Gå til innhold

voksne late barn - dilemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, da blir jeg imponert om man klarer å fikse ny leilighet og ny jobb i løpet av en uke.

Du setter virkelig alt på spissen hva???

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye skal hun få ansvar for i husholdningen syns du?

Anonymous poster hash: 98527...54e

Hvor mye hadde hun selv hatt ansvar for dersom hun fortsatt bodde med sin samboer?

• Liker 2
Skrevet

hvem kaster ut barna sine?!!!!

Anonymous poster hash: 7cfc3...260

Hun er voksen, kjære deg!

Skrevet

Du setter virkelig alt på spissen hva???

Nei, men jeg mener sånt gjerne tar tid. Det er jo forskjellig hvor mye tid folk bruker på det. Broren min var i samme situasjon som dattera til TS og brukte 4 måneder på å få seg en jobb og måtte bo hjemme i den perioden.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg mener sånt gjerne tar tid. Det er jo forskjellig hvor mye tid folk bruker på det. Broren min var i samme situasjon som dattera til TS og brukte 4 måneder på å få seg en jobb og måtte bo hjemme i den perioden.

Så han mistet både jobben og samboeren samtidig???

-----

Er det noe som skjer folk ofte??

• Liker 2
Skrevet

Så han mistet både jobben og samboeren samtidig???

-----

Er det noe som skjer folk ofte??

Han og kona skilte seg. Da flyttet han tilbake til Norge og beholdt naturlig nok ikke jobben sin. I Norge sto han uten økonomiske rettigheter i forhold til Nav (pga han ikke har skattet til Norge på noen år)og måtte bo hos foreldrene mine ja.

----

Ja, jeg vil tro det. Selv om man beholder jobben sin kan det være en utfordring da budsjett og økonomi er ganske annerledes om man er i ett samboerskap eller singel. Man må finne ut av ting, dele opp ting og sørge over forholdet. Ikke alle som fikser det på null komma niks.

Jeg er snart ferdig med studiene og jeg har en mor som VIL at jeg skal bo hjemme ett års tid for å spare penger til min egen bolig. Jeg vil såklart bo for meg selv og så snart jeg har spart opp nok til depositum men kjenner jeg er utrolig glad for at jeg faktisk har en slik mor.

Skrevet

Han og kona skilte seg. Da flyttet han tilbake til Norge og beholdt naturlig nok ikke jobben sin. I Norge sto han uten økonomiske rettigheter i forhold til Nav (pga han ikke har skattet til Norge på noen år)og måtte bo hos foreldrene mine ja.

----

Ja, jeg vil tro det. Selv om man beholder jobben sin kan det være en utfordring da budsjett og økonomi er ganske annerledes om man er i ett samboerskap eller singel. Man må finne ut av ting, dele opp ting og sørge over forholdet. Ikke alle som fikser det på null komma niks.

Jeg er snart ferdig med studiene og jeg har en mor som VIL at jeg skal bo hjemme ett års tid for å spare penger til min egen bolig. Jeg vil såklart bo for meg selv og så snart jeg har spart opp nok til depositum men kjenner jeg er utrolig glad for at jeg faktisk har en slik mor.

Vel, men nu er det ikke alle som har en mor som gidder å huse voksne barn mer enn noen døgn, og det er ikke alle voksne barn (ja, jeg vet voksne barn er et oxymoron) som er interessert i å flytte hjem til hu mor heller, selv om det bare blir for en kort periode.

• Liker 1
Skrevet

Mor må sette krav. Enkelt og greit. Tydlig at du har sydd puter under armene på henne, og hun har mistet respekten.

• Liker 2
Skrevet

Om det tar for lang tid så ville jeg ordnet et rom i kollektiv for henne, betalt husleie for tre måneder + depositum og lagd en skriftlig kontrakt med henne om at etter de tre månedene er over så må hun betale alt selv. Da gir dere henne en sjanse til å føle seg voksen, samtidig som hun sannsynligvis ikke tør å være lat med husarbeid sammen med andre -mye lettere å være lat med familien.

Anonymous poster hash: 59500...38a
  • Liker 1
Skrevet

Har de ikke vikarbyråer der dere bor?

