Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Så utrolig hyggelig å lese om de som har lyktes de siste månedene. Jeg har fulgt med og lest i det stille og gledet meg over alle solskinnshistorier.

 

Må bare sende en liten lykkelig oppdatering herfra. 

Mannen min og jeg har forsøkt å få barn i snart 5 år uten at det har klaffet. I vinter hadde vi vårt første IVF forsøk med positiv utfall, men MA/SA i uke 9. Etter dette forsøkte vi ikke på flere måneder på egen hånd, men det klaffet nok greit med EL på vår ferie i juli. Fikk et ganske stort sjokk da jeg testet positivt for et par uker siden, og har tydeligvis klart å bli gravid på den naturlig måten. Ikke vet jeg hvordan det nå plutselig skjedde, men her er visst ingenting umulig. Er nå akkurat 6 uker på vei og håper håper dette holder hele veien :)

Masse lykke til med dere andre her, og jeg håper å lese flere gode nyheter utover høsten!

Endret av A10na
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg lykke til 😊😊 håper det snart går din vei også 😊

Takk :) de fant ingenting ut på utredningen da...så hvorfor jeg aborterer er ennå ett mysterium. Men de skal prøve å gi meg blodfortynnende hele veien denne gangen, så får vi se om det hjelper. Uttak til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Suss81! :) Håper på gode nyheter for deg i morgen!

Intet nytt her, annet enn at mensen er forsinka, dette er syklusen etter det negative forsøket. Det er vel kanskje ikke uvanlig at det blir litt tull i etterkant av alle hormonene. Håper det ikke tuller til fryseforsøket i september ihvertfall!

Syklusen min har også slått krøll på seg underveis. Tror det er ganske normalt. Var som en klokke tidligere, men nå er det bare tilfeldig virker det som. Uansett har det ikke ødelagt noe forsøk for meg, så det går sikkert i orden for deg innen september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så utrolig hyggelig å lese om de som har lyktes de siste månedene. Jeg har fulgt med og lest i det stille og gledet meg over alle solskinnshistorier.

 

Må bare sende en liten lykkelig oppdatering herfra. 

Mannen min og jeg har forsøkt å få barn i snart 5 år uten at det har klaffet. I vinter hadde vi vårt første IVF forsøk med positiv utfall, men MA/SA i uke 9. Etter dette forsøkte vi ikke på flere måneder på egen hånd, men det klaffet nok greit med EL på vår ferie i juli. Fikk et ganske stort sjokk da jeg testet positivt for et par uker siden, og har tydeligvis klart å bli gravid på den naturlig måten. Ikke vet jeg hvordan det nå plutselig skjedde, men her er visst ingenting umulig. Er nå akkurat 6 uker på vei og håper håper dette holder hele veien :)

Masse lykke til med dere andre her, og jeg håper å lese flere gode nyheter utover høsten!

 

Gratulerer så mye! Din var en skikkelig solskinnshistorie også :) Håper du får en fint svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så utrolig hyggelig å lese om de som har lyktes de siste månedene. Jeg har fulgt med og lest i det stille og gledet meg over alle solskinnshistorier.

Må bare sende en liten lykkelig oppdatering herfra.

Mannen min og jeg har forsøkt å få barn i snart 5 år uten at det har klaffet. I vinter hadde vi vårt første IVF forsøk med positiv utfall, men MA/SA i uke 9. Etter dette forsøkte vi ikke på flere måneder på egen hånd, men det klaffet nok greit med EL på vår ferie i juli. Fikk et ganske stort sjokk da jeg testet positivt for et par uker siden, og har tydeligvis klart å bli gravid på den naturlig måten. Ikke vet jeg hvordan det nå plutselig skjedde, men her er visst ingenting umulig. Er nå akkurat 6 uker på vei og håper håper dette holder hele veien :)

Masse lykke til med dere andre her, og jeg håper å lese flere gode nyheter utover høsten!

