Gå til innhold

voksne late barn - dilemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snør igjen pengesekken, Ts! Det er utrolig kjipt å ikke ha penger til en kinobillett engang. Da får hun nok ny motivasjon i jobbsøkingen.

Anonymous poster hash: 6f7d1...83b
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... pælm drittungen ut av huset. Ærlig talt. Dere syr jo bare mer puter under armene på henne!

Hvorfor i all verdens navn og rike betaler dere kjøretimer for henne? Det du først og fremst må kutte er det. Slutt å betal inntill hun får seg jobb.

Ingen som lærer av bjørnetjenester Lever hun uten mat et par uker, og til slutt skjønner at for å få mat på boret så må hun ha jobb = bortskjemt ungen skaffer seg jobb fort som fy.

Sett hardt mot hardt. Kast henne ut om hun ikke gjør en drit. Hun er ikke en baby, ei på 21 år klarer helt fint å skaffe sg jobb og husly selv.

Anonymous poster hash: 30a2d...db1
  • Liker 4
Skrevet

Jeg gir henne absolutt ikke en krone. Pengene til kjøretimer står allerede på en konto som faren disponerer, han vil ikke at hun skal stoppe med kjøretimene nå så selvom jeg eier halvparten av de pengene får jeg ikke gjort noe som helst. Han betaler også for mobilen hennes, og stikker til henne litt penger hver gang hun er hos han, det får jeg heller ikke gjort noe med - TRO MEG, jeg har prøvd.

Anonymous poster hash: 98527...54e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg gir henne absolutt ikke en krone. Pengene til kjøretimer står allerede på en konto som faren disponerer, han vil ikke at hun skal stoppe med kjøretimene nå så selvom jeg eier halvparten av de pengene får jeg ikke gjort noe som helst. Han betaler også for mobilen hennes, og stikker til henne litt penger hver gang hun er hos han, det får jeg heller ikke gjort noe med - TRO MEG, jeg har prøvd.

Høres ut som du trenger å ta en prat med far. Han gjør henne bjørnetjenester her.

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som du trenger å ta en prat med far. Han gjør henne bjørnetjenester her.

Jeg HAR snakket med han. Vi er ikke enige. Han ser henne sjelden og syns igrunn at jeg er teit (som gikk fra han, så alt jeg gjør og mener er teit), derfor ser han ikke problemet. Believe me, jeg har prøvd alt. Nå har jeg fått han til å love å ikke betale mobilen hennes lengre enn til 1. mars. Hun har lovet han at førerkortet skal være i boks til da, noe det ikke kommer til å være, hun har ikke engang tatt teoriprøven ennå og med en kjøretime i uka går det ikke akkurat i rekordfart her - men jeg får altså ikke han mer med på laget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg HAR snakket med han. Vi er ikke enige. Han ser henne sjelden og syns igrunn at jeg er teit (som gikk fra han, så alt jeg gjør og mener er teit), derfor ser han ikke problemet. Believe me, jeg har prøvd alt. Nå har jeg fått han til å love å ikke betale mobilen hennes lengre enn til 1. mars. Hun har lovet han at førerkortet skal være i boks til da, noe det ikke kommer til å være, hun har ikke engang tatt teoriprøven ennå og med en kjøretime i uka går det ikke akkurat i rekordfart her - men jeg får altså ikke han mer med på laget.

Kanskje hun skal bo permanent hos han da? Kanskje ikke så lett for han å få tak i problemet i sin helhet når han ser henne sjelden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Men planen min var å gi henne en sjans til å gjøre det selv senest mandag, og har hun ikke med seg ettellerannet stemplet og datert NAV-papir hjem da, drar jeg henne med dit på tirsdag. Hun reiser til faren i morgen for å ha kjøretime, så da blir hun uansett borte både i morgen og fredag. Er jeg fortsatt for snill? Anonymous poster hash: 98527...54e

Bra, stå på! Synes du er tøff, og du vi selvfølgelig bare at hun skal lykkes i livet :hug:

Bare husk - hvis all denne innsatsen ikke skal være forgjeves, må du følge opp, og gjennomføre det du har sagt! Lykke til :);)

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært en idé å kapre rommet hennes mens hun er borte? Innred det som treningsrom eller hobbyverksted, og sett hennes ting i en bod :fnise:

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Hvis dattera flytta til en ny by for å bo med kjæresten sin for tre år siden er det ikke gitt at hun vil fortsette å bo i den samme byen nå som det er slutt.. Jeg vet ikke hvor langt unna det er, men virker som om det er såpass at dattera måtte si opp jobben i klesbutikken.

