rart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvorfor han stjal pengene og hva resten av familien ville sagt. Jeg ville uansett først prøvd å få de tilbake uten å bringe politiet inn i bildet.

RED. Jeg så nå at det stod "hvert år". Vel, jeg ville etter hvert sluttet å pengene i safen hvert år for det første.

Så for at din bror skal kunne fortsette å være kriminell, så kan vi andre bare slutte å betale skatt til det landet han stjeler fra. Fordi da er det jo ikke noe igjen å stjele allikevel?

Våkn opp. Send inn en anmeldelse på det. En rask telefon til de som sitter på trygdemisbruk hos NAV holder.

Edit: Ser at jeg har svart deg som om du var ts. Det beklager jeg. Men står like fullt for meningen min ang. anmeldelse, selv om det ikke er din bror det er snakk om.

Endret av Sommerenkommer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Og jeg ser ikke noe galt i det heller

Hva ser du ikke noe galt i? At han gjør det han gjør, eller at du vet om at han bedriver svindel men at du driter i å si noe?

Anonymous poster hash: b65e9...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Hva ser du ikke noe galt i? At han gjør det han gjør, eller at du vet om at han bedriver svindel men at du driter i å si noe?

Anonymous poster hash: b65e9...b90

Jeg ser ikke noe galt i at jeg ikke melder min egen bror. Ja, jeg synes det er galt å svindle. Og ja, jeg synes man skal melde fra på generell basis. Men man kan ikke regne med at folk melder ifra når det er nærmeste familie, akkurat som at man ikke har plikt til å vitne mot nær familie i en rettsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se for deg at din bror har fått sykepenger ett år, og så AAP i noen år. Han er ikke syk, men påstår såklart det ovenfor lege/nav. Han jobber svart (mer enn) fulltid, og oppholder seg store deler av året i utlandet som han også jobber (trolig svart der også). Samtidig får han andre til å sende inn meldekort for seg. Se for deg at det er snakk om minst 800 000,- han har svindlet nav for.

Hadde DU meldt i fra? Eller er du såpass lojal mot din familie at du ikke gjør det? Å snakke med han/ultimatum hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 13099...88f

Fyafeen, kjenner jeg blir sint. Her får han støtte av navn, men andre slite ræva av seg på jobb for at han kan sprade rundt i utlandet. Dumt ikke han er syk da....

Anonymous poster hash: 4ae1e...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Du ser ikke noe galt i at penger som kunne gått til bedre eldreomsog, bedre skoler og kreftforskning blir brukt av en mann som er i FULL stand til å jobbe?

Jo, det gjør jeg absolutt. Men jeg ser ikke noe galt i at jeg ikke melder ifra om min egen bror. Jeg hadde selvsagt prøvd å snakke med han, men jeg hadde ikke meldt i fra med så nær familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke anmeldt min bror for noe sånt, nei.



Anonymous poster hash: 6cbb9...d52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke noe galt i at penger som kunne gått til bedre eldreomsog, bedre skoler og kreftforskning blir brukt av en mann som er i FULL stand til å jobbe?

Kunne vært et godt poeng...hadde det bare ikke vært for at pengene slett ikke går til dette.

Men dessverre til innvandring, utenlandshjelp og annet vrøvl.

Ville mye heller gitt pengene til brutteren, så nei. Hadde ikke sagt ifra.

Anonymous poster hash: 54909...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...