QBee Skrevet 3. september 2015 #801 Del Skrevet 3. september 2015 Da melder jeg meg inn her igjen. Hadde en intensjon om å følge med på dere mens vi ventet på nytt forsøk, men interessen for IVF er blåst vekk for meg når vi ikke er i forsøk selv. Heldigvis for meg kanskje, for jeg blir så sprø av dette at det er litt greit å få en pause fra de tankene 😂 Det blir Hausken på oss- ett forsøk er det vi tar oss råd til. Har fått en ny bekymring da, AMHen min er bare på 2 😱 og han sleit med å finne eggstokkene på ul. Aldri opplevd før. Er bare 32, men eggstokkene er nok en del ødelagt av endo + operasjoner. Han mente iallfall at det var verdt et forsøk, men om det ble to egg eller fire-fem var vanskelig å spå. Eggene mine har iallfall vært over gjennomsnittet bra tidligere, så håper på et gullegg. Gleder meg til å bli ferdig med hele dette prøverørsstyret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 3. september 2015 #802 Del Skrevet 3. september 2015 De søkte forresten folk hos hausken så jeg. Ene stillingen var veldig fristende! Kanskje dumt å søke når de vet jeg prøver å bli gravid 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 3. september 2015 #803 Del Skrevet 3. september 2015 Lurer faktisk på om min tidligere klassevenninne frøys eggene ned i dannmark eller Sverige så det stemmer nok at de ikke utleveres fra Norge. Egget har festet seg en gang og utviklet seg til ett foster med bankende hjerte før, så tviler på at det er noe feil med selve livmoren sånn sett. Vi skal til fertilitetsklinikken til mandag for en gjennomgang av journalen vår og drøfte litt, så får se hva de kommer frem til. Det er iallefall fullstendig utelukket med noen ny operasjon. Den siste jeg hadde fikk meg til å kaste opp i smerter i dager i etterkant så det vil jeg ikke igjen.Anonymous poster hash: cca2f...dba Min hysteroskopi var smertefull, men de fleste har litt mer smertestillende før us og kjenner ikke så mye. Jeg fikk avklart at jeg trengte en operasjon, som gikk smertefritt for seg. Forhold i livmoren er ikke så vanlig som årsak, men kan være en årsak selv om dere har hatt et svangerskap som klarte seg lenge. Det kommer jo helt annen på om embryoet har festet seg på/nært en unormal slimhinnedel eller ikke. Med så mange innsett av perfekte egg der nesten alle ikke fester seg eller blir kjemiske, ville jeg spurt om det kunne være en ide å prøve. Jeg gjorde det hos Hauskenklinikken, du kan forespørre dem på mail om de ville anbefale det i deres tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 3. september 2015 #804 Del Skrevet 3. september 2015 Da har jeg startet opp på nesespray igjen, merker den herjer skikkelig i kroppen denne gangen. Men jeg merker at etter jeg begynte med sprayen så har jeg fått masse dun hår på brystkassa, så har jeg fått en helt syk matlyst, er det normalt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #805 Del Skrevet 3. september 2015 Da har jeg startet opp på nesespray igjen, merker den herjer skikkelig i kroppen denne gangen. Men jeg merker at etter jeg begynte med sprayen så har jeg fått masse dun hår på brystkassa, så har jeg fått en helt syk matlyst, er det normalt ? Hvor fort gikk det før du begynte å kjenne bivirkninger? Jeg begynte på spray idag😄 - SAnonymous poster hash: aaa8f...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 3. september 2015 #806 Del Skrevet 3. september 2015 Hvor fort gikk det før du begynte å kjenne bivirkninger? Jeg begynte på spray idag - SAnonymous poster hash: aaa8f...bb3 Jeg begynte å merke bivirkningene etter ca 3-4 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #807 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg begynte å merke bivirkningene etter ca 3-4 dager Okei :-) Hvordan klinikk er det du er på? - S Anonymous poster hash: aaa8f...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 3. september 2015 #808 Del Skrevet 3. september 2015 Okei :-)Hvordan klinikk er det du er på? - S Anonymous poster hash: aaa8f...bb3 Riksen oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #809 Del Skrevet 4. september 2015 Kjenner dere smaken av nesesprayen litt etter dere har sprayet? - SAnonymous poster hash: aaa8f...