Gå til innhold

Må jeg amme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg anbefaler deg å prøve.

Kanskje kommer du til å synes at det føles som det mest naturlige i hele verden, kanskje synes du til og med det er hyggelig. Og kanskje gjør brystvortene dine jobben sin og herder seg superfort. :)

Gi det feks to uker, dersom du bare synes det er vondt og fælt da, da gir du deg med god samvittighet. :)

Fordi går det ikke,nei da går det ikke, og da blir det fine og friske unger av MME også! :)

Men prøv! :)

Men jeg føler meg så skråsikker på at jeg ikke vil :/ Men igjen: jeg vet jo ikke hvordan det er å bli mor :) Så jeg vet ikke hvile følelser jeg vil sitte med da.

Anonymous poster hash: 0449a...6e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet

Du er ikke helt på jordet, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. (TS)

Isåfall, så trekker jeg kommentaren min tilbake og ønsker deg lykke til i en vanskelig situasjon! :)

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke helt på jordet, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. (TS)

Både planlagt keisersnitt og null amming her i gården. Og jada, enkelte får bare tro at jeg er så kroppsfiksert at jeg gjør alt som står i min makt for å holde kroppen stram og fin både her og der.

Hvorfor kan ikke folk bare lære seg å holde kjeft til tider...? :roll:

Anonymous poster hash: 7d205...ca2

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke samme før og etter man har får barn angående amming. Jeg hadde smerter i begynnelsen men nå kjenner jeg ingenting når jeg ammer ! ;)

Det er vanlig i begynnelsen. Jeg ammer fordi jeg ønsker å gi barnets beste liv, morsmelk er best! Bra for immunforsvar , allergier , sykdommer, langt liv, mindre risiko for brystkreft og mange ting. Veldig mange fordeler ved amming! Ikke forhåndsdømt det !;)

Anonymous poster hash: 9c8c5...a97

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke samme før og etter man har får barn angående amming. Jeg hadde smerter i begynnelsen men nå kjenner jeg ingenting når jeg ammer ! ;)

Det er vanlig i begynnelsen. Jeg ammer fordi jeg ønsker å gi barnets beste liv, morsmelk er best! Bra for immunforsvar , allergier , sykdommer, langt liv, mindre risiko for brystkreft og mange ting. Veldig mange fordeler ved amming! Ikke forhåndsdømt det ! ;)

Anonymous poster hash: 9c8c5...a97

Nå er denne situasjonen til TS litt mer komplisert enn det. Og det der tullet om at barn får bedre immunforsvar, er svada! Kjenner mange som er fostra opp på morsmelkerstatning, og de har et helt utmerket immunforsvar.

Anonymous poster hash: 7a217...19b

• Liker 5
Skrevet

Gjør som du føler for, prøv å ikke tenke på hva som forventes. Jeg har ett barn som jeg ammet. Hvis jeg kunne velge på nytt ville jeg aldri ammet, jeg hadde så vondt at jeg følte det gikk ut over nærheten og kosen i ammesituasjonen. Men for de fleste går det jo bra.

Anonymous poster hash: 69a60...8e3

Skrevet

Det er din kropp og du bestemmer! Ikke bli for opptatt av hva "alle andre" mener. Stå for valget ditt! Ingen har noe med om hvorfor du ikke ammer, det er da strengt tatt ikke andre som bestemmer det?

Jeg fikk spørsmål etter fødsel om jeg ønsket å amme. Jeg sa ja, og gjorde det i 6-7 uker. Det gjorde vondt, jeg fikk det ikke til, og babyen min hadde nakkelåsninger, og det ble ingen kosestund. Jeg sluttet! I ettertid har jeg kost meg med å gi flaske. Babyen var fornøyd, og jeg var fornøyd. Jeg hadde faktisk AMMET, og det er bra.

Begge skal ha det bra. Det er jo det viktigste?

Skrevet

Jeg hadde det som deg ts, men jeg prøvde og det gikk bra. Med min første måtte jeg gi meg etter noen mnd for han ville ikke ta puppen og jeg ikke hadde nok melk. denne gangen har det bare gått bra. Men ingen skal tvinge deg. Hadde det ikke føltes riktig hadde jeg droppa ammingen. Jeg gikk over til mme med førstemann for det etter noen mnd bare ble slitsomt for både meg og babyen... Er jo mange som ikke får det til selv om de vil og prøver! Amming er ikke det som avgjør om du er en god mor:)

Skrevet

Nei, du må ikke det:-)

Du bor i rike vestlige verden og barnet har det fint uansett.

Derimot, hadde dere bodd i Uganda, Ethiopia etc så må kvinnene amme da de ikke har noe annet...

Anonymous poster hash: 979ff...770

Skrevet

Jeg venter barn. Men jeg vil ikke amme. Jeg får helt angst av å tenke på det. Brystene mine har alltid vært e.k.s.t.r.e.m.t ømme og vonde. De bare er sånn.

Jeg vet dere sikkert kommer til å si at jeg høres ut som en dårlig mor, men det får så være. Jeg har venninner som har ammet en kort periode, så gått over til flaske.

