Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oj, så bra! Kjempefint resultat ;) Innsett i morgen da?

Ja! Er spent nå, kom aldri så langt sist. Lykke til på fredag :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Denne tråden får meg alltid til å lure på nye ting etterhvert som folk forteller hva de går gjennom... :ler:

 

Ved ICSI, er det da kun ett egg som befruktes (eller man forsøker å befrukte)? Eller befrukter de flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden får meg alltid til å lure på nye ting etterhvert som folk forteller hva de går gjennom... :ler:

Ved ICSI, er det da kun ett egg som befruktes (eller man forsøker å befrukte)? Eller befrukter de flere?

De befrukter så mange de kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

De befrukter så mange de kan :)

 

Takk for svar. :) Over 1 uke til vi skal ha første time, og jeg greier ikke vente helt til da med å stille alle spørsmål. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. :) Over 1 uke til vi skal ha første time, og jeg greier ikke vente helt til da med å stille alle spørsmål. :ler:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn på denne tråden jeg. Er på dag 2 på menopur (lavest dose) for å prøve å modne noen egg, til ivf. Skal på ultralyd neste fredag (etter 10 dager) for å se om fruen her har modnet noe. En veldg aktiv og treningafreak som nok er noe av grunnen til at jeg ikke har hatt mens på godt over ett år. Nesten ikke målbar østrogen i kroppen og hormonbalansen er ute på "fylla". Jeg er 24 år, og virkelig klar for småtroll. Med mannen er alt i orden, heldigvis :) må si jeg er veldig redd bivirkninger som kvalme, uvel, oppblåsthet, vektøkning, hormonell-ustabil. Mange som fikk mye av dette? Og evt hvor fort kom de? Greit å psykisk forberede seg.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med første ICSI-forsøk. I går var uttaksdag, og hele 26 egg ble hentet ut. I dag fikk vi vite at 19 av dem var befruktet, flere av dem av virkelig god kvalitet😀

Nå blir det innsett fredag, og forhåpentlig noen ekstra som havner i fryseboksen.

Krysser alt for at det skal klaffe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag, legen økte dosen på menopur til 225 ie i to dager så ny kontroll på fredag. Han meinte uttak kom til å være tirsdag eller onsdag til uka, men det skulle jeg få nærmere info på fredag.

Jeg spurte hvordan eggstokkene mine lå og om de var vanskelige å få tatt egg ut fra. Han sa at alt ser fint ut og at det ikke skal være vanskelig i det heletatt. Han nevnte også at jeg har mange egg, flere enn normalt men at det var bra.. Har litt vondt i magen nå etter menopur.. Er oppblåst og føler stikk i magen..

Er veldig klar for egguttak, klar for å få det unna.. Er så redd at tankene om egguttak tar over i hverdagen nå som det nærmer seg. Det står på arket at jeg skal ta paracet dormicum og diclofenac.. Noen som har erfaring med disse pillene ifmb uttak? Funka det bra?

Hilsen sliiiten jente i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med første ICSI-forsøk. I går var uttaksdag, og hele 26 egg ble hentet ut. I dag fikk vi vite at 19 av dem var befruktet, flere av dem av virkelig god kvalitet😀

Nå blir det innsett fredag, og forhåpentlig noen ekstra som havner i fryseboksen.

Krysser alt for at det skal klaffe!

Hvordan var uttaket? Hvilken klinikk tilhører du? Skal ha uttak til uka. Er også mitt første icsi forsøk. :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn på denne tråden jeg. Er på dag 2 på menopur (lavest dose) for å prøve å modne noen egg, til ivf. Skal på ultralyd neste fredag (etter 10 dager) for å se om fruen her har modnet noe. En veldg aktiv og treningafreak som nok er noe av grunnen til at jeg ikke har hatt mens på godt over ett år. Nesten ikke målbar østrogen i kroppen og hormonbalansen er ute på "fylla". Jeg er 24 år, og virkelig klar for småtroll. Med mannen er alt i orden, heldigvis :) må si jeg er veldig redd bivirkninger som kvalme, uvel, oppblåsthet, vektøkning, hormonell-ustabil. Mange som fikk mye av dette? Og evt hvor fort kom de? Greit å psykisk forberede seg.. Klem