Anonymous poster hash: 63ed4...5e1
  • Liker 2
Skrevet

Hadde nok aldri nektet barna mine å komme hjem for en periode (med mindre vi prater rus eller vold eller slikt), men ikke snakk om at de som voksne skal kunne komme hjem og leve på meg uten ansvar. Har de ikke jobb/penger så skal jeg selvsagt hjelpe til og støtte, men ikke i for lang tid, og ikke om de gjør en innsats selv.

Hjemme hele dagen? Flott, masse tid til husarbeid og middagslaging innimellom jobbsøking.

Trøtt og klarer ikke stå opp om morgenen fordi du har vært på nett hele natta? Huff, trådløst nett blir borte når jeg legger meg gitt.

Ingen penger fordi du ikke "gadd" å søke dagpenger? Sorry, ingen ekstra lommepenger.

Kjøretimene tar for mye energi, så det går utover jobbsøking? Synd, da utsetter vi kjøringen til du har fått jobb.

Anonymous poster hash: 79db8...aaa
  • Liker 10
Skrevet

Hun har bodd i en annen by seksti mil unna så å beholde jobben har ikke vært noe tema. Hun flyttet til kjærestens by og har nå flyttet tilbake her hun kommer fra. Her vi bor er det lite jobbmuligheter, og vikarbyrå finnes ikke. Men det går buss til flere store tettsteder herfra så det er slett ingen umulig oppgave å skulle få seg jobb. Hun får selvsagt bo her, og jeg gir da mennesket mat og tak over hodet når det trengs. Men hva er "trengs" ? Hvor lang tid er det rimelig å bruke på å skaffe seg jobb? Hun gjør i mine øyne alt for lite for å få til noe. Planen er vel at hun skal studere til høsten tror jeg, men hun er ikke sikker eller tydelig på noe som helst. Det er håpløst. Jeg har tenkt litt, og ser for meg at bruke henne til vesentlig mer jobb her hjemme. Vi har stort hus og stor hage og stor oppkjørsel, og det trengs både vasking og snømåking og alt sånt her, og jeg syns hun bør avlaste meg og mannen min på sånt nå. Hun syns at hun skal få komme og gå som det passer henne. Dersom hun ikke er hjemme for eksempel den dagen i uken badet hun deler med broren skal vaskes overlater hun det elegant til han uten et ord. Jeg syns det er dårlig.

Skrevet

Har de ikke vikarbyråer der dere bor?

Anonymous poster hash: 63ed4...5e1

Godt spørsmål.

Skrevet

Godt spørsmål.

Nei vi har ikke det. Vi bor på en bitteliten plass, eneste som er her er en butikk og en bensinstasjon.

Skrevet

Nei vi har ikke det. Vi bor på en bitteliten plass, eneste som er her er en butikk og en bensinstasjon. Anonymous poster hash: 98527...54e

Men da gir det jo enda mindre mening å bo der? Hun må jo få seg en jobb eller studere. Hybel i byen er da mye mer fornuftig. Hun burde jo skaffet seget midlertidig krypinn og fortsatt i jobben, og flyttet tilbake når hun hadde jobb der. Så kunne hun jo ha bodd hos dere til hun fant bolig.

Anonymous poster hash: 7d821...b24

• Liker 2
Skrevet

Hva mente du nå egentlig? Hun orket ikke bo der lenger, og valgte å flytte tilbake hit hun kom fra.

Skrevet

Hva mente du nå egentlig? Hun orket ikke bo der lenger, og valgte å flytte tilbake hit hun kom fra. Anonymous poster hash: 98527...54e

Jeg mener, hun burde ventet med å slutte i jobben og å flytte til hun hadde en ny jobb der hun ønsket å bo.

• Liker 2
Skrevet

Sa hun opp jobben sin da hun ble single?

Hun orket ikke bo i den byen lengre. Avtalen var at samboeren skulle bli etterhvert med men han ombestemte seg. Men dette er detaljer som egentlig ikke har noe med saken å gjøre, syns jeg. Hun sa opp jobben og flyttet hjem da hun følte seg sveket, nå bor hun her, hun har bodd her i tre måneder og jeg syns hun har hatt tilstrekkelig med tid til å områ seg på. Så hva gjør jeg nå, helt konkret?

Skrevet

Jeg mener, hun burde ventet med å slutte i jobben og å flytte til hun hadde en ny jobb der hun ønsket å bo.

Det kan du naturligvis mene, og i en drømmesituasjon hadde det jo vært sånn. Men sånn er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...