Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja

Jeg startet på sprøyter samme dagen vi var til forsamtale/gu da det traff perfekt med syklusen min :) Og vi fikk time til forsamtale 2 uker etter at vi sendte inn papirer (søknadsskjema, sædprøve, cd2-blodprøve). Man mister ikke de offentlige forsøkene om man har eventuelle mislykkede private forsøk i mellomtiden - det er rimelig vanlig å stå i kø mens man prøver privat! Jeg ringte bare til sykehuset og sa de kunne stryke meg fra ventelista da jeg rundet 12 uker gravid etter et vellykket privatforsøk. Ingen sure miner der :)

Takk for svar. Da høres det ut som en fornuftig plan, å gå privat mens vi står på venteliste. :)

Har time på Hausken om nesten fire uker, de har visst en del ventetid i min by nå, så er spent hvor fort det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ser det ut til at jeg også må bli medlem her. Jeg har problemer med å få eggløsning, og ifbm med å få utskrevet Femar måtte det tas sædprøve av mannen, og resultatet var ikke oppløftende. Vi har nå blitt henvist til Haugesund, men ventetiden er vel ganske lang? Vi vurderer å gå rett til det private. Mannen min er 44, så et halvt år fra eller til har faktisk mye å si.

 

Noen som har erfaring med å gå privat? Hvor lang tid tar det til man kan være i gang med første forsøk?

 

Edit: Jeg har et spørsmål til: Om man går privat først, kan man senere gå offentlig, eller mister man de 3 forsøkene man har rett på om man går privat først?

De private har god kapasitet, så hvis det ikke er behov for flere undersøkelser kan man begynne på første og beste syklus. Hiv og hepatitt og slikt må være besvart før egguttak.

Du beholder rett til offentlige forsøk. Støtte til medisiner gis når du har kommet over en bestemt grense og inntil maks 3 forsøk, men det gjelder uansett om du starter i det offentlige eller private først. Nye rettigheter når dere lykkes for å lage et barn nummer 2.

Priser og hva som er inkludert (f.eks kostnader ved avbrutt forsøk) varierer mellom klinikkene. I tillegg kan det komme reiseutgifter og evt ultralyder hos lokal gynekolog mens eggene modnes hvis dere bor for langt unna deres ivf-klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du bli ruger, Suss81?:-)

Joa jeg fikk bli ruger. Kroppen oppførte seg som den skulle for en gang skyld :) satt inn ett flott egg. Men er litt nedfor i dag...tok en test for å se om eggløsning sprøyten var gått ut. Men den negative testen tok futten fra meg selv om jeg veeeet at det er for tidlig til å evt teste positiv. Er bare RD 6 liksom, men æsj, at jeg kunne være så teit! Jeg burde jo kjenne meg selv bedre, Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa jeg fikk bli ruger. Kroppen oppførte seg som den skulle for en gang skyld :) satt inn ett flott egg. Men er litt nedfor i dag...tok en test for å se om eggløsning sprøyten var gått ut. Men den negative testen tok futten fra meg selv om jeg veeeet at det er for tidlig til å evt teste positiv. Er bare RD 6 liksom, men æsj, at jeg kunne være så teit! Jeg burde jo kjenne meg selv bedre, Hehe

Så flott:-):-) Du må gi egget litt mer tid, det er jo ikke store saken enda og har mye det skal ha gjort før det får hormonproduksjonen skikkelig opp;-) Du har spennende dager i vente, og forhåpentligvis mange måneder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott:-):-) Du må gi egget litt mer tid, det er jo ikke store saken enda og har mye det skal ha gjort før det får hormonproduksjonen skikkelig opp;-) Du har spennende dager i vente, og forhåpentligvis mange måneder:-)

Krysser fingrene hardt for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joa jeg fikk bli ruger. Kroppen oppførte seg som den skulle for en gang skyld :) satt inn ett flott egg. Men er litt nedfor i dag...tok en test for å se om eggløsning sprøyten var gått ut. Men den negative testen tok futten fra meg selv om jeg veeeet at det er for tidlig til å evt teste positiv. Er bare RD 6 liksom, men æsj, at jeg kunne være så teit! Jeg burde jo kjenne meg selv bedre, Hehe

 