Jeg har så og si ingen bivirkninger av hverken spray(synarel) eller sprøyte(menopur)

Det jeg merker mest er at jeg er sliten og konstant trøtt. Til tider også veldig glemsk( vet ikke om dette har noe med hormonene). Når jeg starta på sprøyte og til nå(fortsatt på sprøyte) så kjenner jeg bare at det stikker litt i magen. Men ikke noe vondt, kjenner bare at noe er på gang der inne.

Er veldig aktiv selv og var redd for vektøkning. Jeg er på samme kg nå som jeg var ved oppstart av hormoner. Men har vært altfor sliten og energiløs til å trene mens jeg er under forsøket.

Lykke til!

Endret av maxi25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var uttaket? Hvilken klinikk tilhører du? Skal ha uttak til uka. Er også mitt første icsi forsøk. :-S

Hører til IVF-Oslo.

Egguttaket gikk veldig fint. Fikk en god dose smertestillende i venneflon før det begynte, og kunne hele tiden ligge å prate med legene i rommet uten problem eller store smerter.

Du skal se går kjempefint. Lykke til☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører til IVF-Oslo.

Egguttaket gikk veldig fint. Fikk en god dose smertestillende i venneflon før det begynte, og kunne hele tiden ligge å prate med legene i rommet uten problem eller store smerter.

Du skal se går kjempefint. Lykke til☺

Så bra! Håper jeg også får ett bra uttak. Er såååå nervøs, men må bare hoppe i det når den tid kommer.

Hva slags smertestillende brukte de ved IVF oslo?

Jeg hører til rikshospitalet.

Lykke til, håper det klaffer for dere(krysser fingrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper jeg også får ett bra uttak. Er såååå nervøs, men må bare hoppe i det når den tid kommer.

Hva slags smertestillende brukte de ved IVF oslo?

Jeg hører til rikshospitalet.

Lykke til, håper det klaffer for dere(krysser fingrene)

Husker ikke helt hva jeg fikk! Men ble veldig sløv, men samtdig klar i hodet:) Uten å virke helt narkoman kan jeg si det var deilig :D Du trenger ikke grue deg! Bare tenk at det er mange som har gjort dette før deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på møte med dem på mandag uten at vi egentlig fikk noe ut av det. Det viser seg at jeg hadde tette eggledere ble oppdaget allerede på første ultralyd uten at de gjorde noe med et. Det sto også i journalen at vi hadde fått tilbud om prøverør med en gang, men vi hadde heller valgt inseminering...Vel.....det stemmer IKKE. Vi fikk beskjed at vi måtte ha inseminering først for i det hele tatt å få vår søknad til prøverør vurdert...Så sitter igjen egentlig med mere spørsmål enn svar og er nå mere enn overbevist om at de har gjort noe feil.

 

Når jeg spurte om kontrastvesken i egglederne jeg ikke fikk svarte hun jeg pratet med mere eller mindre svada. Det virket som om hun selv fikk seg noen overaskelser når hun leste journalen vår skikkelig. Det er åpenbart at det har skjedd en feil her som har gjort utredningen mye lenger enn den burde være, men en innrømmelse eller unnskyldning fikk vi ikke. De var mest opptatte av om vi ville legge inn en formell klage eller ikke. Vi fikk også beskjed om at de hadde drevet med blastocyst i hele 2015 UTEN at de i det hele tatt hadde vurdert å prøve det på oss til tross for at vi har hatt så mange innsett...Er helt matt....Når jeg spurte hvorfor vi ikke hadde blitt tilbudt dette tidligere fikk vi bare beskjed om at de "bare" hadde hatt det i 2015. Jeg har mistet all tillit til dem.