Gratulerer! Det høres helt fantastisk ut, etter 5 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med spray igjen nå.. Og håper Bemfola vil fungere bedre enn Menopur. Satser på det. Lykke til folkens, håper på en fruktbar høsten :):Nikke:

Endret av VirreVapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt på synarel, og føler ingen bivirkinger så langt. Men lurer på om dere har opplevd at litt av sprayen kommer i halsen. Jeg bøyer meg fremmover når jeg sprayer og deretter sniffer opp sprayen.. Men etter 5-10 min kjenner jeg litt smaken i halsen.. Er redd det minsker effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på synarel, og føler ingen bivirkinger så langt. Men lurer på om dere har opplevd at litt av sprayen kommer i halsen. Jeg bøyer meg fremmover når jeg sprayer og deretter sniffer opp sprayen.. Men etter 5-10 min kjenner jeg litt smaken i halsen.. Er redd det minsker effekten.

Det tror jeg er veldig vanlig, og bør nok ikke ha noe å si for effekten :) Jeg fikk hvertfall alltid sprayen ned i halsen, med påfølgende forferdelig smak i munnen. Fikk heller aldri noen bivirkninger av sprayen annet enn at jeg sovnet lettere på kveldene. Ble opplyst av klinikken at mange trodde manglende bivirkninger tydet på at sprayen ikke virker, siden nettet florerer av historier om alle som opplever det motsatte. Derimot mente de at det var nesten vel så vanlig å slippe tilærmet helt unna, så kanskje du er en av de heldige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er veldig vanlig, og bør nok ikke ha noe å si for effekten :) Jeg fikk hvertfall alltid sprayen ned i halsen, med påfølgende forferdelig smak i munnen. Fikk heller aldri noen bivirkninger av sprayen annet enn at jeg sovnet lettere på kveldene. Ble opplyst av klinikken at mange trodde manglende bivirkninger tydet på at sprayen ikke virker, siden nettet florerer av historier om alle som opplever det motsatte. Derimot mente de at det var nesten vel så vanlig å slippe tilærmet helt unna, så kanskje du er en av de heldige :)

Tusen takk for svar, føler meg mye bedre nå. I denne situasjonen er det lett å overtenke alt og være konstant nervøs. Er fortsatt litt nervøs mest for egguttak og utfallet. Men prøver å ta en dag om gangen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt uttak i dag. Når jeg reiste hadde de telt 15 egg, å de var ikke ferdige...så jeg er overstimulert igjen...Det vil si at jeg må gå på blodfortynnende å ned å ta blodprøve og sjekk på onsdagen før innsett for å sjekke stoa. Ikke sikkert jeg får ferskforsøk om ikke kroppen min seriøst tar seg sammen :( Søren altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, føler meg mye bedre nå. I denne situasjonen er det lett å overtenke alt og være konstant nervøs. Er fortsatt litt nervøs mest for egguttak og utfallet. Men prøver å ta en dag om gangen. :-)

 

Ikke "sniff" så hardt inn når du tar sprayen så får du det ikke i halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt uttak i dag. Når jeg reiste hadde de telt 15 egg, å de var ikke ferdige...så jeg er overstimulert igjen...Det vil si at jeg må gå på blodfortynnende å ned å ta blodprøve og sjekk på onsdagen før innsett for å sjekke stoa. Ikke sikkert jeg får ferskforsøk om ikke kroppen min seriøst tar seg sammen :( Søren altså...

Åh så dumt! Jeg fikk ohss et par uker etter innsett,heldigvis bra igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt uttak i dag. Når jeg reiste hadde de telt 15 egg, å de var ikke ferdige...så jeg er overstimulert igjen...Det vil si at jeg må gå på blodfortynnende å ned å ta blodprøve og sjekk på onsdagen før innsett for å sjekke stoa. Ikke sikkert jeg får ferskforsøk om ikke kroppen min seriøst tar seg sammen :( Søren altså...