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 4. september 2015 #810 Del Skrevet 4. september 2015 Kjenner dere smaken av nesesprayen litt etter dere har sprayet? - SAnonymous poster hash: aaa8f...bb3 Jepp helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 4. september 2015 #811 Del Skrevet 4. september 2015 Da starter jeg på spray om en uke 😃😃 Fem år siden siste fulle forsøk nå... Gleder og gruer meg. Medisineringen har aldri vært noe problem, men uttakene mine... Grøss.... Dere som er hos hausken og har hatt vonde uttak før, hvordan er smertelindringen hos dem? Ska ta 300ui bemfola (?) denne gang, erfaringer med denne vs puregon? Også får jeg klexane og prednisolon, håper det gjør susen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackTulip Skrevet 4. september 2015 #812 Del Skrevet 4. september 2015 Dette må være plassen for meg å spør! Jeg har barn fra tidligere, men har møtt en ny mann UTEN barn - han er også eldre enn meg. Tok ut spiralen i januar-og fikk samtidig uktralyd av eggstokkene hos speialist - alt så fint ut, og startet med friskt mot, tross mine 39 år. Ettersom mannen har vært gjennom en testikkeloperasjon, fjernet ett...fikk vi tatt å sjekket spermen. Der er det for høy viskositet, altså spermen er fin - men det rundt er for seigt. Og kan dermed hindre graviditet. Fikk tatt spermprøve nr 2 nettopp...samme resultatet. Betyr dette IVF??? Det er jo mannen som er problemet her.... Kan vi bare sende disse søknadene direkte til IVF Oslo, og vente på en time til samtale? Eller må vi gjennom legen? Har vi en fordel ettersom vi er sjekket, kan det forkorte ventingen? Hva tror dere blir anbefalt oss?? Jeg har lest på nett alt det jeg kommer over, men det er så mye rart å lese. Håper så inderlig at noen her kan gi meg et godt svar. På forhånd takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 4. september 2015 #813 Del Skrevet 4. september 2015 Dette må være plassen for meg å spør! Jeg har barn fra tidligere, men har møtt en ny mann UTEN barn - han er også eldre enn meg. Tok ut spiralen i januar-og fikk samtidig uktralyd av eggstokkene hos speialist - alt så fint ut, og startet med friskt mot, tross mine 39 år. Ettersom mannen har vært gjennom en testikkeloperasjon, fjernet ett...fikk vi tatt å sjekket spermen. Der er det for høy viskositet, altså spermen er fin - men det rundt er for seigt. Og kan dermed hindre graviditet. Fikk tatt spermprøve nr 2 nettopp...samme resultatet. Betyr dette IVF??? Det er jo mannen som er problemet her.... Kan vi bare sende disse søknadene direkte til IVF Oslo, og vente på en time til samtale? Eller må vi gjennom legen? Har vi en fordel ettersom vi er sjekket, kan det forkorte ventingen? Hva tror dere blir anbefalt oss?? Jeg har lest på nett alt det jeg kommer over, men det er så mye rart å lese. Håper så inderlig at noen her kan gi meg et godt svar. På forhånd takk!! Fikk dere ikke noen beskjed fra legen da resultatene av prøven forelå? Hva sier legen? Det er legen som må henvise til IVF, med mindre dere vil gå privat. Dere kan ikke søke offentlig selv. Men om IVF er nødvendig for dere vet jeg ingenting om. Men dette burde da legen som formidlet resultatet av sædprøven fortelle. Da vi fikk dårlige resultater på mannens sædprøve ringte legen oss og sa at hun ville henvise oss videre med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 4. september 2015 #814 Del Skrevet 4. september 2015 I går tok jeg min første menopur sprøyte og det gikk veldig fint. Var ikke vondt, er faktisk værre å ta blodprøve.. Er litt øm i pelvis området nå, kjenner det er noe som skjer der inne. Våknet i dag med godt mot og følte at dagen kom til å bli bra helt til jeg åpnet posten og så innkalling til PSI, samtaleterapi altså. Jeg er sykemeldt pga stress. Har en psykisk krevende jobb og klarte ikke helt å strekke til i denne prosessen. Har følt meg noe utbrent. Så iforbindelse med sykemeldingen er jeg nå innkallet til samtaleterapi.. Jeg har ingen problemer sånn sett med denne innkalling hadde det ikke vært for at vi er i denne sitasjonen og jeg er redd om det kan hindre videre forsøk ved eventuelle private klinikker dersom det blir nødvendig. Er redd legene vil se i journalen og tenke at jeg ikke takler psykisk behandlingen.. Eneste psykiske belastningen min er om vi vil lykkes og alle har jo denne bekymringen. Når man først er godkjent offentlig, må man igjen bli godkjent for forsøk 2? Både jeg og mannen er mentalt frisk men sykemeldingen måtte til da jeg rett og slett ikke strakk til i den krevende jobben itillegg til at jeg har en sjef som har null forståelse og medlidenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackTulip Skrevet 4. september 2015 #815 Del Skrevet 4. september 2015 Fikk dere ikke noen beskjed fra legen da resultatene av prøven forelå? Hva sier legen? Det er legen som må henvise til IVF, med mindre dere vil gå privat. Dere kan ikke søke offentlig