 

Vi tok også opp forhold i livmoren og hun tok en ultralyd, hun sa alt ser bra ut og hun ikke kunne se at det kunne være nødvendig, men at de kunne ta en nærmere titt om vi virkelig ville. Jeg valgte å si nei. Det ville bare medført større ubehag for meg fysisk og psykisk å det ville forsinket prosessen ytterligere.

 

Det er så surt og så fortvilende at over ett år av mitt liv bare har blitt vaset bort på svada og ikke engang få en beklagelse for det, og at enda ett år (nesten) har blitt surret bort helt uten å prøve blastocyst selv om de kunne og burde. Tenk om de hadde sendt oss direkte til kontrastveske med en gang. Hva om kirurgen vi hadde ikke hadde vært så dyktig? Det var jo i utgangspunktet en rutineoperasjon som ble til en avansert en. De var fullstendig uforberedt fordi vi ikke hadde fått riktig utredning. HELDIGVIS fikk vi en som ikke pleier å ta rutineoperasjoner, men mer avansert akkurat den dagen. Snakk om flaks. Jeg kunne blitt ødelagt for godt. Det tenkte jeg ikke engang på før mannen min nevnte det på hjemveien.

 

Det hjalp ikke akkurat at mannen min satt ved siden av meg på møtet og nesten virket flau over at jeg stilte spørsmål over behandlingen. Han jobber selv i helsesektoren og å motsi vurderingen til en overlege sitter dypt, dypt, dypt inne selv om han på alle punkter var enig med meg. Han sa også det når han kom hjem at han var mer sikker nå enn han var før at behandlingen hadde vært feil og at han ille skrive en aviksmelding på det så de må gå igjennom rutinene sine.

 

Men det vil jo uansett ikke forandre noe for oss. Tiden er allerede borte. Og den får vi aldri igjen. Og ikke engang en beklagelse eller en kommentar på at de kunne handlet annerledes har vi fått.

Så utrolig kjipt, Suss81! Jeg skjønner godt at du er skuffet, det minste du har fortjent er at de vurderer hendelsesforløpet nøytralt og ikke på defensiven. Det gir ingen mening å gjøre inseminasjon på sannsynlig tette eggledere, og ikke undersøke det nærmere for dere, operere uten at operatøren er klar over sannsynlige egglederproblemer osv. Blastocyst er ikke nødvendigvis noen mirakelmetode etter hva jeg har lest, men man må jo prøve alt når suksessen uteblir. Ulike metoder trengs i ulike saker.

Du har rett til å bestille utskrift av hele journalen. Kanskje blir det aktuelt å klage når dere ikke er avhengige av akkurat den klinikken lengre, skjønner at du ikke vil fokusere på det nå eller gå i konflikt.

Det er så tøft å være i denne prosessen og så avgjørende å kunne ha tillit til dem som skal hjelpe. Håper neste runde får dere over kneika:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et opplegg dere har vært gjennom Suss81, skjønner at du er skuffet.

Håper ting går bra for alle som er i gang med forsøk, selv kommer jeg etter om ca en måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så og si ingen bivirkninger av hverken spray(synarel) eller sprøyte(menopur)

Det jeg merker mest er at jeg er sliten og konstant trøtt. Til tider også veldig glemsk( vet ikke om dette har noe med hormonene). Når jeg starta på sprøyte og til nå(fortsatt på sprøyte) så kjenner jeg bare at det stikker litt i magen. Men ikke noe vondt, kjenner bare at noe er på gang der inne.

Er veldig aktiv selv og var redd for vektøkning. Jeg er på samme kg nå som jeg var ved oppstart av hormoner. Men har vært altfor sliten og energiløs til å trene mens jeg er under forsøket.

Lykke til!

Så bra. Må si jeg går liksom bare å vente på at bivirkninger skal "smelle inn" :) hvordan reagerte du etter første runde på menopur?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...