Håper det går bra:-) Jeg tok 19 egg på første og hadde ekstra eggposer igjen, men det var ikke væske i magen og da fikk jeg innsett og ingen blodfortynnende. Men noen lekker væske på færre eggposer da, sånt kan vi ikke kontrollere selv. Hvordan har det gått med befruktning?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg har begynt å grue-glede meg veldig. Reiser til Danmark snart, dvs i neste uke, så fort jeg får EL. Jeg har hittil egentlig ikke tenkt så mye på det, men nå begynner sommerfuglene å komme. :bond:

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra:-) Jeg tok 19 egg på første og hadde ekstra eggposer igjen, men det var ikke væske i magen og da fikk jeg innsett og ingen blodfortynnende. Men noen lekker væske på færre eggposer da, sånt kan vi ikke kontrollere selv. Hvordan har det gått med befruktning?:-)

Fikk beskjed i dag at de hadde tatt ut 19 egg her å, og 9 ble befruktet på riktig måte. Så skal jeg ned i morgen å ta blodprøve å sjekk for å se om det er forsvarlig å sette inn ett egg nå. Krysser fingre å bein for å si det sånn. Jeg blir behandlet for overstimulering nå og har dessverre nok veske i magen siden jeg sliter litt med pusten å magen ser skikkelig merkelig ut. Satser på at det ikke er så ille som jeg frykter å at jeg får ferskforsøk i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i dag at de hadde tatt ut 19 egg her å, og 9 ble befruktet på riktig måte. Så skal jeg ned i morgen å ta blodprøve å sjekk for å se om det er forsvarlig å sette inn ett egg nå. Krysser fingre å bein for å si det sånn. Jeg blir behandlet for overstimulering nå og har dessverre nok veske i magen siden jeg sliter litt med pusten å magen ser skikkelig merkelig ut. Satser på at det ikke er så ille som jeg frykter å at jeg får ferskforsøk i morgen :)

Krysser fingrene:-) Min klinikk tar ikke blodprøver, så da slapp jeg den muligheten til å bli disket;-). Men det skal jo være trygt for deg, så de får bare tilpasse så godt de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er mitt første forsøk mulig jeg spør dumt, men jeg hsr vært på synarel siden 1508 og i dag 2308 fikk jeg mensen. Har kontroll 3108... Burde jeg fått mensen så tidlig før kontroll og sprøytestart.. Tenker å ringe riksen i morgen og høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første forsøk mulig jeg spør dumt, men jeg hsr vært på synarel siden 1508 og i dag 2308 fikk jeg mensen. Har kontroll 3108... Burde jeg fått mensen så tidlig før kontroll og sprøytestart.. Tenker å ringe riksen i morgen og høre..

Jeg begynte på nesespray 21 juli og fikk blødning 28 juli. Man får som oftest blødning rundt da man pleier å ha mensen, så jeg ville ikke stresset med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Da ser det ut til at jeg også må bli medlem her. Jeg har problemer med å få eggløsning, og ifbm med å få utskrevet Femar måtte det tas sædprøve av mannen, og resultatet var ikke oppløftende. Vi har nå blitt henvist til Haugesund, men ventetiden er vel ganske lang? Vi vurderer å gå rett til det private. Mannen min er 44, så et halvt år fra eller til har faktisk mye å si.

 

Noen som har erfaring med å gå privat? Hvor lang tid tar det til man kan være i gang med første forsøk?

 

Edit: Jeg har et spørsmål til: Om man går privat først, kan man senere gå offentlig, eller mister man de 3 forsøkene man har rett på om man går privat først?

Endret av Idja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på sprøyter samme dagen vi var til forsamtale/gu da det traff perfekt med syklusen min :) Og vi fikk time til forsamtale 2 uker etter at vi sendte inn papirer (søknadsskjema, sædprøve, cd2-blodprøve). Man mister ikke de offentlige forsøkene om man har eventuelle mislykkede private forsøk i mellomtiden - det er rimelig vanlig å stå i kø mens man prøver privat! Jeg ringte bare til sykehuset og sa de kunne stryke meg fra ventelista da jeg rundet 12 uker gravid etter et vellykket privatforsøk. Ingen sure miner der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...