Jeg har selv brukt foreldrene mine som en mellomstasjon. Det er utrolig dyrt å bo alene. I hvert fall å leie om man er alene. 3 måneder er virkelig ikke så lenge.

Hvis hun klager sånn på å ta lappen, hvorfor betaler dere for det da? Jeg hadde blitt sjeleglad om foreldrene mine sponset noe sånt :P hehe

Så da skal den uføretrygde moren betale for henne?

Det er ikke "bare" å betale husleie om man ikke har jobb.

Anonymous poster hash: e73ff...fc1

Sånn er det jo for alle. Gå på sosialen og søk hjelp til du får jobb

Skrevet

Kanskje hun skal bo permanent hos han da? Kanskje ikke så lett for han å få tak i problemet i sin helhet når han ser henne sjelden.

Det funker ikke. Han har ikke plass annet enn for helgebesøk knapt nok, og han er heller aldri hjemme så han hadde nok hverken sett problemet eller gjort noe med det om han hadde sett det.

Skrevet

Bra, stå på! Synes du er tøff, og du vi selvfølgelig bare at hun skal lykkes i livet :hug:

Bare husk - hvis all denne innsatsen ikke skal være forgjeves, må du følge opp, og gjennomføre det du har sagt! Lykke til :);)

Tusen takk, den trengte jeg nå :)

Skrevet

Hadde det vært en idé å kapre rommet hennes mens hun er borte? Innred det som treningsrom eller hobbyverksted, og sett hennes ting i en bod :fnise:

He he, rommet hennes var gjesterom helt til hun flyttet hjem, og det skal bli gjesterom når hun flytter ut igjen, er planen :) Vi har så stort hus at vi kan ikke skylde på at vi trenger plassen heller ...

Skrevet (endret)

Hun er på ingen måte deprimert. Hun er bare lat.

NAV må skje nå ja, det har du rett i.

Hvor mye skal hun få ansvar for i husholdningen syns du?

Siden hun ikke betaler noe for å bo der, så det meste. Middagslaging, rydding og vasking av hele kåken, med unntak av ditt og din sønns soverom, klesvask. Snømåking, dersom dere bor slik til.

Og slutt å betale noe som helst for henne. Ingen inntekt, ingen lommepenger, ingen moro.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Skrevet

Jeg betaler ingenting for henne. Hun får ikke så mye som en flaske hun kan pante engang.

Skrevet

Svarer nå uten å ha lest alle de andre svarene..

Når jeg var 19 flyttet jeg hjem igjen til mamma.. Hun har aldri vært særlig streng, men hvis jeg skulle få lov å bo der krevde hun diverse småting:

- at jeg vasket mitt eget tøy

- at jeg holdt etasjen jeg hadde soverom på, ryddig og ren (var en kjellerstue, gang, bad, mitt soverom og gjesterom/kontor)

- at jeg lagde middag en dag i uka til alle i huset, som jeg selv planla og handlet inn til..

Nå hadde jeg jobb da, tre stk faktisk.. Men er bare ment som noen tips av hva du kanskje kan kreve.. Syns alle disse små oppgavene er det minste man kan gjøre når man er voksen å bor hjemme:)

Anonymous poster hash: 4f311...c59

• 2 uker senere...
Skrevet

- Slutt å betale de kjøretimene for henne, tydeligvis bryr hun seg ikke om å få lappen. Hun får betale for dette selv hvis hun ikke setter pris på hjelpen fra dere!
- Slutt å betale mobilregningen hennes, og ikke gi henne NOE penger - da søker hun nok om penger hun har krav på fra NAV

hilsen 21 år gammel jente

Skrevet

Joda, nå har faren OMSIDER funnet ut at han skal stoppe kjøretimeutbetalingen, hurra. Vi har ikke sett ungen på halvannen uke, har vært hos kjæresten sin. Jeg har minnet faren om at han har lovet å stoppe mobilbetalingen fra 1 mars og det var han nå faktisk villig til å stå inne for. Ungen kommer hjem i dag, så da får vi se hva som blir sagt - oppdatering følger :)

• Liker 2
Skrevet

Samtalen gikk ikke så bra. Mange tårer. Og enkelte horrible utsagn. Skal sette ungen i gang med husarbeid nå, oppdatering kommer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...