selv. Men om IVF er nødvendig for dere vet jeg ingenting om. Men dette burde da legen som formidlet resultatet av sædprøven fortelle. Da vi fikk dårlige resultater på mannens sædprøve ringte legen oss og sa at hun ville henvise oss videre med en gang. Legen hans kunne ingenting om sædprøver, sa det så greit ut iforhold til det lille han viste. Men at det var noe med viskositeten. Han ringte da inn til patalogen der testen ble tatt, og ble ikke klokere - altså mannen min. Ny test er tatt, og det samme om igjen....mannen min skal ringe inn på nytt der testen ble tatt og forlange å vite mer. Jeg tenker privat, fordi vi er for gamle til å vente på det offentlige...jeg er fylt 40. Vi har iallefall ikke tid til å "kanskje" bli gravid en gang, om vi har flaks, tross høy viskositet....alderen imot oss. Jeg tenkte vi like godt kunne skrive ut skjemaene fra hjemmesiden til IVF OSLO, fylle de ut, og sende sammen med sædprøven til mannen? Og så få time til samtale? Alt dette er nytt for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 4. september 2015 #816 Del Skrevet 4. september 2015 Legen hans kunne ingenting om sædprøver, sa det så greit ut iforhold til det lille han viste. Men at det var noe med viskositeten. Han ringte da inn til patalogen der testen ble tatt, og ble ikke klokere - altså mannen min. Ny test er tatt, og det samme om igjen....mannen min skal ringe inn på nytt der testen ble tatt og forlange å vite mer. Jeg tenker privat, fordi vi er for gamle til å vente på det offentlige...jeg er fylt 40. Vi har iallefall ikke tid til å "kanskje" bli gravid en gang, om vi har flaks, tross høy viskositet....alderen imot oss. Jeg tenkte vi like godt kunne skrive ut skjemaene fra hjemmesiden til IVF OSLO, fylle de ut, og sende sammen med sædprøven til mannen? Og så få time til samtale? Alt dette er nytt for meg... Hvis IVF Oslo er privat kan dere bare ta kontakt selv, ja. Ikke sikkert sædkvaliteten er så dårlig at IVF er nødvendig? Legen burde jo henvist dere videre til noen som faktisk kan svare. Men har dere det travelt kan det jo være like greit for dere å ta kontakt med en privat fertilitetsklinikk, og så får dere raskt svar på om IVF er rette veien å gå eller hva. Bare å bestille time, og ta det derfra (hvis dere går privat). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. september 2015 #817 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Legen hans kunne ingenting om sædprøver, sa det så greit ut iforhold til det lille han viste. Men at det var noe med viskositeten. Han ringte da inn til patalogen der testen ble tatt, og ble ikke klokere - altså mannen min. Ny test er tatt, og det samme om igjen....mannen min skal ringe inn på nytt der testen ble tatt og forlange å vite mer. Jeg tenker privat, fordi vi er for gamle til å vente på det offentlige...jeg er fylt 40. Vi har iallefall ikke tid til å "kanskje" bli gravid en gang, om vi har flaks, tross høy viskositet....alderen imot oss. Jeg tenkte vi like godt kunne skrive ut skjemaene fra hjemmesiden til IVF OSLO, fylle de ut, og sende sammen med sædprøven til mannen? Og så få time til samtale? Alt dette er nytt for meg... Vi printet ut skjemaene fra IVF Oslo og sendte dem inn sammen med resultatet for hormonprøver for meg (syklusdag 2-blodprøver), min gyn-journal, og resultatet for sædprøven til mannen. To uker senere var vi i gang med første (og eneste!) forsøk Det var med andre ord tilnærmet null ventetid, og siden vi hadde sjekket priser på forhånd og prøvd selv og deretter med utredning og hormonhjelp i 2.5 år fikk vi begynne samme dagen vi var på forsamtale, da det passet perfekt med syklusen min. Men da hadde altså jeg vært ganske grundig utredet på forhånd. Jeg regner med at du minst må ta blodprøvene på forhånd, ettersom de er viktige for legene som skal bedømme hvilken hormondose du skal på. Det kan imidlertid sikkert IVF Oslo henvise til, så kan du ta blodprøvene på Fürst eller noe sånt, og ta ting derfra. IVF Oslo tar også en innvendig ultralyd på deg for å sjekke endometriet og eggstokkene. For å gjøre et langt avsnitt kort: JA, det er bare å sende inn skjemaene sammen med det dere har av journalpapirer, så får dere innkalling til forsamtale innen relativt kort tid! Endret 4. september 2015 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. september 2015 #818 Del Skrevet 4. september 2015 Da starter jeg på spray om en uke Fem år siden siste fulle forsøk nå... Gleder og gruer meg. Medisineringen har aldri vært noe problem, men uttakene mine... Grøss.... Dere som er hos hausken og har