Mitt spørsmål er: må jeg amme i det hele tatt?

Nei, du må ikke amme. Vær bestemt på at dette vil du ikke å gi klar beskjed til jordmoren din. Gi også beskjed til henne at du vil ha tabletter mot melkproduksjonen når du har født. Dette må du kanskje gi beskjed om når du kommer for å føde.

Jeg vet at det er mye ammepress, men bare vær bestemt hele tiden. Jeg ammet ikke og datteren min er nesten aldri syk! Så dette om at barna blir syke dersom du ikke ammer er bare tull.. Morsmelkerstatingen nå er så bra at :)

Anonymous poster hash: 26c95...7e1

• Liker 2
Skrevet

Det er 100% ditt valg! Det er ikke bra for hverken deg eller barnet at dere stresser dere igjennom ammingen når du egentlig ikke vil det.

Det er lov å ombestemme seg. Men da fordi du selv ønsker å prøve. Ikke fordi alle sier at du MÅ prøve.

Det finnes haugevis med supre foreldre rundt om i Norges land som bruker morsmelkerstatning til barna sine :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Det er kun ditt valg, men det er dumt å bestemme seg på forhånd.

Når det er sagt, så er ikke disse pillene for å stoppe melkeproduksjonen anbefalt lenger, og de fleste er veldig restriktive på å gi de, da det er økt fare for psykose hos mor.

Jeg kunne ikke (av medisinske grunner), amme nr 2.

Da måtte jeg binde opp brystene i stedet, men det gikk seg til etter noen uker (da snakket vi megapupper og megaspreng).

Skrevet

Tusen takk for at så mange har tatt seg tid til å svare meg <3 Det varmer mer enn dere aner. Jeg kommer til å gi beskjed til fastlegen min at jeg ikke ønsker å amme. Håper at han vil skrive ut pillene som stopper melkeproduksjonen til meg.

For første gang på lenge kjenner jeg at jeg gleder meg til fødselen. Det høres sykt ut, men dette amme-greiene har overskygget det meste for meg, og jeg har ikke våget å prate med noen om det. Så tusen takk, jenter! Varm klem fra TS <3

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Tusen takk for at så mange har tatt seg tid til å svare meg <3 Det varmer mer enn dere aner. Jeg kommer til å gi beskjed til fastlegen min at jeg ikke ønsker å amme. Håper at han vil skrive ut pillene som stopper melkeproduksjonen til meg.

For første gang på lenge kjenner jeg at jeg gleder meg til fødselen. Det høres sykt ut, men dette amme-greiene har overskygget det meste for meg, og jeg har ikke våget å prate med noen om det. Så tusen takk, jenter! Varm klem fra TS <3

De pillene er ikke anbefalt, og de fleste er veldig restriktive med å skrive de ut, da de gir økt hyppighet av psykose hos mor.

Det finnes jo heldigvis alternativer, som å binde opp brystene.

Skrevet

Forstår jeg godt. Amming var et rent helv...da jeg stoppet gikk alt av problemer bort og vi kunne nyte tilværelsen!

Anonymous poster hash: 979ff...770

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du ikke prøve? Det er myyye mer praktisk å amme enn å gi flaske. Men selvfølgelig, du bestemmer.

• Liker 2
Skrevet
sjøhest, on 12 Jan 2015 - 20:21, said:

Hvorfor vil du ikke prøve? Det er myyye mer praktisk å amme enn å gi flaske. Men selvfølgelig, du bestemmer.

Hvis du leser hele tråden så ser du at ts antakelig har en veldig god grunn til å la være. Det mest praktiske er jo at hun slipper å tvinge seg til å amme og stresse så mye med det at hun kanskje ikke klarer å ta vare på babyen.

Anonymous poster hash: 47fb6...431

• Liker 2
Skrevet

De pillene er ikke anbefalt, og de fleste er veldig restriktive med å skrive de ut, da de gir økt hyppighet av psykose hos mor.

Det finnes jo heldigvis alternativer, som å binde opp brystene.

Jeg unner ingen den helt forjævelige brystsprengen jeg fikk på sykehuset. fikk betennelse og alt ting, de måtte sitte og håndmelke meg. Nei fy flate, Ja takk til de pillene. Ikke en gang til!

Skrevet

Hei. La meg fortelle deg litt om meg. Jeg opplevde alvorlige seksuelle overgrep i mange år, og jeg hadde mange tunge stunder under svangerskapet. Jeg skulle aldri amme, det hadde jeg bestemt meg for. Jeg hadde og sagt dette til JM og sykehuset. Jeg visste hva slags kjønn jeg fikk og jeg fikk planlagt KS.

Og legen kom med tablett til meg for å stoppe melken, men noe i meg sa at jeg skulle prøve, jeg satt for meg selv inne på rommet, jeg hadde tabletten foran meg, men jeg prøvde og jeg lykkes, litt sånn kjeitete men det var noe mellom meg og babyen

Jeg syntes du skal gjøre det som er rett for deg.

• Liker 3
Skrevet

LES TRÅDEN!!!!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...