Det er jo egentlig bare bra du fikk negativt nå på RD6, Suss81 - da vet du at det positive graviditetstesten du snart får ( :) ) er en ekte positiv test, og ikke rester fra eggløsningssprøyten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig bare bra du fikk negativt nå på RD6, Suss81 - da vet du at det positive graviditetstesten du snart får ( :) ) er en ekte positiv test, og ikke rester fra eggløsningssprøyten ;)

 

Sant det! Jeg er fullstendig testoman om dagen, så håper intens at testen blir positiv.  Nå bare MÅ det grave seg godt ned å bli der! Alle gode ting er 10 eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det! Jeg er fullstendig testoman om dagen, så håper intens at testen blir positiv.  Nå bare MÅ det grave seg godt ned å bli der! Alle gode ting er 10 eller? 

 

Man BLIR testoman av en sånn situasjon :) Jeg testet også hver dag (...gjerne både morgen og kveld); RD6 var den helt blendahvit, og RD8 (10 dpo) kunne jeg skimte en svaaak strek om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man BLIR testoman av en sånn situasjon :) Jeg testet også hver dag (...gjerne både morgen og kveld); RD6 var den helt blendahvit, og RD8 (10 dpo) kunne jeg skimte en svaaak strek om kvelden.

Har ikke turt å teste noe mere jeg da...fikk plutselig litt panikk på at den forblir blendahvit...Å det er jo ikke akkurat ønskelig. Gah....så mange ganger jeg har gjort det her så blir jeg fremdeles like tullerusk i ventetiden :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også testoman. Jeg tester minst tre ganger om dagen, i tillegg til at jeg både har fertilitetsmonitor fra Clearblue og Babycomp. Det er jo til å bli gal av.

 

Jeg erfarer at desto senere jeg tester desto sterkere blir streken på testene jeg tar. Venter også minst ca 2 timer før jeg tester om ettermiddag/kveld. :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også testoman. Jeg tester minst tre ganger om dagen, i tillegg til at jeg både har fertilitetsmonitor fra Clearblue og Babycomp. Det er jo til å bli gal av.

Jeg erfarer at desto senere jeg tester desto sterkere blir streken på testene jeg tar. Venter også minst ca 2 timer før jeg tester om ettermiddag/kveld. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Så du har vært i Danmark Nå? så spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synarela gjør merkelige ting med kroppen min. Har mer energi enn normalt, og føler meg opplagt og frisk. Sliter mye med trøtthet etc ellers. Begynner å lure på om jeg har en hormonforstyrrelse eller noe som blir "nullstilt" av sprayen?? Får høre med legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synarela gjør merkelige ting med kroppen min. Har mer energi enn normalt, og føler meg opplagt og frisk. Sliter mye med trøtthet etc ellers. Begynner å lure på om jeg har en hormonforstyrrelse eller noe som blir "nullstilt" av sprayen?? Får høre med legen ;)

Antagelig er det mer positiv spenning som det:-)

Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På tirsdag begynner jeg på nesespray! Jeg er så spent og nervøs. Tenk, om 2 mnd er jeg kanskje gravid? 😰😍

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig stor krise at jeg glemte å bytte til ny synarel spray etter 60 spray? Jeg brukte den en ekstra dag, altså 4 doser over. :-S Skulle bytte i går.. Søren altså... Har blitt så glemsk i det siste.. Håper jeg ikke ødela hele forsøket nå ved å ikke bytte i tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig stor krise at jeg glemte å bytte til ny synarel spray etter 60 spray? Jeg brukte den en ekstra dag, altså 4 doser over. :-S Skulle bytte i går.. Søren altså... Har blitt så glemsk i det siste.. Håper jeg ikke ødela hele forsøket nå ved å ikke bytte i tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig stor krise at jeg glemte å bytte til ny synarel spray etter 60 spray? Jeg brukte den en ekstra dag, altså 4 doser over. :-S Skulle bytte i går.. Søren altså... Har blitt så glemsk i det siste.. Håper jeg ikke ødela hele forsøket nå ved å ikke bytte i tide...

 

Jeg tviler på at det har så mye å si. Men ring klinikken i morgen og spør!

 

Selv er jeg også i gang med forsøk, satte 2 dose Puregon i dag. Jeg skal ha ultralyd på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...