hatt vonde uttak før, hvordan er smertelindringen hos dem? Ska ta 300ui bemfola (?) denne gang, erfaringer med denne vs puregon? Også får jeg klexane og prednisolon, håper det gjør susen! Velkommen igjen da Kjenner meg igjen i det å ikke orke / ha interesse for å lese om forsøk når man ikke er i et. Spesielt ikke om man har mislyktes, da gjør det ganske vondt å lese om de som fortsatt er midt i det. Sånn er det nok for de fleste av oss! Synd at du har dårlige erfaring med smerte på uttak. Selv synes jeg det har gått helt fint. Synes til og med det er litt morsomt med den medisinen som gjør en litt ruset Altså, jeg gleder meg jo ikke, og det gjør jo vondt, men for min del er det helt overkommelig. Håper uansett det går bedre for deg denne gang. I går tok jeg min første menopur sprøyte og det gikk veldig fint. Var ikke vondt, er faktisk værre å ta blodprøve.. Er litt øm i pelvis området nå, kjenner det er noe som skjer der inne. Våknet i dag med godt mot og følte at dagen kom til å bli bra helt til jeg åpnet posten og så innkalling til PSI, samtaleterapi altså. Jeg er sykemeldt pga stress. Har en psykisk krevende jobb og klarte ikke helt å strekke til i denne prosessen. Har følt meg noe utbrent. Så iforbindelse med sykemeldingen er jeg nå innkallet til samtaleterapi.. Jeg har ingen problemer sånn sett med denne innkalling hadde det ikke vært for at vi er i denne sitasjonen og jeg er redd om det kan hindre videre forsøk ved eventuelle private klinikker dersom det blir nødvendig. Er redd legene vil se i journalen og tenke at jeg ikke takler psykisk behandlingen.. Eneste psykiske belastningen min er om vi vil lykkes og alle har jo denne bekymringen. Når man først er godkjent offentlig, må man igjen bli godkjent for forsøk 2? Både jeg og mannen er mentalt frisk men sykemeldingen måtte til da jeg rett og slett ikke strakk til i den krevende jobben itillegg til at jeg har en sjef som har null forståelse og medlidenhet. Jeg tror det skal endel ting for at man ikke blir godkjent ift. psyke. Spesielt om dette er knyttet direkte til jobben din? Jeg har ikke erfaring med dette, vi ble ikke spurt om noe i den retning, verken ved første eller andre forsøk. Jeg kan ikke tenke meg at en sykemelding pga. stress skal ha noe å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. september 2015 #819 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Da har jeg gått på Puregon i en uke, og hadde UL i dag. Alt vel der inne, litt øm er jeg, men det er bare å forvente. De så flere follikler, og satte meg på en dag ekstra stimulering (11 til sammen), for å gi flere follikler en sjanse. De vet jo at her er det hos mannen problemet ligger, og det kommer kanskje ikke til å være flust i supre sædceller å velge i, så det er fint hvis det er nok egg til å gi sædcellene en sjanse. Det blir da uttak på fredag hvis alt går etter planen. Det er temmelig nøyaktig ett år siden sist forsøk, og det er litt uvirkelig å være igang igjen etter fadesen sist. Nå har vi jo sædceller på frys sånn i tilfelle, men det beste er hvis vi kan få ferske sædceller å bruke. Jeg kan ikke forstå at de skal forsvinne igjen når det fantes celler for en måned siden, så jeg krysser fingrene for at vi skal klare dette Endret 4. september 2015 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #820 Del Skrevet 4. september 2015 Dette må være plassen for meg å spør! Jeg har barn fra tidligere, men har møtt en ny mann UTEN barn - han er også eldre enn meg. Tok ut spiralen i januar-og fikk samtidig uktralyd av eggstokkene hos speialist - alt så fint ut, og startet med friskt mot, tross mine 39 år. Ettersom mannen har vært gjennom en testikkeloperasjon, fjernet ett...fikk vi tatt å sjekket spermen. Der er det for høy viskositet, altså spermen er fin - men det rundt er for seigt. Og kan dermed hindre graviditet. Fikk tatt spermprøve nr 2 nettopp...samme resultatet. Betyr dette IVF??? Det er jo mannen som er problemet her.... Kan vi bare sende disse søknadene direkte til IVF Oslo, og vente på en time til samtale? Eller må vi gjennom legen? Har vi en fordel ettersom vi er sjekket, kan det forkorte ventingen? Hva tror dere blir anbefalt oss?? Jeg har lest på nett alt det jeg kommer over, men det er så mye rart å lese. Håper så inderlig at noen her kan gi meg et godt svar. På forhånd takk!! Dere må kanskje belage dere på privat klinikk, vanlig aldersgrense ikke det offentlige er 38 år for kvinnen. Dere trenger ingen henvisning i det private.Anonymous poster hash: 13fbe...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå