AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #101 Skrevet 15. januar 2015 Etter en uke på sykehuset uten å ha fått ammingen i gang så var jeg utslitt av ammemaset og søvnmangel (måtte pumpe hver 2.-3. time døgnet rundt og hun jeg delte rom med snorket noe grusomt (hun nektet å amme og personlet maset noe fælt på henne)) så dro vi hjem, og personalet ble sur, de mente at vi burde bli der lenger kun pga ammetrøbbel. Ungen sugde feil, manglet interessen for pupp (jeg hadde jo ikke melk!) og når jeg pumpet kom det bare få dråper ut. Ja også har jeg ganske små brystvorter. Ble så sliten av sykehuset at jeg dro selv om de ble sure, og oppdaget når jeg kom hjem at jeg var deprimert og ungen var helt sikker da på at han ikke ville ha pupp så jeg sluttet å prøve å amme og ga opp å pumpe de dråpene jeg fikk ut. Og ungen lever! De må ikke ha morsmelk. Babler mye om meg selv men poenget mitt er at det kan være verd å prøve men ikke la deg slite deg ut fordi andre mener at du MÅ amme og oppfører seg som om at babyen dør samme sekund du bestemmer deg for å ikke amme. Mitt forhold til å amme er nå anstrengt så neste gang skal jeg prøve litt og drar hjem så fort både jeg og ungen er friskmeldt. Orker ikke det ammemaset på barsel! Og går det ikke så gir jeg fortere opp, det er det beste for min psyke, jeg gråt i mange uker sist og klarte ikke å ha et godt forhold til babyen før han var over en mnd gammel. Ellers har ingen vært negativ til at jeg sluttet å amme så tidlig. Jo jeg hadde problemer men om så så kan du ta en liten løgn og si at det ikke gikk å amme, er ikke noe folk har noe med så bare si at det er ubehagelig å snakke om. Og ubehagelig er det når man ikke vet hvordan folk vil reagere, så det er ikke løgn. Er vel fyyy å innrømme det men det var godt å slippe å ha en baby som er avhengig av mine pupper, jeg kunne spise hva jeg ville og mannen kunne mate så vi byttet på å sove på et annet soverom så vi fikk god søvn. Dessuten hadde jeg gruet med til å amme foran folk, og å gi mme er ikke så veldig komplisert, det blir en vane.Anonymous poster hash: 6c84e...db5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #102 Skrevet 15. januar 2015 Dette har jeg og hørt om! At de nekter å gi mme, synes det er skikkelig brutalt rett og slett, de nekter ungen mat! Så tips til deg TS ta med MME i baggen, da har de ikke noe de skulle ha sagt Jeg blir flau og skammer meg over mine kollegaer når jeg leser dette du skriver Arianna, det er uproffesjonelt å angripe en nybakt mor på den måten. Smålig av meg, men hadde frydet meg om du hadde klaget på henne. Er ikke i mot kollegaer generelt altså, bare de som oppfører seg som purker! De nektet på vårt sykehuse og, selv om han hadde gått ned ca 400g og hadde gulsott som måtte behandles (ekstra viktig med mat da), men det var en grei pleier der som ga han mme til slutt. Anonymous poster hash: 6c84e...db5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #103 Skrevet 15. januar 2015 Det høres jo sprøtt ut...Har aldri hørt om det. Men OK..i en så spesiell situasjon (noe galt med babyen antar jeg) så må man vel få i den mat på en annen måte. Dog er jo babyer designet fra naturen sin side til å ville suge på pupp..så det er nok ikke noe vanlig problem at et nyfødt liv ikke vil ha melk. Det strider i mot menneskets overlevelsesvilje, og hos babyer er den viljen veldig sterk. Min sugde helt feil og de sa at noen babyer gjør det, han er frisk og ikke hjerneskadet eller noe sånt. Selv om noe er naturlig og det finnes instinkter så finnes det alltid unntak. Og det var babyer i "gamledager" som ikke ble ammet fordi det ikke gikk, de fikk hjemnelaget mme av kumelk + annet. Så er ikke sånn at kvinner bare ikke gidder å amme, det er en grunn i de aller fleste tilfellene.Anonymous poster hash: 6c84e...db5
Gjest FuturePrimitive Skrevet 17. januar 2015 #104 Skrevet 17. januar 2015 Basert på de innleggene dine her generelt på forumet så tror jeg vi trygt kan si at du også i dette tilfellet pent kan klappe igjen nebbet Du har virkelig ikke et fiber av empati, og jeg lurer jammen på om du er en trollebruker eller har en diagnose som går på å være et skikkelig rasshøl. Ikke en gang jeg lest noe fra deg som ikke er SÆRS uempatisk, og også gjerne fullstendig udokumentert. Dette er virkelig ikke tråden for deg å oppføre deg som et komplett asosial idiot i. Da burde du lese flere av mine innlegg. Mange av dem er trivelige og empatiske Du overdriver veldig.
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #105 Skrevet 17. januar 2015 Da burde du lese flere av mine innlegg. Mange av dem er trivelige og empatiske Du overdriver veldig. da kan du prøve å være litt hyggelig i denne tråden også da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå